MONTE CARLO, BRATISLAVA. Záverečná časť Rallye Monte Carlo obsahovala päť rýchlostných skúšok a niekoľko sto kilometrov dlhý presun z okolia Valence do Monte Carlo. Fanúšikovia očakávali dramatické udalosti večer, na meraných úsekoch vedúcich priesmykom Col de Turini. Napokon prišli už ráno.
Pohroma pre Hänninena a Meeka Ranný test nedokončil dovtedy tretí Hänninen (Škoda), ani štvrtý Meeke (Peugeot). Obaja piloti si dali za cieľ zlikvidovať svoju stratu na čelo priebežného poradia. Namiesto toho ale po haváriách zlikvidovali svoje autá. Hänninen Fabiu S2000 poslal mimo trať dokonca už v prvej zákrute. Problémy technického charakteru mal Loix (Peugeot). Iba líder súťaže Sebastien Ogier v kokpite ďalšieho Peugeotu 207 S2000 sa dokázal vyvarovať chybám a svoj náskok pred zvyškom štartového poľa zvýšil na takmer dve minúty.
Noc dlhých ohňov Nočné prejazdy priesmykom Col de Turini patria k najlegendárnejším častiam Rallye Monte Carlo. Medzi fanúšikmi sú známe aj ako „noc dlhých ohňov". Štyri mimoriadne náročné testy dali bodku za 77. ročníkom monackej rely. Veľká smola postihla Toniho Gardemeistera (Fiat), ktorý musel kvôli technickým problémom odstúpiť z druhej pozície. Kopecký laboroval s pneumatikami, ale s celkovým štvrtým miestom v cieli bol nakoniec spokojný. To sa nedá povedať o jazdcoch tímu Abarth. Piaty Basso i šiesty Alen zrejme pred štartom očakávali lepší výsledok.
Peugeot dominoval 77. Rallye Automobile Monte Carlo - úvodné podujatie seriálu Intercontinental Rally Challenge 2009 - ovládli špeciály Peugeot. Obsadili všetky tri pozície na stupňoch víťazov, keď zlato získal Ogier, striebro Loix a bronz, aj napriek defektu pneumatiky v závere, Sarrazin.
Z trojice českých jazdcov sa cieľa dočkali iba dvaja. Okrem štvrtého Kopeckého zvládol nástrahy náročnej rely aj Martin Rada (Alfa Romeo). Milana Lišku zradila prevodovka jeho Mitsubishi a šachovnicovú vlajku nevidel.
77. Rallye Automobile Monte Carlo - konečné poradie: 1. Ogier/Ingrassia (Peugeot 207 S2000) 4:23:38,6 hod
2. Loix/Smets (Peugeot 207 S2000) + 1:43,6 min
3. Sarrazin/Renucci (Peugeot 207 S2000) + 2:21,6 min
4. Kopecký/Starý (Škoda Fabia S2000) + 3:17,3 min
5. Basso/Dotta (Fiat Punto Abarth S2000) + 4:28,0 min
6. Alen/Alane (Fiat Punto Abarth S2000) + 10:49,7 min
7. Romeymer/Fournel (Mitsubishi Lancer Evo IX) + 20:30,3 min
8. Burri/Gordon (Abarth Grande Punto S2000) + 21:23,0 min
9. Betti/Mattioda (Renault Clio R3) + 24:04,8 min
10. Artru/Virieux (Mitsubishi Lancer Evo IX) + 24:37,1 min