SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Volvo C30 R-Design v čiernych šatách

Najmenšie Volvo C30 s balíkom športových doplnkov a bežným motorom poteší dcéru bohatého otca alebo milovníkov reprezentačných drobností. Výkon a spotreba nesmú byť kritériom.

Čierna farba  robí auto príťažlivejším pre tých, ktorí kontrastom neholdujú. Napokon, kontrastné je už iba to, ako Volvo C30 vyzerá.Čierna farba robí auto príťažlivejším pre tých, ktorí kontrastom neholdujú. Napokon, kontrastné je už iba to, ako Volvo C30 vyzerá. (Zdroj: Autor)

BRATISLAVA, BREZNO. Volvo C30 je plné zvláštností. Akoby ich nebolo dosť, výrobca rozšíril základnú ponuku o balík R-design. Drahá a pekná verzia umocňuje charakter auta, ktoré je už vo svojej podstate určené krajinám s vysokou životnou úrovňou. Z auta to jednoducho srší, preto väčšina z nás uznanlivo krúti hlavou a zároveň dodáva, že si ho nekúpi.

Tmavá mu pristane

Čierna nepraktická farba má na trojdverovej karosérii opodstatnené miesto. V prvom rade pristane celkovému dizajnu, v druhom rade splývajú čierne lemy blatníkov a svetiel s farbou laku. Pri iných farbách sú zvýraznené a to sa nám na C30 neveľmi páči. Čierna farba teda robí auto príťažlivejším pre tých, ktorí kontrastom neholdujú. Napokon, kontrastné je už iba to, ako Volvo C30 vyzerá.

Pod plachtou

S objemom batožinového priestoru sa vieme stotožniť oveľa ľahšie než s plachtou použitou namiesto plató. Systém zakrývania batožinového priestoru je nepraktický pre všetky typy užívateľov. Najmä pri nakladaní bežných vecí. Ak sa dvaja nabalia na cestu a sklopia sedadlá, na systéme už nezáleží. Chápeme, že toto auto nebolo prioritne zostrojené na prevážanie vecí a je nám zrejmý účel, napriek tomu roletu mohli konštruktéri vyriešiť lepšie. Najmä v aute, ktoré je z filozofie značky naklonené užívateľovi a jeho potrebám.

Bez výkonu, ale v pohodlí

Ak Volvo C30 odoberá užívateľovi priestor z kufra a navzdory vzhľadu aj výkon, ostáva sa zamyslieť nad tým, čo mu dáva. Okrem vysokého estetického dojmu s poukázaním na jednoduchosť je to pohodlie. Majiteľ dostane veľmi pekne potiahnuté a dobre tvarované sedadlá, vypracované detaily a v neposlednom rade airpanel.

Volvo C30 R-Design láka hltať kilometre. Podvozkovo je Volvo C30 dozreté a vyspelé auto s veľmi dobrým pomerom komfortu a vyžitia. Motor, na rozdiel od zovňajšku, nevykazuje emócie ani dravosť. Navyše jeho spotreba je priveľmi citlivá na zaobchádzanie s plynom. Od relatívne príjemných sedem litrov raz-dva vyskočí cez deväť.

Pre bábiku

Racionálne dôvody na kúpu trojdverového kompaktného auta s 1,8 litrovým motorom, výkonom 125 koní a cenou 863 000 korún (28 635 eur) nepoznáme. Jedine, ak bude hlavným kritériom vonkajší dojem, kvalitné materiály a výbava. Napokon, drahé auto nemusí trhať asfalt, preto bude Volvo C30 bezpečný maturitný darček pre deti bohatých rodičov. Zároveň je Volvo C30 R-design príjemné na dochádzanie do práce alebo výlety po krajine. Bežnému kompaktu dáva iný, „fajnovejší" rozmer.

 

57_VOLVOC30_big.jpg
V jednoduchosti je krása. Meracie prístroje s modrým podkladom a triezvym dizajnom doslova upokojujú.
53_VOLVOC30_big.jpg
Sedadlá vo vyhotovení R-Design poskytujú zážitok pre zrak, hmat aj chrbticu. Posledné menované je asi najdôležitejšie.
54_VOLVOC30_big.jpg
Prvá verzia airpanelu je logickým vyústením zmyslu pre ergonómiu a švédsky dizajn. Nové modely Volvo s týmto panelom majú ešte väčšie tlačidlá.
55_VOLVOC30_big.jpg
Boxy vo dverách sú ukážkou nepoužiteľnosti v praxi.
56_VOLVOC30_big.jpg
Posúvanie predného sedadla pri nastupovaní dozadu uľahčuje elektronika.
58_VOLVOC30_big.jpg
Najviac adrenalínu prináša manipulácia s plachtou v kufri.

Motor 1,8 16V
Typ štvorvalec, benzín
Uloženie priečne
Zdvihový objem (cm3) 1798
Výkon (kw/k) 92/125
Pri otáčkach (ot./min.) 6000
Krútiaci moment (Nm) 165
Pri otáčkach (ot./min) 4000
Kilogramový výkon (kg/k) 8,74
Litrový výkon (k/l) 69,5
Karoséria
Typ hatchback
Počet dverí 3
Pneumatiky (R-DESIGN) 205/50 R17
Prevodovka
Typ manuálna
Počet stupňov 5
Poháňané kolesá predné
Podvozok
Svetlosť podvozka (mm) 135
Priemer otočenia (m) 11,1
Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením
Brzdy vzadu kotúčové
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav (mm) 2640
Dĺžka (mm) 4250
Širka (mm) 1780
Výška (mm) 1445
Pohotovostná hmot (kg) 1329
Užitočná hmotnosť (kg) 421
Batožinový priestor (l) 230
Objem pal. nádrže (l) 55 l
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie (s) 10,8
Maximálna rýchlosť (km/h) 200
Spotreba mesto(l/100 km) 10,1
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 5,8
Spotreba kombinovaná (l/100 km) 7,3
Spotreba v teste (l/100 km) 8,2









 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  2. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  6. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  7. Pomáhajte čítaním
  8. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  1. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  2. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  3. Pomáhajte čítaním
  4. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  5. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  6. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  7. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  8. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  9. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  10. Kvalitné sporenie si dokážete vybaviť z pohodlia domova
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 28 581
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 372
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 268
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 893
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 895
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 863
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 771
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 005
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 802
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 9 886
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vláda si tlieska. Testy však mnohých neodhalili, varujú experti

Falošne zdravých považuje za problém aj minister Krajčí.

Premiér Igor Matovič a minister zdravotníctva Marek Krajčí.

Koronavírus: V štyroch nemocniciach Žilinského kraja sú covidové oddelenia plné (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 45 155. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 165 obetí.

Ilustračná fotografia.
Podcast Dobré Ráno.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Čo vám zabudli povedať o testovaní

Zatlieskali sme si a teraz k faktom.

Peter Tkačenko

Neprehliadnite tiež

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.
Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.