BRATISLAVA. Renault nový Megane ponúka zatiaľ v dvoch karosárskych verziách, ako päťdverový hatchback a trojdverový športovo ladený model Coupé. Konštruktéri sa pri návrhu novinky inšpirovali vozidlami Renault z vyšších segmentov, najmä novou Lagunou. Tomu zodpovedajú aj kvalitné materiály a celkové spracovanie interiéru. Päťdverový model ponúka okrem miesta pre pätčlennú posádku aj batožinový priestor s objemom 372 litrov.
Coupé zaujme najmä mladších alebo dynamicky založených zákazníkov. Okrem zovňajšku sa od päťdverovej verzie líši aj športovým podvozkom s optimalizovanými tlmičmi i pružinami a o 12 mm menšou svetlou výškou. Temperamentne tvarovaná zadná časť Coupé ukrýva kufor s prepravnou kapacitou 344 litrov.
Bezpečnosť na prvom mieste
Renault vsádza na bezpečnosť svojich modelov. Už prvá generácia radu Megane obdržala v testoch nezávislého inštitútu EuroNCAP veľmi dobré hodnotenie - štyri hviezdičky. Megane II dosiahol maximály počet päť hviezdičiek. Nikoho neprekvapí, že novinka posúva hranicu bezpečnosti ešte ďalej. V nedávnych bariérových testoch EuroNCAP získal nový Megane nielen maximály počet 5 hviezdičiek, ale aj maximálny možný počet bodov - 37.
Šetrný kompakt alebo športovec
Renault Megane prichádza na slovenský trh so štvoricou poháňacích agregátov. Päťdverový hatchback môže mať pod prednou kapotou zážihový štvorvalec 1,6 l ponúkaný v dvoch výkonových verziách - 74 kW (100 k) alebo 81 kW (110 k). Vznetové motory sú na výber dva. Základný 1,5 dCi konštruktéri naladili na dve výkonové maximá - 63 kW (85 k) a 77 kW (105 k). Zatiaľ navýkonnejším agregátom pre Megane je turbodiesel 1,9 dCi 96 kW (130 k).
Coupé s výnimkou absencie slabšej verzie štvorvalca 1,6 l kopíruje motorovú paletu svojho rodinne založeného súrodenca. Ako bonus však pridáva preplňovaný zážihový dvojliter TCe s výkonom 132 kW (180 k).
ESP a klimatizácia štandardom
Megane je na Slovensku k dispozícii so štvoricou výbavových stupňov. Základný Authentique výrobca dodáva iba k päťdverovému modelu. Obsahuje čelné a bočné airbagy, systémy ABS i ESP, posilňovač riadenia s variabilným účinkom, manuálnu klimatizáciu, ale aj centrálne zamykanie, elektrické ovádanie predných okien,...
Stupeň Expression výbavu obohacuje o integrované rádio schopné prehrávať CD i MP3 s ovládaním na volante alebo predné hmlové svetlomety. Dynamique ponúka aj hlavové airbagy, kožou obšitý veniec volantu i hlavicu radiacej páky, automatickú klimatizáciu a disky kolies z ľahkých zliatin s priemerom 16 palcov. Špičková verzia Privilege pridáva ďalšie komfortné prvky, vrátane elektrochromatického vnútorného spätného zrkadla, výduchov ventiláci e pred zadnými sedadlami,...
Motor | 1,6 16V (100 k) | 1,6 16V (110 k) | 1,5 dCi (85 k) | 1,5 dCi (105 k) | 1,9 dCi |
Authentique od [€] | 13 290 | - | 14 990 | - | - |
Expression od [€] | 14 290 | 15 090 | 15 990 | 16 990 | - |
Dynamique od [€] | - | 16 490 | - | 18 390 | 19 390 |
Privilege od [€] | - | - | - | 18 990 | 19 990 |
Motor | 1,6 16V (110 k) | 2,0 TCe | 1,5 dCi (85 k) | 1,5 dCi (105 k) | 1,9 dCi |
Expression od [€] | 15 590 | - | 16 490 | 17 490 | - |
Dynamique od [€] | 16 990 | 20 190 | - | 18 890 | 19 890 |
Privilege od [€] | - | 20 790 | - | 19 490 | 20 490 |
Oprava (19.1.2008) Ospravedlňujeme sa za posun cien v tabuľke,v prvej verzii článku.