VALENCE. 77. ročník legendárnej Rallye Monte Carlo odštartoval v stredu ráno. Na posádky síce čakali iba tri rýchlostné skúšky s celkovou dĺžkou necelých 80 kilometrov, ale aj viac ako 400 km dlhý spojovací úsek.
Monacká rely od samého úvodu ukazuje svoju pravú tvár. Súťažiaci sa v priebehu troch meraných úsekov stretli s poľadovicou, snehom i suchým asfaltom. Vstup do podujatia nevyšiel Janovi Kopeckému za volantom Škody Fabia S2000. Nefunkčný posilňovač riadenia na trati s množstvom zákrut českému pilotovi privodil veľkú časovú stratu i fyzické vyčerpanie. Po troch skúškach mu patrí až desiata priečka.
Šmýkanie sa najviac vyhovuje Hänninenovi O to väčšie prekvapenie pre súperov pripravil druhý jazdec mladoboleslavského tímu - Juho Hänninen. Zvolil pneumatiky s hrotmi, čo sa neskôr ukázalo ako správne rozhodnutie. Mladý Fín síce nedosiahol ani jeden najrýchlejší čas v rýchlostnej skúške, ale vyrovnané výkony ho vyniesli do čela priebežného poradia. Na chrbát mu dýchajú dvaja francúzski piloti - Stepháne Sarrazin a Nicolas Vouilloz (obaja jazdia s vozidlami Peugeot 207 S2000).
Úvod ako z veľkej knihy automobilových súťaží predviedol prvý deň 77. ročníka legendárnej Rallye Monte Carlo mladý talent z Fínska Juho Hänninen. Jedným druhým a dvomi štvrtými najrýchlejšími časmi vyniesol nováčika, Škodu Fabia S2000, do čela priebežného poradia prvého tohtoročného podujatia seriálu IRC.
Juho gratulujeme k vynikajúcemu úvodu súťaže pre vás, aj pre tím Škoda. Aký bol prvý deň z vášho pohľadu?
Veľmi dobrý. Prvá rýchlostná skúška bola trochu ťažká, pretože ráno bolo chladno a na trati sa nachádzalo veľa namrznutých miest. Zvládli sme to však bez problémov. Druhý a tretí meraný úsek bol potom oveľa ľahší. Dobre sme trafili výber penumatík, auto fungovalo perfektne, veľmi som si užil celý deň.
S autom neboli žiadne problémy, ste s ním spokojný?
Rozhodne áno. Nevidím žiadny dôvod na akékoľvek zmeny pred zajtrajškom.
S akou taktikou idete do druhého dňa?
So žiadnou, podobne ako dnes. Zajtra budú niektoré úseky suchšie a tým pádom sa pôjde v rýchlejšom tempe než dnes. Niektorí chlapci, ktorí sú za mnou, budú zajtra asi veľmi tlačiť, ale pokiaľ ma predstihnú nebudem z toho robiť paniku. Chcem nazbierať čo najviac skúseností pre seba aj pre tím. Takže teším sa na zajtra.
Aký povrch vám vyhovuje viac, zľadovatelý alebo zasnežený?
Zdá sa, že pokiaľ sa viac šmýka, súboj s chlapcami, ktorí majú viac skúseností z tohto regiónu, je vyrovnanejší. Keď bude suchšie, očakávam, že pôjdu rýchlejšie. Uvidíme zajtra.
Veríte vo víťazstvo?
Už teraz, keď vediem, som dosiahol viac ako som očakával pre súťažou. Nechcem na to myslieť. Uvidíme, čo prinesie zajtrajšok, piatok a noc z piatka na sobotu.
Dve obete jednej zákruty Namrznuté úseky trate si vyžiadali daň v podobe havárie skúseného Francúza Didiera Auriola (Peugeot 207 S2000) a Taliana Lucu Rossetiho (Fiat Punto Abarth S2000). Obaja piloti ukončili púť v prvom dni Rallye Monte Carlo v rovnakej zákrute testu číslo dva. Pre zmenu, technické problémy Fiatu Punto pribrzdili ďalšieho z favoritov - Toniho Gardemeistera. Naopak, dobrá voľba obutia spolu s vysokým nasadením vyniesli Rakúšana Franza Wittmanna jun. a jeho Mitsubishi Lancer Evo IX do elitnej desiatky priebežného poradia.
Prvý deň náročnej súťaže s prehľadom zvládli ďalšie dve české posádky. Liška s Jugasom figurujú na priebežnom 34. mieste, Rada s Petrom sú 36.
77. Rallye Automobile Monte Carlo - poradie po prvom dni: 1. Hänninen/Markkula (Škoda Fabia S2000) 56:32,8 min
2. Sarrazin/Renucci (Peugeot 207 S2000) + 11,9 s
3. Vouilloz/Klinger (Peugeot 207 S2000) + 33,9 s
4. Ogier/Ingrassia (Peugeot 207 S2000) + 49,3 s
5. Loix/Smets (Peugeot 207 S2000) + 54,6 s
6. Meeke/Nagle (Peugeot 207 S2000) + 1:01,3 min
7. Basso/Dotta (Abarth Grande Punto 2000) + 1:29,8 min
8. Gardemeister/Tuominen (Abarth Grande Punto S2000) + 1:35,5 min
9. Wittmann/Ettel (Mitsubishi Lancer Evo IX) + 3:31,2 min
10. Kopecký/Starý (Škoda Fabia S2000) + 4:30,0 min