SME
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Ford Ka môže byť miláčikom žien

Miniauto Ka druhej generácie prichádza po dlhých dvanástich rokoch. Tou prvou Ford vstúpil do daného segmentu, kde si našiel 1,4 milióna nových zákazníkov.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: Petit Press)

IBIZA. Druhá generácia Ka je vo všetkých smeroch vyspelejšia a spočíva na rovnakej platforme ako mimoriadne úspešný Fiat 500. Oba modely vyrábajú v Poľsku. Vyvíjali ich spoločne, ale podvozok si každý nastavil sám. Ford pritom využil niektoré komponenty aj poznatky z vývoja Fiesty. Poznať to už na prvých kilometroch.

Malý veľký súrodenec

Na ceste sa správa suverénne ako veľké auto. Kto pozná tvrdo odpružený a miestami až poskakujúci sesterský model, zaiste bude milo prekvapený, čo technici Ford zo spoločnej bázy vykúzlili. To isté platí o riadení s elektrickým posilňovačom a na prvý pohľad lacno vyzerajúcim plastickým volantom, ktorý sa celkom dobre ovláda a sprostredkuje spoľahlivý kontakt s vozovkou.

Nielen v jazde sa toto miniauto správa ako dospelé. Už pri nastupovaní zistíte, že ani z lacného vozidla nemusí na míle kričať, že je určené pre skromnejších. Relatívne veľké a tuhé sedadlá ležia vysoko a telu poskytujú bočnú oporu. Ani po viachodinovej ceste sa na nich nebudete cítiť unavene. Ka je síce určené pre štyroch ľudí, ale toľkí sa v ňom pohodlne odvezú len vtedy, keď vzadu sedia deti. Predným cestujúcim sa môže zdať, že Ka je priestrannejšie, ako väčšia Fiesta. Spolujazdcova strana kokpitu je šikovne vykrojená, aby tam mali dosť miesta na nohy aj dlháni.

„Nafťák" je fajn

1,2 l benzínový motor nás dosť sklamal. Neťahal, zaberal až vo vysokých otáčkach a mali sme pocit, že sa trápi. Pri jazde cez ľahkú zákrutu v stúpaní sme nemohli ísť na treťom rýchlostnom stupni, lebo motor nevládal a dusil sa. Lenže pri podradení zasa zavýjal ako vo vysokých otáčkach a neponúkol dynamiku, akú by sme od benzínového motora očakávali.

Naproti tomu turbodiesel nás príjemne prekvapil. Jazdu s ním sme si užívali v mestách, serpentínach aj v stúpaniach. Hladko a presne reagoval na pohyby akcelerátora, aj na podradenie. Zaberal oveľa rýchlejšie a z nižších otáčok ako benzínový agregát.

Príjemný spoločník

Ford Ka by sme vrelo odporučili všetkým, ktorí vzadu vozia len deti a túžia po malom a praktickom autíčku. Dá sa s ním takmer vždy a všade ľahko zaparkovať a užiť si s ním veľa zábavy v meste aj mimo neho. Preferujeme naftový motor, ktorý ľahko zvláda akékoľvek cesty v meste, jeho okolí a tiež dlhšie trasy.

Technické parametre - Ford Ka

Motor 1,25 1,3 TDCi
Zdvihový objem valcov (cm3) 1242 1248
Výkon (kW/k) 51/69 55/75
pri otáčkach (ot/min) 5500 4000
Krútiaci moment (Nm) 102 145
pri otáčkach (ot/min) 3000 1500
Pohotovostná hmotnosť (kg) 940 1055
Užitočná hmotnosť (kg) 380 360
Palivová spotreba (l/100 km) 5,1 4,2
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 13,1 13,1
Maximálna rýchlosť (km/h) 159 161

Rozmery

Dĺžka 3620 mm
Šírka 1658 mm
Výška 1506 mm
Rázvor náprav 2300 mm
Batožinový priestor 224 - 710 l
Palivová nádrž 35 l

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  9. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  1. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  4. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  7. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  8. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 25 868
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 21 429
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 12 548
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 542
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 637
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 048
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 910
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 627
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 433
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 760
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Ford Focus, Mondeo, Fiesta, Mustang, ... na Auto.sme.sk

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Ford
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Palác pri Čiernom mori má podľa Navaľného patriť Putinovi.
Ilustračné foto.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Ako Sulík s Remišovou zle zapli gombík

Didaktická príručka pre budúcich členov koalícií.

Peter Tkačenko
Ilustračná fotografia.

Neprehliadnite tiež

Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon

Ktoré autá sa na Slovensku v minulom roku najčastejšie kupovali?

Niektorým značkám predaje klesli aj o polovicu.

Skokanom minulého roka je Škoda Kamiq, ktorá sa ako nováčik dostala na 6. miesto.