SME

HISTÓRIA: Francúzsky lev má 150 rokov

Symbol automobilky Peugeot prechádzal zložitým vývojom. Najskôr zdobil mlynčeky na kávu, píly a kuchynské nástroje. Potom sa dostal na bicykle, motorky a autá.

Lev zdobil najskôr kuchynské stroje a píly. Až potom sa objavil na autách v rôznych podobách.Lev zdobil najskôr kuchynské stroje a píly. Až potom sa objavil na autách v rôznych podobách.

PARÍŽ, BRATISLAVA. V novembri uplynulo 150 rokov od zaregistrovania leva ako symbolu značky Peugeot. Od vtedy sa podoba kráľa zvierat menila od hlavy až po celé telo. Skôr ako sa lev objavil na autách, zdobil pílky a kovoobrábacie pracovné nástroje a kávové mlynčeky. Podobným vývojom prešli logá konkurenčných automobiliek, ktorých materské firmy nevyrábali autá od začiatku. Bieločierna vrtuľa na modrej oblohe v znaku BMW pochádza z čias keď továreň vyrábala letecké motory. Dvojitý šíp v znaku Citroen pochádza z čias keď automobilka vyrábala ozubené kolesá.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Sochárske návrhy

Peugeot vyrobil prvé auto až v roku 1891 a sériová výroba áut s levom v logu začala v roku 1906. Od roku 1920 sa lev stáva znakom spojenia medzi majiteľmi všetkého, čo Peugeot vyrábal. Na trh prichádzali autá s dvomi typmi chladičov s logom leva. Jeden, ktorý „reve“ vytvorený sochárom Marxom a jeden, ktorý sa pripravuje na skok od sochára Baudichona. Mopedy a motocykle používali najprv kráčajúceho leva na štíte, neskôr v dvadsiatych rokoch bojujúceho leva otočeného doprava a nakoniec rovnaký dizajn. Kuchynské prístroje a náradie používali kráčajúceho leva na štíte. Mlynčeky na kávu mali leva v ovále.

Nebezpečná figúra

Na kapote Peugeotu 203 sa v roku 1948 objavuje figúra s hlavou leva. Doplnok bol v prípade kolízie považovaný za nebezpečný a o desať rokov neskôr ho automobilka prestala používať. Heraldický symbol leva z vojvodstva Montebeliard postupne prešiel zo zadnej časti auta na prednú kapotu.
V roku 1998 sa symbol leva zmenil na súčasné logo.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: rch

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  8. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  1. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  6. Kam smerujú peniaze bohatých?
  7. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 573
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 6 509
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 081
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 167
  5. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 600
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 473
  7. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 314
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 2 267
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu