Mercedes sa netají tým, že novou triedou E chce nadviazať na jej predchodcov z osemdesiatych a prvej polovice deväťdesiatych rokov, ktorých preslávila najmä kvalita, robustnosť a s nimi spojená nezničiteľnosť.
Jedným z najvýraznejších prvkov dizajnu novej generácie sú predné svetlomety. Po 14-tich rokoch nahradia pôvodné okrúhle štyri o čosi hranatejšie a agresívnejšie pôsobiace reflektory. V nárazníku ich dopĺňajú diódové svetlá určené pre denné svietenie. Z profilu nové „Éčko" s kódovým označením W212 pripomína limuzínu triedy S. Väčšieho a luxusnejšieho súrodenca majú čiastočne napodobňovať aj tvary a kvalita spracovania vnútorného priestoru.
Štyri- až osem valcov pod kapotou Technika zostáva zahalená rúškom tajomstva. Podľa neoficiálnych informácií sa ale pod kapotou novinky objaví viacero prepracovaných motorov z predchodcu. Základnú motorizáciu bude tvoriť prepĺňaný štvorvalec s objemom 1,8 l.
Medzi vznetovými verziami má k najpredávanejším patriť tá s novým turbodieselom CDI 2,2 l, dosahujúcim výkon 150 kW (204 k). S miernym časovým odstupom výrobca doplní ponuku o hybridné verzie kombinujúce benzínový, resp. dieselový agregát a elektromotor. Výlučne pre špičkovú verziu AMG je vyhradený osemvalec 6,2 l s výkonom asi 405 kW (550 k).
Kombi a kupé prídu neskôr Nový Mercedes-Benz triedy E vo verzii sedan absolvuje svetovú výstavnú premiéru na marcovom autosalóne v Ženeve. O pol roka neskôr vo Frankfurte stuttgartská značka odhalí aj praktické kombi s tradičným označením model T.
Na rovnakom autosalóne by premiéru malo absolvovať aj nové kupé, ktoré nahradí doterajší model CLK. Automobil síce dostane označenie E Coupé, ale spočívať bude na podlahovej platforme triedy C. Ponuka motorov by mala siahať od 3,5-litrového šesťvalca, až po dva osemvalce s objemom 5,4 l, resp. 6,2 l (verzia AMG).