DETROIT, BRATISLAVA. Roadster VW BlueSport je vízia dostupného športového automobilu s atraktívnym zovňajškom a veľkosériovou technikou. Štúdia predstavená na detroitskom autosalóne navyše ukazuje, že podobné auto pre radosť môže disponovať aj nízkou priemernou spotrebou paliva a malými emisiami CO2.
Naftová sila
Vozidlo s dĺžkou 3990 mm a výškou 1260 mm má motor uložený pred zadnou nápravou. Známy štvorvalcový turbodiesel 2,0 TDI CR dosahuje výkon 132 kW (180 k) a najvyšší krútiaci moment 350 Nm dostupný od 1750 ot/min. Agregát prostredníctvom šesťstupňovej prevodovky DSG poháňa zadné kolesá.
Dvojspojková prevodovka je umiestnená v prednej časti vozidla tak, aby BlueSport disponoval takmer ideálnym rozložením hmotnosti - 45 percent vpredu a 55 vzadu.
Zábavný a úsporný
Volkswagen BlueSport je podľa odhadov výrobcu schopný vyvinúť najvyššiu rýchlosť 226 km/h a šprint z pokoja na 100 km/h zvládne za približne 6,2 sekundy. Pritom priemerná spotreba nafty predstavuje 4,3 l na 100 km a emisie CO2 113 g/km. Koncept tieto hodnoty dosahuje aj vďaka použitiu systému Start/Stop a bŕzd s funkciou rekuperácie energie.
Dva batožinové priestory - jeden vpredu, druhý za motorom - majú spoločný objem 182 litrov. S celkovou hmotnosťou pohybujúcou sa okolo 1200 kg je BlueSport o málo ťažší než napríklad Mazda MX-5. Vplyv na tento fakt má aj použitie ťažšieho vznetového agregátu. Prípadnú sériovú produkciu roadsteru zatiaľ Volkswagen oficiálne nepotvrdil.