Po úvodnej 1400 km porcii diaľnic na ceste z Bratislavy do Valence (dejiska Rally Monte Carlo), ktorá bola pre našu posádku veľmi užitočnou previerkou priestorových parametrov nového modelu Mégan, sme si prvý deň na tratiach Rally Monte Carlo konečne užili trochu zákrut. Mierne sklamanie z priemernej ponuky miesta na zadných sedadlách tak vystriedalo nadšenie z naladenia podvozka, na Francúza veľmi presného a komunikatívneho riadenia a mimriadne odolných bŕzd.
Hneď ráno sme sa na vlastnej koži presvedčili, prečo je Rally Monte Carlo považovaná za jednu z najťažších asfaltových súťaží na svete. Stačí prejsť za kopec a podmienky na trati sa radikálne zmenia zo suchého na zľadovatelý povrch a opačne. Byť rýchly na týchto tratiach si preto vyžaduje v prvom rade veľkú predvídavosť a riadnu dávku citu, inak vodič môže veľmi ľahko skončiť mimo cesty.
Na rýchlostných skúškach Rally Monte Carlo pre vás testujeme dve verzie aktuálnej novinky nášho trhu. Renault Mégane s motormi 1.9 dCi (130 k) a 1.6 16V (110 k). Po úvodnom diaľničnom zábehu sme im včera trochu predýchali pľúca.
Na vrch má samozrejme naftový agregát, ktorý boduje po všetkých stránkach - skvelou dynamikou, kultúrou chodu aj spotrebou. Benzínový agregát ťažšie dýcha hlavne do kopca, ale očakávame, že s pribúdajúcimi kilometrami sa ešte otvorí. Spotreba oboch motorov sa po všerajšom dni pohybuje na úrovni 6,3 l (1.9 dCi) a 9,4 (1.6 16V)