TRNAVA: Prvú časť severného obchvatu by mali otvoriť už v stredu

TRNAVA 2. decembra (SITA) – Prvú, 1,7 kilometra dlhú časť severného obchvatu mesta Trnava zrejme spustia do prevádzky už v stredu, najneskôr však dokonca týždňa. Pre agentúru SITA to uviedol prednosta ...

TRNAVA 2. decembra (SITA) – Prvú, 1,7 kilometra dlhú časť severného obchvatu mesta Trnava zrejme spustia do prevádzky už v stredu, najneskôr však dokonca týždňa. Pre agentúru SITA to uviedol prednosta Krajského úradu pre cestnú dopravu a pozemné komunikácie Rudolf Kormúth.

Nová komunikácia spojí Malženickú a Špačinskú cestu s Piešťanskou cestou. Sprevádzkovanie prvej časti obchvatu rieši najmä odklon tranzitnej dopravy, pričom vozidlá budú môcť súvisle pokračovať na juhovýchodný obchvat mesta priamym napojením a pokračovať na rýchlostnú komunikáciu R1 smerom do Nitry, respektíve pripojením na diaľnicu D1 do Bratislavy alebo Žiliny.

Článok pokračuje pod video reklamou

Dopravné zaťaženie v Trnave však budú občania pociťovať aj naďalej. Situáciu by malo zlepšiť až dobudovanie celého severného obchvatu, ktoré by podľa Kormútha mohlo byť aktuálne koncom roka 2011 alebo v priebehu roka 2012. Prvá časť obchvatu je technicky riešená ako dvojprúdová komunikácia, čo podľa neho vzhľadom na intenzitu dopravy postačuje. "Výhľadovo, pokiaľ by kapacitne nevyhovovala, je možné rozšírenie na štvorprúdovú cestu. Závisí to však od finančných prostriedkov,“ zhrnul Kormúth. Do prvej fázy obchvatu investovala Slovenská správa ciest (SCC) asi 440 miliónov korún (14,61 mil. €).

SCC začala s výstavbou severného obchvatu v septembri 2006. Druhý, 1,9 kilometra dlhý úsek spojí Špačinskú cestu, Krupanskú cestu s Chovateľskou ulicou a tretia časť s dĺžkou 900 metrov napojí Chovateľskú ulicu na cestu prvej triedy, smer Senica. Celková investícia má byť asi 1,28 miliardy korún (42,49 mil. €).

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  6. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 802
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 791
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 033
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 697
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 148
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 006
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 645
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 584
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 345
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 760

Téma: Doprava


Článok je zaradený aj do ďalších tém Doprava (Trnava), Doprava (Zvolen), Doprava (Trenčín)

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.