Ceny LPG sa od konca minulého roka vybrali prudko nadol. Z priemernej ceny cca 0,580 € / liter klesli na súčasných približne 0,470 € / liter. Pritom najlacnejšie sa LPG predáva už pod 0,400 € / liter.
Zlacňovanie LPG prišlo výrazne neskôr, než s cenami benzínov a nafty. Dôvody sme sa snažili objasniť v dvoch článkoch nazvaných "Ceny benzínov klesajú. Zlacnie aj LPG?" (prvá časť, druhá časť). Tentoraz sa prostredníctvom analýzy zo zdroja blízkeho produkcii a predaju LPG, ktorý si neželal byť menovaný, pozrime na to, ako sa budú ceny LPG vyvíjať v najbližšom období a prečo:
"Ceny LPG klesajú na všetkých čerpacích staniciach v SR k niekoľkoročným minimám. Má to viacero dôvodov- Všetci chcú dosiahnuť za každú cenu nejaký zisk, pokiaľ to ešte ide - čo možno chápať ako logické správanie sa podnikateľov.
- Aj tí najneodvážnejší motoristi si povedia, že neodviezť sa za cenu cca 0,03 € (0,90 Sk) za kilometer by bol asi automobilový hriech - čo možno považovať za logické správanie sa motoristov.
- Z tohto titulu sa začne napĺňať pravidlo, že v krízových časoch neplatia "staré zaužívané" ekonomické pravdy a napriek "zaužívanému" postupu sa začne zdvíhať cena LPG pravdepodobne skôr než začne stúpať cena ropy.
- Toto so sebou pomaly, ale isto prináša aj menší obrat na čerpacích staniciach (nielen LPG, ale i benzín a nafta). Čoraz viac ľudí necháva svoje autá v garáži, respektíve obmedzuje používanie automobilu len na nevyhnutné príležitosti.
Tento stav úplne "dorazí" niektoré čerpačky a majitelia ich budú nútení zatvoriť alebo predať, aby zachránili, čo sa dá. Mnohí, teraz ešte hrdo kráčajúci so vztýčenou hlavou, padnú na kolená a budú v tejto brandži živoriť. Skrátka, niekde nastane "plač a škrípanie zubov".
Ako tomuto predísť?
Jedno je isté, táto doba je už tu a motá sa nám ako neviditeľný prízrak pod nohami, zatiaľ čo mnohí žijú ešte s hlavou v oblakoch. Podľa mňa, úspešní budú najmä tí, čo stavia na originálnejšie marketingové riešenia než konkurencia a budú narábať s obchodnými zbraňami "dlhodobejšieho a korektnejšieho" pôsobenia na zákazníka.
Priestor bude mať hlavne kreatívny a adresný marketing založený na serióznosti, dôveryhodnosti a úcte k zákazníkovi. Pokiaľ k tomu bude niekto schopný pridať aj koktail dobrých osobných vzťahov a nepoškodeného chýru z minulosti, má veľké predpoklady na celkom úspešné podnikateľské obdobie."