Toyota Yaris po facelifte: kozmetické zmeny a nový motor

Druhá generácia malého automobilu Toyota Yaris sa vyrába od roku 2005. Po troch rokoch od uvedenia na trh ju výrobca mierne modifikoval a slávnostne odhalil na autosalóne v Bologni.

(Zdroj: Toyota)

BOLOGNA, BRATISLAVA.

Yaris stále pôsobí sviežo, preto dizajnéri nemuseli pristúpiť k zásadnejším zmenám na jeho
vizáži. Kozmetickým úpravám sa však karoséria nevyhla. Zdobia ju nové predné svetlomety, tie zadné majú modernejšiu grafiku a brzdové svetlá vytvorené z LED diód. Zmenili sa aj tvary predného nárazníka a automobil bol vybavený oterovými lištami vpredu i vzadu. Yaris môže byť najnovšie odetý do niektorého z dvanástich lakov karosérie. Ešte menej modifikácií zaznamenal interiér, ktorý bude odteraz vyhotovený z kvalitnejších materiálov.

Ešte nižšia spotreba

Japonská automobilka v rámci programu Toyota Optimal Drive pracuje na znižovaní spotreby paliva svojich výrobkov. Napríklad základný trojvalec 1,0 VVT-i s výkonom 51 kW (69 k) po modernizácii v priemere spotrebuje 4,9 l benzínu na 100 km namiesto pôvodných 5,4 l, čo predstavuje úsporu 10 percent. O málo nižší apetít má aj turbodiesel 1,4 D-4D (66 kW/90 k), ktorý si v priemere vypýta 4,1 l nafty/100 km.

Nový motor 1,33 Dual VVT-i

Z ponuky motorizácií pre modelový rad Yaris vypadáva štvorvalec 1,3 VVT (64 kW/87 k). Nahradí ho iba o málo väčší agregát 1,33 Dual VVT-i s vyšším výkonom 74 kW (101 k) a priemernou spotrebou 5,1 l benzínu na 100 km. Konštruktéri pri jeho návrhu venovali pozornosť hlavne zníženiu strát spôsobených trením. Piesty preto majú v porovnaní s predchodcom nižšiu hmotnosť a menšiu treciu plochu. Sériovo bude výrobca tento motor kombinovať so 6-stupňovou manuálnou (!) alebo automatickou prevodovkou. Zákazník má možnosť doobjednať si aj systém stop/štart. Toyota plánuje novú pohonnú jednotku montovať aj do väčších modelov Auris a Corolla.

Štart predajov inovovanej Toyoty Yaris sa očakáva na začiatku budúceho roka.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 27 703
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 6 871
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 793
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 2 850
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 716
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 430
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 403
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 318
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 107
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 972

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Obľúbenejší ako Maradona v Neapole nikto nebol. Hamšík dokázal nevídanú vec

Slovák Marek Hamšík vyrovnal klubový rekord Diega Maradonu.

SVET

Brexit pokračuje. Druhá fáza môže skončiť aj referendom

Začínajú najväčšie obchodné rokovania histórie.

KOMENTÁRE

Pointou lyžovačky nie je obrat vlekárov

Keby sa Smer držal v týchto limitoch, žili by sme v šťastnej krajine.

EKONOMIKA

Premiér Fico otáča, odchod do penzie má dostať strop

V roku 2012 štát nastavil vek odchodu do dôchodku na strednú dĺžku dožitia.

Neprehliadnite tiež

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.