SME
Nedeľa, 5. december, 2021 | Meniny má OtoKrížovkyKrížovky

Testovali sme Renault Koleos. Stihol zmeškaný vlak?

S testom nového modelu Koleos sme počkali na prvý sneh. Renault dostal šancu ukázať, či ako jeden z posledných stihne nastúpiť na dobre rozbehnutý vlak športovo úžitkových automobilov SUV.

Nové  bezpečné SUV pomohlo Renaultu  dobehnúť stratené roky. V teréne mnohých prekoná a na ceste príde vhod vypínanie automatického pohonu oboch náprav. Na zasneženej ceste  auto lepšie zatáča v režime 2WD.Nové bezpečné SUV pomohlo Renaultu dobehnúť stratené roky. V teréne mnohých prekoná a na ceste príde vhod vypínanie automatického pohonu oboch náprav. Na zasneženej ceste auto lepšie zatáča v režime 2WD. (Zdroj: Autor)

BRATISLAVA, BREZNO. Renault vyrábal niekoľko modelov s pohonom všetkých kolies, ale poslednú vlnu rozmachu SUV donedávna ignoroval. Spolupráca s Nissanom načrtla nové možnosti a Francúzi postavili na podvozku svoju predstavu o tom, ako má vyzerať športovo úžitkové auto. Stred názvu „úžitkové" alebo lepšie povedané užitočné plní zadná časť auta. Vpredu sú ovládacie prvky a elektronika dobre známa z ostatných modelov.

Japonské črty dostala aj záruka na auto, ktorá trvá po dobu troch rokov alebo 150 000 kilometrov. Majiteľ nového Renaultu Koleos bude musieť navštíviť servis raz ročne alebo každých 30 000 kilometrov. Ak sa Renaultu podarí dodržať tento interval a do servisu nebude treba ísť skôr, má veľké šance zabodovať. Cena je postavená primerane konkurenčným autám.

Nám chýbali výraznejšie tvarované sedadlá, krajší vzhľad prednej masky a privítali by sme lepšie umiestnené tlačidlo vyhrievania sedadiel. Obsluha auta a pobyt za volantom pripomína ostatné modely značky. Pri tvorbe prístrojového panelu a palubnej dosky dostala kreativita správne mantinely.

Nakoľko má Renault skúsenosti so stavbou rodinných veľkopriestorových áut našiel vhodný recept na odkladacie priestory a využite posledného voľného miesta. Dvojdielne otváranie batožinového priestoru má svojich priaznivcov aj odporcov. Nám sa páčilo premyslené sklápanie sedadiel pákou z batožinového priestoru.

Výber motora treba prispôsobiť cene a spôsobu používania. Najsilnejší testovaný motor 2,0 dCi s výkonom 127 kW (175 koní) je vhodný na dlhé presuny a rýchlu jazdu. Tomu zodpovedá aj spotreba, ktorá v teste stúpla na 8,8 litra na sto kilometrov. Nové bezpečné SUV pomohlo Renaultu dobehnúť stratené roky. V teréne sa nestratí a na ceste príde vhod vypínanie automatického pohonu oboch náprav. Na zasneženej ceste auto lepšie zatáča v režime 2WD.

Renault Koleos 2,0 dCi (125 kW) Dynamique luxe

Cena modelu od 647 408 korún (21 490 eur)
Cena testovanej verzie 921 554 korún (30 589 eur)
Motor 2,0 dCi
Objem 1995 cm3
Výkon 125 kW / 175 koní
Krútiaci moment 360 Nm
Zrýchlenie 0 -100 km/h 9,9 s
Spotreba podľa výrobcu 7,8 l/100 km
Spotreba v teste 8,8 l/100 km
Rázvor náprav 2690 mm
Dĺžka 4520 mm
Objem kufra 450 – 1380 l

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tento rok turizmu neprial
  2. Dobrá receptúra musí mať „oko draka“
  3. Brazílska fintechová banka Nubank vstupuje na Wall Street
  4. Ako sa vyrába nealkoholické pivo? Kvalitou nezaostáva za bežným
  5. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami
  6. Opäť sme na dobrej vlne
  7. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos
  8. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  9. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  10. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  1. Dobrá receptúra musí mať „oko draka“
  2. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  3. Brazílska fintechová banka Nubank vstupuje na Wall Street
  4. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami
  5. Ako sa vyrába nealkoholické pivo? Kvalitou nezaostáva za bežným
  6. Opäť sme na dobrej vlne
  7. Aj mikulášske balíčku môžu byť zdravé. Zistite ako na to.
  8. 365.bank sa stala bankou roka na Slovensku
  9. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  10. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 18 376
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 17 189
  3. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 9 945
  4. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 835
  5. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 840
  6. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 4 564
  7. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 3 638
  8. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 3 204
  9. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 2 224
  10. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 2 018
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Rana žije na Slovensku šesť rokov.

Rozhovor s iránskou metalistkou žijúcou na Slovensku.


3. dec

Minister financií presvedčil najmä vlastných voličov.


2 h
Členovia konzília odborníkov Alena Koščálová, Elena Prokopová, Matej Mišík a Zuzana Krištúfková.

Nemocnice príjmu denne 375 pacientov s covidom.


5 h
Slovenskí parahokejisti sa tešia z postupu na paralympiádu do Pekingu.

V Pekingu budú Slovensko reprezentovať až dva hokejové tímy.


4. dec

Neprehliadnite tiež

Mercedes-Benz S400d Long 4Matic a BMW 740Ld xDrive

Víťaz závisí aj od toho, či radšej sedíte vzadu alebo za volantom.


a 1 ďalší 3. dec
Toyota Corolla Cross

Prvé autá prídu majiteľom budúci rok na jeseň.


3. dec
Opel Astra Sports Tourer

Zväčšil sa rázvor kolies aj objem kufra.


3. dec

Blogy SME

  1. Marek Strapko: Tá smrtka z kúpaliska naozaj prišla...
  2. Stanislav Jurčišin: Ideológia po kapitalisticky
  3. Jaroslav Polaček: V Košiciach máme klzisko svetových rozmerov
  4. Štefan Vidlár: Nepekne hovoríš o dôchodcovi
  5. Róbert Kotian: Ako sa Edo zaťal
  6. Tomáš Tenczer: Prečo ľudia nechcú deti?
  7. Miroslav Haviar: Naozaj majú všetci nárok?
  8. Marek Brezovský: Koniec pretvárky, späť na stromy. Debata o očkovaní čoraz viac pôsobí, že mentálne žijeme v pralese.
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 16 271
  2. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 5 241
  3. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 846
  4. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 4 702
  5. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 4 333
  6. Mišo Šesták: V duši sedliaka žije pohanský duch 3 830
  7. Vanda Tuchyňová: Z POD ZADKU“ NÁM BERÚ VLASTNÉ POZEMKY, ROZOBERAJÚ MAJETOK ŽILINY A MESTO SA LEN PRIZERÁ ! 3 622
  8. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia 3 548
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
Skryť Zatvoriť reklamu