SME
reklama

Toyotu Avensis ušili pre Európu

Prvá generácia prišla do Európy pred jedenástimi rokmi. Jej nasledovník sa na trhu zohrial šesť rokov a vynútil si ďalšieho nástupcu. Tretia generácia modelu Avensis prichádza v čase, keď zavýja kríza, ale život ide ďalej.

Avensis sa zmenil navonok aj vo vnútri.Avensis sa zmenil navonok aj vo vnútri. (Zdroj: Katarína Chválová)

MILÁNO. Ak chcete namiešať kokteil, musíte spoznať chute zákazníka. Na tom stavali inžinieri, ktorí sondovali obsah chuťových pohárikov Európanov. Zistili, že Toyota Avensis sa zapísala do povedomia veľkým priestorom a kvalitou.

Preto je nový Avensis ešte dlhší a širší o päť centimetrov a postavený na novej platforme s kolesami posunutými do vonkajších rohov. Verzie sedan a kombi sa zhodujú vo výške 1480 milimetrov a rázvore náprav 2700 milimetrov.

Nevedno, či nový dizajn bude chutiť európskemu zákazníkovi, nám sa páčilo hlavne kombi s decentne sa zvažujúcimi bočnými krivkami, čo je pre zarytých ženských odporcov kombíkov neobvyklé vyhlásenie. Konzervatívne tmavošedé a strieborné farby testovacích áut by sme oželeli a privítali veselšie.

Interiér dvíha náladu, lebo fľaša na vodu, kľúče, peňaženka aj okuliare dostali svoje miesto v stredovej konzole, čo predchodca neposkytoval. Vyššia výbava testovaného modelu mala kožené sedadlá s výbornou oporou chrbta a povrch stredovej konzoly s efektnou čiernou matnou textúrou. V ľudovejšej verzii sme sa uspokojili s textilnými poťahmi a plastovým obložením prístrojovej dosky.

Výkon verzus emisie

Konštruktéri vylepšovali technológie, ktoré zvyšujú výkon a zároveň znižujú spotrebu a emisie. Benzínovým motorom s objemom 1.6 a 1.8 Valvematic vďaka zlepšenej technológii dual VVT-i ( duálne časovanie ventilov ) vzrástol výkon od troch do 20 % , kým spotreba a CO2 emisie klesli od desať do 26 %.

Naftové motory D-4D po úprave dodávajú vyšší krútiaci moment pri nižšej rýchlosti, čím sa spríjemňuje jazda a znižujú emisie. Výška emisií spĺňa normu EURO V. Podiel na zásluhách patrí i novým prevodovkám.

Pokroková CVT prevodovka označovaná ako Multidrive S v spojení s benzínovými motormi 1.8 a 2.0 pracuje tiež v sekvenčnom móde so siedmimi vopred nastavenými stupňami a môže byť ostatným prevodovkám s plynulo meniteľným prevodom vzorom . Ďalšia nová šesťstupňová automatická prevodovka je v spojení s dieselovým motorom 2.2 l po prvý krát.

Dobehnutá strata

Po šiestich rokoch prišiel čas doplniť i prvky aktívnej a pasívnej bezpečnosti . Súčasťou štandardnej výbavy sú aktívne opierky hlavy, núdzový brzdový signál fungujúci v núdzovom brzdení blikaním brzdových svetiel a sedem airbagov.

Zoznam príplatkovej bezpečnostnej výbavy obsahuje zadnú parkovaciu kameru, adaptívny tempomat, predkolízny systém, systém opustenia pruhu a množstvo iných. Ambície konštruktérov siahajú na métu piatich hviezdičiek bezpečnosti Euro NCAP, hoci od tohto roka sú testovacie podmienky náročnejšie.

Úplne nové auto

Prvá jazda s Avensisom splnila náročné očakávania na auto strednej triedy. Posunutie predných stĺpikov o 11 centimetrov dopredu otvorilo výhľad do strán. Nová platforma podvozku spolu s nastavením pruženia sa premietli do dobrej ovládateľnosti auta a stability na ceste.

Výrazne tiež klesol koeficient odporu vzduchu a tým pádom aerodynamický hluk. Mínusom môže byť pri sedane menší objem kufra o jedenásť litrov, ktoré prepadli v prospech pohodlia posádky a naša spotreba pri teste vyššia od papierovej hodnoty o necelý liter.

Cestu hradila spoločnosť Toyota

Toyota Avensis - technické parametre

Motor 1.6 1.8 2.0 2.0 D-4D 2.2 D-4D 150 2.2 D-4D 180
zdvihový objem valcov (cm³) 1598 1798 1986 1998 2231 2231
výkon (kW/k) 97/132 108/145 112/152 93/126 110/150 130/177
krútiaci moment (Nm) 160 180 196 310 340 400
priemerná spotreba (l/100 km) 6,5 6,5 6,9 5,3 5,5 5,9
zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 10,4 9,4 9,0 9,7 8,9 8,5
maximálna rýchlosť (km/h) 200 200 205 200 210 220
pohotovostná hmotnosť (kg) 1365 1370 1400 1490 1515 1515

Autor: Katarína Chválová

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 703
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 528
  3. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 15 861
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 729
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 9 999
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 781
  7. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 8 561
  8. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 498
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Peter Homola: Nájdený papyrus v slovenčine!
  2. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými kalváriami - Sabinov
  3. Anna Miľanová: Vážení rodičia, starí rodičia, učitelia, akonáhle sa dieťa, mládež...
  4. Ľubomír Belák: Slovensko hľadá prezidenta
  5. Tupou Ceruzou: Pellegriniho pravá tvár
  6. Věra Tepličková: Prečo voliť Pellegriniho?
  7. Ľuboš Vodička: Čerín, kostol za hradbami
  8. Martin Pánik: Sú premnožené
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 506
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 481
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 358
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 11 890
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 351
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 343
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 7 928
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 417
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu