Fín Anton Alén (syn bývalého továrenského jazdca Fiatu Markku Aléna) úspešne bojoval s neustále sa meniacimi podmienkami na tratiach Rallye Monte Carlo. Niekoľkokrát však zvolil nesprávne pneumatiky a v závere ho trápili aj problémy s motorom jeho Fiatu Punto Abarth Super 2000. Anton napokon zvládol aj päť meraných testov záverečného dňa, ale na cieľovú rampu nevyšiel.
Porucha v hodine dvanástej Posádka Alén - Alanne figurovala po poslednej rýchlostnej skúške súťaže na šiestom mieste. Do centra Monte Carlo však nedorazili. Niekoľko kilometrov pred cieľovou rampou odmietla poslušnosť prevodovka talianskeho špeciálu.
„Takéto odstúpenie zo súťaže je pre mňa veľkým sklamaním,“ povedal Anton Alén. „Život je raz taký. Najbližšie nás čaká Curitiba Rally v Brazílii, to bude veľmi vzrušujúca nová skúsenosť pre nás všetkých.“ Brazílska rely sa v kalendári Intercontinental Rally Challenge objaví po prvýkrát.
77. Rallye Automobile Monte Carlo - konečné poradie: 1. Ogier/Ingrassia (Peugeot 207 S2000) 4:23:38,6 hod
2. Loix/Smets (Peugeot 207 S2000) + 1:43,6 min
3. Sarrazin/Renucci (Peugeot 207 S2000) + 2:21,6 min
4. Kopecký/Starý (Škoda Fabia S2000) + 3:17,3 min
5. Basso/Dotta (Fiat Punto Abarth S2000) + 4:28,0 min
6. Romeymer/Fournel (Mitsubishi Lancer Evo IX) + 20:30,3 min
7. Burri/Gordon (Fiat Punto Abarth S2000) + 21:23,0 min
8. Betti/Mattioda (Renault Clio R3) + 24:04,8 min
9. Artru/Virieux (Mitsubishi Lancer Evo IX) + 24:37,1 min
10. Daumas/Jaussaud (Renault Clio R3) +27:59,8 min
Stav IRC (po 1/12 podujatí): Jazdci:
1. Ogier 10b
2. Loix 8b
3. Sarrazin 6b
4. Kopecký 5b
5. Basso 4b
6. Romeyer 3b
7. Burri 2b
8. Artru 1b
Tímy:
1. Peugeot 18 b,
2. Škoda 5b,
3. Abarth 4b,Mitsubishi 2b