BRATISLAVA, BREZNO. Renault vyrábal niekoľko modelov s pohonom všetkých kolies, ale poslednú vlnu rozmachu SUV donedávna ignoroval. Spolupráca s Nissanom načrtla nové možnosti a Francúzi postavili na podvozku svoju predstavu o tom, ako má vyzerať športovo úžitkové auto. Stred názvu „úžitkové" alebo lepšie povedané užitočné plní zadná časť auta. Vpredu sú ovládacie prvky a elektronika dobre známa z ostatných modelov.
Japonské črty dostala aj záruka na auto, ktorá trvá po dobu troch rokov alebo 150 000 kilometrov. Majiteľ nového Renaultu Koleos bude musieť navštíviť servis raz ročne alebo každých 30 000 kilometrov. Ak sa Renaultu podarí dodržať tento interval a do servisu nebude treba ísť skôr, má veľké šance zabodovať. Cena je postavená primerane konkurenčným autám.
Nám chýbali výraznejšie tvarované sedadlá, krajší vzhľad prednej masky a privítali by sme lepšie umiestnené tlačidlo vyhrievania sedadiel. Obsluha auta a pobyt za volantom pripomína ostatné modely značky. Pri tvorbe prístrojového panelu a palubnej dosky dostala kreativita správne mantinely.
Nakoľko má Renault skúsenosti so stavbou rodinných veľkopriestorových áut našiel vhodný recept na odkladacie priestory a využite posledného voľného miesta. Dvojdielne otváranie batožinového priestoru má svojich priaznivcov aj odporcov. Nám sa páčilo premyslené sklápanie sedadiel pákou z batožinového priestoru.
Výber motora treba prispôsobiť cene a spôsobu používania. Najsilnejší testovaný motor 2,0 dCi s výkonom 127 kW (175 koní) je vhodný na dlhé presuny a rýchlu jazdu. Tomu zodpovedá aj spotreba, ktorá v teste stúpla na 8,8 litra na sto kilometrov. Nové bezpečné SUV pomohlo Renaultu dobehnúť stratené roky. V teréne sa nestratí a na ceste príde vhod vypínanie automatického pohonu oboch náprav. Na zasneženej ceste auto lepšie zatáča v režime 2WD.
Renault Koleos 2,0 dCi (125 kW) Dynamique luxe
Cena modelu od 647 408 korún (21 490 eur)
Cena testovanej verzie 921 554 korún (30 589 eur)
Motor 2,0 dCi
Objem 1995 cm3
Výkon 125 kW / 175 koní
Krútiaci moment 360 Nm
Zrýchlenie 0 -100 km/h 9,9 s
Spotreba podľa výrobcu 7,8 l/100 km
Spotreba v teste 8,8 l/100 km
Rázvor náprav 2690 mm
Dĺžka 4520 mm
Objem kufra 450 – 1380 l