Prekračovať maximálnu povolenú rýchlosť sa nevypláca. Ani na Slovensku, ani v zahraničí. Určite nie v takom Rakúsku alebo vo Švajčiarsku, kde sa výška pokuty odvíja od výšky prekročenia povolenej rýchlosti.
Čitateľ, ktorí sa podpisuje ako The KLF, to však v Rakúsku a vo Švajčiarsku riskol, aby zistil, ako je nastavená tolerancia stacionárnych radarov na tamojších cestách. Napísal:
"Pri jazde som si dovolil na vlastnej koži i napriek schválenému novému zákonu/nariadeniu o výmene radarových info medzi štátmi EU mierne porušiť pravidlá cestnej premávky, konkrétne jemne prekročiť rýchlosť a otestovať reálnu toleranciu danú štátom v Rakúsku.Idem po starej známej 2-prúdovke vo Viedni, kde začnem a dovolím predbiehať domáci Mercedes-TAXI s tým, že mám presne nastavenú rýchlosť 64km/h na GPS, na tachometri je to necelých 70km/h. Po prejdení zelenej si všimnite radar na ľavej strane pre oba jazdné pruhy. Radar, ako uvidíte, neblikol. Preto sa domnievam, že majú nastavených reálnych cca +5km/h. Na diaľnici som to isté vyskúšal a fungovalo takisto.
Vo Švajčiarsku takéto niečo neexistuje. Pri mojich 52km/h v meste Zürich ma 2-krát po sebe odfotili, nie je tam žiadna tolerancia v reálnej rýchlosti."
Ak aj vy máte nejaké zaujímavé zábery (napr. totemov s cenami PHM zo zahraničia alebo zo Slovenska, dopravných priestupkov alebo iných zaujímavostí z ciest), či už vo forme videa alebo fotografií, pošlite nám ich na e-mailovú adresu magazin@natankuj.sk. Radi ich zverejníme aj s vašim komentárom na Natankuj.sk