BOLOGNA, BRATISLAVA.
Yaris stále pôsobí sviežo, preto dizajnéri nemuseli pristúpiť k zásadnejším zmenám na jeho
vizáži. Kozmetickým úpravám sa však karoséria nevyhla. Zdobia ju nové predné svetlomety, tie zadné majú modernejšiu grafiku a brzdové svetlá vytvorené z LED diód. Zmenili sa aj tvary predného nárazníka a automobil bol vybavený oterovými lištami vpredu i vzadu. Yaris môže byť najnovšie odetý do niektorého z dvanástich lakov karosérie. Ešte menej modifikácií zaznamenal interiér, ktorý bude odteraz vyhotovený z kvalitnejších materiálov.
Ešte nižšia spotreba
Japonská automobilka v rámci programu Toyota Optimal Drive pracuje na znižovaní spotreby paliva svojich výrobkov. Napríklad základný trojvalec 1,0 VVT-i s výkonom 51 kW (69 k) po modernizácii v priemere spotrebuje 4,9 l benzínu na 100 km namiesto pôvodných 5,4 l, čo predstavuje úsporu 10 percent. O málo nižší apetít má aj turbodiesel 1,4 D-4D (66 kW/90 k), ktorý si v priemere vypýta 4,1 l nafty/100 km.
Nový motor 1,33 Dual VVT-i
Z ponuky motorizácií pre modelový rad Yaris vypadáva štvorvalec 1,3 VVT (64 kW/87 k). Nahradí ho iba o málo väčší agregát 1,33 Dual VVT-i s vyšším výkonom 74 kW (101 k) a priemernou spotrebou 5,1 l benzínu na 100 km. Konštruktéri pri jeho návrhu venovali pozornosť hlavne zníženiu strát spôsobených trením. Piesty preto majú v porovnaní s predchodcom nižšiu hmotnosť a menšiu treciu plochu. Sériovo bude výrobca tento motor kombinovať so 6-stupňovou manuálnou (!) alebo automatickou prevodovkou. Zákazník má možnosť doobjednať si aj systém stop/štart. Toyota plánuje novú pohonnú jednotku montovať aj do väčších modelov Auris a Corolla.
Štart predajov inovovanej Toyoty Yaris sa očakáva na začiatku budúceho roka.