Za možnosť odlíšiť sa od davu sú členovia ruskej smotánky ochotní platiť nemalé sumy peňazí. Z podobných pohnútok ťažia rôzni malosérioví výrobcovia automobilov. Za mastnú čiastku dokážu vytvoriť auto presne podľa želaní bohatého zákazníka.
K najstarším manufaktúram zaoberajúcim sa dizajnom, výrobou prototypov a tuningom v Rusku patrí Cardi. Spoločnosť bola založená v roku 1991. O štyri roky neskôr, na moskovskom autosalóne, debutovala svojou prvou štúdiou, roadsterom Cardi Body. Odvtedy vyšlo z dieľní Cardi hneď niekoľko zaujímavých vozidiel. Najnovším z nich chceli dizajnéri a konštruktéri vzdať hold legendárnemu sovietskemu automobilu Gaz 21 a zároveň ukázať, kam siahajú ich shopnosti.
„Úplne na začiatku sme premýšľali, ktoré z áut by si zaslúžilo takúto poctu. Do sŕdc a mysle ruského ľudu sa zapísalo veľa rôznych modelov - napríklad Zaporožec. Napokon sme sa ale rozhodli pre Gaz 21,“ píše sa v propagačnom materiále Cardi.
Volga s novým srdcom
Automobil na obrázkoch síce vyzerá ako veterán, v skutočnosti ale ide o úplne nové vozidlo. Ako zdroj inšpirácie poslúžil originálny Gaz 21. V dieľňach Cardi auto kompletne rozobrali, skelet karosérie preniesli do digitálnej podoby a upravili ho pre zástavbu novej techniky. Aj niektoré ďalšie pôvodné karosárske diely prešli úpravou. Hlavným cieľom konštruktérov bolo „vpratať“ pod retrokabát Volgy modernú techniku Porsche. Ich voľba padla na Cayenne Turbo. V porovnaní s originálom preto narástli aj miery vozidla. Volga Cayenne, ako projekt v Cardi nazvali, je o 280 mm dlhšia, 290 mm širšia a o 120 mm vyššia ako Gaz 21.
Z nemeckého SUV pochádza nielen prepĺňaný osemvalec s objemom 4,5 l, produkujúci výkon 331 kW (450 k) a prevodovka, ale aj modifikovaná podvozková platforma s pohonom všetkých štyroch kolies. Poháňací agregát je uložený vpredu pozdĺžne. Vývojový tím je hrdý najmä na volič prevodovky, ktorý sa im podarilo umiestniť za volant presne ako v originálnom Gaz-e. Na prvý pohľad ani nezbadáte že dlhou pákou sa neovláda pôvodná trojstupňová prevodovka, ale šesťstupňový automat od Porsche.
Z veterána šprintér
Vozidlo s fazónou viac než 50-ročného veterána je schopné vyvinúť najvyššiu rýchlosť 250 km/h a šprint z pokoja na 100 km/h zvládne za 6,7 sekundy. Namiesto pôvodných bubnov sa o spomalenie kolosu s hmotnosťou 2800 kg starajú štyri kotúčové brzdy Brembo.
Volga Cayenne od Cardi nie je iba o modernej technike. Dizajn 50-tych rokov korešponduje s extravagantnými diskami kolies priemeru 20 palcov a koncovými svetlami zostavenými z LED diód. Karosériu zdobia výjavy z ruskej minulosti. Z nich najvýznamnejšia je podobizeň Stalina na oboch predných dverách.
V Cardi zatiaľ neuvažujú o spustení malosériovej výroby Volgy Cayenne. Určite by si však našla hneď niekoľko záujemcov.