BREZNO. Ak sa predok auta šmýka smerom von zo zákruty, netreba stratiť hlavu, ale pokojne zareagovať. Obyčajne sa stáva, že čím bližšie je vonkajší okraj zákruty, tým vodič inštinktívne viac natáča volant do vnútra. Kolesá však prestanú prenášať smer a auto neovládateľne pokračuje ďalej.
Proti logike
Potom buď vyletí z cesty, narazí do prekážky, alebo jeho rýchlosť klesne, prudko vytočené kolesá zrazu zaberú a z nedotáčavého šmyku sa stane pretáčavý. Keď auto nevie do zákruty zatočiť, treba volant trochu nelogicky vrátiť späť, akoby "otvoriť zákrutu". Je to proti logike, ale kolesá takto znova získajú vodiacu schopnosť a auto skutočne zabočí. Pozor! Pridanie plynu alebo brzdenie v nedotáčavom šmyku nepomáha. Skôr je lepšie vytlačiť spojku a pracovať iba s volantom.
Z nedotáčavého šmyku do „hodín"
Nedotáčavý šmyk môže skončiť dvomi spôsobmi. Buď v prudkej zákrute vyletí auto von predkom alebo keď rýchlosť klesne, kolesá zaberú a šofér ich nestihne vyrovnať a zrazu sa odtrhne zadok. V nízkych rýchlostiach na parkoviskách a križovatkách v meste stačí stlačiť spojku a vrátiť volant späť. Následný pretáčavý šmyk nehrozí. Veľa vodičov ani nevie, že „hodinám" predchádzal nedotáčavý šmyk.