BRATISLAVA, BREZNO. Volvo C30 je plné zvláštností. Akoby ich nebolo dosť, výrobca rozšíril základnú ponuku o balík R-design. Drahá a pekná verzia umocňuje charakter auta, ktoré je už vo svojej podstate určené krajinám s vysokou životnou úrovňou. Z auta to jednoducho srší, preto väčšina z nás uznanlivo krúti hlavou a zároveň dodáva, že si ho nekúpi.
Tmavá mu pristane
Čierna nepraktická farba má na trojdverovej karosérii opodstatnené miesto. V prvom rade pristane celkovému dizajnu, v druhom rade splývajú čierne lemy blatníkov a svetiel s farbou laku. Pri iných farbách sú zvýraznené a to sa nám na C30 neveľmi páči. Čierna farba teda robí auto príťažlivejším pre tých, ktorí kontrastom neholdujú. Napokon, kontrastné je už iba to, ako Volvo C30 vyzerá.
Pod plachtou
S objemom batožinového priestoru sa vieme stotožniť oveľa ľahšie než s plachtou použitou namiesto plató. Systém zakrývania batožinového priestoru je nepraktický pre všetky typy užívateľov. Najmä pri nakladaní bežných vecí. Ak sa dvaja nabalia na cestu a sklopia sedadlá, na systéme už nezáleží. Chápeme, že toto auto nebolo prioritne zostrojené na prevážanie vecí a je nám zrejmý účel, napriek tomu roletu mohli konštruktéri vyriešiť lepšie. Najmä v aute, ktoré je z filozofie značky naklonené užívateľovi a jeho potrebám.
Bez výkonu, ale v pohodlí
Ak Volvo C30 odoberá užívateľovi priestor z kufra a navzdory vzhľadu aj výkon, ostáva sa zamyslieť nad tým, čo mu dáva. Okrem vysokého estetického dojmu s poukázaním na jednoduchosť je to pohodlie. Majiteľ dostane veľmi pekne potiahnuté a dobre tvarované sedadlá, vypracované detaily a v neposlednom rade airpanel.
Volvo C30 R-Design láka hltať kilometre. Podvozkovo je Volvo C30 dozreté a vyspelé auto s veľmi dobrým pomerom komfortu a vyžitia. Motor, na rozdiel od zovňajšku, nevykazuje emócie ani dravosť. Navyše jeho spotreba je priveľmi citlivá na zaobchádzanie s plynom. Od relatívne príjemných sedem litrov raz-dva vyskočí cez deväť.
Pre bábiku
Racionálne dôvody na kúpu trojdverového kompaktného auta s 1,8 litrovým motorom, výkonom 125 koní a cenou 863 000 korún (28 635 eur) nepoznáme. Jedine, ak bude hlavným kritériom vonkajší dojem, kvalitné materiály a výbava. Napokon, drahé auto nemusí trhať asfalt, preto bude Volvo C30 bezpečný maturitný darček pre deti bohatých rodičov. Zároveň je Volvo C30 R-design príjemné na dochádzanie do práce alebo výlety po krajine. Bežnému kompaktu dáva iný, „fajnovejší" rozmer.
V jednoduchosti je krása. Meracie prístroje s modrým podkladom a triezvym dizajnom doslova upokojujú. |
|
Sedadlá vo vyhotovení R-Design poskytujú zážitok pre zrak, hmat aj chrbticu. Posledné menované je asi najdôležitejšie. |
|
Prvá verzia airpanelu je logickým vyústením zmyslu pre ergonómiu a švédsky dizajn. Nové modely Volvo s týmto panelom majú ešte väčšie tlačidlá. |
Boxy vo dverách sú ukážkou nepoužiteľnosti v praxi. |
Posúvanie predného sedadla pri nastupovaní dozadu uľahčuje elektronika. |
Najviac adrenalínu prináša manipulácia s plachtou v kufri. |
Motor | 1,8 16V |
Typ | štvorvalec, benzín |
Uloženie | priečne |
Zdvihový objem (cm3) | 1798 |
Výkon (kw/k) | 92/125 |
Pri otáčkach (ot./min.) | 6000 |
Krútiaci moment (Nm) | 165 |
Pri otáčkach (ot./min) | 4000 |
Kilogramový výkon (kg/k) | 8,74 |
Litrový výkon (k/l) | 69,5 |
Karoséria | |
Typ | hatchback |
Počet dverí | 3 |
Pneumatiky (R-DESIGN) | 205/50 R17 |
Prevodovka | |
Typ | manuálna |
Počet stupňov | 5 |
Poháňané kolesá | predné |
Podvozok | |
Svetlosť podvozka (mm) | 135 |
Priemer otočenia (m) | 11,1 |
Brzdy vpredu | kotúčové s vnútorným chladením |
Brzdy vzadu | kotúčové |
Rozmery, hmotnosti, objemy | |
Rázvor náprav (mm) | 2640 |
Dĺžka (mm) | 4250 |
Širka (mm) | 1780 |
Výška (mm) | 1445 |
Pohotovostná hmot (kg) | 1329 |
Užitočná hmotnosť (kg) | 421 |
Batožinový priestor (l) | 230 |
Objem pal. nádrže (l) | 55 l |
Prevádzkové hodnoty | |
Zrýchlenie (s) | 10,8 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 200 |
Spotreba mesto(l/100 km) | 10,1 |
Spotreba mimo mesto (l/100 km) | 5,8 |
Spotreba kombinovaná (l/100 km) | 7,3 |
Spotreba v teste (l/100 km) | 8,2 |