MARTORELL, BRATISLAVA. Koncern Volkswagen dôveruje momentálnemu znižovaniu spotreby automobilov iba prostredníctvom ekologických verzií so špeciálnym označením a sériou úprav. Modely jeho značiek nastupujú na trend , ktorým sa vydali aj iní výrobcovia.
To znamená, že vybrané verzie budú mať pneumatiky s nízkym valivým odporom, optimalizovanú aerodynamiku, zníženú hmotnosť a upravené prevody. Volkswagen nazval vybrané modely „Blue motion", u Audi nesú označenie „TDIe", Škoda ich nazýva „GreenLine" a Seat „Ecomotive". Server automobilky Seat sľubuje nástup najmenšieho modelu s prívlastkom Ecomotive v priebehu budúceho roka.
Normovaná spotreba
Upravená ibiza vyprodukuje v normovanom režime testovania spotreby iba 98 gramov CO2 na kilometer spotrebuje 3.7 litra nafty na 100 km. Pohon úspornej Ibizy zabezpečuje naftový motor 1.4 TDI s výkonom 59 kW/80 k, ktorý je vybavený filtrom pevných častí. Na dosiahnutí nízkej spotreby má zásluhu zlepšená aerodynamika, nižšia hmotnosť a čiastočné zásahy do motora. Vo výbave Ibizy ECOMOTIVE je špeciálne čalúnenie, ABS a ESP, asistent rozbehu do kopca, signál zmeny tlaku v pneumatikách a šesť airbagov.
Dôležitá bude cena
Vzhľadom na limitovanú hmotnosť auta a snahu dosiahnuť, čo najnižšiu spotrebu nebudú dostupné niektoré prvky vybavenia ako napríklad panoramatické strešné okno, náhradné koleso, športové pruženie a lakťová opierka. Automobilka zatiaľ nezverejnila odhadovanú cenu.
Od ceny bude závisieť, či motoristi budú chcieť jazdiť ekologicky a s nižšou spotrebou. Napríklad Volkswagen Polo Blue Motion 1,4 TDI dodávaný iba v základnej výbave Trendline stojí 17 340 eur. Bežná verzia s tým istým motorom a o stupeň vyššou výbavou Comfortline (Trendline sa nedodáva) je 14 130 eur.
Autor: rch