SME
Pondelok, 27. september, 2021 | Meniny má CypriánKrížovkyKrížovky

Kia Magentis má inovovanú tvár aj techniku

Kórejský výrobca vylepšil svojho zástupcu v stednej triede. Magentis dostal vynovený zovňajšok i interiér, modernizovanú techniku, lepšiu výbavu a väčší batožinový priestor.

(Zdroj: Kia)

Po troch rokoch výroby druhej generácie sedanu Kia Magentis sa ho kórejská automobilka rozhodla omladiť. Novú tvár auta navrhol šéfdizajnér európskeho štylistického centra Kia, Peter Schreyer, autor dizajnu bestsellera Kia cee`d, čiastočne aj modelu Soul a mnohých ďalších.

Tigrí gril a agresívnejší výraz

Radikálnou zmenou prešla predná časť vozidla, ktoré má odteraz namiesto mierumilovnej, omnoho agresívnejšie pôsobiacu tvár. Magentis dostal rovnako tvarovanú masku chladiča ako Soul. Takzvaný „tigrí gril" bude rozpoznávacím znakom všetkých budúcich modelov Kia. S veľkou pravdepodobnosťou ju dostane aj modernizovaný cee`d, ktorý uvedú na jeseň tohto roku. Nový Magentis je od predchodcu ľahko rozpoznateľný aj prostredníctvom nových koncových svetiel. Zmenám sa tiež nevyhla predná kapota a oba nárazníky.

Automobil narástol do dĺžky o 65 mm (meria 4800 mm). Z väčších proporcií profituje batožinový priestor, ktorého objem dosahuje rovných 500 l (+ 5 l). Interiér sa dočkal hodnotnejších materiálov, nového prístrojového panelu a kvalitnejšieho audiosystému.

Silnejšie motory

Stádo každého z trojice poháňacích agregátov pod kapotou Kia Magentis sa rozrástlo o niekoľko plnokrvníkov. Zážihový dvojliter vybavený variabilným časovaním ventilov a premenlivou dĺžkou nasávacieho potrubia dosahuje výkon 121 kW (164 k). Vrchol v ponuke motorov pre Magentis je naďalej šesťvalec s objemom 2,7 l (142 kW/193 k), štandardne kombinovaný s päťstupňovou automatickou prevodovkou.

Európskych zákazníkov pravdepodobne najviac zaujme prepracovaný turbodiesel 2,0 CRDi, dodávaný s filtrom pevných častíc, ktorý produkuje výkon 110 kW (150 k). Vznetový Magentis podľa meraní výrobcu v priemere spotrebuje šesť litrov nafty na sto kilometrov a do ovzdušia vypustí 158 g CO2/km. Pre oba dvojlitrové agregáty je okrem sériovo dodávanej päť alebo sesťstupňovej manuálnej prevodovky k dispozícii aj štvorstupňový automat, doplnený o športový mód a možnosť manuálneho radenia.

ESP v základnej výbave

Kórejské automobilky síce od 90-tych rokov minulého storočia prešli značným vývojom, ale niektoré črty im zostali. Na bohatú sériovú výbavu sa predsa motoristi, ani novinári sťažovať nebudú. Magentis ponúka okrem plnej elektrickej výbavy aj klimatizáciu a ďalšie komfortné prvky. Základný model obsahuje poltucet airbagov, ABS, asistent pri brzdení BAS, stabilizačný systém ESP i trakčnú kontrolu ASR.

Kia Magentis bude aj naďalej schádzať z pásov kórejského závodu Hwasung s ročnou kapacitou 580 000 vozidiel. Výrobca na vozidlo poskytuje trojročnú záruku bez obmedzenia počtu najazdených kilometrov a šesť rokov na antikoróznu ochranu karosérie.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  2. Kuriéra nezastavili ani preteky. S dodávkou prešiel rely
  3. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  4. Prehľad bratislavských komunít. Čo všetko sa dá robiť so susedmi
  5. Od legendárneho trhoviska po hanbu Bratislavy. Ako sa menilo Trnavské mýto?
  6. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  7. 30 000 eur pre tých, ktorí chcú zlepšiť život vo svojej komunite
  8. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska
  9. Divočina na ceste: ako postupovať, ak v noci zrazíte zviera?
  10. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  1. Žabka rýchlo expanduje na západe Slovenska
  2. Divočina na ceste: ako postupovať, ak v noci zrazíte zviera?
  3. 30 000 eur pre tých, ktorí chcú zlepšiť život vo svojej komunite
  4. Kuriéra nezastavili ani preteky. S dodávkou prešiel rely
  5. Termming vo Veľkých Kapušanoch modernizuje tepelné hospodárstvo
  6. Slováci prepadli SENCORMÁNII a hľadajú najstarší spotrebič
  7. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou?
  8. Samočistiace vypínače chránia pred infekciami
  9. Hobbymarket OBI predstavil nový koncept predajne v Michalovciach
  10. Aktuálne radarové a slovenské hlásenia v autokamere?
  1. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 7 057
  2. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 6 233
  3. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 4 706
  4. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 4 636
  5. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 4 390
  6. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem 4 018
  7. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 481
  8. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 3 430
  9. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy? 3 426
  10. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty 2 646
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Prezident Andrej Kiska.

Ukážka z knihy Andreja Kisku Prezident - Dvadsať dní na prežitie exkluzívne v denníku SME.


Andrej Kiska a 1 ďalší 3 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Ako postupovalo vyšetrovanie NAKA.


a 2 ďalší 4 h

Neprehliadnite tiež

Lužný most s dĺžkou vyše 3 kilometre je šiestym bratislavským mostom.

Motoristi pri jeho prejazde potrebujú diaľničnú známku.


SITA 14 h
Peugeot 308

Silnejší motor má jedine plug-in hybrid.


24. sep
Toyota Mirai a tankovanie vodíka.

Prvá z nich bude medzi Handlovou a Prievidzou.


23. sep
Volkswagen Caddy California

Jazdí s podobným komfortom ako Golf.


21. sep

Blogy SME

  1. Marcel Burkert: Šokujúce slová Dr. Urbánka, ktorý 20 rokov pracoval pre fy ako Pfizer, Johnson a iné.
  2. Denis Jánošík: Nevidiaci a slabozraký
  3. Ladislav Boršoš: Valloslava/nahlas…
  4. Ivo Nesrovnal: Vďaka Angele Merkelovej!
  5. Peter Chudý: Ako policajný funkcionár zničil stopy na mieste činu (vraždy/samovraždy) alebo v polícii sú stále ľudia, ktorí tam nemajú čo robiť.
  6. Štefan Vidlár: Za ty prachy z Bruselu
  7. Zuzana Cascino: Striptér duše
  8. Štefan Vidlár: Úvaha o korupčnej amnestii
  1. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 26 838
  2. Martin Dorčák: DPH podľa Remišovej 6 243
  3. Marcel Burkert: Šokujúce slová Dr. Urbánka, ktorý 20 rokov pracoval pre fy ako Pfizer, Johnson a iné. 6 228
  4. Radovan Kulín: Kováčik má šťastie, že nevyrábal mastičky z konope 5 601
  5. Andy Morávek: Tomuto štátu už nedarujem ani jedinú kvapku mojej krvi. Nezaslúži(š) si ju! 3 914
  6. Pavel Dvořák: Ako ma zmenilo desať rokov v Číne 3 799
  7. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch 3 760
  8. Peter Chudý: Ako policajný funkcionár zničil stopy na mieste činu (vraždy/samovraždy) alebo v polícii sú stále ľudia, ktorí tam nemajú čo robiť. 3 262
  1. Pavol Koprda: Očkovacia lotéria: Čo môže priniesť a kde sú jej úskalia? Pohľad cez dáta, teóriu hier a hazardné hry
  2. Adam Valček: Kauza DPB: Predaj vyše stotisíc pokút skontrolujú, toto sú ďalšie pochybnosti
  3. Adam Valček: Kauza DPB: Čo robiť, keď Platiť sa oplatí pýta stovky eur za pokutu z MHD
  4. Adam Valček: V bratislavskej MHD prebehol najväčší biznis s pokutami, ovplyvní vyše 100-tisíc ľudí
  5. Adam Valček: Ako Cetelem porušuje zákon a zarába (+ návod, ako zato firmu zažalovať)
  6. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
  7. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  8. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
Skryť Zatvoriť reklamu