BRATISLAVA. Informácie, ktoré sme dostali v Paríži, sa potvrdili. Sériový model sa od štúdie naozaj líši iba detailmi. Futuristickú optiku nahradili konvenčné predné i zadné svetlomety. Zmenili sa spätné zrkadlá, kľučky dverí a kolesá majú menší priemer. Základné črty ale zostali zachované. Dizajnéri sa snažili karosériu navrhnúť tak, aby disponovala čo najmenším koeficientom odporu vzduchu.
Zvláštne okolnosti premiér
Konkrétnu hodnotu zatiaľ nepoznáme. Faktom ostáva, že Insight zovňajškom silno pripomína svojho najväčšieho konkurenta - Toyotu Prius. Obe vozidlá - zhodou okolností - absolvujú výstavnú premiéru na januárovom autosalóne v Detroite.
Batérie ukryté pod podlahou
Insight je päťdverový liftback. Jeho veľkou devízou v porovnaní s aktuálne predávanou Hondou Civic Hybrid budú akumulátory umiestnené pod podlahou. Operadlá zadných sedadiel sa dajú sklápať, čo výrazne navýši variabilitu vozidla. Definitívne stvárnenie vnútorného priestoru zatiaľ Japonci neodhalili, ale aj tvary palubnej dosky, výplne dverí a ďalšie časti by mali verne kopírovať parížsku štúdiu.
Priaznivá spotreba, emisie aj cena
V útrobách novinky sa ukrýva hybridné pohonné ústrojenstvo IMA (Integrated Motor Assist). Zážihový motor s objemom 1,3 l bude dopĺňať elektromotor. Prenos krútiaceho momentu má na starosti bezstupňová prevodovka CVT. Pohonný systém bude vybavený elektronickými pomocníkmi ako Ecological Drive Assit alebo Eco Assist, ktoré majú vodičovi pomáhať jazdiť s čo najnižšou spotrebou paliva a tým aj minimalizovať množstvo emisií. Spotreba by v priemere mala byť nižšia ako 5 l/100 km.
Vraj ľudový hybrid
Otázna zostáva iba cena, ale výrobca tvrdí, že Insight bude lacný hybrid pre každého. Neoficiálne sa špekuluje o cenovke 430 000 až 450 000 korún. Honda očakáva, že ročne predá 200 000 kusov, z nich polovica by mala putovať na severoamerický trh.