Testovali sme Renault Koleos. Stihol zmeškaný vlak?

S testom nového modelu Koleos sme počkali na prvý sneh. Renault dostal šancu ukázať, či ako jeden z posledných stihne nastúpiť na dobre rozbehnutý vlak športovo úžitkových automobilov SUV.

Nové bezpečné SUV pomohlo Renaultu dobehnúť stratené roky. V teréne mnohých prekoná a na ceste príde vhod vypínanie automatického pohonu oboch náprav. Na zasneženej ceste auto lepšie zatáča v režime 2WD.(Zdroj: Autor)

BRATISLAVA, BREZNO. Renault vyrábal niekoľko modelov s pohonom všetkých kolies, ale poslednú vlnu rozmachu SUV donedávna ignoroval. Spolupráca s Nissanom načrtla nové možnosti a Francúzi postavili na podvozku svoju predstavu o tom, ako má vyzerať športovo úžitkové auto. Stred názvu „úžitkové" alebo lepšie povedané užitočné plní zadná časť auta. Vpredu sú ovládacie prvky a elektronika dobre známa z ostatných modelov.

Japonské črty dostala aj záruka na auto, ktorá trvá po dobu troch rokov alebo 150 000 kilometrov. Majiteľ nového Renaultu Koleos bude musieť navštíviť servis raz ročne alebo každých 30 000 kilometrov. Ak sa Renaultu podarí dodržať tento interval a do servisu nebude treba ísť skôr, má veľké šance zabodovať. Cena je postavená primerane konkurenčným autám.

Nám chýbali výraznejšie tvarované sedadlá, krajší vzhľad prednej masky a privítali by sme lepšie umiestnené tlačidlo vyhrievania sedadiel. Obsluha auta a pobyt za volantom pripomína ostatné modely značky. Pri tvorbe prístrojového panelu a palubnej dosky dostala kreativita správne mantinely.

Nakoľko má Renault skúsenosti so stavbou rodinných veľkopriestorových áut našiel vhodný recept na odkladacie priestory a využite posledného voľného miesta. Dvojdielne otváranie batožinového priestoru má svojich priaznivcov aj odporcov. Nám sa páčilo premyslené sklápanie sedadiel pákou z batožinového priestoru.

Výber motora treba prispôsobiť cene a spôsobu používania. Najsilnejší testovaný motor 2,0 dCi s výkonom 127 kW (175 koní) je vhodný na dlhé presuny a rýchlu jazdu. Tomu zodpovedá aj spotreba, ktorá v teste stúpla na 8,8 litra na sto kilometrov. Nové bezpečné SUV pomohlo Renaultu dobehnúť stratené roky. V teréne sa nestratí a na ceste príde vhod vypínanie automatického pohonu oboch náprav. Na zasneženej ceste auto lepšie zatáča v režime 2WD.

Renault Koleos 2,0 dCi (125 kW) Dynamique luxe

Cena modelu od 647 408 korún (21 490 eur)
Cena testovanej verzie 921 554 korún (30 589 eur)
Motor 2,0 dCi
Objem 1995 cm3
Výkon 125 kW / 175 koní
Krútiaci moment 360 Nm
Zrýchlenie 0 -100 km/h 9,9 s
Spotreba podľa výrobcu 7,8 l/100 km
Spotreba v teste 8,8 l/100 km
Rázvor náprav 2690 mm
Dĺžka 4520 mm
Objem kufra 450 – 1380 l

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 122
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 3 228
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 679
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 453
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 717
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 483
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 238
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 192
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 966
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 732

Téma: Renault


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Najdlhšia bytovka na svete je vo Viedni a má meno po Marxovi. Je radosť v nej žiť

Nie je špinavá ani nebezpečná, hoci sú v nej sociálne byty. Nezamestnaní v nej bývajú vedľa profesorov.

BRATISLAVA

Bratislava porastie do výšky, budovy zmenia panorámu

V Bratislave rýchlym tempom pribúdajú výškové budovy.

SVET

Klamali aj intrigovali. Všetci prezidentovi muži, ktorí skončili

Za sedem mesiacov skončili takmer všetci Trumpovi spolupracovníci.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.