SME

Autosalón Detroit: Tri hviezdy Mercedes-Benz

Mercedes napokon novú generáciu triedy E verejnosti neukázal. Ťahákom expozície stuttgartského výrobcu za oceánom sú tri „zelené" štúdie.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

Trio konceptov Mercedes-Benz BlueZero má rovnakú karosériu i podvozok. Líšia sa však zdrojom elektrickej energie, ktorá ich ženie dopredu. Koštruktéri pri stavbe prototypov stavili na osvedčenú sendvičovú podvozkovú platformu, známu z aktuálnej triedy A i „Béčka". Päťdverová karoséria s dĺžkou 4220 mm v interiéri ponúka miesto pre piatich pasažierov a batožinový priestor s objemom 500 l.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Neoficiálne správy hovoria, že práve tvary štúdií BlueZero sú predobrazom druhej generácie Mercedesu-Benz triedy B.

SkryťVypnúť reklamu

V meste stačí elektrina

Každý z trojice prototypov poháňa elektromotor s výkonom 100 kW a najvyšším krútiacim momentom 320 Nm. Model BlueZero E-Cell odetý do laku „Limegreen" je konštrukčne najjednoduchší. Jeho elektrický motor umiestnený vpredu čerpá energiu z akumulátorov uložených pod podlahou auta. Na jedno nabitie Mercedes-Benz BlueZero E-Cell dokáže prejsť 200 kilometrov. Kapacitu batérií je možné dopĺňať z bežnej domácej siete, pričom jedno nabitie trvá tri až štyri hodiny.

Plug-in hybrid

Mercedes BlueZero E-Cell Plus so zelenou karosériou „Mintgreen" získava elektrickú energiu z lítiovo-iónových akumulátorov. Dobíja ich turbodúchadlom preplňovaný trojvalec 1,0 l pochádzajúci z miniauta Smart. Spaľovací agregát môže nielen dobíjať batérie, ale aj priamo poháňať celé vozidlo.

SkryťVypnúť reklamu

Pri priemernej spotrebe 4,5 l benzínu/100 km BlueZero E-Cell Plus prejde na jednu nádrž 500 kilometrov. Ďalších 100 km dokáže absolvovať s nulovými emisiami v móde, keď auto poháňa dopredu elektromotor čerpajúci energiu z akumulátorov a spaľovací agregát je vypnutý.

Palivové články smerujú do výroby

Koncept BlueZero F-Cell s charakteristickým lakom „Alu-Beam green" využíva na pohon elektromotora energiu vyrábanú v palivových článkoch. Konštruktéri použili najnovšiu generáciu článkov, ktoré sa v porovnaní s predchodcami môžu pochváliť výrazne kompaktnejšími rozmermi.

Ešte pred detroitským autosalónom Nemci uviedli, že prvé vozidlo s palivovými článkami plánujú predať ešte tohto roku. V karosérii akého modelu sa moderná technika objaví, zatiaľ nie je známe. Limitujúcim faktorom pre potencionálnych záujemcov bude riedka sieť vodíkových čerpacích staníc. Následne v roku 2010 má uzrieť svetlo sveta prvý hromadne produkovaný elektromobil s trojcípou hviezdou v znaku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 15 531
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 410
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 062
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 157
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 781
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 629
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 588
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 024
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  2. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  3. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  4. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  5. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  6. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  7. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  8. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 39 262
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 701
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 376
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 814
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 325
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 084
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 472
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 505
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu