SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Ford Ka môže byť miláčikom žien

Miniauto Ka druhej generácie prichádza po dlhých dvanástich rokoch. Tou prvou Ford vstúpil do daného segmentu, kde si našiel 1,4 milióna nových zákazníkov.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: Petit Press)

IBIZA. Druhá generácia Ka je vo všetkých smeroch vyspelejšia a spočíva na rovnakej platforme ako mimoriadne úspešný Fiat 500. Oba modely vyrábajú v Poľsku. Vyvíjali ich spoločne, ale podvozok si každý nastavil sám. Ford pritom využil niektoré komponenty aj poznatky z vývoja Fiesty. Poznať to už na prvých kilometroch.

Malý veľký súrodenec

Na ceste sa správa suverénne ako veľké auto. Kto pozná tvrdo odpružený a miestami až poskakujúci sesterský model, zaiste bude milo prekvapený, čo technici Ford zo spoločnej bázy vykúzlili. To isté platí o riadení s elektrickým posilňovačom a na prvý pohľad lacno vyzerajúcim plastickým volantom, ktorý sa celkom dobre ovláda a sprostredkuje spoľahlivý kontakt s vozovkou.

Nielen v jazde sa toto miniauto správa ako dospelé. Už pri nastupovaní zistíte, že ani z lacného vozidla nemusí na míle kričať, že je určené pre skromnejších. Relatívne veľké a tuhé sedadlá ležia vysoko a telu poskytujú bočnú oporu. Ani po viachodinovej ceste sa na nich nebudete cítiť unavene. Ka je síce určené pre štyroch ľudí, ale toľkí sa v ňom pohodlne odvezú len vtedy, keď vzadu sedia deti. Predným cestujúcim sa môže zdať, že Ka je priestrannejšie, ako väčšia Fiesta. Spolujazdcova strana kokpitu je šikovne vykrojená, aby tam mali dosť miesta na nohy aj dlháni.

„Nafťák" je fajn

1,2 l benzínový motor nás dosť sklamal. Neťahal, zaberal až vo vysokých otáčkach a mali sme pocit, že sa trápi. Pri jazde cez ľahkú zákrutu v stúpaní sme nemohli ísť na treťom rýchlostnom stupni, lebo motor nevládal a dusil sa. Lenže pri podradení zasa zavýjal ako vo vysokých otáčkach a neponúkol dynamiku, akú by sme od benzínového motora očakávali.

Naproti tomu turbodiesel nás príjemne prekvapil. Jazdu s ním sme si užívali v mestách, serpentínach aj v stúpaniach. Hladko a presne reagoval na pohyby akcelerátora, aj na podradenie. Zaberal oveľa rýchlejšie a z nižších otáčok ako benzínový agregát.

Príjemný spoločník

Ford Ka by sme vrelo odporučili všetkým, ktorí vzadu vozia len deti a túžia po malom a praktickom autíčku. Dá sa s ním takmer vždy a všade ľahko zaparkovať a užiť si s ním veľa zábavy v meste aj mimo neho. Preferujeme naftový motor, ktorý ľahko zvláda akékoľvek cesty v meste, jeho okolí a tiež dlhšie trasy.

Technické parametre - Ford Ka

Motor 1,25 1,3 TDCi
Zdvihový objem valcov (cm3) 1242 1248
Výkon (kW/k) 51/69 55/75
pri otáčkach (ot/min) 5500 4000
Krútiaci moment (Nm) 102 145
pri otáčkach (ot/min) 3000 1500
Pohotovostná hmotnosť (kg) 940 1055
Užitočná hmotnosť (kg) 380 360
Palivová spotreba (l/100 km) 5,1 4,2
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 13,1 13,1
Maximálna rýchlosť (km/h) 159 161

Rozmery

Dĺžka 3620 mm
Šírka 1658 mm
Výška 1506 mm
Rázvor náprav 2300 mm
Batožinový priestor 224 - 710 l
Palivová nádrž 35 l

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  2. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  3. Home (ale aj) Office
  4. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Zelená Bratislava
  7. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  8. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  9. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  10. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  1. Počas pandémie je dôležité aj správne kúrenie
  2. Bezbariérové vozidlo
  3. Na NFŠ môže byť rýchlo 72 špeciálnych lôžok pre COVID 19
  4. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. Zelená Bratislava
  7. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  8. Ruža zmeny
  9. Úpravy automobilov pre ZŤP
  10. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 28 988
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 228
  3. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 975
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 801
  5. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 12 566
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 178
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 515
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 202
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 138
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 8 906
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Ford Focus, Mondeo, Fiesta, Mustang, ... na Auto.sme.sk

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Ford
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zákaz vychádzania pre netestovaných? Pochybnosti majú ústavní právnici aj prezidentka

Vláda riskuje, že Ústavný súd zruší testovanie skôr, ako sa začne.

Ilustračné foto.

Prezidentka odmieta sankcie za neúčasť na testovaní (minúta po minúte)

Pribudlo ďalších šesť úmrtí na Covid-19, zomrel aj lekár z Oravy.

Prezidentka Zuzana Čaputová na rokovaní bezpečnostnej rady.
Zamestnanci spoločnosti Volkswagen Slovakia pracujú na výrobnej linke.
Komentár Petra Schutza

Významná časť národa už dávno žije v osobnom lockdowne

Medzi tmami a hmlami.

Peter Schutz.

Neprehliadnite tiež

Hyundai Tucson
Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric