SME
Sobota, 1. október, 2022 | Meniny má Arnold

Škoda na čele Rallye Monte Carlo

Po havárii musel predčasne odstúpiť niekdajší majster sveta Didier Auriol. Fínsky mladík Juho Hänninen vedie debutujúcu Škodu Fabia S2000 k víťazstvu.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

VALENCE. 77. ročník legendárnej Rallye Monte Carlo odštartoval v stredu ráno. Na posádky síce čakali iba tri rýchlostné skúšky s celkovou dĺžkou necelých 80 kilometrov, ale aj viac ako 400 km dlhý spojovací úsek.

Monacká rely od samého úvodu ukazuje svoju pravú tvár. Súťažiaci sa v priebehu troch meraných úsekov stretli s poľadovicou, snehom i suchým asfaltom. Vstup do podujatia nevyšiel Janovi Kopeckému za volantom Škody Fabia S2000. Nefunkčný posilňovač riadenia na trati s množstvom zákrut českému pilotovi privodil veľkú časovú stratu i fyzické vyčerpanie. Po troch skúškach mu patrí až desiata priečka.

Šmýkanie sa najviac vyhovuje Hänninenovi

O to väčšie prekvapenie pre súperov pripravil druhý jazdec mladoboleslavského tímu - Juho Hänninen. Zvolil pneumatiky s hrotmi, čo sa neskôr ukázalo ako správne rozhodnutie. Mladý Fín síce nedosiahol ani jeden najrýchlejší čas v rýchlostnej skúške, ale vyrovnané výkony ho vyniesli do čela priebežného poradia. Na chrbát mu dýchajú dvaja francúzski piloti - Stepháne Sarrazin a Nicolas Vouilloz (obaja jazdia s vozidlami Peugeot 207 S2000).

Úvod ako z veľkej knihy automobilových súťaží predviedol prvý deň 77. ročníka legendárnej Rallye Monte Carlo mladý talent z Fínska Juho Hänninen. Jedným druhým a dvomi štvrtými najrýchlejšími časmi vyniesol nováčika, Škodu Fabia S2000, do čela priebežného poradia prvého tohtoročného podujatia seriálu IRC.

Juho gratulujeme k vynikajúcemu úvodu súťaže pre vás, aj pre tím Škoda. Aký bol prvý deň z vášho pohľadu?

Veľmi dobrý. Prvá rýchlostná skúška bola trochu ťažká, pretože ráno bolo chladno a na trati sa nachádzalo veľa namrznutých miest. Zvládli sme to však bez problémov. Druhý a tretí meraný úsek bol potom oveľa ľahší. Dobre sme trafili výber penumatík, auto fungovalo perfektne, veľmi som si užil celý deň.

S autom neboli žiadne problémy, ste s ním spokojný?

Rozhodne áno. Nevidím žiadny dôvod na akékoľvek zmeny pred zajtrajškom.

S akou taktikou idete do druhého dňa?

So žiadnou, podobne ako dnes. Zajtra budú niektoré úseky suchšie a tým pádom sa pôjde v rýchlejšom tempe než dnes. Niektorí chlapci, ktorí sú za mnou, budú zajtra asi veľmi tlačiť, ale pokiaľ ma predstihnú nebudem z toho robiť paniku. Chcem nazbierať čo najviac skúseností pre seba aj pre tím. Takže teším sa na zajtra.

Aký povrch vám vyhovuje viac, zľadovatelý alebo zasnežený?

Zdá sa, že pokiaľ sa viac šmýka, súboj s chlapcami, ktorí majú viac skúseností z tohto regiónu, je vyrovnanejší. Keď bude suchšie, očakávam, že pôjdu rýchlejšie. Uvidíme zajtra.

Veríte vo víťazstvo?

Už teraz, keď vediem, som dosiahol viac ako som očakával pre súťažou. Nechcem na to myslieť. Uvidíme, čo prinesie zajtrajšok, piatok a noc z piatka na sobotu.

Dve obete jednej zákruty

Namrznuté úseky trate si vyžiadali daň v podobe havárie skúseného Francúza Didiera Auriola (Peugeot 207 S2000) a Taliana Lucu Rossetiho (Fiat Punto Abarth S2000). Obaja piloti ukončili púť v prvom dni Rallye Monte Carlo v rovnakej zákrute testu číslo dva. Pre zmenu, technické problémy Fiatu Punto pribrzdili ďalšieho z favoritov - Toniho Gardemeistera. Naopak, dobrá voľba obutia spolu s vysokým nasadením vyniesli Rakúšana Franza Wittmanna jun. a jeho Mitsubishi Lancer Evo IX do elitnej desiatky priebežného poradia.

Prvý deň náročnej súťaže s prehľadom zvládli ďalšie dve české posádky. Liška s Jugasom figurujú na priebežnom 34. mieste, Rada s Petrom sú 36.

77. Rallye Automobile Monte Carlo - poradie po prvom dni:

1. Hänninen/Markkula (Škoda Fabia S2000) 56:32,8 min
2. Sarrazin/Renucci (Peugeot 207 S2000) + 11,9 s
3. Vouilloz/Klinger (Peugeot 207 S2000) + 33,9 s
4. Ogier/Ingrassia (Peugeot 207 S2000) + 49,3 s
5. Loix/Smets (Peugeot 207 S2000) + 54,6 s
6. Meeke/Nagle (Peugeot 207 S2000) + 1:01,3 min
7. Basso/Dotta (Abarth Grande Punto 2000) + 1:29,8 min
8. Gardemeister/Tuominen (Abarth Grande Punto S2000) + 1:35,5 min
9. Wittmann/Ettel (Mitsubishi Lancer Evo IX) + 3:31,2 min
10. Kopecký/Starý (Škoda Fabia S2000) + 4:30,0 min

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  2. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  3. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  4. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  5. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  7. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  8. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  1. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  2. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  6. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  7. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  8. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  1. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 6 278
  2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 089
  3. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 4 961
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 610
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 4 425
  6. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 900
  7. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 766
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 500
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


4 h
Subaru Crosstrek

Konštrukčne nejde o úplne nový model.


22 h
Renault Megane E-Tech

Fanúšikov elektromobilov môže odradiť len cena.


29. sep
Úpravy v rámci programu Peugeot Individual.

Auto zabalia do fólie alebo nalakujú diely.


27. sep

Blogy SME

  1. Viera Spišáková: Trapas koláčový II.
  2. Anton Sládek: Bratislava - Prezidentská (Grasalkovičova) záhrada
  3. Rastislav Puchala: Narodila sa kniha
  4. Anna Miľanová: Sloníča...2022
  5. Štefan Vidlár: KET
  6. Marek Košík: Anaëlle - bez lásky, ani na krok
  7. Ľuboš Vodička: Európska geologická rarita v Moravských Budějoviciach
  8. Lucia Žárska: Zvyšovanie úrokových sadzieb v ČR a SR
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 468
  2. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 805
  3. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 683
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 4 628
  5. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 4 359
  6. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 944
  7. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 3 559
  8. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 345
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu