SME
reklama

Volvo C30 R-Design v čiernych šatách

Najmenšie Volvo C30 s balíkom športových doplnkov a bežným motorom poteší dcéru bohatého otca alebo milovníkov reprezentačných drobností. Výkon a spotreba nesmú byť kritériom.

Čierna farba  robí auto príťažlivejším pre tých, ktorí kontrastom neholdujú. Napokon, kontrastné je už iba to, ako Volvo C30 vyzerá.Čierna farba robí auto príťažlivejším pre tých, ktorí kontrastom neholdujú. Napokon, kontrastné je už iba to, ako Volvo C30 vyzerá. (Zdroj: Autor)

BRATISLAVA, BREZNO. Volvo C30 je plné zvláštností. Akoby ich nebolo dosť, výrobca rozšíril základnú ponuku o balík R-design. Drahá a pekná verzia umocňuje charakter auta, ktoré je už vo svojej podstate určené krajinám s vysokou životnou úrovňou. Z auta to jednoducho srší, preto väčšina z nás uznanlivo krúti hlavou a zároveň dodáva, že si ho nekúpi.

Tmavá mu pristane

Čierna nepraktická farba má na trojdverovej karosérii opodstatnené miesto. V prvom rade pristane celkovému dizajnu, v druhom rade splývajú čierne lemy blatníkov a svetiel s farbou laku. Pri iných farbách sú zvýraznené a to sa nám na C30 neveľmi páči. Čierna farba teda robí auto príťažlivejším pre tých, ktorí kontrastom neholdujú. Napokon, kontrastné je už iba to, ako Volvo C30 vyzerá.

Pod plachtou

S objemom batožinového priestoru sa vieme stotožniť oveľa ľahšie než s plachtou použitou namiesto plató. Systém zakrývania batožinového priestoru je nepraktický pre všetky typy užívateľov. Najmä pri nakladaní bežných vecí. Ak sa dvaja nabalia na cestu a sklopia sedadlá, na systéme už nezáleží. Chápeme, že toto auto nebolo prioritne zostrojené na prevážanie vecí a je nám zrejmý účel, napriek tomu roletu mohli konštruktéri vyriešiť lepšie. Najmä v aute, ktoré je z filozofie značky naklonené užívateľovi a jeho potrebám.

Bez výkonu, ale v pohodlí

Ak Volvo C30 odoberá užívateľovi priestor z kufra a navzdory vzhľadu aj výkon, ostáva sa zamyslieť nad tým, čo mu dáva. Okrem vysokého estetického dojmu s poukázaním na jednoduchosť je to pohodlie. Majiteľ dostane veľmi pekne potiahnuté a dobre tvarované sedadlá, vypracované detaily a v neposlednom rade airpanel.

Volvo C30 R-Design láka hltať kilometre. Podvozkovo je Volvo C30 dozreté a vyspelé auto s veľmi dobrým pomerom komfortu a vyžitia. Motor, na rozdiel od zovňajšku, nevykazuje emócie ani dravosť. Navyše jeho spotreba je priveľmi citlivá na zaobchádzanie s plynom. Od relatívne príjemných sedem litrov raz-dva vyskočí cez deväť.

Pre bábiku

Racionálne dôvody na kúpu trojdverového kompaktného auta s 1,8 litrovým motorom, výkonom 125 koní a cenou 863 000 korún (28 635 eur) nepoznáme. Jedine, ak bude hlavným kritériom vonkajší dojem, kvalitné materiály a výbava. Napokon, drahé auto nemusí trhať asfalt, preto bude Volvo C30 bezpečný maturitný darček pre deti bohatých rodičov. Zároveň je Volvo C30 R-design príjemné na dochádzanie do práce alebo výlety po krajine. Bežnému kompaktu dáva iný, „fajnovejší" rozmer.

 

57_VOLVOC30_big.jpg
V jednoduchosti je krása. Meracie prístroje s modrým podkladom a triezvym dizajnom doslova upokojujú.
53_VOLVOC30_big.jpg
Sedadlá vo vyhotovení R-Design poskytujú zážitok pre zrak, hmat aj chrbticu. Posledné menované je asi najdôležitejšie.
54_VOLVOC30_big.jpg
Prvá verzia airpanelu je logickým vyústením zmyslu pre ergonómiu a švédsky dizajn. Nové modely Volvo s týmto panelom majú ešte väčšie tlačidlá.
55_VOLVOC30_big.jpg
Boxy vo dverách sú ukážkou nepoužiteľnosti v praxi.
56_VOLVOC30_big.jpg
Posúvanie predného sedadla pri nastupovaní dozadu uľahčuje elektronika.
58_VOLVOC30_big.jpg
Najviac adrenalínu prináša manipulácia s plachtou v kufri.

Motor 1,8 16V
Typ štvorvalec, benzín
Uloženie priečne
Zdvihový objem (cm3) 1798
Výkon (kw/k) 92/125
Pri otáčkach (ot./min.) 6000
Krútiaci moment (Nm) 165
Pri otáčkach (ot./min) 4000
Kilogramový výkon (kg/k) 8,74
Litrový výkon (k/l) 69,5
Karoséria
Typ hatchback
Počet dverí 3
Pneumatiky (R-DESIGN) 205/50 R17
Prevodovka
Typ manuálna
Počet stupňov 5
Poháňané kolesá predné
Podvozok
Svetlosť podvozka (mm) 135
Priemer otočenia (m) 11,1
Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením
Brzdy vzadu kotúčové
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav (mm) 2640
Dĺžka (mm) 4250
Širka (mm) 1780
Výška (mm) 1445
Pohotovostná hmot (kg) 1329
Užitočná hmotnosť (kg) 421
Batožinový priestor (l) 230
Objem pal. nádrže (l) 55 l
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie (s) 10,8
Maximálna rýchlosť (km/h) 200
Spotreba mesto(l/100 km) 10,1
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 5,8
Spotreba kombinovaná (l/100 km) 7,3
Spotreba v teste (l/100 km) 8,2









 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  2. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  3. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  7. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  8. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 700
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 528
  3. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 15 529
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 691
  5. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 10 299
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 9 991
  7. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 692
  8. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 429
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Anna Miľanová: Vážení rodičia, starí rodičia, učitelia, akonáhle sa dieťa, mládež...
  2. Ľubomír Belák: Slovensko hľadá prezidenta
  3. Tupou Ceruzou: Pellegriniho pravá tvár
  4. Věra Tepličková: Prečo voliť Pellegriniho?
  5. Ľuboš Vodička: Čerín, kostol za hradbami
  6. Martin Pánik: Sú premnožené
  7. Jan Pražák: Hříšná Maruška
  8. Otilia Horrocks: Netradičný model traktora predstavil verejnosti včera Peter Pellegrini.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 314
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 464
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 343
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 12 103
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 343
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 335
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 7 788
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 416
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu