SME

Upáľte automobilového kacíra. Testoval BMW 123d

V čase, keď sa automobilové triedy navzájom prelínajú, treba konečne uznať, že diesel môže poháňať skutočný „hot hatch". Ide päťlitrová spotreba dokopy so športovým jazdením? Priaznivci benzínu sa búria, ale je to tak.

Jednotka s motorom za prednou nápravou má výborne rozloženú hmotnosť a ponúka výborné jazdné zážitky. Pri bežnom jazdení veľa nespotrebuje.Jednotka s motorom za prednou nápravou má výborne rozloženú hmotnosť a ponúka výborné jazdné zážitky. Pri bežnom jazdení veľa nespotrebuje. (Zdroj: Tomáš Kelement)

BRATISLAVA, BREZNO. Mníchovská automobilka si zachováva svoje črty aj v najmenšom BMW 1. Silná naftová verzia má podvozok rýchlejší ako motor.

Diesel od BMW dáva z dvojlitrového objemu výkon 204 koní a dosahuje vysoký krútiaci moment 400 Nm. Počas dochádzania do práce si vystačí s piatimi litrami nafty na sto kilometrov. Mimo mesta to zvládne aj za 4,4 litra. Maximálna radosť z jazdy môže spotrebu vyhnať na sedem až osem litrov. Vzhľadom na dosiahnuté dynamické parametre a ochotu naftového motora stúpať do otáčok je spotreba výborná.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Zážitok z jazdy Pri jednotkovom BMW treba počítať s ťažším nastupovaním, nižšou strechou vzadu a menším vstupným otvorom do kufra. Štartovanie tlačidlo by malo zmysel, keby nebolo treba vkladať kľúč do pripraveného otvoru a zacvaknúť ho. V cene vyše deväťstotisícového auta by mohlo byť elektrické ovládanie vodičovho sedadla. Nie je.

Predné sedadlá s dofukovaním bočníc obopnú telo a dobre držia šoféra aj v bočnom šmyku. Detaily prístrojovej dosky sú dokonale premyslené, vrátane tlačidiel ovládania na volante. Nedostatočné sú iba odkladacie priestory v stredovej konzole a vo dverách. Mali by byť väčšie. Všetko ostatné ponúka priestor na obdivovanie ľudského umu a zmyslu pre detail. O jazdných vlastnostiach nehovoriac.

Efektívna úspora energie Diesel nemá veľký rozsah otáčok ako benzínový šesťvalec, avšak dokáže podržať výkon aj v dlhšom šmyku. Po presadnutí za volant BMW z iného auta si treba zvykať na priame riadenie a presné reakcie auta. Silný diesel je vybavený systémami Brake Energy Regeneration a Auto Start Stop, ktoré mu pomáhajú šetriť palivo.

SkryťVypnúť reklamu

Zhasínanie a štartovanie motora na križovatkách sprevádzané hlasným zahrkaním motora je skôr o emisiách než o znižovaní spotreby. Podiel na celkovej spotreba má sústava prvkov, ktoré cielene znižujú straty. Prebytočná kinetická energia dobíja batérie a tie pomáhajú niektorým agregátom, aby ich nemusel hnať motor. Ide veľmi dobrý spôsob ako dostupnými prostriedkami znížiť spotrebu.

Pozn.: Vo videu je nesprávne uvedený krútiaci moment 440 Nm, správne je 400 Nm. Ďakujeme za pochopenie.

BMW 123d - technické údaje a dôležité parametre

Motor štvorvalcový diesel

Objem 1995 cm3

Technika common rail III.

Výkon 150 kW (204 koní)

Pri otáčkach 4400 ot./min.

Krútiaci moment 400 Nm

Pri otáčkach 2000 - 2250 ot./min.

SkryťVypnúť reklamu

Litrový výkon 102,2 k/l

Kilogramový výkon 7,33 kg/k

Spotreba (výrobca) 5,2 l/100 km

Spotreba v teste 5,9 l/100 km

Palubný počítač - presnosť +0,5 l/100km

Zrýchlenie 0 - 100 km/h 7,0 s

Maximálna rýchlosť 238 km/h

Karoséria päťdverová - hatchback

Súčiniteľ odporu vzduchu 0,31

Rázvor 2660 mm

Dĺžka 4239 mm

Výška 1421 mm

Šírka 1748 mm

Pohotovostná hmotnosť 1495 kg

Objem bat. priestoru 330 l

Objem nádrže 51 l

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 097
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 9 117
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 196
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 150
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 074
  6. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 3 034
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 455
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 268
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tomáš Susko: Slnko v sieti pre Vlny? Prečo ocenený scenár nefunguje.
  2. Soňa Kallová: Zelený štvrtok v Tesco
  3. Michal Michňák: Vlastné bývanie? Pre mnohých Slovákov už len sen
  4. Eva Bachletová: Veľkonočný zázrak života
  5. Viktor Pamula: Rozmohol sa nám tu taký nešvár.
  6. Tomáš Vodvářka: Velký pátek jako příležitost
  7. Vladimír Bojničan: Pluralita nie je len nejaký rozmar modernity. Je to náš civilizačný základ
  8. Marek Namešpetra: J.K. Love SuperStar
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 46 101
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 20 499
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 20 322
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 687
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 523
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 813
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 353
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 045
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu