Prednedávnom modernizovaný rad 407 zotrvá vo výrobnom programe automobilky Peugeot ešte minimálne rok a pol. Francúzi chystajú veľkolepú premiéru nástupcu - Peugeotu 408 - na druhú polovicu roka 2010. S veľkou pravdepodobnosťou bude debutovať na „domácom“ autosalóne v Paríži.
408 ako sedan, kombi i kupé
Najmä francúzske médiá priniesli niekoľko rôznych vízií nového sedanu s levom v znaku. Dve nekvalitné snímky pripojené k textu zobrazujú skutočný prototyp vozidla odfotografovaného v zákulisí vývojového centra automobilky. Aj keď asi nejde o definitívnu podobu je jasné, že ani predná časť Peugeotu 408 sa zrejme nezaobíde bez veľkej „tlamy“ privádzajúcej vzduch k motoru.
Nový sedan 408 bude s celkovou dĺžkou 4730 mm približne o 50 mm dlhší ako jeho predchodca. Väčší by mal byť aj rázvor osí kolies. Z karosárskych verzií sa ráta aj s výrobou praktického kombi (SW). Kupé má konkurovať autám ako Audi A5 alebo BMW 3 Coupé a pravdepodobne bude niesť označenie 508.
Neskôr príde aj hybrid
Športovým a zároveň elegantným zovňajškom i interiérom by Peugeot 408 rád prilákal aj zákazníkov siahajúcich po prémiových zástupcoch strednej triedy. Paleta poháňacích jednotiek bude obsahovať viacero zážihových i vznetových motorov. V úlohe základných motorizácií sa predstavia benzínové štvorvalce 1,6 VTi a prepĺňaný1,6 THP. K najvýkonnejším agregátom pod kapotou Peugeotu 408 má patriť šesťvalcový turbodiesel 3,0 l s výkonom 177 kW (240 k). Predbežne výrobca ráta aj s verziou vybavenou hybridným ústrojenstvom. Ekologicky ladený Peugeot 408 ale neuzrie svetlo sveta skôr ako v roku 2012.