Prvý úsek severného obchvatu Trnavy je otvorený

Prvá časť severného cestného obchvatu Trnavy začala dnes slúžiť motoristickej verejnosti.

TRNAVA. Po dvoch rokoch výstavby a viac ako troch desiatkach rokov čakania na realizáciu sa začal napĺňať zámer mesta odkloniť predimenzovanú tranzitnú dopravu mimo jeho centra.

Po dnešnom odstránení dočasného dopravného značenia môžu tak motoristi využívať úsek dlhý 1,7 kilometra. Jeho súčasťou je 79- metrový most v smere na Špačince a Malženice a 600-metrová protihluková stena.

V tomto štádiu pomôže obchvat zrýchliť prepravu najmä smerom na diaľnicu D1, rýchlostnú komunikáciu do Nitry alebo v smere na elektráreň v Jaslovských Bohuniciach a okolité obce. Po vybudovaní celého obchvatu v dĺžke 4,5 kilometra pôjde najmä o odklon dopravy v smere Piešťany-Záhorie a Českú republiku.

Slovenská správa ciest (SCC)investovala prvého úseku severného obchvatu Trnavy 440 miliónov Sk (14,6 milióna eur), výstavbou sa začalo v septembri 2006. Realizátorom prác bola Alpine s.r.o. Bratislava. V súčasnosti sa koná výberové konanie na dodávateľa 2. etapy v dĺžke 1,9 kilometra. Výstavba by mala začať už na jar 2009 a mala by stáť 270 miliónov Sk (8,96 milióna eur). Náklady na celkové 3 epaty sú vypočítané na 1,28 miliardy Sk (42,4 milióna eur).

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 11 345
  2. Moskva alebo Petrohrad? 7 425
  3. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 3 979
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 2 531
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 249
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 130
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 987
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 664
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 522
  10. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 307

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Alternatívu nepotrebuje iba Smer, ale aj SaS

Žasneme nad tým, ako sa na Slovensku v radoch stúpencov opozície znížili nároky.

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Ján Vrbenský hovorí, že za holé časti môžu kalamity.

PLUS

Ako skutočne vyzerá porucha, ktorú má detektív Monk

Dá sa žiť s ustavičným strachom?

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.