BRATISLAVA. Kto čakal úplne nové auto, zostane pravdepodobne sklamaný. Nemci namiesto neho pripravili iba modernizáciu verzie odvodenej od Golfu V. Automobil dostal úplne novú tvár zahŕňajúcu preštylizovaný predný nárazník, blatníky, kapotu, svetlomety i masku chladiča. Riešením prednej časti sa nové plus priblížilo Golfu šiestej generácie a odteraz bude patriť do jeho rodiny. V porovnaní s predchodcom sa čiastočne zmenila aj zadná časť, ale tu sú zmeny vyslovene kozmetické.
Pár drobností
Základná štruktúra palubnej dosky zostala zachovaná. Nový je však volant, niektoré ovládače a hlavne materiály, z ktorých sú jednotlivé časti interiéru zostavené. Okrem iného sa zmenili aj poťahové materiály sedadiel. Batožinový priestor môže podľa usporiadania sedadiel mať objem 505 až 1405 l.
V predaji od budúceho roka
Paleta pohonných jednotiek určených pre nový Golf Plus bude čiastočne kopírovať ponuku pre Golf VI. Základný zážihový agregát má objem 1,4 l a výkon 59 kW (80 k). Strop ponuky by mal predstavovať turbomotor s priamym vstrekovaním benzínu 1,4 TSI s výkonom 118 kW (160 k) kombinovaný aj so 7-stupňovou prevodovkou DSG.
Všetky vznetové motory s výkonovým spektrom od 81 do 103 kW (110 - 140 k) budú vybavené priamym vstrekovaním common-rail. Ďalšie technické detaily výrobca odhalí po premiére auta. Štart predajov nového VW Golf Plus je naplánovaný na začiatok budúceho roka.