SME

Nová Thalia. Ako obstála v teste?

Nová Thalia prináša výhody predchodkyne v novom a krajšom balení. Priestorový zázrak sa síce neudial, ale úžitková hodnota auta vrátane vybavenia je veľmi vysoká.

Renault vie ako urobiť lacné auto s veľkým kufrom na každý deň.Renault vie ako urobiť lacné auto s veľkým kufrom na každý deň. (Zdroj: Autor)

BRATISLAVA, BREZNO. Príjemným prekvapením je motor a jazdné vlastnosti na snehu. Prekáža rozmiestenie pedálov.

Po rokoch mimoriadne úspešných predajov nemohol Renault urobiť nič iné, iba pokračovať v príbehu, ktorý dostal názov Thalia. Francúzskej automobilke vyšiel ťah na ľudovú bránu, pretože motoristov, ktorí potrebujú prvé a zároveň lacné auto, je stále veľa. Úspech Thalie bol taký, že prvú generáciu stačilo mierne okrášliť a postupne pridávať motory.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zásadná zmena prišla až teraz s úplne novou generáciou. Tá je okrem dizajnu v mnohom podobná predchodkyni. Thalia totiž zostala najlacnejším sedanom na trhu s jednoduchou konštrukciou a dobre známou technikou.

SkryťVypnúť reklamu

Pohľad na palubnú dosku je teraz optimistickejší. V porovnaní s predchádzajúcim modelom určite. Na túto cenovú triedu pekný výsledok práce dizajnérov a materiálových inžinierov.

Klasická technika V porovnaní so súčasnou technologickou špičkou je posadenie za volant Thalie posunom o pár rokov späť. Cítiť to z chodu ovládacích prvkov , ich rozmiestnenia a použitých plastov. Napríklad radiaca páka má nezmenený chod v kulise, tradičné pohyby pri uberaní aj pridávaní.

Na druhej strane za cenu áut, s ktorými každý Thaliu podvedome porovnáva, sa dajú kúpiť dva takéto rodinné sedany. Základné proporcie interiéru zostali nezmenené, iné sú iba plasty, tvary, detaily a niektoré ovládače. Viac sme čakali od sedadiel, ktoré sú priveľmi jednoduché a nastavovanie predných operadiel ide ťažko.

SkryťVypnúť reklamu

Vzadu by mali byť dlhšie sedáky aj operadlá. Subjektívne aj objektívne má Logan priestorom navrch. Thalia vypracovaním niektorých detailov naznačuje rozdiel medzi Daciou a Renaultom. Z funkčného hľadiska prekážalo rozmiestnenie pedálov s veľkým rozdielom v odstupe plynového a brzdového pedálu. S prekladaním nohy v strese z plynu na brzdu môže byť problém.

Prehnané. Thalia má tachometer so stupnicou do 250 kilometrov za hodinu. Tlačidlo „supervýkonu“ sme na túto kozmickú rýchlosť nenašli.

Maximálna odvaha aj istota Ovládacie prvky, autorádio a ďalšie drobnosti pochádzajú zo skladu automobilky. Rovnaký osud má zrejme aj tachometer so stupnicou do 250 kilometrov za hodinu. Nepamätáme sa však, či rovnaký ciferník mala Laguna 2,0 Turbo, minulé Clio Sport alebo Clio V6. Napokon ide o milý detail, pretože každý túži mať v garáži svoje „žihadielko“. Aspoň na pohľad. Hoci vodič Thalie dobre vie, že podobnú rýchlosť nikdy nedosiahne, s istotou môže tvrdiť, že za svoje peniaze dostal maximum (nové autá). Prekypujú takou istotou ostatní motoristi s autami za pol milióna a viac korún?

SkryťVypnúť reklamu

Dobrá výbava aj cena Každodenné užívanie uľahčuje diaľkový centrál, odkladacie priestory a jednoduché nasadanie. Odkladacie boxy vo dverách nie sú najväčšie, ale na stredovom tuneli je miesta dosť. Testované auto malo navyše digitálne ovládanú automatickú klimatizáciu, palubný počítač, autorádio s CD, kožený volant a kožou potiahnutú hlavicu radiacej páky. Naša verzia za 291 921korún (9690 eur) mala okrem slušnej výbavy auta na každý deň výkonný a zaujímavý motor 1,4 16V.

Elektronicky ovládaná automatická klimatizácia sa v novom aute do 300 000 korún (9958 eur) len tak nevidí.

Vysoký výkon a spotreba podľa papierov Benzínový štvorvalec môže byť pýchou modelového radu Thalia, pretože so spotrebou sa vmestí do siedmich litrov na sto kilometrov a autu dáva výbornú dynamiku. Výrobcom udávaná priemerná spotreba je v praxi dosiahnuteľná. Samozrejme k navýšeniu dôjde pri vytrvalej jazde na diaľnici alebo v kopcovitom teréne. Thalia nemá na papieri ktovie akú spotrebu, ale koľko áut má napísanú dosiahnuteľnú skutočnosť?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Podvozok je o niečo presnejší ako v minulej generácii auta, stále však komfortne mäkký s výraznejším náklonom v zákrutách. Thalia výborne jazdí po snehu s prekvapujúcou dobrou trakciou prednej nápravy. Nevedno, či je prehnané očakávať od auta tejto kategórie ESP, ale aspoň v príplatkovom vybavení by malo byť.

Zmysel pre esteticky podarený detail, nie však na špinavom aute. Čistému je vraj všetko čisté.

Recept na ľudové auto Prednosťou sedanu je tradične veľký objem kufra na úrovni 506 litrov. Malý nie je ani vstupný otvor. Thalia v mnohých motoristoch vyvoláva posmešky a cielené vtipy o „Patálii“. Bez vetra sa ani lístok nepohne a našli by sa plačúci šoféri so spomienkami na ranné kávy v servise. Ďalšie tisíce majiteľov lacného rodinného auta vedia svoje o bezporuchovej prevádzke.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Príchodom novej generácie došlo k zušľachteniu predchádzajúcej a rozšíreniu záručných podmienok. Nová Thalia je krajšia, s lepšou výbavou, príjemnejším interiérom a slušnou ponukou motorov. V porovnaní s predchodcom sa priestorový zázrak nekonal. Nič to nemení ta tom, že Thalia je najlepšie nové lacné auto na trhu.

Brzdový pedál je oproti ostatným dvom, najmä plynovému, príliš vysoko. Noha sa pri prechode z plynu zachytáva o brzdový pedál.

Hlavica radiacej páky potiahnutá kožou vyzerá ako v drahom aute. Kulisa pripomína Renaulty minulých rokov. Uberanie a pridávanie motora hýbe aj s pákou.

Počas nakladania do velikánskeho kufra treba nechať priestor na konzoly držiace veko. Otvor do kufra je na pomery sedanu veľký.

Renault Thalia 1,4 16V Privilege

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Cena od 225 664 korún (7490 eur)

Cena testovanej verzie 291 921 korún (9690 eur)

Motor 1,4 16 V, benzín

Objem 1390 cm3

Výkon 74 kW (100 koní)

Pri otáčkach 6000 ot./min.

Krútiaci moment 127 Nm

Pri otáčkach 3750 ot./min.

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 11,5 s

Maximálna rýchlosť 186 km/h

Spotreba podľa výrobcu 7,0 l/100 km

Emisie CO2 165 g/km

Spotreba v teste 7,3 l/100 km

Prevodovka manuálna / 5 stupňov

Predné brzdy kotúčové

Zadné brzdy bubnové

Objem nádrže 50 litrov

Objem kufra 506 litrov

Pneumatiky 175/65 R14

Užitočná hmotnosť 430 kg

Rázvor 2473 mm

Dĺžka 4261 mm

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  4. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  5. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  6. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  7. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 240
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 22 278
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 12 092
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 7 160
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 799
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 5 261
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 546
  8. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 4 470
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu