SME
Nedeľa, 2. október, 2022 | Meniny má Levoslav

Rezignoval šéf značiek Alfa Romeo a Abarth. Odchádza do VW?

Luca De Meo, jeden z kľúčových manažérov koncernu Fiat prispel k oživeniu značky. Jeho odchod vraj súvisí s inými profesionálnymi záujmami.

Ambiciózny 41-ročný De Meo naposledy zastával post šéfa značiek Alfy Romeo a Abarth a zároveň bol šéfom marketingu celej skupiny so zodpovednosťou za všetkých 5 značiek.Ambiciózny 41-ročný De Meo naposledy zastával post šéfa značiek Alfy Romeo a Abarth a zároveň bol šéfom marketingu celej skupiny so zodpovednosťou za všetkých 5 značiek. (Zdroj: Fiat)

BRATISLAVA. Výkonný riaditeľ značiek Alfa Romeo a Abarth a zároveň šéf marketingu skupiny Fiat, Luca De Meo, často označovaný za najsilnejšieho uchádzača o post výkonného riaditeľa skupiny Fiat, včera zložil všetky funkcie. Správu priniesol Automotive News Europe, odvolávajúc sa na zdroje, ktorých sa táto situácia dotýka.

Podľa ANE Meo opúšťa svoje pozície vo Fiate z dôvodu sledovania iných profesionálnych záujmov. ANE píše, že s riaditeľom Fiatu Sergiom Machionnem sa rozišiel v dobrom. Podľa agentúry Reuteurs dostal atraktívnu ponuku zo zahraničia. Povráva sa o funkcii marketingového šéfa VW Group.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Záchranca

Luca de Meo sa zapíše do histórie talianskeho koncernu ako jeden z kľúčových manažérov, ktorý výrazným spôsobom prispel k oživeniu Fiatu a jeho návratu medzi rešpektovaných európskych výrobcov automobilov. Počas svojho pôsobenia vo Fiate dohliadal na uvedenie všetkých úspešných modelov posledného obdobia - Grande Punto, Bravo a kultový Fiat 500. Práve v súvislosti s týmito modelmi obdržal niekoľko významných medzinárodných manažérskych ocenení.

Skončil v Alfe

Ambiciózny 41-ročný De Meo naposledy zastával post šéfa značiek Alfy Romeo a Abarth a zároveň bol šéfom marketingu celej skupiny so zodpovednosťou za všetkých 5 značiek spadajúcich pod automobilku Fiat, výrobcu luxusných športových vozidiel značky Masserati ako aj za poľnohospodársko-konštrukčnú vývojovú divíziu CNH Global a výrobcu úžitkových a nákladných vozidiel značky Iveco a autobusy značky Irisbus.

SkryťVypnúť reklamu

Najskôr Renault, potom Toyota, neskôr Fiat

Luca De Meo sa narodil 13. júna 1967 v Miláne, študoval ekonomické a marketingové odbory na univerzitách vo svojom rodisku ako aj vo Francúzsku. V rokoch 1992-1997 pracoval na rôznych pozíciách v automobilke Renault, kde končil na pozícii manažéra výroby.

V roku 1998 prešiel do Toyota Motor Erope. Medzi jeho kompetencie patrilo aj plánovanie výroby a koordinácia plánovania predaja značky Lexus. Tiež bol generálnym manažérom divízie manažmentu výroby. Pre Fiat Aut pracoval na rôznych pozíciách od roku 2002.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  2. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  3. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  4. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  5. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  7. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  8. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  1. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  2. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  6. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  7. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  8. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  1. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 361
  2. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 5 204
  3. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 007
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 635
  5. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 4 613
  6. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 917
  7. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 775
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 521
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Pohľad na starú Bratislavu na obraze Dezidera Millyho.

Bratislava vznikla za cenu drastických zásahov a tragédií.


3 h
Ilustračný obrázok.

Nakŕmiť rodinu môže byť náročná práca.


a 2 ďalší 27. sep
Ekonómovia a finanční odborníci rada, ako naložiť s peniazmi v časoch rýchlo rastúcich cien.

Neoplatí sa špekulovať a hľadať riešenia s vysokým výnosom a nízkym rizikom.


30. sep
Ukrajinskí vojaci pri Siversku.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 4 ďalší 1 h

Neprehliadnite tiež

BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


15 h
Subaru Crosstrek

Konštrukčne nejde o úplne nový model.


30. sep
Renault Megane E-Tech

Fanúšikov elektromobilov môže odradiť len cena.


29. sep
Úpravy v rámci programu Peugeot Individual.

Auto zabalia do fólie alebo nalakujú diely.


27. sep

Blogy SME

  1. Jozef Javurek: Dolná Streda a okolie
  2. Ľubomír Maretta: Einsamkeit
  3. Petra Kohútová: Vartovka v Krupine
  4. Seniori v pohybe: Komunita prináša aj chuť do života
  5. Veronika Michalčíková: Španielska Andalúzia (3): Pred pirátmi sa schovávali v pevnosti
  6. Zuzana Valachovičová: Nové nákupné centrum s 320 obchodmi
  7. Ján Roháč: Fotoblog IX.: Moje ulice Göteborgu
  8. Věra Tepličková: Premiér dupol a zem sa otriasla
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 041
  2. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 888
  3. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 4 140
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 4 029
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 3 438
  6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 3 401
  7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 011
  8. Ján Valchár: Norma na 5.300% alebo sedem mesiacov štvojdňovej operácie 2 907
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu