SME
Nedeľa, 25. september, 2022 | Meniny má Vladislav

Toyotu Avensis ušili pre Európu

Prvá generácia prišla do Európy pred jedenástimi rokmi. Jej nasledovník sa na trhu zohrial šesť rokov a vynútil si ďalšieho nástupcu. Tretia generácia modelu Avensis prichádza v čase, keď zavýja kríza, ale život ide ďalej.

Avensis sa zmenil navonok aj vo vnútri.Avensis sa zmenil navonok aj vo vnútri. (Zdroj: Katarína Chválová)

MILÁNO. Ak chcete namiešať kokteil, musíte spoznať chute zákazníka. Na tom stavali inžinieri, ktorí sondovali obsah chuťových pohárikov Európanov. Zistili, že Toyota Avensis sa zapísala do povedomia veľkým priestorom a kvalitou.

Preto je nový Avensis ešte dlhší a širší o päť centimetrov a postavený na novej platforme s kolesami posunutými do vonkajších rohov. Verzie sedan a kombi sa zhodujú vo výške 1480 milimetrov a rázvore náprav 2700 milimetrov.

Nevedno, či nový dizajn bude chutiť európskemu zákazníkovi, nám sa páčilo hlavne kombi s decentne sa zvažujúcimi bočnými krivkami, čo je pre zarytých ženských odporcov kombíkov neobvyklé vyhlásenie. Konzervatívne tmavošedé a strieborné farby testovacích áut by sme oželeli a privítali veselšie.

Interiér dvíha náladu, lebo fľaša na vodu, kľúče, peňaženka aj okuliare dostali svoje miesto v stredovej konzole, čo predchodca neposkytoval. Vyššia výbava testovaného modelu mala kožené sedadlá s výbornou oporou chrbta a povrch stredovej konzoly s efektnou čiernou matnou textúrou. V ľudovejšej verzii sme sa uspokojili s textilnými poťahmi a plastovým obložením prístrojovej dosky.

Výkon verzus emisie

Konštruktéri vylepšovali technológie, ktoré zvyšujú výkon a zároveň znižujú spotrebu a emisie. Benzínovým motorom s objemom 1.6 a 1.8 Valvematic vďaka zlepšenej technológii dual VVT-i ( duálne časovanie ventilov ) vzrástol výkon od troch do 20 % , kým spotreba a CO2 emisie klesli od desať do 26 %.

Naftové motory D-4D po úprave dodávajú vyšší krútiaci moment pri nižšej rýchlosti, čím sa spríjemňuje jazda a znižujú emisie. Výška emisií spĺňa normu EURO V. Podiel na zásluhách patrí i novým prevodovkám.

Pokroková CVT prevodovka označovaná ako Multidrive S v spojení s benzínovými motormi 1.8 a 2.0 pracuje tiež v sekvenčnom móde so siedmimi vopred nastavenými stupňami a môže byť ostatným prevodovkám s plynulo meniteľným prevodom vzorom . Ďalšia nová šesťstupňová automatická prevodovka je v spojení s dieselovým motorom 2.2 l po prvý krát.

Dobehnutá strata

Po šiestich rokoch prišiel čas doplniť i prvky aktívnej a pasívnej bezpečnosti . Súčasťou štandardnej výbavy sú aktívne opierky hlavy, núdzový brzdový signál fungujúci v núdzovom brzdení blikaním brzdových svetiel a sedem airbagov.

Zoznam príplatkovej bezpečnostnej výbavy obsahuje zadnú parkovaciu kameru, adaptívny tempomat, predkolízny systém, systém opustenia pruhu a množstvo iných. Ambície konštruktérov siahajú na métu piatich hviezdičiek bezpečnosti Euro NCAP, hoci od tohto roka sú testovacie podmienky náročnejšie.

Úplne nové auto

Prvá jazda s Avensisom splnila náročné očakávania na auto strednej triedy. Posunutie predných stĺpikov o 11 centimetrov dopredu otvorilo výhľad do strán. Nová platforma podvozku spolu s nastavením pruženia sa premietli do dobrej ovládateľnosti auta a stability na ceste.

Výrazne tiež klesol koeficient odporu vzduchu a tým pádom aerodynamický hluk. Mínusom môže byť pri sedane menší objem kufra o jedenásť litrov, ktoré prepadli v prospech pohodlia posádky a naša spotreba pri teste vyššia od papierovej hodnoty o necelý liter.

Cestu hradila spoločnosť Toyota

Toyota Avensis - technické parametre

Motor 1.6 1.8 2.0 2.0 D-4D 2.2 D-4D 150 2.2 D-4D 180
zdvihový objem valcov (cm³) 1598 1798 1986 1998 2231 2231
výkon (kW/k) 97/132 108/145 112/152 93/126 110/150 130/177
krútiaci moment (Nm) 160 180 196 310 340 400
priemerná spotreba (l/100 km) 6,5 6,5 6,9 5,3 5,5 5,9
zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 10,4 9,4 9,0 9,7 8,9 8,5
maximálna rýchlosť (km/h) 200 200 205 200 210 220
pohotovostná hmotnosť (kg) 1365 1370 1400 1490 1515 1515

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny
  3. Sledujte príjem živín u starých rodičov
  4. Najradšej by ste pri čítaní správ odleteli preč?
  5. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma?
  6. Realitný maklér v Poprade
  7. Je čas na cestovateľské plány, jeseň bude plná spoznávania
  8. Najradšej by ste pri čítaní správ nechali všetko plávať?
  1. Industriálna Spilka Offices je súčasťou Týždňa zelených budov
  2. Hagyari: Som pripravený intenzívne a tvrdo pracovať
  3. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny
  4. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME
  5. Je neskutočná! Pani Milada (80) búra svojou básničkou internety
  6. XTB vyhlasuje Conora McGregora za svojho globálneho ambasádora
  7. Šliapnuť do pedálov – a ide sa na to!
  8. Na Slovensku máme približne 23% fajčiarov
  1. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 11 652
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 6 830
  3. OMV mení kuchynský olej za kávu. Teraz na celom Slovensku 3 384
  4. Najradšej by ste pri čítaní správ odleteli preč? 3 282
  5. Rozbolí vás žalúdok zo studenej vody? Najväčšie mýty o trávení 3 250
  6. Morca-della a Pali. Tatrakon stojí na osvedčenej klasike 2 736
  7. Excelentná novinka v Tescu 2 064
  8. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 035
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Ivan Mlynár: Čoho sa to vlastne vyšetrovatelia NAKA okolo Jána Čurillu dožadujú.
  3. Jozef Javurek: Skandar
  4. Marian Nanias: Jadrová energia – Hra na schovávačku skončila.
  5. Marek Strapko: Irán vs. Rusko
  6. Post Bellum SK: Vojnou ich trápenie neskončilo. V Topoľčanoch sa rozpútal 24. septembra pogrom na Židov
  7. Ľuboš Vodička: Kostoly za hradbami: Pezinok Grinava
  8. Ľudmila Magdolenová: S deťmi po Balkáne. Časť druhá- Bosna a Hercegovina, vodopády Kravice (a ďalej do Čiernej Hory, záliv Boka Kotorska)
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 13 032
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 10 767
  3. Milan Removčík: Vlakom do Splitu. 6 264
  4. Martin Majzlan: Pamír, miesto kde som zanechal kus svojho srdca (+Video) 5 955
  5. Filip Kaľavský: Seniori bez obedov s dotáciou 5 803
  6. Miroslav Lukáč: Viete že ruský trpaslík je najväčší na svete, ruské hodinky najrýchlejšie a Červená armáda nie je krvavočervená, ale ružová? 5 351
  7. Tereza Krajčová: Grécke Atény 2/4 - Majestátny Acropolis, antická atmosféra v Agore a stopy Rimanov 4 450
  8. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu 4 247
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu