SME
Streda, 28. október, 2020 | Meniny má DobromilaKrížovkyKrížovky

Pátrame po novinkách roka 2009 (prvá časť)

Začiatkom každého roka pátrame po pripravovaných modeloch na najbližší rok. Na prahu nového roka sme pripravili stručný prehľad informácií o očakávaných novinkách. Dnes Alfa romeo a Audi.

(Zdroj: Alfa Romeo)

BRATISLAVA.

Alfa Romeo

Pre prvú dámu talianskeho automobilového dizajnu sa tento rok ponesie v dvoch líniách. Prvou je uvedenie novej generácie preplňovaných zážihových aj naftových motorov. Druhou premiéra nástupcu modelu 147, ktorý by mal podľa najnovších zákulisných informácii dostať meno Milano. Alfa Romeo chce postupne prejsť od číselných označení späť k menám.

MiTo

Kvôli problémom s pomerne vysokou spotrebou paliva prejde najmenší model MiTo po roku od uvedenia do predaja na novú generáciu motorov 1.4 T-JET s variabilným časovaním ventilov Multiair. Výrobcom sľubovaný priemer 6,5 l/100 km sa nám doposiaľ ani v jednom koncernovom modeli nepodarilo dosiahnuť.

Systém Multiair by mal tento problém vyriešiť. K dosiahnutiu nižšieho apetítu benzínových aj naftových motorov má pomôcť tiež systém Start-Stop. Súčasne s nástupom novej generácie agregátov T-JET narastie aj výkon oboch doposiaľ ponúkaných verzií na 135 k a 165 k.

Nahradená bude tiež základná atmosferická zážihová jednaštvorka (výkon narastie zo súčasných 78 k na 105 k) a k naftovej jednašestke koncom roka pribudne 1.3 JTDM (95 k). K zmenám v motorovej palete modelu MiTo príde v priebehu mesiacov júl až december. Ešte pred tým však automobilka uvedie do života čerešničku na torte - športovú verziu GTA poháňanú motorom 1.8 Di T-JET (230 k), ktorá bude mať premiéru na jarnom autosalóne v Ženeve.

Milano

Nová kompaktná Alfa Romeo bude stáť na podvozkovej platforme Fiatu Bravo, ktorú využíva aj Lancia Delta. Naladenie podvozka má v plnej miere zodpovedať športovému naturelu auta. Súčasťou výbavy bude aj systém Alfa DNA, meniaci charakterstiku motora, podvozka, riadenia i elektronických pomocníkov v závislosti od požiadaviek vodiča.

Na rozdiel od modelu 147, bude novinka existovať iba ako päťdverový hatchback. Oficiálnym nástupcom trojdverovej 147-čky je Alfa Romeo MiTo. Celkovou dĺžkou nový automobil výrazne prekročí štvormetrovú hranicu a priblíži sa k niekdajšiemu sedanu strednej triedy Alfa 156 (dĺžka 4430 mm). Hneď od začiatku bude na výber s tromi zážihovými motormi - 1.4 T-JET (120 k), 1.4 T-JET Multiair (165 k), 1.8 Di T-JET a dvomi naftovými motormi - 1.6 JTDM (105 k), 2.0 JTDM (170 k).

159/Brera/Spider

Súčasnú vlajkovú loď talianskej automobilky 159 a od nej odvodené modely Brera/Spider čaká druhá fáza odtučňovacej kúry, ktorá by mala vyvrcholiť budúci rok treťou a záverečnou fázou spojenou s faceliftom. V rámci nového modelového roku dostanú všetky tri autá už vyššie spomínané dva nové štvorvalce - benzínový 1.8 Di T-JET (200 k) a naftový 2.0 JTDM (170 k). Stane sa tak v priebehu mesiacov marec a apríl.

Audi

Nemecká prémiová automobilka, ktorá má v poslednej dobe veľmi dobre našliapnuté, pokračuje v mohutnej modelovej ofenzíve.

Najviac bude masírovať modelový rad A4 a A5. Začiatok roka prídu modely S4 a S4 Avant, ktoré poháňa nový kompresorom preplňovaný zážihový šesťvalec 3.0 TFSI s výkonom 245 kW/333 k. Tento motor v priebehu roka dostane na výmenu za 4.2 FSI aj model S5, podobne ako v prípade S4 a S4 Avant v kombinácii s pohonom quattro s aktívnym zadným diferenciálom a novou 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG.

A5 Cabrio

Z nových karosárskych verzií očakávame A5 Cabriolet, A4 Allroad (ktorého tajné snímky z testovania na severe Európy sa len nedávno objavili na internete) a alternatívou voči Passatu CC a Mercedesu CLS v modelovom rade A4 by sa mal stať A5 Sportback, alebo 4-dverové A4 kupé. Prvé dva modely budú mať premiéru v Ženeve, A5 Sportback by sa mal objaviť v júli.

Silnejšie TT

Modelový rad TT čaká začiatkom leta ďalšie posilňovanie svalov v podobe super-športovej verzie RS. Ako o možnej alternatíve poháňacej jednotky sa rozpráva o 2,5-litrovom preplňovanom päťvalci s výkonom 250 kW/340 k. Zo skupiny super výkonných modelov je toto len začiatok.

R8 a A8

Koncom roka budeme netrpezlivo čakať na model RS5, nástupcu skvelej RS4-ky, ktorá sa stala vysoko uznávanou a rešpektovanou prémiovou športovou limuzínou. Pod prednou kapotou RS5 má dunieť 4,2-litrový twin-turbo motor dosahujúci výkon 330 kW/449 k. Aj to je však ešte málo v porovnaní s tým, čo ukáže v marci v Ženeve superšport R8 - 5.2 FSI V10 z Lamborghini Gallardo s mierne zníženým výkonom na 386 kW/525 k a zrýchlením z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy. Z úplne nových modelov bude mať tento rok premiéru vlajková loď A8, ktorá sa k nám dostane až v roku 2010.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  2. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  3. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  6. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  1. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  2. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  3. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  4. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  5. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  6. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 32 459
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 656
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 20 934
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 977
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 14 077
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 616
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 747
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 711
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 581
  10. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 9 037
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Testovanie nielen môže bolieť, ale možno sa pri čakaní naň nakaziť. Ilustračná fotografia.
Dobré ráno

Dobré ráno: Monika Jankovská sa chce dohodnúť s políciou

Štátna tajomníčka zrejme chce spolupracovať.

Podcast Dobré Ráno.
Minister obrany Jaroslav Naď.
Autorská strana Samuela Marca

Keď príde šialenec a všetko zmení (píše Samo Marec)

Čo všetko je možné, keď ľudia uveria, že možné je všetko.

Marcelo Bielsa.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.