SME

Volvo C30 R-Design v čiernych šatách

Najmenšie Volvo C30 s balíkom športových doplnkov a bežným motorom poteší dcéru bohatého otca alebo milovníkov reprezentačných drobností. Výkon a spotreba nesmú byť kritériom.

Čierna farba  robí auto príťažlivejším pre tých, ktorí kontrastom neholdujú. Napokon, kontrastné je už iba to, ako Volvo C30 vyzerá.Čierna farba robí auto príťažlivejším pre tých, ktorí kontrastom neholdujú. Napokon, kontrastné je už iba to, ako Volvo C30 vyzerá. (Zdroj: Autor)

BRATISLAVA, BREZNO. Volvo C30 je plné zvláštností. Akoby ich nebolo dosť, výrobca rozšíril základnú ponuku o balík R-design. Drahá a pekná verzia umocňuje charakter auta, ktoré je už vo svojej podstate určené krajinám s vysokou životnou úrovňou. Z auta to jednoducho srší, preto väčšina z nás uznanlivo krúti hlavou a zároveň dodáva, že si ho nekúpi.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tmavá mu pristane Čierna nepraktická farba má na trojdverovej karosérii opodstatnené miesto. V prvom rade pristane celkovému dizajnu, v druhom rade splývajú čierne lemy blatníkov a svetiel s farbou laku. Pri iných farbách sú zvýraznené a to sa nám na C30 neveľmi páči. Čierna farba teda robí auto príťažlivejším pre tých, ktorí kontrastom neholdujú. Napokon, kontrastné je už iba to, ako Volvo C30 vyzerá.

SkryťVypnúť reklamu

Pod plachtou S objemom batožinového priestoru sa vieme stotožniť oveľa ľahšie než s plachtou použitou namiesto plató. Systém zakrývania batožinového priestoru je nepraktický pre všetky typy užívateľov. Najmä pri nakladaní bežných vecí. Ak sa dvaja nabalia na cestu a sklopia sedadlá, na systéme už nezáleží. Chápeme, že toto auto nebolo prioritne zostrojené na prevážanie vecí a je nám zrejmý účel, napriek tomu roletu mohli konštruktéri vyriešiť lepšie. Najmä v aute, ktoré je z filozofie značky naklonené užívateľovi a jeho potrebám.

Bez výkonu, ale v pohodlí Ak Volvo C30 odoberá užívateľovi priestor z kufra a navzdory vzhľadu aj výkon, ostáva sa zamyslieť nad tým, čo mu dáva. Okrem vysokého estetického dojmu s poukázaním na jednoduchosť je to pohodlie. Majiteľ dostane veľmi pekne potiahnuté a dobre tvarované sedadlá, vypracované detaily a v neposlednom rade airpanel.

SkryťVypnúť reklamu

Volvo C30 R-Design láka hltať kilometre. Podvozkovo je Volvo C30 dozreté a vyspelé auto s veľmi dobrým pomerom komfortu a vyžitia. Motor, na rozdiel od zovňajšku, nevykazuje emócie ani dravosť. Navyše jeho spotreba je priveľmi citlivá na zaobchádzanie s plynom. Od relatívne príjemných sedem litrov raz-dva vyskočí cez deväť.

Pre bábiku Racionálne dôvody na kúpu trojdverového kompaktného auta s 1,8 litrovým motorom, výkonom 125 koní a cenou 863 000 korún (28 635 eur) nepoznáme. Jedine, ak bude hlavným kritériom vonkajší dojem, kvalitné materiály a výbava. Napokon, drahé auto nemusí trhať asfalt, preto bude Volvo C30 bezpečný maturitný darček pre deti bohatých rodičov. Zároveň je Volvo C30 R-design príjemné na dochádzanie do práce alebo výlety po krajine. Bežnému kompaktu dáva iný, „fajnovejší" rozmer.

SkryťVypnúť reklamu

 

V jednoduchosti je krása. Meracie prístroje s modrým podkladom a triezvym dizajnom doslova upokojujú.

Sedadlá vo vyhotovení R-Design poskytujú zážitok pre zrak, hmat aj chrbticu. Posledné menované je asi najdôležitejšie.

Prvá verzia airpanelu je logickým vyústením zmyslu pre ergonómiu a švédsky dizajn. Nové modely Volvo s týmto panelom majú ešte väčšie tlačidlá.

Boxy vo dverách sú ukážkou nepoužiteľnosti v praxi.

Posúvanie predného sedadla pri nastupovaní dozadu uľahčuje elektronika.

Najviac adrenalínu prináša manipulácia s plachtou v kufri.

Motor 1,8 16V

Typ štvorvalec, benzín

Uloženie priečne

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zdvihový objem (cm3) 1798

Výkon (kw/k) 92/125

Pri otáčkach (ot./min.) 6000

Krútiaci moment (Nm) 165

Pri otáčkach (ot./min) 4000

Kilogramový výkon (kg/k) 8,74

Litrový výkon (k/l) 69,5

Karoséria

Typ hatchback

Počet dverí 3

Pneumatiky (R-DESIGN) 205/50 R17

Prevodovka

Typ manuálna

Počet stupňov 5

Poháňané kolesá predné

Podvozok

Svetlosť podvozka (mm) 135

Priemer otočenia (m) 11,1

Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením

Brzdy vzadu kotúčové

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rozmery, hmotnosti, objemy

Rázvor náprav (mm) 2640

Dĺžka (mm) 4250

Širka (mm) 1780

Výška (mm) 1445

Pohotovostná hmot (kg) 1329

Užitočná hmotnosť (kg) 421

Batožinový priestor (l) 230

Objem pal. nádrže (l) 55 l

Prevádzkové hodnoty

Zrýchlenie (s) 10,8

Maximálna rýchlosť (km/h) 200

Spotreba mesto(l/100 km) 10,1

Spotreba mimo mesto (l/100 km) 5,8

Spotreba kombinovaná (l/100 km) 7,3

Spotreba v teste (l/100 km) 8,2

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 213
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 12 067
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 555
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 161
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 923
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 412
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 319
  8. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 2 138
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  2. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  3. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  4. Vladimír Bojničan: Náboženský infantilizmus ako náš veľký civilizačný problém
  5. Dušan Koniar: A čo robil zatiaľ Gary?
  6. Juraj Tušš: Úroveň politiky a psychika ľudí na Slovensku
  7. Viktor Pamula: Posledný návrat k hodnotiacej konferencií SFPA
  8. Seniori v pohybe: Blízkosť lieči
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 878
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 29 358
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 20 833
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 728
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 895
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 957
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 402
  8. Ivan Mlynár: Nové útoky Roberta Fica na Jána Čurillu, môžu úzko súvisieť s Mona Lysou, alebo so sochou Michelangelovho Dávida. 8 715
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu