BRATISLAVA. Dosluhujúca Alfa Romeo 147 je na trhu už dlhých osem rokov, no pravdepodobne ju v predajniach budeme vídať ešte minimálne osem mesiacov.
Predstavenie dlho očakávanej novinky - interne označovanej ako „projekt 940" - v roku 2009 potvrdil aj prezident koncernu Fiat Group Luca di Montezemolo.
O názve auta ešte nie je definitívne rozhodnuté. Bude niesť číselný kód 149, alebo meno Milano, oslavujúce mesto, v ktorom značka Alfa Romeo v roku 1910 vznikla? Každopádne svetová výstavná premiéra sa očakáva v druhej polovici budúceho roka, na septembrovom frankfurtskom autosalóne.
Iba s piatimi dverami
Nová Alfa Romeo bude stáť na podvozkovej platforme Fiatu Bravo, ktorú využíva aj Lancia Delta. Naladenie podvozka však má v plnej miere zodpovedať športovému naturelu auta. Súčasťou výbavy bude aj systém Alfa DNA, meniaci charakterstiku motora, podvozka, riadenia i elektronických pomocníkov v závislosti od požiadaviek vodiča.
Na rozdiel od modelu 147, bude novinka existovať iba ako päťdverový hatchback. Oficiálnym nástupcom trojdverovej 147-čky je Alfa Romeo MiTo. Celkovou dĺžkou nový automobil výrazne prekročí štvormetrovú hranicu a priblíži sa k niekdajšiemu sedanu strednej triedy Alfa 156 (dĺžka 4430 mm).
Nové motory MultiAir a MultiJet2
Po technickej stránke môžeme očakávať nové zážihové poháňacie jednotky radu MultiAir. Medzi vznetovými agregátmi zase dvojicou turbodúchadiel preplňovaný diesel a s menším časovým odstupom aj novú generáciu motorov MultiJet2.
Špičková verzia GTA bude pod prednou kapotou pravdepodobne ukrývať šesťvalec. Štandardom pre všetky verzie má byť šesťstupňová manuálna prevodovka. Fiat údajne chystá aj novú dvojspojkovú prevodovku.
Otázny tak zostáva ešte dizajn karosérie a interiéru. Nedočkaví Taliani založili neoficiálny blog, na ktorom uverejňujú vlastné vízie, ako by novinka mohla vyzerať. Najnovšiu z nich vám prinášame ako spestrenie správy.