SME
Štvrtok, 23. september, 2021 | Meniny má ZdenkaKrížovkyKrížovky

Autosalón Detroit: Chevrolet ukázal nový Spark

Automobilová prehliadka v Detroite odhalí aj druhú generáciu trpaslíka z dieľne Chevrolet - nový Spark.

Chevrolet Spark má byť globálnym automobilom. Okrem Európy alebo Južnej Kórey sa bude predávať napríklad aj v USA a na ďalších trhoch.Chevrolet Spark má byť globálnym automobilom. Okrem Európy alebo Južnej Kórey sa bude predávať napríklad aj v USA a na ďalších trhoch. (Zdroj: Chevrolet)

DETROIT, BRATISLAVA. Na verejnosť zatiaľ prenikla iba jediná snímka nového modelu. Je ale jasné, že novinka vychádza zo štúdie Chevrolet Beat, prvýkrát predstavenej na newyorskom autosalóne v roku 2007. Spoločne s ňou vtedy uviedli aj ďalšie dva koncepty (Groove a Trax). Verejnosť prostredníctvom hlasovania na internete z nich mala možnosť vybrať jeden, ktorý by v ponuke značky Chevrolet určite nemal chýbať. Vyhral Beat a z neho následne vznikol nový Spark. Oficiálne ho predstavia v najbližších hodinách.

Podobný pôvodnému prototypu

Dizajnéri chvályhodne preniesli množstvo prvkov konceptu na sériový model. Takmer identické sú najmä predné časti oboch vozidiel. Vzadu v porovnaní so štúdiou Beat pribudol jeden pár dverí. Kľučky zadných dverí štylisti vtipne ukryli do C-stĺpikov. Nový Spark by mal byť výrazne väčší ako jeho predchodca, aby rozmermi „dobehol" najnovších konkurentov v segmente miniáut.

Výrobca odhalí všetky podrobnosti týkajúce sa novinky až počas svetovej premiéry. Prvé informácie ale hovoria, že ponuka motorov pre Spark obsahuje dva zážihové agregáty s objemom 1,2 l. V slabšej verzii pôjde o atmosférický motor, výkonnejší Spark dostane preplňovanie turbodúchadlom.

Svetobežník

Chevrolet Spark má byť globálnym automobilom. Okrem Európy alebo Južnej Kórei sa bude predávať napríklad aj v USA a na ďalších trhoch. Pravdepodobne v závislosti od regiónu sa bude líšiť názov i značka vozidla podobne, ako u predchodcu. Ten sa mohol popýšiť až deviatimi rôznymi pomenovaniami (od Chevrolet Matiz až po Pontiac G2).

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Profesionáli vedia, o čo ide. Ako si vybrať OZV a nepopáliť sa?
  2. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  3. Môžu byť kancelárie pripravené na budúcnosť?
  4. "Je to dravec!" Priznáva šéfkuchár Michal Konrád
  5. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  6. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  7. Nová certifikovaná káva na vašich obľúbených čerpacích staniciac
  8. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem
  9. K online predplatnému teraz získate DIGI GO na 6 mesiacov zdarma
  10. Znalec slovenského brandy
  1. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  2. Na ropnej plošine sa len pracuje a spí
  3. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  4. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  5. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  6. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem
  7. K online predplatnému teraz získate DIGI GO na 6 mesiacov zdarma
  8. SodaStream má viac ako 700 predajcov, očakáva ďalší rast
  9. Nová certifikovaná káva na vašich obľúbených čerpacích staniciac
  10. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  1. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 10 186
  2. Slovenský orloj – svetová atrakcia 5 752
  3. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 4 204
  4. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 4 074
  5. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 639
  6. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 3 085
  7. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 2 535
  8. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých? 2 457
  9. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty 2 277
  10. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí 2 226
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Učiteľka s deťmi počas dištančného vyučovania v Košiciach.

Návšteva pápeža sa na číslach neukáže.


20. sep
Testovanie na koronavírus.

Pandémia Covid-19 si vyžiadala 12 592 obetí.


a 4 ďalší 10 h

Svet obletela správa, že na jednom z chorvátskych ostrovov našli nezámu ženu, ktorá si absolútne nič nepamätala.


Blogy SME

  1. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  2. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  3. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  4. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  5. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
  6. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
  7. Pavol Koprda: Očkovacia lotéria: Čo môže priniesť a kde sú jej úskalia? Pohľad cez dáta, teóriu hier a hazardné hry
  8. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  1. Tupou Ceruzou: 3. vlna
  2. Martin Dorčák: Náhradná výhra pre Zuzanu áno, pre záchranára v službe nie
  3. Jan Pražák: Nenávidím tě, sestřičko rozmazlená!
  4. Vladimír Bohm: Podporovať migráciu a utečencov? - Áno, ale inak ako doteraz
  5. Igor Bilák: Post Covid Príhodka #16 - Prvý beh vonku a mnoho iného
  6. Jozef Sitko: Dilema dnes: Zákonnosť či spravodlivosť?
  7. Vladimír Troják: Trojdňový cyklovýlet na Moravu
  8. Radovan Kulín: Kováčik má šťastie, že nevyrábal mastičky z konope
  1. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 25 477
  2. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič. 17 216
  3. Dušan Koniar: Ostávajú možno dva mesiace 8 927
  4. Stanislav Martinčko: Zatýkanie za spevu pápežskej hymny !! 6 058
  5. Martin Dorčák: DPH podľa Remišovej 5 517
  6. Peter Chudý: Vyšetrovateľov NAKA treba umlčať a naordinovať im leopoldovskú diétu alebo ako nevinný človek môže skončiť za mrežami 5 309
  7. Tomáš Mihalík: Ľuboš Blaha nechcene priznal, že vakcíny chránia pred covidom 3 904
  8. Marek Mačuha: Boris Kollár preráža dno 3 744
Skryť Zatvoriť reklamu