DETROIT, BRATISLAVA. Typická majestátna maska chladiča vpredu, svetlomety s technológiou svetelných diód, atletický zjav a línia strechy plynule klesajúca smerom dozadu - to sú znaky štúdie, ktoré by sa onedlho mali objaviť aj na novom sériovo vyrábanom Audi A7.
Automobil s rozmermi 4950 x 1930 x 1400 mm stojí na modulárnej podvozkovej platforme Audi LBK. Tá konštruktérom umožňuje variabilne meniť rázvor osí kolies a ich rozchod, v závislosti od typu auta, aké pripravujú.
Čistý diesel a „večné" brzdy Na pohon štúdie slúži šesťvalcový turbodiesel TDI s objemom 3,0 l. Viac ako výkon 165 kW (225 k) a najvyšší krútiaci moment 550 Nm zaujme emisná norma Euro6, ktorú motor v predstihu plní. Do platnosti totiž vstúpi až v roku 2014. Agregát spolupracuje so sedemstupňovou prevodovkou Audi S-Tronic a poháňa všetky štyri kolesá.
Priemerná spotreba nafty sa pohybuje okolo hranice 5,9 l na 100 km a hodnota emisií CO2 dosahuje 156 g/km. K znižovaniu spotreby i tvorby emisií motoru napomáha systém stop/štart. K ďalším technickým špecialitám Audi Sportback Concept patria brzdy s keramickými kotúčmi, ktorých životnosť sa pohybuje okolo 300 000 kilometrov.
Výroba začne onedlho Interiér Audi Sportback Concept ponúka štyri miesta na sedenie, pričom každý z pasažierov má k dispozícii samostatné, v širokom rozsahu nastaviteľné sedadlo. Kokpit vozidla pôsobí nanajvýš luxusným a futuristickým dojmom. Do sériovej výroby sa v tejto podobe pravdepodobne nedostane. Audi však s produkciou štvordverového kupé ráta. Prvé kusy by pod názvom Audi A7 mohli z výrobných pásov ingolstadtskej automobilky zísť už v závere tohto roku.