HISTÓRIA: Francúzsky lev má 150 rokov

Symbol automobilky Peugeot prechádzal zložitým vývojom. Najskôr zdobil mlynčeky na kávu, píly a kuchynské nástroje. Potom sa dostal na bicykle, motorky a autá.

Lev zdobil najskôr kuchynské stroje a píly. Až potom sa objavil na autách v rôznych podobách.

PARÍŽ, BRATISLAVA. V novembri uplynulo 150 rokov od zaregistrovania leva ako symbolu značky Peugeot. Od vtedy sa podoba kráľa zvierat menila od hlavy až po celé telo. Skôr ako sa lev objavil na autách, zdobil pílky a kovoobrábacie pracovné nástroje a kávové mlynčeky. Podobným vývojom prešli logá konkurenčných automobiliek, ktorých materské firmy nevyrábali autá od začiatku. Bieločierna vrtuľa na modrej oblohe v znaku BMW pochádza z čias keď továreň vyrábala letecké motory. Dvojitý šíp v znaku Citroen pochádza z čias keď automobilka vyrábala ozubené kolesá.

Sochárske návrhy

Peugeot vyrobil prvé auto až v roku 1891 a sériová výroba áut s levom v logu začala v roku 1906. Od roku 1920 sa lev stáva znakom spojenia medzi majiteľmi všetkého, čo Peugeot vyrábal. Na trh prichádzali autá s dvomi typmi chladičov s logom leva. Jeden, ktorý „reve“ vytvorený sochárom Marxom a jeden, ktorý sa pripravuje na skok od sochára Baudichona. Mopedy a motocykle používali najprv kráčajúceho leva na štíte, neskôr v dvadsiatych rokoch bojujúceho leva otočeného doprava a nakoniec rovnaký dizajn. Kuchynské prístroje a náradie používali kráčajúceho leva na štíte. Mlynčeky na kávu mali leva v ovále.

Nebezpečná figúra

Na kapote Peugeotu 203 sa v roku 1948 objavuje figúra s hlavou leva. Doplnok bol v prípade kolízie považovaný za nebezpečný a o desať rokov neskôr ho automobilka prestala používať. Heraldický symbol leva z vojvodstva Montebeliard postupne prešiel zo zadnej časti auta na prednú kapotu.
V roku 1998 sa symbol leva zmenil na súčasné logo.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  5. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  10. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  1. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  2. Detské zúbky sú veda
  3. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Rastie nám pokrivená generácia?
  6. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  7. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  8. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  10. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 15 159
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 10 662
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 4 200
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 3 176
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 033
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 448
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 283
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 176
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 156
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 644

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan: Bol som zmierený s tým, že nevyhrám

Slovenský cyklista dokázal to, čo sa ešte nikdy nikomu nepodarilo.

KOMENTÁRE

Až teraz si Merkelová začína budovať svoj odkaz

Bude to ona, kto bude ovládať nemeckú aj európsku politiku.

Neprehliadnite tiež

Nová Kia Stonic osloví tínedžera aj dôchodcu (prvá jazda)

Do predaja sa na Slovensku dostane 14. októbra.

Malá XC40 so sebou prináša veľké zmeny

Volvo predstavilo svoje najmenšie SUV, prináša hneď niekoľko noviniek

Šéf marketingu BMW Ian Robertson: Ďalšiu Čínu už na Zemi nenájdeme

Pre Jozefa Kabaňa majú v BMW prichystané veľké výzvy.

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace, tento rok SUV tvoria viac než polovicu nominovaných.