SME

Pátrame po novinkách roka 2009 (prvá časť)

Začiatkom každého roka pátrame po pripravovaných modeloch na najbližší rok. Na prahu nového roka sme pripravili stručný prehľad informácií o očakávaných novinkách. Dnes Alfa romeo a Audi.

(Zdroj: Alfa Romeo)

BRATISLAVA.

Alfa Romeo Pre prvú dámu talianskeho automobilového dizajnu sa tento rok ponesie v dvoch líniách. Prvou je uvedenie novej generácie preplňovaných zážihových aj naftových motorov. Druhou premiéra nástupcu modelu 147, ktorý by mal podľa najnovších zákulisných informácii dostať meno Milano. Alfa Romeo chce postupne prejsť od číselných označení späť k menám.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

MiTo Kvôli problémom s pomerne vysokou spotrebou paliva prejde najmenší model MiTo po roku od uvedenia do predaja na novú generáciu motorov 1.4 T-JET s variabilným časovaním ventilov Multiair. Výrobcom sľubovaný priemer 6,5 l/100 km sa nám doposiaľ ani v jednom koncernovom modeli nepodarilo dosiahnuť.

SkryťVypnúť reklamu

Systém Multiair by mal tento problém vyriešiť. K dosiahnutiu nižšieho apetítu benzínových aj naftových motorov má pomôcť tiež systém Start-Stop. Súčasne s nástupom novej generácie agregátov T-JET narastie aj výkon oboch doposiaľ ponúkaných verzií na 135 k a 165 k.

Nahradená bude tiež základná atmosferická zážihová jednaštvorka (výkon narastie zo súčasných 78 k na 105 k) a k naftovej jednašestke koncom roka pribudne 1.3 JTDM (95 k). K zmenám v motorovej palete modelu MiTo príde v priebehu mesiacov júl až december. Ešte pred tým však automobilka uvedie do života čerešničku na torte - športovú verziu GTA poháňanú motorom 1.8 Di T-JET (230 k), ktorá bude mať premiéru na jarnom autosalóne v Ženeve.

Milano Nová kompaktná Alfa Romeo bude stáť na podvozkovej platforme Fiatu Bravo, ktorú využíva aj Lancia Delta. Naladenie podvozka má v plnej miere zodpovedať športovému naturelu auta. Súčasťou výbavy bude aj systém Alfa DNA, meniaci charakterstiku motora, podvozka, riadenia i elektronických pomocníkov v závislosti od požiadaviek vodiča.

SkryťVypnúť reklamu

Na rozdiel od modelu 147, bude novinka existovať iba ako päťdverový hatchback. Oficiálnym nástupcom trojdverovej 147-čky je Alfa Romeo MiTo. Celkovou dĺžkou nový automobil výrazne prekročí štvormetrovú hranicu a priblíži sa k niekdajšiemu sedanu strednej triedy Alfa 156 (dĺžka 4430 mm). Hneď od začiatku bude na výber s tromi zážihovými motormi - 1.4 T-JET (120 k), 1.4 T-JET Multiair (165 k), 1.8 Di T-JET a dvomi naftovými motormi - 1.6 JTDM (105 k), 2.0 JTDM (170 k).

159/Brera/Spider Súčasnú vlajkovú loď talianskej automobilky 159 a od nej odvodené modely Brera/Spider čaká druhá fáza odtučňovacej kúry, ktorá by mala vyvrcholiť budúci rok treťou a záverečnou fázou spojenou s faceliftom. V rámci nového modelového roku dostanú všetky tri autá už vyššie spomínané dva nové štvorvalce - benzínový 1.8 Di T-JET (200 k) a naftový 2.0 JTDM (170 k). Stane sa tak v priebehu mesiacov marec a apríl.

SkryťVypnúť reklamu

Audi Nemecká prémiová automobilka, ktorá má v poslednej dobe veľmi dobre našliapnuté, pokračuje v mohutnej modelovej ofenzíve.

Najviac bude masírovať modelový rad A4 a A5. Začiatok roka prídu modely S4 a S4 Avant, ktoré poháňa nový kompresorom preplňovaný zážihový šesťvalec 3.0 TFSI s výkonom 245 kW/333 k. Tento motor v priebehu roka dostane na výmenu za 4.2 FSI aj model S5, podobne ako v prípade S4 a S4 Avant v kombinácii s pohonom quattro s aktívnym zadným diferenciálom a novou 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG.

A5 Cabrio Z nových karosárskych verzií očakávame A5 Cabriolet, A4 Allroad (ktorého tajné snímky z testovania na severe Európy sa len nedávno objavili na internete) a alternatívou voči Passatu CC a Mercedesu CLS v modelovom rade A4 by sa mal stať A5 Sportback, alebo 4-dverové A4 kupé. Prvé dva modely budú mať premiéru v Ženeve, A5 Sportback by sa mal objaviť v júli.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Silnejšie TT Modelový rad TT čaká začiatkom leta ďalšie posilňovanie svalov v podobe super-športovej verzie RS. Ako o možnej alternatíve poháňacej jednotky sa rozpráva o 2,5-litrovom preplňovanom päťvalci s výkonom 250 kW/340 k. Zo skupiny super výkonných modelov je toto len začiatok.

R8 a A8 Koncom roka budeme netrpezlivo čakať na model RS5, nástupcu skvelej RS4-ky, ktorá sa stala vysoko uznávanou a rešpektovanou prémiovou športovou limuzínou. Pod prednou kapotou RS5 má dunieť 4,2-litrový twin-turbo motor dosahujúci výkon 330 kW/449 k. Aj to je však ešte málo v porovnaní s tým, čo ukáže v marci v Ženeve superšport R8 - 5.2 FSI V10 z Lamborghini Gallardo s mierne zníženým výkonom na 386 kW/525 k a zrýchlením z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy. Z úplne nových modelov bude mať tento rok premiéru vlajková loď A8, ktorá sa k nám dostane až v roku 2010.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 587
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 309
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 121
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 338
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 910
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 864
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 392
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXV
  2. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  3. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  4. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  5. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  6. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  7. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  8. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 29 774
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 794
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 23 186
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 986
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 575
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 921
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 028
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 873
  1. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  2. Tupou Ceruzou: Smerákov
  3. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  4. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  5. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  6. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  7. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  8. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
SkryťZatvoriť reklamu