Trio konceptov Mercedes-Benz BlueZero má rovnakú karosériu i podvozok. Líšia sa však zdrojom elektrickej energie, ktorá ich ženie dopredu. Koštruktéri pri stavbe prototypov stavili na osvedčenú sendvičovú podvozkovú platformu, známu z aktuálnej triedy A i „Béčka". Päťdverová karoséria s dĺžkou 4220 mm v interiéri ponúka miesto pre piatich pasažierov a batožinový priestor s objemom 500 l.
Neoficiálne správy hovoria, že práve tvary štúdií BlueZero sú predobrazom druhej generácie Mercedesu-Benz triedy B.
V meste stačí elektrina
Každý z trojice prototypov poháňa elektromotor s výkonom 100 kW a najvyšším krútiacim momentom 320 Nm. Model BlueZero E-Cell odetý do laku „Limegreen" je konštrukčne najjednoduchší. Jeho elektrický motor umiestnený vpredu čerpá energiu z akumulátorov uložených pod podlahou auta. Na jedno nabitie Mercedes-Benz BlueZero E-Cell dokáže prejsť 200 kilometrov. Kapacitu batérií je možné dopĺňať z bežnej domácej siete, pričom jedno nabitie trvá tri až štyri hodiny.
Plug-in hybrid
Mercedes BlueZero E-Cell Plus so zelenou karosériou „Mintgreen" získava elektrickú energiu z lítiovo-iónových akumulátorov. Dobíja ich turbodúchadlom preplňovaný trojvalec 1,0 l pochádzajúci z miniauta Smart. Spaľovací agregát môže nielen dobíjať batérie, ale aj priamo poháňať celé vozidlo.
Pri priemernej spotrebe 4,5 l benzínu/100 km BlueZero E-Cell Plus prejde na jednu nádrž 500 kilometrov. Ďalších 100 km dokáže absolvovať s nulovými emisiami v móde, keď auto poháňa dopredu elektromotor čerpajúci energiu z akumulátorov a spaľovací agregát je vypnutý.
Palivové články smerujú do výroby
Koncept BlueZero F-Cell s charakteristickým lakom „Alu-Beam green" využíva na pohon elektromotora energiu vyrábanú v palivových článkoch. Konštruktéri použili najnovšiu generáciu článkov, ktoré sa v porovnaní s predchodcami môžu pochváliť výrazne kompaktnejšími rozmermi.
Ešte pred detroitským autosalónom Nemci uviedli, že prvé vozidlo s palivovými článkami plánujú predať ešte tohto roku. V karosérii akého modelu sa moderná technika objaví, zatiaľ nie je známe. Limitujúcim faktorom pre potencionálnych záujemcov bude riedka sieť vodíkových čerpacích staníc. Následne v roku 2010 má uzrieť svetlo sveta prvý hromadne produkovaný elektromobil s trojcípou hviezdou v znaku.