Keď uzavrú Starý most v Bratislave, skolabuje doprava?

Hlavné mesto sa k 1. januáru 2009 chystá vylúčiť individuálnu dopravu zo Starého mosta. Most sa potom bude rekonštruovať. Dopravným zápcham v špičkách to však nepomôže ...

(Zdroj: Rastislav Oravec)

Hlavné mesto sa k 1. januáru 2009 chystá vylúčiť individuálnu dopravu zo Starého mosta. S dopravnou políciou pripravuje zmeny dopravného značenia a cestnej svetelnej signalizácie.

Od nového roka tak budú cez Starý most premávať už len autobusy MHD. Pre zaujímavosť, budú musieť dodržiavať 70-metrové odstupy.

Dôvod, prečo bude Starý most v Bratislave pre všetko ostatné na kolesách (okrem MHD) uzavretý, je už dlhšiu dobu známy: zhoršujúci sa stav statických a dynamických parametrov mosta. Hlavný nosník mosta hrdzavie, no nie len ten. A hrdza sa do oceľových a plechových častí už stihla zahryznúť poriadne. Na stupnici merania od 1 do 7 je to miestami až na šestku. A nie len tam sú problémy.

Most v havarijnom stave treba dať do poriadku. Ale čo doprava?

V dopravnej špičke v Bratislave sú najmä mosty veľmi vyťažené. Výnimkou nie sú dopravné zápchy so zdržaním aj 30 minút. Keď sa jeden z nich (z piatich) odstaví ... Preto sme sa spýtali na tento problém hovorkyne magistrátu hlavného mesta, Evy Chudinovej:

"Po Starom moste prejde v rannej dopravnej špičke 1100 áut za hodinu v oboch smeroch, medzi 16 - 17 hodinou 1600 áut v oboch smeroch. Cez Starý most prejde denne viac ako 18 tisíc áut, čo je cca 5% dopravy, ktorá prechádza všetkými piatimi bratislavskými mostami. Čiže nemalo by to dramaticky zmeniť dopravnú situáciu v Bratislave, ale ako ste uviedli už terajšia dopravná situácia nieje vôbec jednoduchá a preto pracujeme na tom, aby čoskoro mohla premávať cez Starý most nízkopodlažná električka z Petržalky, čo by určite pomohlo obyvateľom sa pohodlne a rýchlo dostať do centra mesta a nemuseli by cestovať autom."

Dokedy budú na príjazdoch Bratislavských mostov takéto zápchy? Nedozvedeli sme sa ... Nič iné nám teda nezostáva, len vydržať. Alebo cez mosty chodiť pešo.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  3. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  4. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  5. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  6. Kam do tepla v januári?
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  8. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  9. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  6. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  8. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  9. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  10. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 15 982
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 949
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 639
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 966
  5. Kam do tepla v januári? 2 498
  6. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 381
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 357
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 232
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 315
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život 1 101

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Diskriminácia, sťažujú sa veriaci na nový poplatok za sobáš

Za cirkevný sobáš sa doteraz matričný poplatok neplatil, kresťanským aktivistom sa jeho zavedenie nepáči. Ministerstvo vnútra im sľubuje stretnutie.

DOMOV

Dobré ráno: Kto je Harabin a kto ho chce za prezidenta

Konšpirácie už nestačia, Harabina chcú za prezidenta

KOMENTÁRE

Profesionálni kresťania objavili novú diskrimináciu

Úrady si účtujú poplatok za akýsi administratívny úkon.

KOMENTÁRE

Harabin je šašo, nebezpečný bude Kotleba

Kotleba nemá čo prehrať, s hanbou neodíde, môže len oživiť svoj kapitál.

Neprehliadnite tiež

V Kalifornii dostanú autá digitálne evidenčné tabuľky

Okrem povinných údajov môžu zobrazovať aj reklamu.

V Európe sa vlani predalo vyše 15 miliónov áut, prvýkrát za desať rokov

Predaje rástli v Taliansku a Španielsku, Británia prepadla.

Fisker sa po bankrote vracia. Trúfa si na Teslu aj nemeckú prémiu

Zákazníkov priláka netradičným otváraním dverí aj rýchlym nabíjaním.

Športový Peugeot potrebuje pevnú ruku skúseného vodiča (test)

Modelu 308 GTi chýba šťava, ale nie rýchlosť.