SME

TEST: Citroen C5 Tourer inšpirovaný konkurenciou

Pohľad na nový Citroen C5 už nikomu nezvraští čelo a podstatné zmeny nastali aj vo vnútri. Najstarší diesel v širokej ponuke naftových motorov kombinujú s odpočtovou verziou N1.

Citroen C5 robí na ceste podstatne lepší dojem ako predchodca. Má neporovnateľne lepší interiér a jazdné vlastnosti. Škoda volantu s pevným stredom.Citroen C5 robí na ceste podstatne lepší dojem ako predchodca. Má neporovnateľne lepší interiér a jazdné vlastnosti. Škoda volantu s pevným stredom. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA, BREZNO. V strednej triede je v ostatných dvoch rokoch pomerne rušno. Jednou z veľkých noviniek je Citroen C5, ktorý vo verzii sedan aj kombi obohatil manažérsku kategóriu o v skutku pekné autá. Testované kombi je možno ešte krajšie ako limuzína. Podstatné však je, že dizajnéri Citroenu konečne navrhli auto, ktorým nadchnú milovníkov značky a fanúšikovia konkurenčných áut sa pri pohľade naň netvária kyslo. Vonkajší vzhľad boduje a mení pohľad na značku. Ak sa k tomu pridá kvalita a bezporuchovosť, Citroen sa môže tešiť na svetlú budúcnosť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Namiesto Break bude Tourer Pôvodné označenie kombi verzie Break nahradil nový názov Tourer. Manažérske kombi má veľký a dobre prístupný kufor pravidelných tvarov. Dobré skúsenosti s nakladaním a využiteľnosťou kufra predčia priemerné číslo objemu. S deliacou mrežou odpočtovej verzie N1 sa ťažko manipuluje a nemá schválený otvor na prevoz dlhších predmetov. Pod dnom kufra je namiesto rezervného kolesa odkladací priestor a základné náradie na opravu. Po stranách dopĺňajú batožinový priestor odkladacie boxy a vyberateľný lampáš.

Zadné svetlá veľmi elegantne zasahujú aj do bočného profilu. Kombi má veľmi dlhý predný previs a motor príliš vpredu.

Inšpirácia v konkurencii Samostatnú kapitolu lepšej budúcnosti tvorí interiér, sedadlá a prístrojový panel. Vnútorný priestor opticky príliš nenarástol. Krajšie a funkčnejšie sú výplne dverí, stredový tunel a stredová konzola. Autorádio husto posiate tlačidlami poznáme z minulej generácie. Dvojzónová klimatizácia dostupná od druhého stupňa vybavenia sa nastavuje a riadi veľmi prehľade. Celkovo pohľad na prístrojový panel a celú palubnú dosku vyvoláva dobrý dojem. Citroen C5 je o dobre zvládnutých detailoch a s novým vonkajším dizajnom korešponduje interiér. Výrazne tvarované predné sedadlá akoby ani neboli z Citroenu. Majú výborné bočné vedenie a vyhovujúci tvar.

SkryťVypnúť reklamu

Niekomu nemusí vyhovovať dlhší sedák s veľkým sklonom. Na interiéri jasne vidieť ako si Citroen zobral dobré z konkurencie a pridal vlastné. Volant s pevným stredom je najvýraznejší výstrelok.

Verzia bez pneumatického podvozka jazdí komfortne. V extrémnych situáciách sa výraznejšie nakloní a ponorí predok. Stopu sa snaží udržať za každú cenu aj s naloženým kufrom.

Stojí a predsa sa točí Citroen urobil frontálny útok na nemeckých konkurentov a v mnohom použil ich zbrane. Napriek tomu si ponechal niektoré svoje riešenia ako napríklad volant s pevným stredom. Kým stred volantu stojí, veniec sa pohybuje klasickým spôsobom, pretože inak sa to už nedá vyriešiť. Výhodou koncepcie je ideálna poloha airbagu počas nárazu bez ohľadu na uhol natočenia volantu. Novinka tiež vychováva vodiča a nedovoľuje mu držať volant iba za masívny stred, lebo ruky musia byť na venci. Podľa našej osobnej skúsenosti na pevnom strede je veľa tlačidiel a v pohodlnom dosahu prstov a najmä palcov rúk sú iba vtedy, ak je volant rovno. Už aj vo veľmi miernej zákrute sa poloha ruky voči tlačidlám mení, navyše nie sú dostatočne tvarovo odlíšené.

SkryťVypnúť reklamu

Batožinový priestor má výborný tvar, priemerný objem a je dobre prístupný. S mrežou verzie N1 sa ťažko manipuluje.

Podnikateľské riešenie Francúzska automobilka sa za ponuku naftových motorov hanbiť nemusí, pretože ponúka širokú škálu objemu a výkonu. Od základnej naftovej verzie 1,6 HDi až po výkonný šesťvalec 2,7 HDi. Magnetom ponuky je tiež nový motor 2,2 HDi s dvojitým preplňovaním. Posledným do partie je najstarší motor 2,0 HDi, ktorý poháňal testované auto. V porovnaní s ostatnými motormi má najpomalšie reakcie na stlačenie plynového pedálu a vzhľadom na objem priemerný výkon. Jeho prednosťou je tichý chod, dobrá spotreba a cena. Silnejšie verzie 2,7 HDi a 2,2 HDi nie sú dostupné vo verzii N1.

Praktický doplnok. Svetlo batožinového priestoru je vlastne vyberateľný elektrický lampáš. Keď je treba, vždy je nabitý.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Klasický podvozok Citroen C5 zamenil predchádzajúci nevýrazný dizajn za dynamický športový štýl rýchleho kombi. Chvalabohu s vonkajšími zmenami korešpondujú jazdné vlastnosti podvozka s klasickým pružením. V ostrých zákrutách a pri náhlej zmene smeru jazdy sa prejaví dlhý predný previs a motor uložený vpredu, ale napriek tomu sú jazdné vlastnosti veľmi vyrovnané a podvozok komfortný. Vodič má z riadenia lepší pocit ako vo verzii s nastaviteľným hydraulickým pružením. Jediné, čo sa nemení, je charakter podvozka. Podvozok vyhovuje širšiemu spektru vodičov, ktorí sa nechcú vytriasať, ale komfortne prepravovať.

Asi najväčší krok vpred urobil interiér a prístrojový panel. Drobné výhrady smerujú iba k dostupnosti tlačidiel na pevnom strede volantu. Materiály, detaily a prístrojový panel sú na vysokej úrovni, na akú sme v Citroene C5 neboli zvyknutí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

O päť minút dvanásť Citroen C5 bol od svojho počiatku nositeľom nových technologických prvkov aktívnej bezpečnosti a na rozdiel od iných konkurentov mal hydraulický podvozok. Napriek tomu na súčasnú strednú triedu strácal vo viacerých oblastiach. Očakávaná zmena prišla v poslednej chvíli a Citroen C5 nastúpil úplne novú éru. Vyrobiť nové auto, ktoré nie je evolúciou, ale skôr revolúciou, nebolo jednoduché. Nemeckí konkurenti ako inšpirácia pomohli a francúzske črty ostali. S ohľadom na cenu a vybavenie je Citroen C5 Tourer jedným z najlepších, ale stále svojských kombi strednej triedy.

Citroen C5 Tourer 2.0 HDi Dynamique

Cena modelu od 804 900 korún (26718 eur)

Cena verzie 2,0 HDI od 957 900 korún (31 796 eur)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Motor 2,0 HDi,

Technika common rail, 16V

Objem 1997 cm3

Výkon 100 kW / 136 koní

Pri otáčkach 4000 ot./min.

Krútiaci moment 320 (340)Nm

Pri otáčkach 2000 ot./min.

Zrýchlenie 0 – 100 km/h 10,9 s

Maximálna rýchlosť 200 km/h

Spotreba podľa výrobcu 5,9 l/100 km

Spotreba v teste 6,9 l/100 km

Objem nádrže 71 litrov

Pneumatiky 225/55 R17

Pohotovostná hmotnosť 1655 kg

Užitočná hmotnosť 621 kg

Rázvor náprav 2815 mm

Dĺžka karoséria 4829 mm

Objem kufra 505 – litrov

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Objem nádrže 71 litrov

Plusy Dizajn

Vnútorný priestor

Príjemné materiály

Jazdné vlastnosti

Batožinový priestor

Komfort

Mínusy Dlhý predný previs

Sklon sedáka predných sedadiel

Tlačidlá na volante

Výhľad dozadu

Manipulácia s mrežou N1

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Jedinečná príležitosť získať kariérny náskok od Jerònimo Martins
  2. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  3. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  4. Fit-out od M2C: Premena priestorov na kľúč
  5. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  6. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl
  7. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  8. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  1. Jedinečná príležitosť získať kariérny náskok od Jerònimo Martins
  2. Hudba, smiech a festival plný vody: Liptov čaká rozlúčka s letom
  3. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  4. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  5. Nový článokSpolupráca v oblasti lesnej pedagogiky v Bojniciach
  6. Úver až do 40 000 € a každý rok nižšia úroková sadzba
  7. Dajte zabrať mozgu. V predaji je nové vydanie Tréningu pamäti
  8. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  1. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl 11 863
  2. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri 6 638
  3. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 4 535
  4. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom 3 047
  5. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete 2 982
  6. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava! 2 947
  7. Úver až do 40 000 € a každý rok nižšia úroková sadzba 2 636
  8. Dajte zabrať mozgu. V predaji je nové vydanie Tréningu pamäti 2 568
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marcel Rebro: Slovenská veda: halušky s bryndzou, sirup proti kašľu a analýza DNA
  2. Marián Kozák: Osobná asistencia - Filozofia Nezávislého života
  3. Jozef Huljak: Taiwan rozhoduje v referende o budúcnosti jadrovej elektrárne
  4. Radoslav Záhumenský: Skrytý hrad na Slovensku, ktorý väčšina ľudí nikdy nenavštívi
  5. Vladimír Bojničan: Anna Záborská a memento katolibánskej posadnutosti smrťou
  6. Marcel Rebro: Máša, melón a plyšová opica
  7. Štefan Šturdzík: Arogancia a nekompetentnosť na ministerstve kultúry - Kúpa predraženého pozemku.
  8. Radko Mačuha: Ďalšia Britská stopa v srdci Slovenska.
  1. Martin Fronk: Objavil som kúpalisko za 2 eurá 86 417
  2. Martin Kresák: Minimálna mzda 915 €: v Bratislave pohoda, v Gelnici pohroma 18 909
  3. Monika Albertiová: Balím kufre! Tu sa nedá žiť a minimálna mzda? Na smiech! 17 795
  4. Michael Achberger: Supermarketové pasce: 10 "fitness" výrobkov, po ktorých priberáte 9 940
  5. Radko Mačuha: Slovenská kultúra musí byť proruská a žiadna iná. 9 893
  6. Juraj Kumičák: Najväčšia tanková bitka v dejinách 7 838
  7. Rudolfa Vallová: Minister Huliak urobil krok do neznáma a pristál na zemi 6 300
  8. Ernest Klotton: Mier prichádza z východu 5 133
  1. Marcel Rebro: Slovenská veda: halušky s bryndzou, sirup proti kašľu a analýza DNA
  2. Marcel Rebro: Máša, melón a plyšová opica
  3. Radko Mačuha: Ďalšia Britská stopa v srdci Slovenska.
  4. Igor Pogány: Ako prinútiť AI, aby vám našla nový koníček
  5. Marcel Rebro: Oči detí, ktorým Putin ukradol detstvo
  6. Radko Mačuha: Dnes je deň, keď nám Rusi zakázali ísť čínskou cestou.
  7. Marcel Rebro: Od „dočasného pobytu“ k denacifikácii: dejiny sa opakujú
  8. Post Bellum SK: Keď sa lámal čas a charaktery
SkryťZatvoriť reklamu