SME
Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

Renault Megane dorazil na slovenský trh

Megane háji farby francúzskej automobilky Renault v segmente nižšej strednej triedy už štrnásť rokov. Na slovenský trh prichádza jeho tretia generácia.

(Zdroj: Renault)

BRATISLAVA. Renault nový Megane ponúka zatiaľ v dvoch karosárskych verziách, ako päťdverový hatchback a trojdverový športovo ladený model Coupé. Konštruktéri sa pri návrhu novinky inšpirovali vozidlami Renault z vyšších segmentov, najmä novou Lagunou. Tomu zodpovedajú aj kvalitné materiály a celkové spracovanie interiéru. Päťdverový model ponúka okrem miesta pre pätčlennú posádku aj batožinový priestor s objemom 372 litrov.

Coupé zaujme najmä mladších alebo dynamicky založených zákazníkov. Okrem zovňajšku sa od päťdverovej verzie líši aj športovým podvozkom s optimalizovanými tlmičmi i pružinami a o 12 mm menšou svetlou výškou. Temperamentne tvarovaná zadná časť Coupé ukrýva kufor s prepravnou kapacitou 344 litrov.

Bezpečnosť na prvom mieste

Renault vsádza na bezpečnosť svojich modelov. Už prvá generácia radu Megane obdržala v testoch nezávislého inštitútu EuroNCAP veľmi dobré hodnotenie - štyri hviezdičky. Megane II dosiahol maximály počet päť hviezdičiek. Nikoho neprekvapí, že novinka posúva hranicu bezpečnosti ešte ďalej. V nedávnych bariérových testoch EuroNCAP získal nový Megane nielen maximály počet 5 hviezdičiek, ale aj maximálny možný počet bodov - 37.

Šetrný kompakt alebo športovec

Renault Megane prichádza na slovenský trh so štvoricou poháňacích agregátov. Päťdverový hatchback môže mať pod prednou kapotou zážihový štvorvalec 1,6 l ponúkaný v dvoch výkonových verziách - 74 kW (100 k) alebo 81 kW (110 k). Vznetové motory sú na výber dva. Základný 1,5 dCi konštruktéri naladili na dve výkonové maximá - 63 kW (85 k) a 77 kW (105 k). Zatiaľ navýkonnejším agregátom pre Megane je turbodiesel 1,9 dCi 96 kW (130 k).

Coupé s výnimkou absencie slabšej verzie štvorvalca 1,6 l kopíruje motorovú paletu svojho rodinne založeného súrodenca. Ako bonus však pridáva preplňovaný zážihový dvojliter TCe s výkonom 132 kW (180 k).

ESP a klimatizácia štandardom

Megane je na Slovensku k dispozícii so štvoricou výbavových stupňov. Základný Authentique výrobca dodáva iba k päťdverovému modelu. Obsahuje čelné a bočné airbagy, systémy ABS i ESP, posilňovač riadenia s variabilným účinkom, manuálnu klimatizáciu, ale aj centrálne zamykanie, elektrické ovádanie predných okien,...

Stupeň Expression výbavu obohacuje o integrované rádio schopné prehrávať CD i MP3 s ovládaním na volante alebo predné hmlové svetlomety. Dynamique ponúka aj hlavové airbagy, kožou obšitý veniec volantu i hlavicu radiacej páky, automatickú klimatizáciu a disky kolies z ľahkých zliatin s priemerom 16 palcov. Špičková verzia Privilege pridáva ďalšie komfortné prvky, vrátane elektrochromatického vnútorného spätného zrkadla, výduchov ventiláci e pred zadnými sedadlami,...

Motor

1,6 16V (100 k)

1,6 16V (110 k)

1,5 dCi (85 k)

1,5 dCi (105 k)

1,9 dCi

Authentique od [€]

13 290

-

14 990

-

-

Expression od [€]

14 290

15 090

15 990

16 990

-

Dynamique od [€]

-

16 490

-

18 390

19 390

Privilege od [€]

-

-

-

18 990

19 990

Motor

1,6 16V (110 k)

2,0 TCe

1,5 dCi (85 k)

1,5 dCi (105 k)

1,9 dCi

Expression od [€]

15 590

-

16 490

17 490

-

Dynamique od [€]

16 990

20 190

-

18 890

19 890

Privilege od [€]

-

20 790

-

19 490

20 490

Oprava (19.1.2008) Ospravedlňujeme sa za posun cien v tabuľke,v prvej verzii článku.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  5. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  6. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  8. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  9. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  10. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  1. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  4. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  5. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  8. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 051
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 23 397
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 422
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 18 928
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 15 012
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 12 493
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 190
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 750
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 350
  10. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 519
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Fico žije v atmosfére strachu, jeho ľudia končia v putách

Šéf Smeru sa zastal viacerých zadržaných.

Predseda Smeru Robert Fico.
Plošne testovanie na Covid-19.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Z tohto už Fico neutečie

Fico je svojim ľuďom verný za každých okolností.

Peter Tkačenko
Premiér Igor Matovič.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.