DETROIT, BRATISLAVA. Na verejnosť zatiaľ prenikla iba jediná snímka nového modelu. Je ale jasné, že novinka vychádza zo štúdie Chevrolet Beat, prvýkrát predstavenej na newyorskom autosalóne v roku 2007. Spoločne s ňou vtedy uviedli aj ďalšie dva koncepty (Groove a Trax). Verejnosť prostredníctvom hlasovania na internete z nich mala možnosť vybrať jeden, ktorý by v ponuke značky Chevrolet určite nemal chýbať. Vyhral Beat a z neho následne vznikol nový Spark. Oficiálne ho predstavia v najbližších hodinách.
Podobný pôvodnému prototypu
Dizajnéri chvályhodne preniesli množstvo prvkov konceptu na sériový model. Takmer identické sú najmä predné časti oboch vozidiel. Vzadu v porovnaní so štúdiou Beat pribudol jeden pár dverí. Kľučky zadných dverí štylisti vtipne ukryli do C-stĺpikov. Nový Spark by mal byť výrazne väčší ako jeho predchodca, aby rozmermi „dobehol" najnovších konkurentov v segmente miniáut.
Výrobca odhalí všetky podrobnosti týkajúce sa novinky až počas svetovej premiéry. Prvé informácie ale hovoria, že ponuka motorov pre Spark obsahuje dva zážihové agregáty s objemom 1,2 l. V slabšej verzii pôjde o atmosférický motor, výkonnejší Spark dostane preplňovanie turbodúchadlom.
Svetobežník
Chevrolet Spark má byť globálnym automobilom. Okrem Európy alebo Južnej Kórei sa bude predávať napríklad aj v USA a na ďalších trhoch. Pravdepodobne v závislosti od regiónu sa bude líšiť názov i značka vozidla podobne, ako u predchodcu. Ten sa mohol popýšiť až deviatimi rôznymi pomenovaniami (od Chevrolet Matiz až po Pontiac G2).