VALENCE. V druhej etape organizátori pre súťažiacich pripravili šesť rýchlostných skúšok. Hneď prvá z nich, smerujúca z Labatie d Andaure do St Pierre sur Doux s dĺžkou viac ako 25 kilometrov, premiešala priebežné poradie. Zľadovatelý povrch trate vyhovoval Hänninenovi, ktorý si vďaka najrýchlejšiemu času upevnil vedenie.
Premotivovaný Giandomenico Basso krátko po štarte nedobrzdil do jednej zo zákrut a jeho Fiat Punto Abarth S2000 okúsil tvrdosť drevených klád. Podobne dopadol aj Nicolas Vouilloz i Stéphane Sarrazin, ktorí tiež na moment opustili trať. Stálo ich to stratu jednej a piatich minút.
Ogier preberá taktovku Premenlivé počasie spoločne s klzkým povrchom vozovky aj v ďalšom priebehu etapy najviac „sedeli“ Hänninenovi. Ten si stihol pripísať ešte ďalšie dva dielčie úspechy v podobe víťazstiev v rýchlostných skúškach. Sľubne narastajúci náskok pred zvyškom štartového poľa ale zmaril defekt pneumatiky v samom závere dňa. Fín stratil viac než dve a pol minúty i pozíciu lídra súťaže v priebežnom poradí.
Na čele ho zastúpil skvele jazdiaci Sebastien Ogier v kokpite Peugeotu 207 S2000. Tomu na chrbát aktuálne najviac dýcha skúsený Freddy Loix pilotujúci rovnaké vozidlo a tretí Hänninen. Fiat Toniho Gardemeistera dnes konečne fungoval bez problémov a Fín sa prepracoval už na piatu pozíciu za Brita Meeka (Peugeot). Rovnako stíhaciu jazdu absolvoval Jan Kopecký. Z desiatej sa posunul na siedmu priečku. Továrenský tím Abarth zažíva úvod novej sezóny ako zo zlého sna. Problémy v priebehu podujatia mali všetci jeho traja zástupcovia. Najlepší z nich - Basso - je až ôsmy. Technika trápi aj Čechov Lišku (Mitsubishi) i Radu (Alfa Romeo), obaja však do cieľa druhého dňa úspešne dorazili.
Nič nie je rozhodnuté Tretia a záverečná etapa 77. Rallye Automobile Monte Carlo odštartuje v piatok ráno. Na posádky čaká päť meraných testov. Prvý z nich súťažiaci absolvujú predpoludním. Následne musia prekonať niekoľko sto kilometrov spojovacieho úseku, ktorý ich z Valence dovedie do Monte Carlo. V okolí legendárneho priesmyku Col de Turini, už za tmy, následne absolvujú ďalšie štyri skúšky. Víťaz podujatia bude známy v sobotňajších skorých ranných hodinách.
77. Rallye Automobile Monte Carlo - poradie po druhom dni: 1. Ogier/Ingrassia (Peugeot 207 S2000) 2:35:09,8 hod
2. Loix/Smets (Peugeot 207 S2000) + 32,4 s
3. Hänninen/Markkula (Škoda Fabia S2000) + 54,8 s
4. Meeke/Nagle (Peugeot 207 S2000) + 59,2 s
5. Gardemeister/Tuominen (Fiat Punto Abarth S2000) + 1:40,7 min
6. Sarrazin/Renucci (Peugeot 207 S2000) + 3:42,6 min
7. Kopecký/Starý (Škoda Fabia S2000) + 4:10,6 min
8. Basso/Dotta (Fiat Punto Abarth S2000) + 4:17,8 min
9. Alen/Alanne (Fiat Punto Abarth S2000) + 8:12,8 min
10. Wittmann/Ettel (Mitsubishi Lancer Evo IX) + 10:01,8 min
Loix priebežne druhý
Počas druhého dňa sa prebojoval z piatej na druhú priečku v absolútnom poradí. Mierne mu k tomu dopomohol aj defekt Hänninena v poslednom teste druhého dňa, ale faktom je, že celý deň sa postupne zrýchľoval, keď v jednotlivých rýchlostných skúškach dosahoval najprv piate a potom tretie časy.
Ako hodnotíte druhú etapu?
Na niektorých testoch sme tlačili na plyn koľko sme vedeli, na iných sme sa snažili neriskovať, ale v závere dňa sme platili za nesprávne rozhodnutie, čo je tiež dôvod, prečo sme momentálne druhí.
Zvolili ste správne pneumatiky?
Musím povedať, že áno. Možno na poslednej rýchlostnej skúške nie celkom, ale mojim cieľom nebolo útočiť od začiatku súťaže, aby som sa vyhol problémom. Doposiaľ som zakaždým zvolil správne obutie.
Na akých pneumatikách ste absolvovali dnešné prvé a druhé kolo?
Úvodné tri rýchlostné skúšky som jazdil na zimných pneumatikách s hrotmi. Do druhého kola som obul zimné pneumatiky bez hrotov. Možno práve na poslednom teste dnešného dňa to nebola práve najlepšia voľba, ale vždy treba zvážiť vhodnú stratégiu. Ak som sa chcel vyvarovať chýb, myslím si, že to bola to dobrá voľba.
Na Sébastiena Ogiera strácate 32 sekúnd, čo nie je veľa. Myslíte si, že zajtra sa môžete posunúť ešte vyššie?
To je ťažká otázka, pretože Sébastien ide veľmi dobre a pre mňa je prioritou udržať za sebou Hänninena a niektorých ďalších chlapcov. Takže máme pred sebou ešte dlhú cestu.
Defekt stál Hänninena vedenie
Líder priebežného poradia, Juho Hänninen z Fínska (Škoda Fabia S2000), zvýšil hneď v úvode druhej etapy svoj náskok dvomi najrýchlejšími časmi v RS 4 a 5 na 1:27 min. Tento komfortný odstup od zvyšku štartového poľa bez problémov kontroloval až po RS 9, kde dostal defekt. Na otázky prečo k tomu došlo, odpovedal Juho vo večernom servise.
Na trati boli veľmi ťažké podmienky, veľa jemnej šotoliny, takže nebol dôvod tlačiť na plyn. Takéto veci sa stávajú, či idete naplno alebo nie.
Ste presvedčený, že ste zvolili správne pneumatiky?
Samozrejme, o tom niet pochýb.
Takže neľutuje svoju voľbu?
Určite nie. Kým sme nedostali defekt, mali sme dobrý čas.
Očakávali ste, že budete na tejto súťaži taký rýchly?
Nie, aj pre mňa je to trochu prekvapenie, ale teší ma, aké časy sme schopní jazdiť. Auto funguje výborne a veľká vďaka patrí aj mojim ľadovým špiónom. Odvádzajú excelentnú prácu, ich poznámky sú spoľahlivé a veľmi mi pomáhajú.
Ktorá časť zajtrajšej etapy bude podľa vás rozhodujúca?
Samozrejme noc, počas ktorej nás čakajú dva dlhé testy, ktoré sa idú dvakrát po sebe. Špeciálne, rýchlostná skúška cez horský priesmyk Col de Turini, kde sa môže ešte veľa udiať.