BRATISLAVA.
Alfa Romeo Pre prvú dámu talianskeho automobilového dizajnu sa tento rok ponesie v dvoch líniách. Prvou je uvedenie novej generácie preplňovaných zážihových aj naftových motorov. Druhou premiéra nástupcu modelu 147, ktorý by mal podľa najnovších zákulisných informácii dostať meno Milano. Alfa Romeo chce postupne prejsť od číselných označení späť k menám.
MiTo Kvôli problémom s pomerne vysokou spotrebou paliva prejde najmenší model MiTo po roku od uvedenia do predaja na novú generáciu motorov 1.4 T-JET s variabilným časovaním ventilov Multiair. Výrobcom sľubovaný priemer 6,5 l/100 km sa nám doposiaľ ani v jednom koncernovom modeli nepodarilo dosiahnuť.
Systém Multiair by mal tento problém vyriešiť. K dosiahnutiu nižšieho apetítu benzínových aj naftových motorov má pomôcť tiež systém Start-Stop. Súčasne s nástupom novej generácie agregátov T-JET narastie aj výkon oboch doposiaľ ponúkaných verzií na 135 k a 165 k.
Nahradená bude tiež základná atmosferická zážihová jednaštvorka (výkon narastie zo súčasných 78 k na 105 k) a k naftovej jednašestke koncom roka pribudne 1.3 JTDM (95 k). K zmenám v motorovej palete modelu MiTo príde v priebehu mesiacov júl až december. Ešte pred tým však automobilka uvedie do života čerešničku na torte - športovú verziu GTA poháňanú motorom 1.8 Di T-JET (230 k), ktorá bude mať premiéru na jarnom autosalóne v Ženeve.
Milano Nová kompaktná Alfa Romeo bude stáť na podvozkovej platforme Fiatu Bravo, ktorú využíva aj Lancia Delta. Naladenie podvozka má v plnej miere zodpovedať športovému naturelu auta. Súčasťou výbavy bude aj systém Alfa DNA, meniaci charakterstiku motora, podvozka, riadenia i elektronických pomocníkov v závislosti od požiadaviek vodiča.
Na rozdiel od modelu 147, bude novinka existovať iba ako päťdverový hatchback. Oficiálnym nástupcom trojdverovej 147-čky je Alfa Romeo MiTo. Celkovou dĺžkou nový automobil výrazne prekročí štvormetrovú hranicu a priblíži sa k niekdajšiemu sedanu strednej triedy Alfa 156 (dĺžka 4430 mm). Hneď od začiatku bude na výber s tromi zážihovými motormi - 1.4 T-JET (120 k), 1.4 T-JET Multiair (165 k), 1.8 Di T-JET a dvomi naftovými motormi - 1.6 JTDM (105 k), 2.0 JTDM (170 k).
159/Brera/Spider Súčasnú vlajkovú loď talianskej automobilky 159 a od nej odvodené modely Brera/Spider čaká druhá fáza odtučňovacej kúry, ktorá by mala vyvrcholiť budúci rok treťou a záverečnou fázou spojenou s faceliftom. V rámci nového modelového roku dostanú všetky tri autá už vyššie spomínané dva nové štvorvalce - benzínový 1.8 Di T-JET (200 k) a naftový 2.0 JTDM (170 k). Stane sa tak v priebehu mesiacov marec a apríl.
Audi Nemecká prémiová automobilka, ktorá má v poslednej dobe veľmi dobre našliapnuté, pokračuje v mohutnej modelovej ofenzíve.
Najviac bude masírovať modelový rad A4 a A5. Začiatok roka prídu modely S4 a S4 Avant, ktoré poháňa nový kompresorom preplňovaný zážihový šesťvalec 3.0 TFSI s výkonom 245 kW/333 k. Tento motor v priebehu roka dostane na výmenu za 4.2 FSI aj model S5, podobne ako v prípade S4 a S4 Avant v kombinácii s pohonom quattro s aktívnym zadným diferenciálom a novou 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG.
A5 Cabrio Z nových karosárskych verzií očakávame A5 Cabriolet, A4 Allroad (ktorého tajné snímky z testovania na severe Európy sa len nedávno objavili na internete) a alternatívou voči Passatu CC a Mercedesu CLS v modelovom rade A4 by sa mal stať A5 Sportback, alebo 4-dverové A4 kupé. Prvé dva modely budú mať premiéru v Ženeve, A5 Sportback by sa mal objaviť v júli.
Silnejšie TT Modelový rad TT čaká začiatkom leta ďalšie posilňovanie svalov v podobe super-športovej verzie RS. Ako o možnej alternatíve poháňacej jednotky sa rozpráva o 2,5-litrovom preplňovanom päťvalci s výkonom 250 kW/340 k. Zo skupiny super výkonných modelov je toto len začiatok.
R8 a A8 Koncom roka budeme netrpezlivo čakať na model RS5, nástupcu skvelej RS4-ky, ktorá sa stala vysoko uznávanou a rešpektovanou prémiovou športovou limuzínou. Pod prednou kapotou RS5 má dunieť 4,2-litrový twin-turbo motor dosahujúci výkon 330 kW/449 k. Aj to je však ešte málo v porovnaní s tým, čo ukáže v marci v Ženeve superšport R8 - 5.2 FSI V10 z Lamborghini Gallardo s mierne zníženým výkonom na 386 kW/525 k a zrýchlením z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy. Z úplne nových modelov bude mať tento rok premiéru vlajková loď A8, ktorá sa k nám dostane až v roku 2010.