SME
Pondelok, 26. september, 2022 | Meniny má Edita

Ford Ka môže byť miláčikom žien

Miniauto Ka druhej generácie prichádza po dlhých dvanástich rokoch. Tou prvou Ford vstúpil do daného segmentu, kde si našiel 1,4 milióna nových zákazníkov.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: Petit Press)

IBIZA. Druhá generácia Ka je vo všetkých smeroch vyspelejšia a spočíva na rovnakej platforme ako mimoriadne úspešný Fiat 500. Oba modely vyrábajú v Poľsku. Vyvíjali ich spoločne, ale podvozok si každý nastavil sám. Ford pritom využil niektoré komponenty aj poznatky z vývoja Fiesty. Poznať to už na prvých kilometroch.

Malý veľký súrodenec

Na ceste sa správa suverénne ako veľké auto. Kto pozná tvrdo odpružený a miestami až poskakujúci sesterský model, zaiste bude milo prekvapený, čo technici Ford zo spoločnej bázy vykúzlili. To isté platí o riadení s elektrickým posilňovačom a na prvý pohľad lacno vyzerajúcim plastickým volantom, ktorý sa celkom dobre ovláda a sprostredkuje spoľahlivý kontakt s vozovkou.

Nielen v jazde sa toto miniauto správa ako dospelé. Už pri nastupovaní zistíte, že ani z lacného vozidla nemusí na míle kričať, že je určené pre skromnejších. Relatívne veľké a tuhé sedadlá ležia vysoko a telu poskytujú bočnú oporu. Ani po viachodinovej ceste sa na nich nebudete cítiť unavene. Ka je síce určené pre štyroch ľudí, ale toľkí sa v ňom pohodlne odvezú len vtedy, keď vzadu sedia deti. Predným cestujúcim sa môže zdať, že Ka je priestrannejšie, ako väčšia Fiesta. Spolujazdcova strana kokpitu je šikovne vykrojená, aby tam mali dosť miesta na nohy aj dlháni.

„Nafťák" je fajn

1,2 l benzínový motor nás dosť sklamal. Neťahal, zaberal až vo vysokých otáčkach a mali sme pocit, že sa trápi. Pri jazde cez ľahkú zákrutu v stúpaní sme nemohli ísť na treťom rýchlostnom stupni, lebo motor nevládal a dusil sa. Lenže pri podradení zasa zavýjal ako vo vysokých otáčkach a neponúkol dynamiku, akú by sme od benzínového motora očakávali.

Naproti tomu turbodiesel nás príjemne prekvapil. Jazdu s ním sme si užívali v mestách, serpentínach aj v stúpaniach. Hladko a presne reagoval na pohyby akcelerátora, aj na podradenie. Zaberal oveľa rýchlejšie a z nižších otáčok ako benzínový agregát.

Príjemný spoločník

Ford Ka by sme vrelo odporučili všetkým, ktorí vzadu vozia len deti a túžia po malom a praktickom autíčku. Dá sa s ním takmer vždy a všade ľahko zaparkovať a užiť si s ním veľa zábavy v meste aj mimo neho. Preferujeme naftový motor, ktorý ľahko zvláda akékoľvek cesty v meste, jeho okolí a tiež dlhšie trasy.

Technické parametre - Ford Ka

Motor 1,25 1,3 TDCi
Zdvihový objem valcov (cm3) 1242 1248
Výkon (kW/k) 51/69 55/75
pri otáčkach (ot/min) 5500 4000
Krútiaci moment (Nm) 102 145
pri otáčkach (ot/min) 3000 1500
Pohotovostná hmotnosť (kg) 940 1055
Užitočná hmotnosť (kg) 380 360
Palivová spotreba (l/100 km) 5,1 4,2
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 13,1 13,1
Maximálna rýchlosť (km/h) 159 161

Rozmery

Dĺžka 3620 mm
Šírka 1658 mm
Výška 1506 mm
Rázvor náprav 2300 mm
Batožinový priestor 224 - 710 l
Palivová nádrž 35 l

 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Morca-della a Pali. Tatrakon stojí na osvedčenej klasike
  2. Šliapnuť do pedálov – a ide sa na to!
  3. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať?
  4. Štát zvyšuje dotácie na nájomné bývanie
  5. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny
  6. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME
  7. Sledujte príjem živín u starých rodičov
  8. Najradšej by ste pri čítaní správ odleteli preč?
  1. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať?
  2. Spolu tvoríme inkluzívne susedstvá
  3. Zákazníci OMV môžu vrátiť prírode kúsok lesa
  4. Štát zvyšuje dotácie na nájomné bývanie
  5. Industriálna Spilka Offices je súčasťou Týždňa zelených budov
  6. Hagyari: Som pripravený intenzívne a tvrdo pracovať
  7. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny
  8. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME
  1. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 12 419
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 10 000
  3. OMV mení kuchynský olej za kávu. Teraz na celom Slovensku 3 822
  4. Najradšej by ste pri čítaní správ odleteli preč? 3 428
  5. Morca-della a Pali. Tatrakon stojí na osvedčenej klasike 2 782
  6. Rozbolí vás žalúdok zo studenej vody? Najväčšie mýty o trávení 2 647
  7. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 192
  8. Viete, ktorá je najvzácnejšia komodita? Budete prekvapení! 1 767
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Vladimír Krátky: Karel Hirman vs. nejaký Smerák - v nedeľu v komerčnej televízií .
  2. Dana Janebová: Svetlo pre teba
  3. Anna Miľanová: Cesta vlakom... 2022
  4. Ján Valchár: Norma na 5.300% alebo sedem mesiacov štvojdňovej operácie
  5. Daniel Jankech: Ako som prežil detstvo a mladosť bez ruského plynu.
  6. Soňa Bulbeck: Dopadne Slovensko podobne ako Libanon?
  7. Jaroslav Polaček: Robíme to čestne. Budeme v tom pokračovať
  8. Štefan Vidlár: Premyslený politický ťah?
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 14 718
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 12 126
  3. Milan Removčík: Vlakom do Splitu. 6 277
  4. Martin Majzlan: Pamír, miesto kde som zanechal kus svojho srdca (+Video) 6 115
  5. Miroslav Lukáč: Viete že ruský trpaslík je najväčší na svete, ruské hodinky najrýchlejšie a Červená armáda nie je krvavočervená, ale ružová? 5 094
  6. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 4 662
  7. Tereza Krajčová: Grécke Atény 2/4 - Majestátny Acropolis, antická atmosféra v Agore a stopy Rimanov 4 482
  8. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu 4 256
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu