SME
reklama

Pátrame po novinkách roka 2009 (prvá časť)

Začiatkom každého roka pátrame po pripravovaných modeloch na najbližší rok. Na prahu nového roka sme pripravili stručný prehľad informácií o očakávaných novinkách. Dnes Alfa romeo a Audi.

(Zdroj: Alfa Romeo)

BRATISLAVA.

Alfa Romeo

Pre prvú dámu talianskeho automobilového dizajnu sa tento rok ponesie v dvoch líniách. Prvou je uvedenie novej generácie preplňovaných zážihových aj naftových motorov. Druhou premiéra nástupcu modelu 147, ktorý by mal podľa najnovších zákulisných informácii dostať meno Milano. Alfa Romeo chce postupne prejsť od číselných označení späť k menám.

MiTo

Kvôli problémom s pomerne vysokou spotrebou paliva prejde najmenší model MiTo po roku od uvedenia do predaja na novú generáciu motorov 1.4 T-JET s variabilným časovaním ventilov Multiair. Výrobcom sľubovaný priemer 6,5 l/100 km sa nám doposiaľ ani v jednom koncernovom modeli nepodarilo dosiahnuť.

Systém Multiair by mal tento problém vyriešiť. K dosiahnutiu nižšieho apetítu benzínových aj naftových motorov má pomôcť tiež systém Start-Stop. Súčasne s nástupom novej generácie agregátov T-JET narastie aj výkon oboch doposiaľ ponúkaných verzií na 135 k a 165 k.

Nahradená bude tiež základná atmosferická zážihová jednaštvorka (výkon narastie zo súčasných 78 k na 105 k) a k naftovej jednašestke koncom roka pribudne 1.3 JTDM (95 k). K zmenám v motorovej palete modelu MiTo príde v priebehu mesiacov júl až december. Ešte pred tým však automobilka uvedie do života čerešničku na torte - športovú verziu GTA poháňanú motorom 1.8 Di T-JET (230 k), ktorá bude mať premiéru na jarnom autosalóne v Ženeve.

Milano

Nová kompaktná Alfa Romeo bude stáť na podvozkovej platforme Fiatu Bravo, ktorú využíva aj Lancia Delta. Naladenie podvozka má v plnej miere zodpovedať športovému naturelu auta. Súčasťou výbavy bude aj systém Alfa DNA, meniaci charakterstiku motora, podvozka, riadenia i elektronických pomocníkov v závislosti od požiadaviek vodiča.

Na rozdiel od modelu 147, bude novinka existovať iba ako päťdverový hatchback. Oficiálnym nástupcom trojdverovej 147-čky je Alfa Romeo MiTo. Celkovou dĺžkou nový automobil výrazne prekročí štvormetrovú hranicu a priblíži sa k niekdajšiemu sedanu strednej triedy Alfa 156 (dĺžka 4430 mm). Hneď od začiatku bude na výber s tromi zážihovými motormi - 1.4 T-JET (120 k), 1.4 T-JET Multiair (165 k), 1.8 Di T-JET a dvomi naftovými motormi - 1.6 JTDM (105 k), 2.0 JTDM (170 k).

159/Brera/Spider

Súčasnú vlajkovú loď talianskej automobilky 159 a od nej odvodené modely Brera/Spider čaká druhá fáza odtučňovacej kúry, ktorá by mala vyvrcholiť budúci rok treťou a záverečnou fázou spojenou s faceliftom. V rámci nového modelového roku dostanú všetky tri autá už vyššie spomínané dva nové štvorvalce - benzínový 1.8 Di T-JET (200 k) a naftový 2.0 JTDM (170 k). Stane sa tak v priebehu mesiacov marec a apríl.

Audi

Nemecká prémiová automobilka, ktorá má v poslednej dobe veľmi dobre našliapnuté, pokračuje v mohutnej modelovej ofenzíve.

Najviac bude masírovať modelový rad A4 a A5. Začiatok roka prídu modely S4 a S4 Avant, ktoré poháňa nový kompresorom preplňovaný zážihový šesťvalec 3.0 TFSI s výkonom 245 kW/333 k. Tento motor v priebehu roka dostane na výmenu za 4.2 FSI aj model S5, podobne ako v prípade S4 a S4 Avant v kombinácii s pohonom quattro s aktívnym zadným diferenciálom a novou 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG.

A5 Cabrio

Z nových karosárskych verzií očakávame A5 Cabriolet, A4 Allroad (ktorého tajné snímky z testovania na severe Európy sa len nedávno objavili na internete) a alternatívou voči Passatu CC a Mercedesu CLS v modelovom rade A4 by sa mal stať A5 Sportback, alebo 4-dverové A4 kupé. Prvé dva modely budú mať premiéru v Ženeve, A5 Sportback by sa mal objaviť v júli.

Silnejšie TT

Modelový rad TT čaká začiatkom leta ďalšie posilňovanie svalov v podobe super-športovej verzie RS. Ako o možnej alternatíve poháňacej jednotky sa rozpráva o 2,5-litrovom preplňovanom päťvalci s výkonom 250 kW/340 k. Zo skupiny super výkonných modelov je toto len začiatok.

R8 a A8

Koncom roka budeme netrpezlivo čakať na model RS5, nástupcu skvelej RS4-ky, ktorá sa stala vysoko uznávanou a rešpektovanou prémiovou športovou limuzínou. Pod prednou kapotou RS5 má dunieť 4,2-litrový twin-turbo motor dosahujúci výkon 330 kW/449 k. Aj to je však ešte málo v porovnaní s tým, čo ukáže v marci v Ženeve superšport R8 - 5.2 FSI V10 z Lamborghini Gallardo s mierne zníženým výkonom na 386 kW/525 k a zrýchlením z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy. Z úplne nových modelov bude mať tento rok premiéru vlajková loď A8, ktorá sa k nám dostane až v roku 2010.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 706
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 16 534
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 532
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 796
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 009
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 947
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 621
  8. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 6 728
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Škerko: Rozhovor ministra vnútra s hľadaným extrémistom
  2. Ján Šeďo: Z pohľadu mysliaceho človeka vládnu šmejdi a vzťahoví analfabeti.
  3. Miroslav Ferkl: Kampaň či agresia
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant
  5. Marek Strapko: Pellegrini svojimi pytačkami ohrozuje suverenitu Slovenska
  6. Peter Homola: Nájdený papyrus v slovenčine!
  7. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými kalváriami - Sabinov
  8. Anna Miľanová: Vážení rodičia, starí rodičia, učitelia, akonáhle sa dieťa, mládež...
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 736
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 519
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 379
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 11 331
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 371
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 347
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 108
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 422
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu