SME
Nedeľa, 26. september, 2021 | Meniny má EditaKrížovkyKrížovky
JAPONSKÍ KONŠTRUKTÉRI ČERPALI SKÚSENOSTI PRIAMO MEDZI ZÁKAZNÍKMI.

Toyotu Avensis ušili pre Európu

Prvá generácia prišla do Európy pred jedenástimi rokmi. Jej nasledovník sa na trhu zohrial šesť rokov a vynútil si ďalšieho nástupcu. Tretia generácia modelu Avensis prichádza v čase, keď zavýja kríza, ale život ide ďalej.

Avensis sa zmenil navonok aj vo vnútri.Avensis sa zmenil navonok aj vo vnútri. (Zdroj: Katarína Chválová)

MILÁNO. Ak chcete namiešať kokteil, musíte spoznať chute zákazníka. Na tom stavali inžinieri, ktorí sondovali obsah chuťových pohárikov Európanov. Zistili, že Toyota Avensis sa zapísala do povedomia veľkým priestorom a kvalitou.

Preto je nový Avensis ešte dlhší a širší o päť centimetrov a postavený na novej platforme s kolesami posunutými do vonkajších rohov. Verzie sedan a kombi sa zhodujú vo výške 1480 milimetrov a rázvore náprav 2700 milimetrov.

Nevedno, či nový dizajn bude chutiť európskemu zákazníkovi, nám sa páčilo hlavne kombi s decentne sa zvažujúcimi bočnými krivkami, čo je pre zarytých ženských odporcov kombíkov neobvyklé vyhlásenie. Konzervatívne tmavošedé a strieborné farby testovacích áut by sme oželeli a privítali veselšie.

Interiér dvíha náladu, lebo fľaša na vodu, kľúče, peňaženka aj okuliare dostali svoje miesto v stredovej konzole, čo predchodca neposkytoval. Vyššia výbava testovaného modelu mala kožené sedadlá s výbornou oporou chrbta a povrch stredovej konzoly s efektnou čiernou matnou textúrou. V ľudovejšej verzii sme sa uspokojili s textilnými poťahmi a plastovým obložením prístrojovej dosky.

Výkon verzus emisie

Konštruktéri vylepšovali technológie, ktoré zvyšujú výkon a zároveň znižujú spotrebu a emisie. Benzínovým motorom s objemom 1.6 a 1.8 Valvematic vďaka zlepšenej technológii dual VVT-i ( duálne časovanie ventilov ) vzrástol výkon od troch do 20 % , kým spotreba a CO2 emisie klesli od desať do 26 %.

Naftové motory D-4D po úprave dodávajú vyšší krútiaci moment pri nižšej rýchlosti, čím sa spríjemňuje jazda a znižujú emisie. Výška emisií spĺňa normu EURO V. Podiel na zásluhách patrí i novým prevodovkám.

Pokroková CVT prevodovka označovaná ako Multidrive S v spojení s benzínovými motormi 1.8 a 2.0 pracuje tiež v sekvenčnom móde so siedmimi vopred nastavenými stupňami a môže byť ostatným prevodovkám s plynulo meniteľným prevodom vzorom . Ďalšia nová šesťstupňová automatická prevodovka je v spojení s dieselovým motorom 2.2 l po prvý krát.

Dobehnutá strata

Po šiestich rokoch prišiel čas doplniť i prvky aktívnej a pasívnej bezpečnosti . Súčasťou štandardnej výbavy sú aktívne opierky hlavy, núdzový brzdový signál fungujúci v núdzovom brzdení blikaním brzdových svetiel a sedem airbagov.

Zoznam príplatkovej bezpečnostnej výbavy obsahuje zadnú parkovaciu kameru, adaptívny tempomat, predkolízny systém, systém opustenia pruhu a množstvo iných. Ambície konštruktérov siahajú na métu piatich hviezdičiek bezpečnosti Euro NCAP, hoci od tohto roka sú testovacie podmienky náročnejšie.

Úplne nové auto

Prvá jazda s Avensisom splnila náročné očakávania na auto strednej triedy. Posunutie predných stĺpikov o 11 centimetrov dopredu otvorilo výhľad do strán. Nová platforma podvozku spolu s nastavením pruženia sa premietli do dobrej ovládateľnosti auta a stability na ceste.

Výrazne tiež klesol koeficient odporu vzduchu a tým pádom aerodynamický hluk. Mínusom môže byť pri sedane menší objem kufra o jedenásť litrov, ktoré prepadli v prospech pohodlia posádky a naša spotreba pri teste vyššia od papierovej hodnoty o necelý liter.

Cestu hradila spoločnosť Toyota

Toyota Avensis - technické parametre

Motor 1.6 1.8 2.0 2.0 D-4D 2.2 D-4D 150 2.2 D-4D 180
zdvihový objem valcov (cm³) 1598 1798 1986 1998 2231 2231
výkon (kW/k) 97/132 108/145 112/152 93/126 110/150 130/177
krútiaci moment (Nm) 160 180 196 310 340 400
priemerná spotreba (l/100 km) 6,5 6,5 6,9 5,3 5,5 5,9
zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 10,4 9,4 9,0 9,7 8,9 8,5
maximálna rýchlosť (km/h) 200 200 205 200 210 220
pohotovostná hmotnosť (kg) 1365 1370 1400 1490 1515 1515

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  2. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem
  3. Znalec slovenského brandy
  4. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho
  5. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy?
  6. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty
  7. Školy sa znova môžu zapojiť do zberu starých mobilov
  8. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  9. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  10. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  1. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou?
  2. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  3. Samočistiace vypínače chránia pred infekciami
  4. Hobbymarket OBI predstavil nový koncept predajne v Michalovciach
  5. Aktuálne radarové a slovenské hlásenia v autokamere?
  6. Tesco announces net-zero target of 2035 for its operations
  7. Lekárska prehliadka pre cudzincov je v Nitre, aj bez objednania
  8. Rozšírená realita a ovládanie na diaľku
  9. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  10. Trnavské mýto: Od centrálneho trhoviska ku kongresovej sále
  1. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 6 991
  2. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 6 058
  3. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 4 641
  4. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 4 281
  5. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 4 229
  6. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem 3 723
  7. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 3 510
  8. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 478
  9. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy? 3 218
  10. "Je to dravec!" Priznáva šéfkuchár Michal Konrád 2 615
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kandidát SPD na kancelára Olaf Scholz.

Nemci si volili parlament aj kancelára.


a 5 ďalší 10 h
Julian Alaphilippe počas majstrovstiev sveta 2021.

Sagan nezachytil rozhodujúci útok súperov.


Sportnet a 1 ďalší 2 h

Neprehliadnite tiež

Lužný most s dĺžkou vyše 3 kilometre je šiestym bratislavským mostom.

Motoristi pri jeho prejazde potrebujú diaľničnú známku.


SITA 4 h
Peugeot 308

Silnejší motor má jedine plug-in hybrid.


24. sep
Toyota Mirai a tankovanie vodíka.

Prvá z nich bude medzi Handlovou a Prievidzou.


23. sep
Volkswagen Caddy California

Jazdí s podobným komfortom ako Golf.


21. sep

Blogy SME

  1. Vladimír Benčík: Vietnam – viete že sa na vietnamskom trhu dá kúpiť láska i šťastie?
  2. Věra Tepličková: Čo sme sa dozvedeli v nedeľných politických diskusiách?
  3. Marián Kozák: Ing. Ladislav Pleša - životný príbeh
  4. Ján Buocik: Obchvat a nová diaľnica D4/R7 ako dobrá správa? Skôr zlý vtip! Najmä pre Bratislavčanov.
  5. Ústav verejnej politiky FSEV UK: Metodologické okienko: Metodologické nedostatky diplomových prác I. časť
  6. Štefan Vidlár: Úvaha o korupčnej amnestii
  7. Zuzana Cascino: Striptér duše
  8. Štefan Vidlár: Za ty prachy z Bruselu
  1. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 26 799
  2. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič. 7 847
  3. Martin Dorčák: DPH podľa Remišovej 6 211
  4. Lucie Meisnerová: Svadba v polovici života 5 788
  5. Radovan Kulín: Kováčik má šťastie, že nevyrábal mastičky z konope 5 583
  6. Marcel Burkert: Šokujúce slová Dr. Urbánka, ktorý 20 rokov pracoval pre fy ako Pfizer, Johnson a iné. 4 708
  7. Stanislav Martinčko: R.Fico sa stal kajúcnikom č.1 !!! 4 704
  8. Peter Chudý: Šesť spôsobov na odstránenie čestného policajta alebo ako to bolo za prezidentovania Tibora Gašpara a likvidačné metódy prehnitého systému dnes. 4 076
  1. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  2. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  3. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  4. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  5. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  6. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
  7. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
  8. Pavol Koprda: Očkovacia lotéria: Čo môže priniesť a kde sú jej úskalia? Pohľad cez dáta, teóriu hier a hazardné hry
Skryť Zatvoriť reklamu