PARÍŽ, BRATISLAVA. V novembri uplynulo 150 rokov od zaregistrovania leva ako symbolu značky Peugeot. Od vtedy sa podoba kráľa zvierat menila od hlavy až po celé telo. Skôr ako sa lev objavil na autách, zdobil pílky a kovoobrábacie pracovné nástroje a kávové mlynčeky. Podobným vývojom prešli logá konkurenčných automobiliek, ktorých materské firmy nevyrábali autá od začiatku. Bieločierna vrtuľa na modrej oblohe v znaku BMW pochádza z čias keď továreň vyrábala letecké motory. Dvojitý šíp v znaku Citroen pochádza z čias keď automobilka vyrábala ozubené kolesá.
Sochárske návrhy
Peugeot vyrobil prvé auto až v roku 1891 a sériová výroba áut s levom v logu začala v roku 1906. Od roku 1920 sa lev stáva znakom spojenia medzi majiteľmi všetkého, čo Peugeot vyrábal. Na trh prichádzali autá s dvomi typmi chladičov s logom leva. Jeden, ktorý „reve“ vytvorený sochárom Marxom a jeden, ktorý sa pripravuje na skok od sochára Baudichona. Mopedy a motocykle používali najprv kráčajúceho leva na štíte, neskôr v dvadsiatych rokoch bojujúceho leva otočeného doprava a nakoniec rovnaký dizajn. Kuchynské prístroje a náradie používali kráčajúceho leva na štíte. Mlynčeky na kávu mali leva v ovále.
Nebezpečná figúra
Na kapote Peugeotu 203 sa v roku 1948 objavuje figúra s hlavou leva. Doplnok bol v prípade kolízie považovaný za nebezpečný a o desať rokov neskôr ho automobilka prestala používať. Heraldický symbol leva z vojvodstva Montebeliard postupne prešiel zo zadnej časti auta na prednú kapotu.
V roku 1998 sa symbol leva zmenil na súčasné logo.
Autor: rch