BRATISLAVA. Výkonný riaditeľ značiek Alfa Romeo a Abarth a zároveň šéf marketingu skupiny Fiat, Luca De Meo, často označovaný za najsilnejšieho uchádzača o post výkonného riaditeľa skupiny Fiat, včera zložil všetky funkcie. Správu priniesol Automotive News Europe, odvolávajúc sa na zdroje, ktorých sa táto situácia dotýka.
Podľa ANE Meo opúšťa svoje pozície vo Fiate z dôvodu sledovania iných profesionálnych záujmov. ANE píše, že s riaditeľom Fiatu Sergiom Machionnem sa rozišiel v dobrom. Podľa agentúry Reuteurs dostal atraktívnu ponuku zo zahraničia. Povráva sa o funkcii marketingového šéfa VW Group.
Záchranca
Luca de Meo sa zapíše do histórie talianskeho koncernu ako jeden z kľúčových manažérov, ktorý výrazným spôsobom prispel k oživeniu Fiatu a jeho návratu medzi rešpektovaných európskych výrobcov automobilov. Počas svojho pôsobenia vo Fiate dohliadal na uvedenie všetkých úspešných modelov posledného obdobia - Grande Punto, Bravo a kultový Fiat 500. Práve v súvislosti s týmito modelmi obdržal niekoľko významných medzinárodných manažérskych ocenení.
Skončil v Alfe
Ambiciózny 41-ročný De Meo naposledy zastával post šéfa značiek Alfy Romeo a Abarth a zároveň bol šéfom marketingu celej skupiny so zodpovednosťou za všetkých 5 značiek spadajúcich pod automobilku Fiat, výrobcu luxusných športových vozidiel značky Masserati ako aj za poľnohospodársko-konštrukčnú vývojovú divíziu CNH Global a výrobcu úžitkových a nákladných vozidiel značky Iveco a autobusy značky Irisbus.
Najskôr Renault, potom Toyota, neskôr Fiat
Luca De Meo sa narodil 13. júna 1967 v Miláne, študoval ekonomické a marketingové odbory na univerzitách vo svojom rodisku ako aj vo Francúzsku. V rokoch 1992-1997 pracoval na rôznych pozíciách v automobilke Renault, kde končil na pozícii manažéra výroby.
V roku 1998 prešiel do Toyota Motor Erope. Medzi jeho kompetencie patrilo aj plánovanie výroby a koordinácia plánovania predaja značky Lexus. Tiež bol generálnym manažérom divízie manažmentu výroby. Pre Fiat Aut pracoval na rôznych pozíciách od roku 2002.