SME
Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky

Prečo sú zápchy na Prístavnom moste?

Každé ráno, na obed a večer sa na vjazdoch na Prístavný most v Bratislave tvoria dopravné zápchy. Prečo? Lebo sa mieša tranzitná doprava s vnútromestskou, veľa ľudí začína a končí s prácou približne v tom istom čase a kamióny sa pomaly rozbiehajú.

Každé ráno, na obed a večer sa na vjazdoch na Prístavný most v Bratislave tvoria dopravné zápchy. Prečo?

Diaľničný obchvat v hlavnom meste, ktorého súčasťou je aj Prístavný most, využívajú motoristi na tranzit cez Bratislavu. Zároveň je to asi najobľúbenejší most v meste, keďže je najvyťaženejší.

graf zo zdrojov Magistrátu hl. mesta

Vjazdy na Prístavný most sú riešené lievikovým spôsobom, (spájaním viacerých jazdných pruhov do jedného), čo v časoch dopravnej špičky vytvára kolóny. Situáciu vtedy nezlepšuje ani tranzitná kamiónová doprava prechádzajúca cez diaľničný obchvat.

Kamióny, v snahe pustiť autá prichádzajúce na most, najčastejšie brzdia na rýchlosť nižšiu ako 40 km/h, čo spomaľuje premávku na diaľničnom obchvate.

Okrem toho, motivácia "dostať sa na most" je silný argument pre niektorých motoristov, aby sa dostali pred kamióny, kým sú pomalé. Aby však nedošlo k zrážkam, kamionisti svoj voz často zastavia. No a niekoľkonápravový kolos sa ťažko rozbieha. Kolóna za nimi sa teda musí prispôsobiť. Niekedy aj státím na mieste.

Druhý, ľavý, jazdný pruh na obchvate tým takisto trpí, pretože zo zablokovaného pravého doň prechádzajú autá, ktoré však majú nízku rýchlosť. Tak sa spomaľuje aj ľavý pruh. A ako to nakoniec končí? V horšom prípade nervozitou a nehodami, v lepšom prípade tak, ako sa nám to podarilo natočiť.

Všimnite si premávku na Prístavnom moste v protismere. Približne na úrovni prvého bilboardu vľavo je vjazd na most v smere do Petržalky.

Čo by sa s tým dalo robiť?

Tí, ktorí jazdia cez bratislavské mosty vedia, že v niektorých časoch je jedno, ktorý most použijú na prejazd. Sú totiž upchaté. Možno by pomohol ďalší most, ktorý by bol vyčlenený len pre tranzitnú dopravu. Možno by sa tak nadobro vyriešilo miešanie tranzitu s vnútomestskou dopravou.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Hygge ako životný štýl
  4. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  5. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  6. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  7. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  8. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  9. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  10. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 33 835
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 32 830
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 13 860
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 10 188
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 154
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 578
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 913
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 633
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 588
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 600
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Miroslav Marček na hlavnom pojednávaní v prípade obžaloby za vraždu Jána Kuciaka, Martiny Kušnírovej a Petra Molnára začiatkom roka 2020.

Miroslav Marček si odpykáva trest 25 rokov za tri vraždy.

4 h

Už stihol vydať zásadné nariadenia.

3 h
Marcel Slávik

Sulík naňho podal trestné oznámenie.

8 h