SME

Rallye Monte Carlo: Peugeot sa ujal vedenia

Víťazné ťaženie Juho Hänninena na tratiach Rallye Monte Carlo prekazil v samom závere druhého dňa defekt pneumatiky. Zaváhanie súpera využil Sebastien Ogier jazdiaci s Peugeotom 207 S2000 a ujal sa vedenia.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

VALENCE. V druhej etape organizátori pre súťažiacich pripravili šesť rýchlostných skúšok. Hneď prvá z nich, smerujúca z Labatie d Andaure do St Pierre sur Doux s dĺžkou viac ako 25 kilometrov, premiešala priebežné poradie. Zľadovatelý povrch trate vyhovoval Hänninenovi, ktorý si vďaka najrýchlejšiemu času upevnil vedenie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Premotivovaný Giandomenico Basso krátko po štarte nedobrzdil do jednej zo zákrut a jeho Fiat Punto Abarth S2000 okúsil tvrdosť drevených klád. Podobne dopadol aj Nicolas Vouilloz i Stéphane Sarrazin, ktorí tiež na moment opustili trať. Stálo ich to stratu jednej a piatich minút.

SkryťVypnúť reklamu

Ogier preberá taktovku Premenlivé počasie spoločne s klzkým povrchom vozovky aj v ďalšom priebehu etapy najviac „sedeli“ Hänninenovi. Ten si stihol pripísať ešte ďalšie dva dielčie úspechy v podobe víťazstiev v rýchlostných skúškach. Sľubne narastajúci náskok pred zvyškom štartového poľa ale zmaril defekt pneumatiky v samom závere dňa. Fín stratil viac než dve a pol minúty i pozíciu lídra súťaže v priebežnom poradí.

Na čele ho zastúpil skvele jazdiaci Sebastien Ogier v kokpite Peugeotu 207 S2000. Tomu na chrbát aktuálne najviac dýcha skúsený Freddy Loix pilotujúci rovnaké vozidlo a tretí Hänninen. Fiat Toniho Gardemeistera dnes konečne fungoval bez problémov a Fín sa prepracoval už na piatu pozíciu za Brita Meeka (Peugeot). Rovnako stíhaciu jazdu absolvoval Jan Kopecký. Z desiatej sa posunul na siedmu priečku. Továrenský tím Abarth zažíva úvod novej sezóny ako zo zlého sna. Problémy v priebehu podujatia mali všetci jeho traja zástupcovia. Najlepší z nich - Basso - je až ôsmy. Technika trápi aj Čechov Lišku (Mitsubishi) i Radu (Alfa Romeo), obaja však do cieľa druhého dňa úspešne dorazili.

SkryťVypnúť reklamu

Nič nie je rozhodnuté Tretia a záverečná etapa 77. Rallye Automobile Monte Carlo odštartuje v piatok ráno. Na posádky čaká päť meraných testov. Prvý z nich súťažiaci absolvujú predpoludním. Následne musia prekonať niekoľko sto kilometrov spojovacieho úseku, ktorý ich z Valence dovedie do Monte Carlo. V okolí legendárneho priesmyku Col de Turini, už za tmy, následne absolvujú ďalšie štyri skúšky. Víťaz podujatia bude známy v sobotňajších skorých ranných hodinách.

77. Rallye Automobile Monte Carlo - poradie po druhom dni: 1. Ogier/Ingrassia (Peugeot 207 S2000) 2:35:09,8 hod

2. Loix/Smets (Peugeot 207 S2000) + 32,4 s

3. Hänninen/Markkula (Škoda Fabia S2000) + 54,8 s

4. Meeke/Nagle (Peugeot 207 S2000) + 59,2 s

SkryťVypnúť reklamu

5. Gardemeister/Tuominen (Fiat Punto Abarth S2000) + 1:40,7 min

6. Sarrazin/Renucci (Peugeot 207 S2000) + 3:42,6 min

7. Kopecký/Starý (Škoda Fabia S2000) + 4:10,6 min

8. Basso/Dotta (Fiat Punto Abarth S2000) + 4:17,8 min

9. Alen/Alanne (Fiat Punto Abarth S2000) + 8:12,8 min

10. Wittmann/Ettel (Mitsubishi Lancer Evo IX) + 10:01,8 min

Loix priebežne druhý

Počas druhého dňa sa prebojoval z piatej na druhú priečku v absolútnom poradí. Mierne mu k tomu dopomohol aj defekt Hänninena v poslednom teste druhého dňa, ale faktom je, že celý deň sa postupne zrýchľoval, keď v jednotlivých rýchlostných skúškach dosahoval najprv piate a potom tretie časy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ako hodnotíte druhú etapu?

Na niektorých testoch sme tlačili na plyn koľko sme vedeli, na iných sme sa snažili neriskovať, ale v závere dňa sme platili za nesprávne rozhodnutie, čo je tiež dôvod, prečo sme momentálne druhí.

Zvolili ste správne pneumatiky?

Musím povedať, že áno. Možno na poslednej rýchlostnej skúške nie celkom, ale mojim cieľom nebolo útočiť od začiatku súťaže, aby som sa vyhol problémom. Doposiaľ som zakaždým zvolil správne obutie.

Na akých pneumatikách ste absolvovali dnešné prvé a druhé kolo?

Úvodné tri rýchlostné skúšky som jazdil na zimných pneumatikách s hrotmi. Do druhého kola som obul zimné pneumatiky bez hrotov. Možno práve na poslednom teste dnešného dňa to nebola práve najlepšia voľba, ale vždy treba zvážiť vhodnú stratégiu. Ak som sa chcel vyvarovať chýb, myslím si, že to bola to dobrá voľba.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na Sébastiena Ogiera strácate 32 sekúnd, čo nie je veľa. Myslíte si, že zajtra sa môžete posunúť ešte vyššie?

To je ťažká otázka, pretože Sébastien ide veľmi dobre a pre mňa je prioritou udržať za sebou Hänninena a niektorých ďalších chlapcov. Takže máme pred sebou ešte dlhú cestu.

Defekt stál Hänninena vedenie

Líder priebežného poradia, Juho Hänninen z Fínska (Škoda Fabia S2000), zvýšil hneď v úvode druhej etapy svoj náskok dvomi najrýchlejšími časmi v RS 4 a 5 na 1:27 min. Tento komfortný odstup od zvyšku štartového poľa bez problémov kontroloval až po RS 9, kde dostal defekt. Na otázky prečo k tomu došlo, odpovedal Juho vo večernom servise.

Na trati boli veľmi ťažké podmienky, veľa jemnej šotoliny, takže nebol dôvod tlačiť na plyn. Takéto veci sa stávajú, či idete naplno alebo nie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ste presvedčený, že ste zvolili správne pneumatiky?

Samozrejme, o tom niet pochýb.

Takže neľutuje svoju voľbu?

Určite nie. Kým sme nedostali defekt, mali sme dobrý čas.

Očakávali ste, že budete na tejto súťaži taký rýchly?

Nie, aj pre mňa je to trochu prekvapenie, ale teší ma, aké časy sme schopní jazdiť. Auto funguje výborne a veľká vďaka patrí aj mojim ľadovým špiónom. Odvádzajú excelentnú prácu, ich poznámky sú spoľahlivé a veľmi mi pomáhajú.

Ktorá časť zajtrajšej etapy bude podľa vás rozhodujúca?

Samozrejme noc, počas ktorej nás čakajú dva dlhé testy, ktoré sa idú dvakrát po sebe. Špeciálne, rýchlostná skúška cez horský priesmyk Col de Turini, kde sa môže ešte veľa udiať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  6. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  7. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  8. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 366
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 11 355
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 919
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 4 799
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 496
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 3 425
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 160
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 3 117
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Slovensko - Titanic
  2. Zuzana Valachovičová: Ach to upratovanie, nielen Veľkonočné
  3. Juraj Jevin: Spojené voľby sme ešte nemali
  4. Marek Brenčič: Nasledovanie Krista až na šibenicu. Moje stretnutia s mučeníkom nacizmu
  5. Tomáš Susko: VLNY: Konflikt záujmov vo filmovej akadémii?
  6. Ján Valchár: 450 rokov odšľachťovania národa
  7. Alojz Baránik: Vedúca úloha Združenia sudcov v súdnictve potvrdená
  8. Vladimír Čuchran: Parlamentný permanentný superalkoholizmus - obraz dekadentnej doby, spoločnosti, vládnutia
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 642
  2. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 28 188
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 368
  4. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 18 096
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 16 810
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 257
  7. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 921
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 494
  1. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  2. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  3. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  4. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  5. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  6. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  7. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
  8. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme
SkryťZatvoriť reklamu