HISTÓRIA: Francúzsky lev má 150 rokov

Symbol automobilky Peugeot prechádzal zložitým vývojom. Najskôr zdobil mlynčeky na kávu, píly a kuchynské nástroje. Potom sa dostal na bicykle, motorky a autá.

Lev zdobil najskôr kuchynské stroje a píly. Až potom sa objavil na autách v rôznych podobách.

PARÍŽ, BRATISLAVA. V novembri uplynulo 150 rokov od zaregistrovania leva ako symbolu značky Peugeot. Od vtedy sa podoba kráľa zvierat menila od hlavy až po celé telo. Skôr ako sa lev objavil na autách, zdobil pílky a kovoobrábacie pracovné nástroje a kávové mlynčeky. Podobným vývojom prešli logá konkurenčných automobiliek, ktorých materské firmy nevyrábali autá od začiatku. Bieločierna vrtuľa na modrej oblohe v znaku BMW pochádza z čias keď továreň vyrábala letecké motory. Dvojitý šíp v znaku Citroen pochádza z čias keď automobilka vyrábala ozubené kolesá.

Sochárske návrhy

Peugeot vyrobil prvé auto až v roku 1891 a sériová výroba áut s levom v logu začala v roku 1906. Od roku 1920 sa lev stáva znakom spojenia medzi majiteľmi všetkého, čo Peugeot vyrábal. Na trh prichádzali autá s dvomi typmi chladičov s logom leva. Jeden, ktorý „reve“ vytvorený sochárom Marxom a jeden, ktorý sa pripravuje na skok od sochára Baudichona. Mopedy a motocykle používali najprv kráčajúceho leva na štíte, neskôr v dvadsiatych rokoch bojujúceho leva otočeného doprava a nakoniec rovnaký dizajn. Kuchynské prístroje a náradie používali kráčajúceho leva na štíte. Mlynčeky na kávu mali leva v ovále.

Nebezpečná figúra

Na kapote Peugeotu 203 sa v roku 1948 objavuje figúra s hlavou leva. Doplnok bol v prípade kolízie považovaný za nebezpečný a o desať rokov neskôr ho automobilka prestala používať. Heraldický symbol leva z vojvodstva Montebeliard postupne prešiel zo zadnej časti auta na prednú kapotu.
V roku 1998 sa symbol leva zmenil na súčasné logo.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 661
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 797
  3. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 2 768
  4. Ako sme jazdili v socializme 2 643
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 863
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 754
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 312
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 264
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 197
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 816

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Ako sa Slovák z Terchovej stal veľkým reformátorom u Márie Terézie

Adam František Kollár, vedec a knihovník bol jedným z popredných osvietenských reformátorov.

PLUS

V kráľovstve polievok sa držková nevarí

Do niekoľkých hrncov naložili Bratislavčania svojho tvorivého ducha.

KOMENTÁRE

Potrebujeme posilniť kultúru záväznosti

Musíme prestať so spájaním LGBTI s ohrozením tzv. tradičnej rodiny.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.