SME
Streda, 28. september, 2022 | Meniny má Václav

Autosalón Detroit: Športový Cadillac jazdí na elektrinu

Ani americký výrobca luxusných vozidiel nechce vytŕčať z davu. V Detroite ukázal zaujímavú štúdiu športového auta šetrného k prírode.

(Zdroj: Cadillac)

Najprestížnejšiu značku v koncerne General Motors - Cadillac - preslávili obrovské limuzíny, ktorých osemvalcové motory dokázali zhltnúť aj galóny /oprava/ benzínu na sto kilometrov. S meniacou sa dobou mení tvár aj Cadillac. Chce vyrábať nevšedné luxusné modely, ktoré by zároveň boli ohľaduplné k životnému prostrediu. Túto myšlienku zatiaľ predstavitelia značky viac - menej prezentujú len na autosalónoch, ale onedlho by sme mali stretávať naozaj ekologické autá Cadillac aj na cestách.

Cadillac na prvý pohľad

Ak budú „eko autá" vyzerať ako štúdia komfortného kupé s názvom Converj Concept, vôbec sa nebudeme hnevať. Výrazný klinovitý profil karosérie spoločne s početnými ostrými hranami, charakteristickými aj pre iné modely Cadillac, robia kupé Converj Concept nezameniteľným. Pri pohľade na dynamicky tvarovanú karosériu len málokto uverí, že toto auto vyvinie najvyššiu rýchlosť iba 160 km/h.

Namiesto benzínu elektrina

Converj je ďalším predstaviteľom takzvaných plug-in hybridov. Štúdiu poháňa elektromotor s výkonom 120 kW (163 k) a najvyšším krútiacim momentom 350 Nm. Energiu mu dodáva malý zážihový motor ukrytý pod prednou kapotou. Spaľovací agregát vyrába elektrickú energiu, ktorá sa následne ukladá v akumulátoroch pod podlahou vozidla. Nabiť ich je možné aj pripojením na domácu elektrickú sieť. Cadillac Converj Concept prejde bez potreby aktivovania benzínového motora, teda s nulovými emisiami, najvac 64 kilometrov.

Pohon budúcnosti onedlho v predaji

Či sa auto podobné konceptu Converj dostane do sériovej výroby predstavitelia Cadillacu nepotvrdili. Na podobný poháňací systém v útrobách niektorého z vozidiel koncernu General Motors ale vraj nebudeme musieť čakať dlho.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  3. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  4. Jazdíte na pneumatikách Continental?
  5. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou
  6. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať?
  7. Štát zvyšuje dotácie na nájomné bývanie
  8. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny
  1. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  2. Union prepláca všetky doplatky za lieky pre deti do 18 rokov
  3. Medzi prírodnými izoláciami vedie celulóza
  4. Zvyšky z vašej kuchyne môžu pomôcť v boji s klimatickou krízou
  5. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  6. Nie všetko sa deje na červenom koberci
  7. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  8. Jazdíte na pneumatikách Continental?
  1. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 12 178
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 11 142
  3. OMV mení kuchynský olej za kávu. Teraz na celom Slovensku 3 616
  4. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 600
  5. Jazdíte na pneumatikách Continental? 2 767
  6. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 560
  7. Morca-della a Pali. Tatrakon stojí na osvedčenej klasike 2 552
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 337
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister financií Igor Matovič.

Matoviča v parlamente nechcú ani vlastní.


a 1 ďalší 2 h
Ilustračné foto.

Pesimistická prognóza NBS počíta s tým, že nenabehnú vládne opatrenia.


1 h
Tunel Čebrať v úseku diaľnice D1 Hubová – Ivachnová začali v júli 2018 znova raziť na pokyn ministra Érseka.

Dostavba bude trvať dlhšie a štát zaplatí viac.


6 h
Líder OĽaNO a minister financií Igor Matovič.

Návrh na vyslovenie nedôvery ministrovi podpísalo 32 poslancov.


a 3 ďalší 3 h

Blogy SME

  1. Marek Mačuha: Prečo odvolať Matoviča
  2. Peter Fiabáne: Riešenia najväčších výziev vyžadujú čas a rozvahu, nie statusy na sociálnych sieťach.
  3. Patrik Zimáni: Šeď nevšímavosti okolo nás.
  4. Miroslav Danko: Otvorený list Mikulášovi Dzurindovi
  5. Marián Betík: Môj mobil je debil a čo ja?
  6. Štefan Vidlár: Krvavé častušky
  7. Věra Tepličková: Už nemusíme tápať v temnotách. Svetlo sveta uzreli prvé nápady, ako na pracoviskách šetriť energie
  8. Roman Kebísek: Desaťročie veľkého prenasledovania evanjelikov 1671-1681
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 15 451
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 13 899
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 7 545
  4. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 532
  5. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 4 284
  6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 429
  7. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 2 805
  8. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, part II. 2 789
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu