SME

Kia Magentis má inovovanú tvár aj techniku

Kórejský výrobca vylepšil svojho zástupcu v stednej triede. Magentis dostal vynovený zovňajšok i interiér, modernizovanú techniku, lepšiu výbavu a väčší batožinový priestor.

(Zdroj: Kia)

Po troch rokoch výroby druhej generácie sedanu Kia Magentis sa ho kórejská automobilka rozhodla omladiť. Novú tvár auta navrhol šéfdizajnér európskeho štylistického centra Kia, Peter Schreyer, autor dizajnu bestsellera Kia cee`d, čiastočne aj modelu Soul a mnohých ďalších.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tigrí gril a agresívnejší výraz

Radikálnou zmenou prešla predná časť vozidla, ktoré má odteraz namiesto mierumilovnej, omnoho agresívnejšie pôsobiacu tvár. Magentis dostal rovnako tvarovanú masku chladiča ako Soul. Takzvaný „tigrí gril" bude rozpoznávacím znakom všetkých budúcich modelov Kia. S veľkou pravdepodobnosťou ju dostane aj modernizovaný cee`d, ktorý uvedú na jeseň tohto roku. Nový Magentis je od predchodcu ľahko rozpoznateľný aj prostredníctvom nových koncových svetiel. Zmenám sa tiež nevyhla predná kapota a oba nárazníky.

SkryťVypnúť reklamu

Automobil narástol do dĺžky o 65 mm (meria 4800 mm). Z väčších proporcií profituje batožinový priestor, ktorého objem dosahuje rovných 500 l (+ 5 l). Interiér sa dočkal hodnotnejších materiálov, nového prístrojového panelu a kvalitnejšieho audiosystému.

Silnejšie motory

Stádo každého z trojice poháňacích agregátov pod kapotou Kia Magentis sa rozrástlo o niekoľko plnokrvníkov. Zážihový dvojliter vybavený variabilným časovaním ventilov a premenlivou dĺžkou nasávacieho potrubia dosahuje výkon 121 kW (164 k). Vrchol v ponuke motorov pre Magentis je naďalej šesťvalec s objemom 2,7 l (142 kW/193 k), štandardne kombinovaný s päťstupňovou automatickou prevodovkou.

Európskych zákazníkov pravdepodobne najviac zaujme prepracovaný turbodiesel 2,0 CRDi, dodávaný s filtrom pevných častíc, ktorý produkuje výkon 110 kW (150 k). Vznetový Magentis podľa meraní výrobcu v priemere spotrebuje šesť litrov nafty na sto kilometrov a do ovzdušia vypustí 158 g CO2/km. Pre oba dvojlitrové agregáty je okrem sériovo dodávanej päť alebo sesťstupňovej manuálnej prevodovky k dispozícii aj štvorstupňový automat, doplnený o športový mód a možnosť manuálneho radenia.

SkryťVypnúť reklamu

ESP v základnej výbave

Kórejské automobilky síce od 90-tych rokov minulého storočia prešli značným vývojom, ale niektoré črty im zostali. Na bohatú sériovú výbavu sa predsa motoristi, ani novinári sťažovať nebudú. Magentis ponúka okrem plnej elektrickej výbavy aj klimatizáciu a ďalšie komfortné prvky. Základný model obsahuje poltucet airbagov, ABS, asistent pri brzdení BAS, stabilizačný systém ESP i trakčnú kontrolu ASR.

Kia Magentis bude aj naďalej schádzať z pásov kórejského závodu Hwasung s ročnou kapacitou 580 000 vozidiel. Výrobca na vozidlo poskytuje trojročnú záruku bez obmedzenia počtu najazdených kilometrov a šesť rokov na antikoróznu ochranu karosérie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Slováci dodali tablety do Volkswagenu i do policajných áut
  2. Prvý mobil dieťaťa prináša radosť aj veľkú zodpovednosť
  3. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  4. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Zvýhodnený vstup len do 15.9.
  5. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  6. Ako prežije váš biznis? Rozhodnú tieto 3 kroky
  7. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  8. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  1. HEINEKEN Slovensko: 30 rokov vášne pre pivo
  2. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu
  3. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny
  4. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Zvýhodnený vstup len do 15.9.
  5. Slováci dodali tablety do Volkswagenu i do policajných áut
  6. Ich slnkom je mesiac, kvitnú v noci
  7. Nie je to len ihrisko: V K Parku deti opäť nájdu radosť z pohybu
  8. Po mape s EUROVIA SK: Objavujeme Spiš a Gemer
  1. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu 14 920
  2. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 7 173
  3. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 6 355
  4. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby 4 884
  5. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 4 808
  6. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 4 752
  7. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 3 732
  8. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska 2 776
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Michal Dolňan: Reakcia na článok: Demokrati neprávom obvinili gang Brat za brata z falšovania petície.
  2. Vladimír Krátky: Hrkútanie s Richterom na rádii Express .
  3. Marian Nanias: Havárie a nehody jadrových zariadení v kozme.
  4. Martin Turčan: Strategická chyba PS
  5. Jaroslav Liptak: Je toto Test Amerického Experimentu? A čo je vlastne ten Experiment?
  6. Ľuboslava Šusteková: Poctivý domáci kečup
  7. Ján Korček junior: Čo priniesol august v Premier League?
  8. Monika Chovanová: Ženy ukončujú vzťah definitívne
  1. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 66 279
  2. Rado Surovka: Matovičove bomby sú späť 12 636
  3. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa, ktorú takmer nikto nepozná, a pritom z nej Malá Fatra ukazuje svoju pravú krásu! 9 769
  4. Monika Albertiová: SLOVENSKOOO! A je to tu! Nenávisť a tuposť 9 001
  5. Tomáš Csicsó: Ako školy vyberajú výpalné od študentov 6 565
  6. Otilia Horrocks: Akcia "Hromžia celé Košice" v plnom prúde 6 073
  7. Monika Albertiová: Ďakujeme, Smer. Vianoce zrušené, odvody zvýšené, a vy voliči žerte seno. Tak vám treba! 5 938
  8. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje 4 910
  1. Marian Nanias: Havárie a nehody jadrových zariadení v kozme.
  2. Marcel Rebro: Zvyšujeme odvody, aby ste mali viac. Orwell by žasol
  3. Radko Mačuha: Na bielych životoch záleží.
  4. Marcel Rebro: Drony ako oči a zbraň pechoty: Reportáž z bojových pozícií AZOV
  5. Roman Kebísek: Clementisová: Po poprave manžela jeho popol vysypali do stoky
  6. Věra Tepličková: Má to ťažké Kamenický...
  7. Věra Tepličková: ... a voľ nebyť, ako byť otrokom
  8. Igor Pogány: Nano Banana: Nová AI od Google premení vaše fotky na realitu (a splní sny)
SkryťZatvoriť reklamu