SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky
JAPONSKÍ KONŠTRUKTÉRI ČERPALI SKÚSENOSTI PRIAMO MEDZI ZÁKAZNÍKMI.

Toyotu Avensis ušili pre Európu

Prvá generácia prišla do Európy pred jedenástimi rokmi. Jej nasledovník sa na trhu zohrial šesť rokov a vynútil si ďalšieho nástupcu. Tretia generácia modelu Avensis prichádza v čase, keď zavýja kríza, ale život ide ďalej.

Avensis sa zmenil navonok aj vo vnútri.Avensis sa zmenil navonok aj vo vnútri. (Zdroj: Katarína Chválová)

MILÁNO. Ak chcete namiešať kokteil, musíte spoznať chute zákazníka. Na tom stavali inžinieri, ktorí sondovali obsah chuťových pohárikov Európanov. Zistili, že Toyota Avensis sa zapísala do povedomia veľkým priestorom a kvalitou.

Preto je nový Avensis ešte dlhší a širší o päť centimetrov a postavený na novej platforme s kolesami posunutými do vonkajších rohov. Verzie sedan a kombi sa zhodujú vo výške 1480 milimetrov a rázvore náprav 2700 milimetrov.

Nevedno, či nový dizajn bude chutiť európskemu zákazníkovi, nám sa páčilo hlavne kombi s decentne sa zvažujúcimi bočnými krivkami, čo je pre zarytých ženských odporcov kombíkov neobvyklé vyhlásenie. Konzervatívne tmavošedé a strieborné farby testovacích áut by sme oželeli a privítali veselšie.

Interiér dvíha náladu, lebo fľaša na vodu, kľúče, peňaženka aj okuliare dostali svoje miesto v stredovej konzole, čo predchodca neposkytoval. Vyššia výbava testovaného modelu mala kožené sedadlá s výbornou oporou chrbta a povrch stredovej konzoly s efektnou čiernou matnou textúrou. V ľudovejšej verzii sme sa uspokojili s textilnými poťahmi a plastovým obložením prístrojovej dosky.

Výkon verzus emisie

Konštruktéri vylepšovali technológie, ktoré zvyšujú výkon a zároveň znižujú spotrebu a emisie. Benzínovým motorom s objemom 1.6 a 1.8 Valvematic vďaka zlepšenej technológii dual VVT-i ( duálne časovanie ventilov ) vzrástol výkon od troch do 20 % , kým spotreba a CO2 emisie klesli od desať do 26 %.

Naftové motory D-4D po úprave dodávajú vyšší krútiaci moment pri nižšej rýchlosti, čím sa spríjemňuje jazda a znižujú emisie. Výška emisií spĺňa normu EURO V. Podiel na zásluhách patrí i novým prevodovkám.

Pokroková CVT prevodovka označovaná ako Multidrive S v spojení s benzínovými motormi 1.8 a 2.0 pracuje tiež v sekvenčnom móde so siedmimi vopred nastavenými stupňami a môže byť ostatným prevodovkám s plynulo meniteľným prevodom vzorom . Ďalšia nová šesťstupňová automatická prevodovka je v spojení s dieselovým motorom 2.2 l po prvý krát.

Dobehnutá strata

Po šiestich rokoch prišiel čas doplniť i prvky aktívnej a pasívnej bezpečnosti . Súčasťou štandardnej výbavy sú aktívne opierky hlavy, núdzový brzdový signál fungujúci v núdzovom brzdení blikaním brzdových svetiel a sedem airbagov.

Zoznam príplatkovej bezpečnostnej výbavy obsahuje zadnú parkovaciu kameru, adaptívny tempomat, predkolízny systém, systém opustenia pruhu a množstvo iných. Ambície konštruktérov siahajú na métu piatich hviezdičiek bezpečnosti Euro NCAP, hoci od tohto roka sú testovacie podmienky náročnejšie.

Úplne nové auto

Prvá jazda s Avensisom splnila náročné očakávania na auto strednej triedy. Posunutie predných stĺpikov o 11 centimetrov dopredu otvorilo výhľad do strán. Nová platforma podvozku spolu s nastavením pruženia sa premietli do dobrej ovládateľnosti auta a stability na ceste.

Výrazne tiež klesol koeficient odporu vzduchu a tým pádom aerodynamický hluk. Mínusom môže byť pri sedane menší objem kufra o jedenásť litrov, ktoré prepadli v prospech pohodlia posádky a naša spotreba pri teste vyššia od papierovej hodnoty o necelý liter.

Cestu hradila spoločnosť Toyota

Toyota Avensis - technické parametre

Motor 1.6 1.8 2.0 2.0 D-4D 2.2 D-4D 150 2.2 D-4D 180
zdvihový objem valcov (cm³) 1598 1798 1986 1998 2231 2231
výkon (kW/k) 97/132 108/145 112/152 93/126 110/150 130/177
krútiaci moment (Nm) 160 180 196 310 340 400
priemerná spotreba (l/100 km) 6,5 6,5 6,9 5,3 5,5 5,9
zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 10,4 9,4 9,0 9,7 8,9 8,5
maximálna rýchlosť (km/h) 200 200 205 200 210 220
pohotovostná hmotnosť (kg) 1365 1370 1400 1490 1515 1515

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  2. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  3. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  4. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  8. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  9. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  10. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 548
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 676
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 465
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 750
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 127
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 15 801
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 898
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 505
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 233
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 009
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Toyota Yaris, RAV4, Auris, Corolla, ... na Auto.sme.sk

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Testovanie pracovníkov kultúry a médií v budove RTVS.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Testovanie nie je hlasovanie, dajte sa otestovať

Je dôležité, aby štát dokázal otestovať všetkých, ktorí chcú byť zodpovední.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.

Neprehliadnite tiež

Suzuki Ignis vie potešiť najmä nízkou spotrebou (test)

Aj s priestorom hospodári ako máloktoré iné auto.

Suzuki Ignis

Predaje nových áut v Európe rastú a sú lepšie ako pred koronou

Elektrifikované autá už predbehli dieselové.

Opel Corsa v predajoch predbehol Renault Clio a stal sa druhým najpredávanejším autom v Európe.

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L