SME
Piatok, 30. september, 2022 | Meniny má Jarolím

Rallye Monte Carlo: Peugeot sa ujal vedenia

Víťazné ťaženie Juho Hänninena na tratiach Rallye Monte Carlo prekazil v samom závere druhého dňa defekt pneumatiky. Zaváhanie súpera využil Sebastien Ogier jazdiaci s Peugeotom 207 S2000 a ujal sa vedenia.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

VALENCE. V druhej etape organizátori pre súťažiacich pripravili šesť rýchlostných skúšok. Hneď prvá z nich, smerujúca z Labatie d Andaure do St Pierre sur Doux s dĺžkou viac ako 25 kilometrov, premiešala priebežné poradie. Zľadovatelý povrch trate vyhovoval Hänninenovi, ktorý si vďaka najrýchlejšiemu času upevnil vedenie.

Premotivovaný Giandomenico Basso krátko po štarte nedobrzdil do jednej zo zákrut a jeho Fiat Punto Abarth S2000 okúsil tvrdosť drevených klád. Podobne dopadol aj Nicolas Vouilloz i Stéphane Sarrazin, ktorí tiež na moment opustili trať. Stálo ich to stratu jednej a piatich minút.

Ogier preberá taktovku

Premenlivé počasie spoločne s klzkým povrchom vozovky aj v ďalšom priebehu etapy najviac „sedeli“ Hänninenovi. Ten si stihol pripísať ešte ďalšie dva dielčie úspechy v podobe víťazstiev v rýchlostných skúškach. Sľubne narastajúci náskok pred zvyškom štartového poľa ale zmaril defekt pneumatiky v samom závere dňa. Fín stratil viac než dve a pol minúty i pozíciu lídra súťaže v priebežnom poradí.

Na čele ho zastúpil skvele jazdiaci Sebastien Ogier v kokpite Peugeotu 207 S2000. Tomu na chrbát aktuálne najviac dýcha skúsený Freddy Loix pilotujúci rovnaké vozidlo a tretí Hänninen. Fiat Toniho Gardemeistera dnes konečne fungoval bez problémov a Fín sa prepracoval už na piatu pozíciu za Brita Meeka (Peugeot). Rovnako stíhaciu jazdu absolvoval Jan Kopecký. Z desiatej sa posunul na siedmu priečku. Továrenský tím Abarth zažíva úvod novej sezóny ako zo zlého sna. Problémy v priebehu podujatia mali všetci jeho traja zástupcovia. Najlepší z nich - Basso - je až ôsmy. Technika trápi aj Čechov Lišku (Mitsubishi) i Radu (Alfa Romeo), obaja však do cieľa druhého dňa úspešne dorazili.

Nič nie je rozhodnuté

Tretia a záverečná etapa 77. Rallye Automobile Monte Carlo odštartuje v piatok ráno. Na posádky čaká päť meraných testov. Prvý z nich súťažiaci absolvujú predpoludním. Následne musia prekonať niekoľko sto kilometrov spojovacieho úseku, ktorý ich z Valence dovedie do Monte Carlo. V okolí legendárneho priesmyku Col de Turini, už za tmy, následne absolvujú ďalšie štyri skúšky. Víťaz podujatia bude známy v sobotňajších skorých ranných hodinách.

77. Rallye Automobile Monte Carlo - poradie po druhom dni:

1. Ogier/Ingrassia (Peugeot 207 S2000) 2:35:09,8 hod
2. Loix/Smets (Peugeot 207 S2000) + 32,4 s
3. Hänninen/Markkula (Škoda Fabia S2000) + 54,8 s
4. Meeke/Nagle (Peugeot 207 S2000) + 59,2 s
5. Gardemeister/Tuominen (Fiat Punto Abarth S2000) + 1:40,7 min
6. Sarrazin/Renucci (Peugeot 207 S2000) + 3:42,6 min
7. Kopecký/Starý (Škoda Fabia S2000) + 4:10,6 min
8. Basso/Dotta (Fiat Punto Abarth S2000) + 4:17,8 min
9. Alen/Alanne (Fiat Punto Abarth S2000) + 8:12,8 min
10. Wittmann/Ettel (Mitsubishi Lancer Evo IX) + 10:01,8 min



Loix priebežne druhý

Počas druhého dňa sa prebojoval z piatej na druhú priečku v absolútnom poradí. Mierne mu k tomu dopomohol aj defekt Hänninena v poslednom teste druhého dňa, ale faktom je, že celý deň sa postupne zrýchľoval, keď v jednotlivých rýchlostných skúškach dosahoval najprv piate a potom tretie časy.

Ako hodnotíte druhú etapu?

Na niektorých testoch sme tlačili na plyn koľko sme vedeli, na iných sme sa snažili neriskovať, ale v závere dňa sme platili za nesprávne rozhodnutie, čo je tiež dôvod, prečo sme momentálne druhí.

Zvolili ste správne pneumatiky?

Musím povedať, že áno. Možno na poslednej rýchlostnej skúške nie celkom, ale mojim cieľom nebolo útočiť od začiatku súťaže, aby som sa vyhol problémom. Doposiaľ som zakaždým zvolil správne obutie.

Na akých pneumatikách ste absolvovali dnešné prvé a druhé kolo?

Úvodné tri rýchlostné skúšky som jazdil na zimných pneumatikách s hrotmi. Do druhého kola som obul zimné pneumatiky bez hrotov. Možno práve na poslednom teste dnešného dňa to nebola práve najlepšia voľba, ale vždy treba zvážiť vhodnú stratégiu. Ak som sa chcel vyvarovať chýb, myslím si, že to bola to dobrá voľba.

Na Sébastiena Ogiera strácate 32 sekúnd, čo nie je veľa. Myslíte si, že zajtra sa môžete posunúť ešte vyššie?

To je ťažká otázka, pretože Sébastien ide veľmi dobre a pre mňa je prioritou udržať za sebou Hänninena a niektorých ďalších chlapcov. Takže máme pred sebou ešte dlhú cestu.



Defekt stál Hänninena vedenie

Líder priebežného poradia, Juho Hänninen z Fínska (Škoda Fabia S2000), zvýšil hneď v úvode druhej etapy svoj náskok dvomi najrýchlejšími časmi v RS 4 a 5 na 1:27 min. Tento komfortný odstup od zvyšku štartového poľa bez problémov kontroloval až po RS 9, kde dostal defekt. Na otázky prečo k tomu došlo, odpovedal Juho vo večernom servise.

Na trati boli veľmi ťažké podmienky, veľa jemnej šotoliny, takže nebol dôvod tlačiť na plyn. Takéto veci sa stávajú, či idete naplno alebo nie.

Ste presvedčený, že ste zvolili správne pneumatiky?

Samozrejme, o tom niet pochýb.

Takže neľutuje svoju voľbu?

Určite nie. Kým sme nedostali defekt, mali sme dobrý čas.

Očakávali ste, že budete na tejto súťaži taký rýchly?

Nie, aj pre mňa je to trochu prekvapenie, ale teší ma, aké časy sme schopní jazdiť. Auto funguje výborne a veľká vďaka patrí aj mojim ľadovým špiónom. Odvádzajú excelentnú prácu, ich poznámky sú spoľahlivé a veľmi mi pomáhajú.

Ktorá časť zajtrajšej etapy bude podľa vás rozhodujúca?

Samozrejme noc, počas ktorej nás čakajú dva dlhé testy, ktoré sa idú dvakrát po sebe. Špeciálne, rýchlostná skúška cez horský priesmyk Col de Turini, kde sa môže ešte veľa udiať.


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  2. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  5. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  6. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  7. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  8. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  1. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  2. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  6. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  7. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  8. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  1. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 8 554
  2. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 4 916
  3. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 4 845
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 489
  5. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 853
  6. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 757
  7. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 3 232
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 491
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Erik Kriššák: William Wordsworth - Blúdim sťa mrak osamelý
  2. Jakub Konečný: UKRAJINA PRIPOJILA 21 RUSKÝCH OBLASTÍ
  3. Martin Sukupčák: Prečo by som volil v LM za primátorku Luciu Cukerovú.
  4. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam.
  5. Adriana Karpinska: Bicyklom po (ne)hodvábnej ceste v Kirgizsku
  6. Štefan Vidlár: Hmm...
  7. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú...
  8. Ľubor Bystrický: Nemocnice bez lekárov-zem bezľudí
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 892
  2. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 710
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 7 302
  4. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 6 075
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 663
  6. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 832
  7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 410
  8. Ján Valchár: Norma na 5.300% alebo sedem mesiacov štvojdňovej operácie 2 868
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu