BRATISLAVA, BREZNO. Volvo C30 je plné zvláštností. Akoby ich nebolo dosť, výrobca rozšíril základnú ponuku o balík R-design. Drahá a pekná verzia umocňuje charakter auta, ktoré je už vo svojej podstate určené krajinám s vysokou životnou úrovňou. Z auta to jednoducho srší, preto väčšina z nás uznanlivo krúti hlavou a zároveň dodáva, že si ho nekúpi.
Tmavá mu pristane Čierna nepraktická farba má na trojdverovej karosérii opodstatnené miesto. V prvom rade pristane celkovému dizajnu, v druhom rade splývajú čierne lemy blatníkov a svetiel s farbou laku. Pri iných farbách sú zvýraznené a to sa nám na C30 neveľmi páči. Čierna farba teda robí auto príťažlivejším pre tých, ktorí kontrastom neholdujú. Napokon, kontrastné je už iba to, ako Volvo C30 vyzerá.
Pod plachtou S objemom batožinového priestoru sa vieme stotožniť oveľa ľahšie než s plachtou použitou namiesto plató. Systém zakrývania batožinového priestoru je nepraktický pre všetky typy užívateľov. Najmä pri nakladaní bežných vecí. Ak sa dvaja nabalia na cestu a sklopia sedadlá, na systéme už nezáleží. Chápeme, že toto auto nebolo prioritne zostrojené na prevážanie vecí a je nám zrejmý účel, napriek tomu roletu mohli konštruktéri vyriešiť lepšie. Najmä v aute, ktoré je z filozofie značky naklonené užívateľovi a jeho potrebám.
Bez výkonu, ale v pohodlí Ak Volvo C30 odoberá užívateľovi priestor z kufra a navzdory vzhľadu aj výkon, ostáva sa zamyslieť nad tým, čo mu dáva. Okrem vysokého estetického dojmu s poukázaním na jednoduchosť je to pohodlie. Majiteľ dostane veľmi pekne potiahnuté a dobre tvarované sedadlá, vypracované detaily a v neposlednom rade airpanel.
Volvo C30 R-Design láka hltať kilometre. Podvozkovo je Volvo C30 dozreté a vyspelé auto s veľmi dobrým pomerom komfortu a vyžitia. Motor, na rozdiel od zovňajšku, nevykazuje emócie ani dravosť. Navyše jeho spotreba je priveľmi citlivá na zaobchádzanie s plynom. Od relatívne príjemných sedem litrov raz-dva vyskočí cez deväť.
Pre bábiku Racionálne dôvody na kúpu trojdverového kompaktného auta s 1,8 litrovým motorom, výkonom 125 koní a cenou 863 000 korún (28 635 eur) nepoznáme. Jedine, ak bude hlavným kritériom vonkajší dojem, kvalitné materiály a výbava. Napokon, drahé auto nemusí trhať asfalt, preto bude Volvo C30 bezpečný maturitný darček pre deti bohatých rodičov. Zároveň je Volvo C30 R-design príjemné na dochádzanie do práce alebo výlety po krajine. Bežnému kompaktu dáva iný, „fajnovejší" rozmer.
V jednoduchosti je krása. Meracie prístroje s modrým podkladom a triezvym dizajnom doslova upokojujú.
Sedadlá vo vyhotovení R-Design poskytujú zážitok pre zrak, hmat aj chrbticu. Posledné menované je asi najdôležitejšie.
Prvá verzia airpanelu je logickým vyústením zmyslu pre ergonómiu a švédsky dizajn. Nové modely Volvo s týmto panelom majú ešte väčšie tlačidlá.
Boxy vo dverách sú ukážkou nepoužiteľnosti v praxi.
Posúvanie predného sedadla pri nastupovaní dozadu uľahčuje elektronika.
Najviac adrenalínu prináša manipulácia s plachtou v kufri.
Motor 1,8 16V
Typ štvorvalec, benzín
Uloženie priečne
Zdvihový objem (cm3) 1798
Výkon (kw/k) 92/125
Pri otáčkach (ot./min.) 6000
Krútiaci moment (Nm) 165
Pri otáčkach (ot./min) 4000
Kilogramový výkon (kg/k) 8,74
Litrový výkon (k/l) 69,5
Karoséria
Typ hatchback
Počet dverí 3
Pneumatiky (R-DESIGN) 205/50 R17
Prevodovka
Typ manuálna
Počet stupňov 5
Poháňané kolesá predné
Podvozok
Svetlosť podvozka (mm) 135
Priemer otočenia (m) 11,1
Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením
Brzdy vzadu kotúčové
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav (mm) 2640
Dĺžka (mm) 4250
Širka (mm) 1780
Výška (mm) 1445
Pohotovostná hmot (kg) 1329
Užitočná hmotnosť (kg) 421
Batožinový priestor (l) 230
Objem pal. nádrže (l) 55 l
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie (s) 10,8
Maximálna rýchlosť (km/h) 200
Spotreba mesto(l/100 km) 10,1
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 5,8
Spotreba kombinovaná (l/100 km) 7,3
Spotreba v teste (l/100 km) 8,2