SME
Pondelok, 26. september, 2022 | Meniny má Edita

Prečo sú zápchy na Prístavnom moste?

Každé ráno, na obed a večer sa na vjazdoch na Prístavný most v Bratislave tvoria dopravné zápchy. Prečo? Lebo sa mieša tranzitná doprava s vnútromestskou, veľa ľudí začína a končí s prácou približne v tom istom čase a kamióny sa pomaly rozbiehajú.

Každé ráno, na obed a večer sa na vjazdoch na Prístavný most v Bratislave tvoria dopravné zápchy. Prečo?

Diaľničný obchvat v hlavnom meste, ktorého súčasťou je aj Prístavný most, využívajú motoristi na tranzit cez Bratislavu. Zároveň je to asi najobľúbenejší most v meste, keďže je najvyťaženejší.

graf zo zdrojov Magistrátu hl. mesta

Vjazdy na Prístavný most sú riešené lievikovým spôsobom, (spájaním viacerých jazdných pruhov do jedného), čo v časoch dopravnej špičky vytvára kolóny. Situáciu vtedy nezlepšuje ani tranzitná kamiónová doprava prechádzajúca cez diaľničný obchvat.

Kamióny, v snahe pustiť autá prichádzajúce na most, najčastejšie brzdia na rýchlosť nižšiu ako 40 km/h, čo spomaľuje premávku na diaľničnom obchvate.

Okrem toho, motivácia "dostať sa na most" je silný argument pre niektorých motoristov, aby sa dostali pred kamióny, kým sú pomalé. Aby však nedošlo k zrážkam, kamionisti svoj voz často zastavia. No a niekoľkonápravový kolos sa ťažko rozbieha. Kolóna za nimi sa teda musí prispôsobiť. Niekedy aj státím na mieste.

Druhý, ľavý, jazdný pruh na obchvate tým takisto trpí, pretože zo zablokovaného pravého doň prechádzajú autá, ktoré však majú nízku rýchlosť. Tak sa spomaľuje aj ľavý pruh. A ako to nakoniec končí? V horšom prípade nervozitou a nehodami, v lepšom prípade tak, ako sa nám to podarilo natočiť.

Všimnite si premávku na Prístavnom moste v protismere. Približne na úrovni prvého bilboardu vľavo je vjazd na most v smere do Petržalky.

Čo by sa s tým dalo robiť?

Tí, ktorí jazdia cez bratislavské mosty vedia, že v niektorých časoch je jedno, ktorý most použijú na prejazd. Sú totiž upchaté. Možno by pomohol ďalší most, ktorý by bol vyčlenený len pre tranzitnú dopravu. Možno by sa tak nadobro vyriešilo miešanie tranzitu s vnútomestskou dopravou.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šliapnuť do pedálov – a ide sa na to!
  2. Morca-della a Pali. Tatrakon stojí na osvedčenej klasike
  3. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať?
  4. Štát zvyšuje dotácie na nájomné bývanie
  5. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny
  6. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME
  7. Sledujte príjem živín u starých rodičov
  8. Najradšej by ste pri čítaní správ odleteli preč?
  1. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať?
  2. Spolu tvoríme inkluzívne susedstvá
  3. Zákazníci OMV môžu vrátiť prírode kúsok lesa
  4. Štát zvyšuje dotácie na nájomné bývanie
  5. Industriálna Spilka Offices je súčasťou Týždňa zelených budov
  6. Hagyari: Som pripravený intenzívne a tvrdo pracovať
  7. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny
  8. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME
  1. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 12 418
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 9 999
  3. OMV mení kuchynský olej za kávu. Teraz na celom Slovensku 3 822
  4. Najradšej by ste pri čítaní správ odleteli preč? 3 428
  5. Morca-della a Pali. Tatrakon stojí na osvedčenej klasike 2 782
  6. Rozbolí vás žalúdok zo studenej vody? Najväčšie mýty o trávení 2 653
  7. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 191
  8. Viete, ktorá je najvzácnejšia komodita? Budete prekvapení! 1 767
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Vladimír Krátky: Karel Hirman vs. nejaký Smerák - v nedeľu v komerčnej televízií .
  2. Anna Miľanová: Cesta vlakom... 2022
  3. Dana Janebová: Svetlo pre teba
  4. Ján Valchár: Norma na 5.300% alebo sedem mesiacov štvojdňovej operácie
  5. Daniel Jankech: Ako som prežil detstvo a mladosť bez ruského plynu.
  6. Soňa Bulbeck: Dopadne Slovensko podobne ako Libanon?
  7. Jaroslav Polaček: Robíme to čestne. Budeme v tom pokračovať
  8. Štefan Vidlár: Premyslený politický ťah?
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 14 718
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 12 124
  3. Milan Removčík: Vlakom do Splitu. 6 277
  4. Martin Majzlan: Pamír, miesto kde som zanechal kus svojho srdca (+Video) 6 114
  5. Miroslav Lukáč: Viete že ruský trpaslík je najväčší na svete, ruské hodinky najrýchlejšie a Červená armáda nie je krvavočervená, ale ružová? 5 094
  6. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 4 662
  7. Tereza Krajčová: Grécke Atény 2/4 - Majestátny Acropolis, antická atmosféra v Agore a stopy Rimanov 4 482
  8. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu 4 256
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu