SME
Sobota, 16. január, 2021 | Meniny má KristínaKrížovkyKrížovky

Rezignoval šéf značiek Alfa Romeo a Abarth. Odchádza do VW?

Luca De Meo, jeden z kľúčových manažérov koncernu Fiat prispel k oživeniu značky. Jeho odchod vraj súvisí s inými profesionálnymi záujmami.

Ambiciózny 41-ročný De Meo naposledy zastával post šéfa značiek Alfy Romeo a Abarth a zároveň bol šéfom marketingu celej skupiny so zodpovednosťou za všetkých 5 značiek.Ambiciózny 41-ročný De Meo naposledy zastával post šéfa značiek Alfy Romeo a Abarth a zároveň bol šéfom marketingu celej skupiny so zodpovednosťou za všetkých 5 značiek. (Zdroj: Fiat)

BRATISLAVA. Výkonný riaditeľ značiek Alfa Romeo a Abarth a zároveň šéf marketingu skupiny Fiat, Luca De Meo, často označovaný za najsilnejšieho uchádzača o post výkonného riaditeľa skupiny Fiat, včera zložil všetky funkcie. Správu priniesol Automotive News Europe, odvolávajúc sa na zdroje, ktorých sa táto situácia dotýka.

Podľa ANE Meo opúšťa svoje pozície vo Fiate z dôvodu sledovania iných profesionálnych záujmov. ANE píše, že s riaditeľom Fiatu Sergiom Machionnem sa rozišiel v dobrom. Podľa agentúry Reuteurs dostal atraktívnu ponuku zo zahraničia. Povráva sa o funkcii marketingového šéfa VW Group.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Záchranca

Luca de Meo sa zapíše do histórie talianskeho koncernu ako jeden z kľúčových manažérov, ktorý výrazným spôsobom prispel k oživeniu Fiatu a jeho návratu medzi rešpektovaných európskych výrobcov automobilov. Počas svojho pôsobenia vo Fiate dohliadal na uvedenie všetkých úspešných modelov posledného obdobia - Grande Punto, Bravo a kultový Fiat 500. Práve v súvislosti s týmito modelmi obdržal niekoľko významných medzinárodných manažérskych ocenení.

Skončil v Alfe

Ambiciózny 41-ročný De Meo naposledy zastával post šéfa značiek Alfy Romeo a Abarth a zároveň bol šéfom marketingu celej skupiny so zodpovednosťou za všetkých 5 značiek spadajúcich pod automobilku Fiat, výrobcu luxusných športových vozidiel značky Masserati ako aj za poľnohospodársko-konštrukčnú vývojovú divíziu CNH Global a výrobcu úžitkových a nákladných vozidiel značky Iveco a autobusy značky Irisbus.

Skryť Vypnúť reklamu

Najskôr Renault, potom Toyota, neskôr Fiat

Luca De Meo sa narodil 13. júna 1967 v Miláne, študoval ekonomické a marketingové odbory na univerzitách vo svojom rodisku ako aj vo Francúzsku. V rokoch 1992-1997 pracoval na rôznych pozíciách v automobilke Renault, kde končil na pozícii manažéra výroby.

V roku 1998 prešiel do Toyota Motor Erope. Medzi jeho kompetencie patrilo aj plánovanie výroby a koordinácia plánovania predaja značky Lexus. Tiež bol generálnym manažérom divízie manažmentu výroby. Pre Fiat Aut pracoval na rôznych pozíciách od roku 2002.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť
  2. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  4. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  5. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  7. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  8. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  10. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  1. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  2. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. TOMRA víta kľúčový krok k spusteniu systému zálohovania
  10. Slovaktual umožní všetkým zamestnancom bezplatné testovanie
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 20 088
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 13 958
  3. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 10 707
  4. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 8 076
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 8 012
  6. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 7 346
  7. Riaditeľ VÚB: Udržateľnosť chceme vsadiť do DNA nášho podnikania 6 572
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 556
  9. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 549
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 308
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu