PARÍŽ, BRATISLAVA. Kompaktný a priestranný crossover má svojské črty aj koncepciu a ťažko ho môžeme k niečomu prirovnať. Nachádza sa medzi modelmi ako Golf Plus alebo Ford C-Max, ktorí budú asi jeho hlavní konkurenti. Vzhľadom na vonkajšie tvary a veľkú čelnú plochu sa dizajnérom podarilo dosiahnu slušnú úroveň aerodynamického odporu vzduchu s koeficientom Cx len 0,296.
Karoséria má dopredu vysunuté čelné sklo, presklenú strechu s plochou 1,6 m2, nízko vykrojené bočné okná a dolné výklopné dvere batožinového priestoru v štýle niektorých SUV. Peugeot sľubuje praktický a variabilný interiér s možnosťou usporiadania do niekoľkých verzií. V označení Multiflex použil slovo flex ako má vo zvyku automobilka Opel vo svojich rodinných autách. Batožinový priestor s objemom 432 až 1604 litrov bude mať trojpolohové dno. Na lepšie využitie má slúžiť dopredu sklopné sedadlo spolujazdca.
Samá elektronika
Novinka bude mať okrem klasických elektronických prvkov aj systém zobrazovania dôležitých informácií na čelnom skle, tempomat s udržiavaním nastavenej vzdialenosti od vozidiel vpredu, elektronickú parkovaciu brzdu a asistent rozjazdu do kopca. Systém Dynamic Rolling Control na zadnej náprave má zabrániť výraznejším náklonom v zákrutách, pretože Peugeot 3008 má predsa len o niečo vyššie ťažisko.
Do ľahkého terénu
Trakčný systém dostal názov Grip Control a dokáže fungovať vo viacerých režimoch, podobne ako ESP. Celkovo má vodič k dispozícii až päť režimov. Netradičný zjav na automobilovom nebi budú poháňať štyri motory a celkovo šesť výkonových verzií. Benzínová ponuka pozostáva z hladkého a prepĺňaného štvorvalca objemu 1,6 litra. V naftovej ponuke sú rôzne verzie motorov 1,6 a 2,0 HDi FAP
Prvý hybrid od PSA
Od roku 2011 bude Peugeot 3008 prvým vozidlom koncernu PSA, ktoré bude využívať technológiu HYbrid4, odhalenú na štúdii Prologue HYbrid4. Hybridná verzia bude mať pohon všetkých štyroch kolies, pričom zadné bude poháňať elektromotor.
Aby sa Peugeot nepokazil
V súčasnosti vrcholí test spoľahlivosti najazdenia 3 000 000 kilometrov, aby automobilka zozbierala všetky potrebné informácie o prevádzke auta v rôznych podmienkach. Rozsiahle testy a zvyšovanie kvality by mali mať kladný dopad na trvanlivosť, spoľahlivosť a náklady na údržbu.
Štyri stupne
V závislosti od krajín budú na výber štyri stupne vybavenia, deväť farebných odtieňov karosérie a podľa úrovne výbavy dve prevedenia interiéru, Tramontane (sivá antracitová) alebo Guérande (svetlosivá sfarbená do modra). Peugeot 3008 sa vyrába v závode v Sochaux na východe Francúzska.
Autor: rch