DETROIT, BRATISLAVA. Podľa prieskumov značky Lexus, až 60 percent záujemcov o automobil strednej triedy by siahlo po hybridnej verzii, ak by bola k dispozícii. Odpoveďou je práve nový Lexus HS 250h.
Aj keď tak na prvý pohľad nevyzerá, celkovou dĺžkou 4690 mm novinka prerástla sedan IS. Úlohou dizajnérov pri návrhu karosérie pre HS 250h bolo dosiahnuť čo najmenší koeficient odporu vzduchu. Na módne výstrelky tentoraz nebol priestor, preto kabát nového Lexusu charakterizujú čisté línie bez zbytočných príkras. Tvary prednej časti s typickou maskou chladiča pripomína ostatné modely výrobcu. Výsledkom práce štylistov je jeden z najaerodynamickejších sedanov v segmente (cx=0,27).
Osvedčená technika
Výrobca hovorí, že HS 250h dosahuje o 30 percent väčšiu energetickú účinnosť než ostatné jeho vozidlá. Na pohon auta slúži hybridné ústrojenstvo prebraté z Toyoty Camry Hybrid predávanej v USA.
Benzínový štvorvalec s objemom 2,4 l vybavený viacbodovým vstrekovaním paliva a elektromotor, poháňajú prostredníctvom bezstupňovej prevodovky CVT predné kolesá. Systém dosahuje najvyšší výkon 138 kW (187 k). Zaujímavosťou je, že zážihový agregát môže spaľovať benzín s oktánovým číslom 87. Palivovú spotrebu ale výrobca neuvádza.
Ekologický aj vo vnútri
Lexus prezentuje svoju ohľaduplnosť k prírode aj v interiéri vozidla. Viac než tvarom zaujme materiálmi, z ktorých je vyrobený. Konštruktéri označujú použité plasty ako „ekologické", vyrobené zo „surovín na prírodnej báze" bez použitia uhlíka. Ich ďalšou výhodou má byť menšie množstvo výparov kysličníka uhličitého vypúšťaných v priebehu životnosti auta do kabíny a tým pádom aj do ovzdušia.
Lexus je pripravený krátko po výstavnej premiére spustiť sériovú výrobu modelu HS 250h. Prvé kusy sa na severoamerickom trhu objavia už lete.