SME

Ford Ka môže byť miláčikom žien

Miniauto Ka druhej generácie prichádza po dlhých dvanástich rokoch. Tou prvou Ford vstúpil do daného segmentu, kde si našiel 1,4 milióna nových zákazníkov.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: Petit Press)

IBIZA. Druhá generácia Ka je vo všetkých smeroch vyspelejšia a spočíva na rovnakej platforme ako mimoriadne úspešný Fiat 500. Oba modely vyrábajú v Poľsku. Vyvíjali ich spoločne, ale podvozok si každý nastavil sám. Ford pritom využil niektoré komponenty aj poznatky z vývoja Fiesty. Poznať to už na prvých kilometroch.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Malý veľký súrodenec Na ceste sa správa suverénne ako veľké auto. Kto pozná tvrdo odpružený a miestami až poskakujúci sesterský model, zaiste bude milo prekvapený, čo technici Ford zo spoločnej bázy vykúzlili. To isté platí o riadení s elektrickým posilňovačom a na prvý pohľad lacno vyzerajúcim plastickým volantom, ktorý sa celkom dobre ovláda a sprostredkuje spoľahlivý kontakt s vozovkou.

SkryťVypnúť reklamu

Nielen v jazde sa toto miniauto správa ako dospelé. Už pri nastupovaní zistíte, že ani z lacného vozidla nemusí na míle kričať, že je určené pre skromnejších. Relatívne veľké a tuhé sedadlá ležia vysoko a telu poskytujú bočnú oporu. Ani po viachodinovej ceste sa na nich nebudete cítiť unavene. Ka je síce určené pre štyroch ľudí, ale toľkí sa v ňom pohodlne odvezú len vtedy, keď vzadu sedia deti. Predným cestujúcim sa môže zdať, že Ka je priestrannejšie, ako väčšia Fiesta. Spolujazdcova strana kokpitu je šikovne vykrojená, aby tam mali dosť miesta na nohy aj dlháni.

„Nafťák" je fajn 1,2 l benzínový motor nás dosť sklamal. Neťahal, zaberal až vo vysokých otáčkach a mali sme pocit, že sa trápi. Pri jazde cez ľahkú zákrutu v stúpaní sme nemohli ísť na treťom rýchlostnom stupni, lebo motor nevládal a dusil sa. Lenže pri podradení zasa zavýjal ako vo vysokých otáčkach a neponúkol dynamiku, akú by sme od benzínového motora očakávali.

SkryťVypnúť reklamu

Naproti tomu turbodiesel nás príjemne prekvapil. Jazdu s ním sme si užívali v mestách, serpentínach aj v stúpaniach. Hladko a presne reagoval na pohyby akcelerátora, aj na podradenie. Zaberal oveľa rýchlejšie a z nižších otáčok ako benzínový agregát.

Príjemný spoločník Ford Ka by sme vrelo odporučili všetkým, ktorí vzadu vozia len deti a túžia po malom a praktickom autíčku. Dá sa s ním takmer vždy a všade ľahko zaparkovať a užiť si s ním veľa zábavy v meste aj mimo neho. Preferujeme naftový motor, ktorý ľahko zvláda akékoľvek cesty v meste, jeho okolí a tiež dlhšie trasy.

Technické parametre - Ford Ka Motor 1,25 1,3 TDCi

Zdvihový objem valcov (cm3) 1242 1248

Výkon (kW/k) 51/69 55/75

SkryťVypnúť reklamu

pri otáčkach (ot/min) 5500 4000

Krútiaci moment (Nm) 102 145

pri otáčkach (ot/min) 3000 1500

Pohotovostná hmotnosť (kg) 940 1055

Užitočná hmotnosť (kg) 380 360

Palivová spotreba (l/100 km) 5,1 4,2

Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 13,1 13,1

Maximálna rýchlosť (km/h) 159 161

Rozmery Dĺžka 3620 mm

Šírka 1658 mm

Výška 1506 mm

Rázvor náprav 2300 mm

Batožinový priestor 224 - 710 l

Palivová nádrž 35 l

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 532
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 200
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 702
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 895
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 958
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 824
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 803
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 469
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  2. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  3. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  4. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  5. Miroslav Ferkl: Na máji záleží
  6. Viktor Pamula: Samosprávy môžu prísť o eurofondy
  7. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa Kamenec: Nový výhľadový skvost nad kopanicami, ktorý si zamilujete
  8. Pavol Kéri: Dole krásna jar a hore zima ako za dávnych čias
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 430
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 676
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 22 643
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 871
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 559
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 339
  7. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 869
  8. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 5 836
  1. Tupou Ceruzou: Smerákov
  2. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  3. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  4. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  5. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  6. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  7. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  8. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
SkryťZatvoriť reklamu