SME

Škoda na čele Rallye Monte Carlo

Po havárii musel predčasne odstúpiť niekdajší majster sveta Didier Auriol. Fínsky mladík Juho Hänninen vedie debutujúcu Škodu Fabia S2000 k víťazstvu.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

VALENCE. 77. ročník legendárnej Rallye Monte Carlo odštartoval v stredu ráno. Na posádky síce čakali iba tri rýchlostné skúšky s celkovou dĺžkou necelých 80 kilometrov, ale aj viac ako 400 km dlhý spojovací úsek.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Monacká rely od samého úvodu ukazuje svoju pravú tvár. Súťažiaci sa v priebehu troch meraných úsekov stretli s poľadovicou, snehom i suchým asfaltom. Vstup do podujatia nevyšiel Janovi Kopeckému za volantom Škody Fabia S2000. Nefunkčný posilňovač riadenia na trati s množstvom zákrut českému pilotovi privodil veľkú časovú stratu i fyzické vyčerpanie. Po troch skúškach mu patrí až desiata priečka.

SkryťVypnúť reklamu

Šmýkanie sa najviac vyhovuje Hänninenovi O to väčšie prekvapenie pre súperov pripravil druhý jazdec mladoboleslavského tímu - Juho Hänninen. Zvolil pneumatiky s hrotmi, čo sa neskôr ukázalo ako správne rozhodnutie. Mladý Fín síce nedosiahol ani jeden najrýchlejší čas v rýchlostnej skúške, ale vyrovnané výkony ho vyniesli do čela priebežného poradia. Na chrbát mu dýchajú dvaja francúzski piloti - Stepháne Sarrazin a Nicolas Vouilloz (obaja jazdia s vozidlami Peugeot 207 S2000).

Úvod ako z veľkej knihy automobilových súťaží predviedol prvý deň 77. ročníka legendárnej Rallye Monte Carlo mladý talent z Fínska Juho Hänninen. Jedným druhým a dvomi štvrtými najrýchlejšími časmi vyniesol nováčika, Škodu Fabia S2000, do čela priebežného poradia prvého tohtoročného podujatia seriálu IRC.

SkryťVypnúť reklamu

Juho gratulujeme k vynikajúcemu úvodu súťaže pre vás, aj pre tím Škoda. Aký bol prvý deň z vášho pohľadu?

Veľmi dobrý. Prvá rýchlostná skúška bola trochu ťažká, pretože ráno bolo chladno a na trati sa nachádzalo veľa namrznutých miest. Zvládli sme to však bez problémov. Druhý a tretí meraný úsek bol potom oveľa ľahší. Dobre sme trafili výber penumatík, auto fungovalo perfektne, veľmi som si užil celý deň.

S autom neboli žiadne problémy, ste s ním spokojný?

Rozhodne áno. Nevidím žiadny dôvod na akékoľvek zmeny pred zajtrajškom.

S akou taktikou idete do druhého dňa?

So žiadnou, podobne ako dnes. Zajtra budú niektoré úseky suchšie a tým pádom sa pôjde v rýchlejšom tempe než dnes. Niektorí chlapci, ktorí sú za mnou, budú zajtra asi veľmi tlačiť, ale pokiaľ ma predstihnú nebudem z toho robiť paniku. Chcem nazbierať čo najviac skúseností pre seba aj pre tím. Takže teším sa na zajtra.

SkryťVypnúť reklamu

Aký povrch vám vyhovuje viac, zľadovatelý alebo zasnežený?

Zdá sa, že pokiaľ sa viac šmýka, súboj s chlapcami, ktorí majú viac skúseností z tohto regiónu, je vyrovnanejší. Keď bude suchšie, očakávam, že pôjdu rýchlejšie. Uvidíme zajtra.

Veríte vo víťazstvo?

Už teraz, keď vediem, som dosiahol viac ako som očakával pre súťažou. Nechcem na to myslieť. Uvidíme, čo prinesie zajtrajšok, piatok a noc z piatka na sobotu.

Dve obete jednej zákruty Namrznuté úseky trate si vyžiadali daň v podobe havárie skúseného Francúza Didiera Auriola (Peugeot 207 S2000) a Taliana Lucu Rossetiho (Fiat Punto Abarth S2000). Obaja piloti ukončili púť v prvom dni Rallye Monte Carlo v rovnakej zákrute testu číslo dva. Pre zmenu, technické problémy Fiatu Punto pribrzdili ďalšieho z favoritov - Toniho Gardemeistera. Naopak, dobrá voľba obutia spolu s vysokým nasadením vyniesli Rakúšana Franza Wittmanna jun. a jeho Mitsubishi Lancer Evo IX do elitnej desiatky priebežného poradia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prvý deň náročnej súťaže s prehľadom zvládli ďalšie dve české posádky. Liška s Jugasom figurujú na priebežnom 34. mieste, Rada s Petrom sú 36.

77. Rallye Automobile Monte Carlo - poradie po prvom dni: 1. Hänninen/Markkula (Škoda Fabia S2000) 56:32,8 min

2. Sarrazin/Renucci (Peugeot 207 S2000) + 11,9 s

3. Vouilloz/Klinger (Peugeot 207 S2000) + 33,9 s

4. Ogier/Ingrassia (Peugeot 207 S2000) + 49,3 s

5. Loix/Smets (Peugeot 207 S2000) + 54,6 s

6. Meeke/Nagle (Peugeot 207 S2000) + 1:01,3 min

7. Basso/Dotta (Abarth Grande Punto 2000) + 1:29,8 min

8. Gardemeister/Tuominen (Abarth Grande Punto S2000) + 1:35,5 min

9. Wittmann/Ettel (Mitsubishi Lancer Evo IX) + 3:31,2 min

10. Kopecký/Starý (Škoda Fabia S2000) + 4:30,0 min

SkryťVypnúť reklamu
reklama

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 119
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 9 450
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 257
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 151
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 040
  6. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 2 952
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 438
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 292
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Anton Kovalčík: Druhá svetová a James Bond z Vatikánu. Prvá časť.
  2. Tomáš Susko: Slnko v sieti pre Vlny? Prečo ocenený scenár nefunguje.
  3. Soňa Kallová: Zelený štvrtok v Tesco
  4. Michal Michňák: Vlastné bývanie? Pre mnohých Slovákov už len sen
  5. Eva Bachletová: Veľkonočný zázrak života
  6. Viktor Pamula: Rozmohol sa nám tu taký nešvár.
  7. Tomáš Vodvářka: Velký pátek jako příležitost
  8. Vladimír Bojničan: Pluralita nie je len nejaký rozmar modernity. Je to náš civilizačný základ
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 46 122
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 21 655
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 20 389
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 691
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 554
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 837
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 360
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 9 781
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu