Nová Thalia. Ako obstála v teste?

Nová Thalia prináša výhody predchodkyne v novom a krajšom balení. Priestorový zázrak sa síce neudial, ale úžitková hodnota auta vrátane vybavenia je veľmi vysoká.

Renault vie ako urobiť lacné auto s veľkým kufrom na každý deň.(Zdroj: Autor)

BRATISLAVA, BREZNO. Príjemným prekvapením je motor a jazdné vlastnosti na snehu. Prekáža rozmiestenie pedálov.

Po rokoch mimoriadne úspešných predajov nemohol Renault urobiť nič iné, iba pokračovať v príbehu, ktorý dostal názov Thalia. Francúzskej automobilke vyšiel ťah na ľudovú bránu, pretože motoristov, ktorí potrebujú prvé a zároveň lacné auto, je stále veľa. Úspech Thalie bol taký, že prvú generáciu stačilo mierne okrášliť a postupne pridávať motory.
Zásadná zmena prišla až teraz s úplne novou generáciou. Tá je okrem dizajnu v mnohom podobná predchodkyni. Thalia totiž zostala najlacnejším sedanom na trhu s jednoduchou konštrukciou a dobre známou technikou.

52_thaliamale_big.JPG
Pohľad na palubnú dosku je teraz optimistickejší. V porovnaní s predchádzajúcim modelom určite. Na túto cenovú triedu pekný výsledok práce dizajnérov a materiálových inžinierov.

Klasická technika

V porovnaní so súčasnou technologickou špičkou je posadenie za volant Thalie posunom o pár rokov späť. Cítiť to z chodu ovládacích prvkov , ich rozmiestnenia a použitých plastov. Napríklad radiaca páka má nezmenený chod v kulise, tradičné pohyby pri uberaní aj pridávaní.

Na druhej strane za cenu áut, s ktorými každý Thaliu podvedome porovnáva, sa dajú kúpiť dva takéto rodinné sedany. Základné proporcie interiéru zostali nezmenené, iné sú iba plasty, tvary, detaily a niektoré ovládače. Viac sme čakali od sedadiel, ktoré sú priveľmi jednoduché a nastavovanie predných operadiel ide ťažko.
Vzadu by mali byť dlhšie sedáky aj operadlá. Subjektívne aj objektívne má Logan priestorom navrch. Thalia vypracovaním niektorých detailov naznačuje rozdiel medzi Daciou a Renaultom. Z funkčného hľadiska prekážalo rozmiestnenie pedálov s veľkým rozdielom v odstupe plynového a brzdového pedálu. S prekladaním nohy v strese z plynu na brzdu môže byť problém.

53_thaliamale_big.jpg
Prehnané. Thalia má tachometer so stupnicou do 250 kilometrov za hodinu. Tlačidlo „supervýkonu“ sme na túto kozmickú rýchlosť nenašli.

Maximálna odvaha aj istota

Ovládacie prvky, autorádio a ďalšie drobnosti pochádzajú zo skladu automobilky. Rovnaký osud má zrejme aj tachometer so stupnicou do 250 kilometrov za hodinu. Nepamätáme sa však, či rovnaký ciferník mala Laguna 2,0 Turbo, minulé Clio Sport alebo Clio V6. Napokon ide o milý detail, pretože každý túži mať v garáži svoje „žihadielko“. Aspoň na pohľad. Hoci vodič Thalie dobre vie, že podobnú rýchlosť nikdy nedosiahne, s istotou môže tvrdiť, že za svoje peniaze dostal maximum (nové autá). Prekypujú takou istotou ostatní motoristi s autami za pol milióna a viac korún?

Dobrá výbava aj cena

Každodenné užívanie uľahčuje diaľkový centrál, odkladacie priestory a jednoduché nasadanie. Odkladacie boxy vo dverách nie sú najväčšie, ale na stredovom tuneli je miesta dosť. Testované auto malo navyše digitálne ovládanú automatickú klimatizáciu, palubný počítač, autorádio s CD, kožený volant a kožou potiahnutú hlavicu radiacej páky. Naša verzia za 291 921korún (9690 eur) mala okrem slušnej výbavy auta na každý deň výkonný a zaujímavý motor 1,4 16V.

55_thaliamale_big.JPG
Elektronicky ovládaná automatická klimatizácia sa v novom aute do 300 000 korún (9958 eur) len tak nevidí.

Vysoký výkon a spotreba podľa papierov

Benzínový štvorvalec môže byť pýchou modelového radu Thalia, pretože so spotrebou sa vmestí do siedmich litrov na sto kilometrov a autu dáva výbornú dynamiku. Výrobcom udávaná priemerná spotreba je v praxi dosiahnuteľná. Samozrejme k navýšeniu dôjde pri vytrvalej jazde na diaľnici alebo v kopcovitom teréne. Thalia nemá na papieri ktovie akú spotrebu, ale koľko áut má napísanú dosiahnuteľnú skutočnosť?

Podvozok je o niečo presnejší ako v minulej generácii auta, stále však komfortne mäkký s výraznejším náklonom v zákrutách. Thalia výborne jazdí po snehu s prekvapujúcou dobrou trakciou prednej nápravy. Nevedno, či je prehnané očakávať od auta tejto kategórie ESP, ale aspoň v príplatkovom vybavení by malo byť.

56_thaliamale_big.JPG
Zmysel pre esteticky podarený detail, nie však na špinavom aute. Čistému je vraj všetko čisté.

Recept na ľudové auto

Prednosťou sedanu je tradične veľký objem kufra na úrovni 506 litrov. Malý nie je ani vstupný otvor. Thalia v mnohých motoristoch vyvoláva posmešky a cielené vtipy o „Patálii“. Bez vetra sa ani lístok nepohne a našli by sa plačúci šoféri so spomienkami na ranné kávy v servise. Ďalšie tisíce majiteľov lacného rodinného auta vedia svoje o bezporuchovej prevádzke.

Príchodom novej generácie došlo k zušľachteniu predchádzajúcej a rozšíreniu záručných podmienok. Nová Thalia je krajšia, s lepšou výbavou, príjemnejším interiérom a slušnou ponukou motorov. V porovnaní s predchodcom sa priestorový zázrak nekonal. Nič to nemení ta tom, že Thalia je najlepšie nové lacné auto na trhu.

51_thaliamale_big.JPG
Brzdový pedál je oproti ostatným dvom, najmä plynovému, príliš vysoko. Noha sa pri prechode z plynu zachytáva o brzdový pedál.
54_thaliamale_big.JPG
Hlavica radiacej páky potiahnutá kožou vyzerá ako v drahom aute. Kulisa pripomína Renaulty minulých rokov. Uberanie a pridávanie motora hýbe aj s pákou.
57_thaliamale_big.JPG
Počas nakladania do velikánskeho kufra treba nechať priestor na konzoly držiace veko. Otvor do kufra je na pomery sedanu veľký.
Renault Thalia 1,4 16V Privilege
Cena od 225 664 korún (7490 eur)
Cena testovanej verzie 291 921 korún (9690 eur)
Motor 1,4 16 V, benzín
Objem 1390 cm3
Výkon 74 kW (100 koní)
Pri otáčkach 6000 ot./min.
Krútiaci moment 127 Nm
Pri otáčkach 3750 ot./min.
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 11,5 s
Maximálna rýchlosť 186 km/h
Spotreba podľa výrobcu 7,0 l/100 km
Emisie CO2 165 g/km
Spotreba v teste 7,3 l/100 km
Prevodovka manuálna / 5 stupňov
Predné brzdy kotúčové
Zadné brzdy bubnové
Objem nádrže 50 litrov
Objem kufra 506 litrov
Pneumatiky 175/65 R14
Užitočná hmotnosť 430 kg
Rázvor 2473 mm
Dĺžka 4261 mm

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  2. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  3. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  4. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  5. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  6. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  7. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  8. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  9. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  10. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  1. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  2. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  3. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  4. Brieždenie pod lomenicou
  5. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  6. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  7. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  8. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  9. Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu
  10. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 790
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 13 245
  3. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 10 577
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov? 7 373
  5. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 5 544
  6. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska! 4 967
  7. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 373
  8. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste 3 909
  9. Najužitočnejšia appka 2 900
  10. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy 2 845

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Je Rybanič whistleblower? Odborníci sa nezhodli

Rybanič chce názor Súdneho dvora Európskej únie.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Kam chodíte, aj keď hovoríte opak

Ako sa ázijské bistrá zmenili za posledných dvadsať rokov.

Komentár Zuzany Kepplovej

Na Dankovom diplome vlastne nezáleží

Bol by to prezident, v ktorom by nejeden našinec spoznal vlastný príbeh.

PRIMÁR

Šesť rád, ktoré vás môžu ochrániť pred chrípkou

Pripravte sa na chrípkovú sezónu.

Neprehliadnite tiež

Peugeot rozšíri ponuku o hybridné modely, dostanú aj pohon všetkých kolies

Najprv vznikne plug-in hybrid z Peugeotu 3008 a 508.

Test: Zabudnite na A8, Q8 je nová vlajková loď Audi

Je najlepšie preto, že je najnovšie.