SME

Prečo sú zápchy na Prístavnom moste?

Každé ráno, na obed a večer sa na vjazdoch na Prístavný most v Bratislave tvoria dopravné zápchy. Prečo? Lebo sa mieša tranzitná doprava s vnútromestskou, veľa ľudí začína a končí s prácou približne v tom istom čase a kamióny sa pomaly rozbiehajú.

Každé ráno, na obed a večer sa na vjazdoch na Prístavný most v Bratislave tvoria dopravné zápchy. Prečo?

Diaľničný obchvat v hlavnom meste, ktorého súčasťou je aj Prístavný most, využívajú motoristi na tranzit cez Bratislavu. Zároveň je to asi najobľúbenejší most v meste, keďže je najvyťaženejší.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

graf zo zdrojov magistrátu hl. mesta

Vjazdy na Prístavný most sú riešené lievikovým spôsobom, (spájaním viacerých jazdných pruhov do jedného), čo v časoch dopravnej špičky vytvára kolóny. Situáciu vtedy nezlepšuje ani tranzitná kamiónová doprava prechádzajúca cez diaľničný obchvat.

SkryťVypnúť reklamu

Kamióny, v snahe pustiť autá prichádzajúce na most, najčastejšie brzdia na rýchlosť nižšiu ako 40 km/h, čo spomaľuje premávku na diaľničnom obchvate.

Okrem toho, motivácia "dostať sa na most" je silný argument pre niektorých motoristov, aby sa dostali pred kamióny, kým sú pomalé. Aby však nedošlo k zrážkam, kamionisti svoj voz často zastavia. No a niekoľkonápravový kolos sa ťažko rozbieha. Kolóna za nimi sa teda musí prispôsobiť. Niekedy aj státím na mieste.

Druhý, ľavý, jazdný pruh na obchvate tým takisto trpí, pretože zo zablokovaného pravého doň prechádzajú autá, ktoré však majú nízku rýchlosť. Tak sa spomaľuje aj ľavý pruh. A ako to nakoniec končí? V horšom prípade nervozitou a nehodami, v lepšom prípade tak, ako sa nám to podarilo natočiť.

SkryťVypnúť reklamu

Všimnite si premávku na Prístavnom moste v protismere. Približne na úrovni prvého bilboardu vľavo je vjazd na most v smere do Petržalky.

Čo by sa s tým dalo robiť?

Tí, ktorí jazdia cez bratislavské mosty vedia, že v niektorých časoch je jedno, ktorý most použijú na prejazd. Sú totiž upchaté. Možno by pomohol ďalší most, ktorý by bol vyčlenený len pre tranzitnú dopravu. Možno by sa tak nadobro vyriešilo miešanie tranzitu s vnútomestskou dopravou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 119
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 9 445
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 256
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 151
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 040
  6. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 2 950
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 436
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 292
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Anton Kovalčík: Druhá svetová a James Bond z Vatikánu. Prvá časť.
  2. Tomáš Susko: Slnko v sieti pre Vlny? Prečo ocenený scenár nefunguje.
  3. Soňa Kallová: Zelený štvrtok v Tesco
  4. Michal Michňák: Vlastné bývanie? Pre mnohých Slovákov už len sen
  5. Eva Bachletová: Veľkonočný zázrak života
  6. Viktor Pamula: Rozmohol sa nám tu taký nešvár.
  7. Tomáš Vodvářka: Velký pátek jako příležitost
  8. Vladimír Bojničan: Pluralita nie je len nejaký rozmar modernity. Je to náš civilizačný základ
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 46 120
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 21 595
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 20 386
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 691
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 552
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 836
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 360
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 9 810
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu