BRATISLAVA. Pôvodne mal Fiat 500C byť plnohodnotným konkurentom otvoreného Mini a VW Beetle. Napokon sa Taliani rozhodli pre výrobu polokabrioletu s látkovou strechou. Zachované zostanú všetky stĺpiky i rámy dverí, otvárať sa bude iba strešný diel nad hlavami pasažierov. Fiat týmto riešením ušetril financie i čas na vývoj, keďže polokabriolet sa od bežnej Päťstovky po technickej stránke líši podstatne menej ako prípadná kompletne otvorená verzia. Zároveň bude viac pripomínať svojho slávneho predchodcu. Pôvodný kabriolet Fiat 500 disponoval rovnakou koncepciou strechy ako jeho pripravovaný nástupca.
Strecha sa bude pravdepodobne ovládať ručne, v luxusnejších verziách možno aj elektricky. Farba použitej látky sa má odvíjať od odtieňa karosérie a interiéru. Dočkáme sa tak nielen čiernej, ale aj béžovej alebo bordovej strechy.
Systém štart/stop ušetrí palivo Technika v útrobách otvoreného Fiatu zostane zhodná s obyčajnou Päťstovkou. Na výber budú dva zážihové štvorvalce - 1,2 l (50 kW/68 k) a 1,4 l (74 kW/101 k). Nad predajom verzie vybavenej vznetovým agregátom 1,3 Multijet údajne výrobca váha. Na jar tohto roku začne Fiat do modelového radu 500 montovať systém štart/stop. Podľa konštruktérov dokáže vypínanie motora počas státia na križovatkách a v zápchach ušetriť v mestskej prevádzke približne osem percent paliva.
Talianska automobilka plánuje otvorený model 500C na najdôležitejších európskych trhoch začať predávať hneď po marcovej výstavnej premiére na autosalóne v Ženeve. Na Slovensko by novinka mala doraziť v lete, pravdepodobne v júli. Ráta sa aj so športovou verziou 500C Abarth.