BRATISLAVA. Názov nového „supersedanu“ - Equus nie je na kórejskom trhu žiadnou novinkou. Hyundai v roku 1999 predstavil prvú generáciu luxusného automobilu vyvinutého v spolupráci s Mitsubishi Motors. Konzervatívny zovňajšok ukrýval modernú techniku a v jeho predĺženej verzii sa dodnes nechávajú voziť aj členovia kórejského parlamentu.
Druhá generácia modelu Equus vznikla v roku 2003 a od svojho predchodcu sa líšila iba modernizovaným kabátom a ešte luxusnejším interiérom. Sedan Hyundai Equus bolo možné vzhliadnuť dokonca aj na Slovensku. V priebehu výstavby žilinského závodu Kia pri návštevách na Slovensku vozil vedenie koncernu Hyundai-Kia.
Výkladná skriňa techniky
Nový Equus s kódovým označením „VI“ má byť najlepší a najpohodlnejší automobil, aký kedy v Kórei vznikol. Aspoň tak ho prezentuje výrobca. Hyundai zatiaľ odhalil iba dve oficiálne skice, no hotové vozidlo bude uvedené už vo februári.
Z náčrtov je však jasné, že dizajnéri tentoraz popustili uzdu fantázii omnoho viac a reprezentačnému sedanu s celkovou dĺžkou 5160 mm udelili odvážnejšie línie karosérie. Equus bude vôbec prvé sériovo vyrábané kórejské auto využívajúce predné reflektory s technikou svetelných diód. Okrem rozmanitých luxusných prvkov má byť súčasťou štandardnej výbavy aj celý rad bezpečnostných elektronických pomocníkov.
Veľa koní pod kapotou
Zákazníci budú mať možnosť zvoliť si jeden z dvojice ponúkaných zážihových agregátov poháňajúcich zadné kolesá. Šesťvalec s objemom 3,8 l dosahuje výkon 206 kW (280 k), väčší osemvalec 5,0 l s litrovým výkonom sto koní dosiahne výkon 368 kW (500 k). Ponuku časom doplní aj predĺžená verzia určená predovšetkým štátnikom.