Po troch rokoch výroby druhej generácie sedanu Kia Magentis sa ho kórejská automobilka rozhodla omladiť. Novú tvár auta navrhol šéfdizajnér európskeho štylistického centra Kia, Peter Schreyer, autor dizajnu bestsellera Kia cee`d, čiastočne aj modelu Soul a mnohých ďalších.
Tigrí gril a agresívnejší výraz
Radikálnou zmenou prešla predná časť vozidla, ktoré má odteraz namiesto mierumilovnej, omnoho agresívnejšie pôsobiacu tvár. Magentis dostal rovnako tvarovanú masku chladiča ako Soul. Takzvaný „tigrí gril" bude rozpoznávacím znakom všetkých budúcich modelov Kia. S veľkou pravdepodobnosťou ju dostane aj modernizovaný cee`d, ktorý uvedú na jeseň tohto roku. Nový Magentis je od predchodcu ľahko rozpoznateľný aj prostredníctvom nových koncových svetiel. Zmenám sa tiež nevyhla predná kapota a oba nárazníky.
Automobil narástol do dĺžky o 65 mm (meria 4800 mm). Z väčších proporcií profituje batožinový priestor, ktorého objem dosahuje rovných 500 l (+ 5 l). Interiér sa dočkal hodnotnejších materiálov, nového prístrojového panelu a kvalitnejšieho audiosystému.
Silnejšie motory
Stádo každého z trojice poháňacích agregátov pod kapotou Kia Magentis sa rozrástlo o niekoľko plnokrvníkov. Zážihový dvojliter vybavený variabilným časovaním ventilov a premenlivou dĺžkou nasávacieho potrubia dosahuje výkon 121 kW (164 k). Vrchol v ponuke motorov pre Magentis je naďalej šesťvalec s objemom 2,7 l (142 kW/193 k), štandardne kombinovaný s päťstupňovou automatickou prevodovkou.
Európskych zákazníkov pravdepodobne najviac zaujme prepracovaný turbodiesel 2,0 CRDi, dodávaný s filtrom pevných častíc, ktorý produkuje výkon 110 kW (150 k). Vznetový Magentis podľa meraní výrobcu v priemere spotrebuje šesť litrov nafty na sto kilometrov a do ovzdušia vypustí 158 g CO2/km. Pre oba dvojlitrové agregáty je okrem sériovo dodávanej päť alebo sesťstupňovej manuálnej prevodovky k dispozícii aj štvorstupňový automat, doplnený o športový mód a možnosť manuálneho radenia.
ESP v základnej výbave
Kórejské automobilky síce od 90-tych rokov minulého storočia prešli značným vývojom, ale niektoré črty im zostali. Na bohatú sériovú výbavu sa predsa motoristi, ani novinári sťažovať nebudú. Magentis ponúka okrem plnej elektrickej výbavy aj klimatizáciu a ďalšie komfortné prvky. Základný model obsahuje poltucet airbagov, ABS, asistent pri brzdení BAS, stabilizačný systém ESP i trakčnú kontrolu ASR.
Kia Magentis bude aj naďalej schádzať z pásov kórejského závodu Hwasung s ročnou kapacitou 580 000 vozidiel. Výrobca na vozidlo poskytuje trojročnú záruku bez obmedzenia počtu najazdených kilometrov a šesť rokov na antikoróznu ochranu karosérie.