SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Kia Magentis má inovovanú tvár aj techniku

Kórejský výrobca vylepšil svojho zástupcu v stednej triede. Magentis dostal vynovený zovňajšok i interiér, modernizovanú techniku, lepšiu výbavu a väčší batožinový priestor.

(Zdroj: Kia)

Po troch rokoch výroby druhej generácie sedanu Kia Magentis sa ho kórejská automobilka rozhodla omladiť. Novú tvár auta navrhol šéfdizajnér európskeho štylistického centra Kia, Peter Schreyer, autor dizajnu bestsellera Kia cee`d, čiastočne aj modelu Soul a mnohých ďalších.

Tigrí gril a agresívnejší výraz

Radikálnou zmenou prešla predná časť vozidla, ktoré má odteraz namiesto mierumilovnej, omnoho agresívnejšie pôsobiacu tvár. Magentis dostal rovnako tvarovanú masku chladiča ako Soul. Takzvaný „tigrí gril" bude rozpoznávacím znakom všetkých budúcich modelov Kia. S veľkou pravdepodobnosťou ju dostane aj modernizovaný cee`d, ktorý uvedú na jeseň tohto roku. Nový Magentis je od predchodcu ľahko rozpoznateľný aj prostredníctvom nových koncových svetiel. Zmenám sa tiež nevyhla predná kapota a oba nárazníky.

Automobil narástol do dĺžky o 65 mm (meria 4800 mm). Z väčších proporcií profituje batožinový priestor, ktorého objem dosahuje rovných 500 l (+ 5 l). Interiér sa dočkal hodnotnejších materiálov, nového prístrojového panelu a kvalitnejšieho audiosystému.

Silnejšie motory

Stádo každého z trojice poháňacích agregátov pod kapotou Kia Magentis sa rozrástlo o niekoľko plnokrvníkov. Zážihový dvojliter vybavený variabilným časovaním ventilov a premenlivou dĺžkou nasávacieho potrubia dosahuje výkon 121 kW (164 k). Vrchol v ponuke motorov pre Magentis je naďalej šesťvalec s objemom 2,7 l (142 kW/193 k), štandardne kombinovaný s päťstupňovou automatickou prevodovkou.

Európskych zákazníkov pravdepodobne najviac zaujme prepracovaný turbodiesel 2,0 CRDi, dodávaný s filtrom pevných častíc, ktorý produkuje výkon 110 kW (150 k). Vznetový Magentis podľa meraní výrobcu v priemere spotrebuje šesť litrov nafty na sto kilometrov a do ovzdušia vypustí 158 g CO2/km. Pre oba dvojlitrové agregáty je okrem sériovo dodávanej päť alebo sesťstupňovej manuálnej prevodovky k dispozícii aj štvorstupňový automat, doplnený o športový mód a možnosť manuálneho radenia.

ESP v základnej výbave

Kórejské automobilky síce od 90-tych rokov minulého storočia prešli značným vývojom, ale niektoré črty im zostali. Na bohatú sériovú výbavu sa predsa motoristi, ani novinári sťažovať nebudú. Magentis ponúka okrem plnej elektrickej výbavy aj klimatizáciu a ďalšie komfortné prvky. Základný model obsahuje poltucet airbagov, ABS, asistent pri brzdení BAS, stabilizačný systém ESP i trakčnú kontrolu ASR.

Kia Magentis bude aj naďalej schádzať z pásov kórejského závodu Hwasung s ročnou kapacitou 580 000 vozidiel. Výrobca na vozidlo poskytuje trojročnú záruku bez obmedzenia počtu najazdených kilometrov a šesť rokov na antikoróznu ochranu karosérie.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  2. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  3. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  6. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  2. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  3. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  6. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 32 000
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 253
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 20 290
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 963
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 682
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 715
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 912
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 810
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 678
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 005
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Testovanie nielen môže bolieť, ale možno sa pri čakaní naň nakaziť. Ilustračná fotografia.
Dobré ráno

Dobré ráno: Monika Jankovská sa chce dohodnúť s políciou

Štátna tajomníčka zrejme chce spolupracovať.

Podcast Dobré Ráno.
Stĺpček Zuzany Kepplovej

Vždy sa dá počítať s vypätím všetkých síl

Krajčí počas testovania videl "silného ducha slovenského národa".

Minister obrany Jaroslav Naď (OĽaNO) počas návštevy odberného miesta. v obci Nižná v okrese Tvrdošín.
Minister obrany Jaroslav Naď.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.