HISTÓRIA: Francúzsky lev má 150 rokov

Symbol automobilky Peugeot prechádzal zložitým vývojom. Najskôr zdobil mlynčeky na kávu, píly a kuchynské nástroje. Potom sa dostal na bicykle, motorky a autá.

Lev zdobil najskôr kuchynské stroje a píly. Až potom sa objavil na autách v rôznych podobách.

PARÍŽ, BRATISLAVA. V novembri uplynulo 150 rokov od zaregistrovania leva ako symbolu značky Peugeot. Od vtedy sa podoba kráľa zvierat menila od hlavy až po celé telo. Skôr ako sa lev objavil na autách, zdobil pílky a kovoobrábacie pracovné nástroje a kávové mlynčeky. Podobným vývojom prešli logá konkurenčných automobiliek, ktorých materské firmy nevyrábali autá od začiatku. Bieločierna vrtuľa na modrej oblohe v znaku BMW pochádza z čias keď továreň vyrábala letecké motory. Dvojitý šíp v znaku Citroen pochádza z čias keď automobilka vyrábala ozubené kolesá.

Sochárske návrhy

Peugeot vyrobil prvé auto až v roku 1891 a sériová výroba áut s levom v logu začala v roku 1906. Od roku 1920 sa lev stáva znakom spojenia medzi majiteľmi všetkého, čo Peugeot vyrábal. Na trh prichádzali autá s dvomi typmi chladičov s logom leva. Jeden, ktorý „reve“ vytvorený sochárom Marxom a jeden, ktorý sa pripravuje na skok od sochára Baudichona. Mopedy a motocykle používali najprv kráčajúceho leva na štíte, neskôr v dvadsiatych rokoch bojujúceho leva otočeného doprava a nakoniec rovnaký dizajn. Kuchynské prístroje a náradie používali kráčajúceho leva na štíte. Mlynčeky na kávu mali leva v ovále.

Nebezpečná figúra

Na kapote Peugeotu 203 sa v roku 1948 objavuje figúra s hlavou leva. Doplnok bol v prípade kolízie považovaný za nebezpečný a o desať rokov neskôr ho automobilka prestala používať. Heraldický symbol leva z vojvodstva Montebeliard postupne prešiel zo zadnej časti auta na prednú kapotu.
V roku 1998 sa symbol leva zmenil na súčasné logo.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 472
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 854
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 490
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 142
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 016
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 954
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 773
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 541
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 303
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 892

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Nemecký tím zachránil najmenej pravdepodobný darca. Diktátor

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.