SME

Toyota Yaris po facelifte: kozmetické zmeny a nový motor

Druhá generácia malého automobilu Toyota Yaris sa vyrába od roku 2005. Po troch rokoch od uvedenia na trh ju výrobca mierne modifikoval a slávnostne odhalil na autosalóne v Bologni.

(Zdroj: Toyota)

BOLOGNA, BRATISLAVA.

Yaris stále pôsobí sviežo, preto dizajnéri nemuseli pristúpiť k zásadnejším zmenám na jeho
vizáži. Kozmetickým úpravám sa však karoséria nevyhla. Zdobia ju nové predné svetlomety, tie zadné majú modernejšiu grafiku a brzdové svetlá vytvorené z LED diód. Zmenili sa aj tvary predného nárazníka a automobil bol vybavený oterovými lištami vpredu i vzadu. Yaris môže byť najnovšie odetý do niektorého z dvanástich lakov karosérie. Ešte menej modifikácií zaznamenal interiér, ktorý bude odteraz vyhotovený z kvalitnejších materiálov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Ešte nižšia spotreba

Japonská automobilka v rámci programu Toyota Optimal Drive pracuje na znižovaní spotreby paliva svojich výrobkov. Napríklad základný trojvalec 1,0 VVT-i s výkonom 51 kW (69 k) po modernizácii v priemere spotrebuje 4,9 l benzínu na 100 km namiesto pôvodných 5,4 l, čo predstavuje úsporu 10 percent. O málo nižší apetít má aj turbodiesel 1,4 D-4D (66 kW/90 k), ktorý si v priemere vypýta 4,1 l nafty/100 km.

Nový motor 1,33 Dual VVT-i

Z ponuky motorizácií pre modelový rad Yaris vypadáva štvorvalec 1,3 VVT (64 kW/87 k). Nahradí ho iba o málo väčší agregát 1,33 Dual VVT-i s vyšším výkonom 74 kW (101 k) a priemernou spotrebou 5,1 l benzínu na 100 km. Konštruktéri pri jeho návrhu venovali pozornosť hlavne zníženiu strát spôsobených trením. Piesty preto majú v porovnaní s predchodcom nižšiu hmotnosť a menšiu treciu plochu. Sériovo bude výrobca tento motor kombinovať so 6-stupňovou manuálnou (!) alebo automatickou prevodovkou. Zákazník má možnosť doobjednať si aj systém stop/štart. Toyota plánuje novú pohonnú jednotku montovať aj do väčších modelov Auris a Corolla.

SkryťVypnúť reklamu

Štart predajov inovovanej Toyoty Yaris sa očakáva na začiatku budúceho roka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 16 234
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 463
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 186
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 159
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 762
  6. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 708
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 680
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 944
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  2. Eva Bachletová: Naše svetlo
  3. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  4. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  5. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  6. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  7. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  8. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 33 964
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 828
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 409
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 827
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 400
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 114
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 312
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 292
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu