SME
Piatok, 7. október, 2022 | Meniny má Eliška

Prvá návšteva servisu s hybridným Civicom

Ani sme sa nenazdali a na tachometri Civica sa nám zjavila cifra 20.000km. Znamenalo to povinnosť prvý krát navštíviť servis a príležitosť pozrieť sa na hybridnú sústavu aj inak, ako spoza volantu.

(Zdroj: autor)

Prvý servis

Táto servisná zastávka zahŕňala iba výmenu oleja a olejového filtra, okrem nej sa Hybrid podrobil aj vizuálnej a mechanickej kontrole všetkých predpísaných súčastí vozidla. Tá okrem vyčistenia vzduchového filtra a preventívnej výmeny peľového filtra ukázala, že všetko je v najlepšom poriadku.

Mierne sklamanie nám priniesla snaha nazrieť pod kabát systému Integrated Motor Assist, ktorý stojí za nízkou spotrebou Civica. Okrem dvoch káblov vedúcich zo zadnej časti vozidla, kde sú umiestnené baterky, toho veľa nevidieť. Neobstáli sme ani pri pokuse pozrieť sa na batérie – tie totiž medzi kontrolované časti nepatria pri žiadnom z intervalov a dostať sa k nim je podľa mechanika záležitosťou dvoch až troch hodín komplikovaného rozoberania. Vraj, aby sa k nim bežný užívateľ len tak ľahko nedostal.

Záleží na vodičovi

V servise sa nám trochu posťažovali, že mnohým, ktorí sa pre kúpu modelu Civic Hybrid rozhodli, sa nedarí držat spotrebu na hodnotách, aké pri jeho kúpe čakali. V prvom rade môžu mať podobný problém ako my, že im palubný počítač ukazuje spotrebu vyššiu, než akou v skutočnosti je. Veľmi však záleží aj na spôsobe jazdy. Hybridný pohon si totiž na jeho správne fungovanie vyžaduje mierne odlišné správanie vodiča.

Neuvážené a zbytočné zrýchľovania spolu s prudkým brzdením odstavujú elektromotor na druhú koľaj a Civic sa tak správa takmer ako bežné auto so spaľovacím motorom. Pri opatrnejšej a najmä predvídavej jazde ale elektromotor odvedie kus práce pri zrýchľovaní, zatiaľ čo pri postupnom brzdení dobíja svoje batérie. V meste tak môžu byť rozdiely v spotrebe aj 2l/100km, pri prevodovke v športovom režime dokonca až 5l/100km.

Ako príklad uvedieme naše pokusné spotreby v meste, kde si Civic pri normálnom jazdení odpil z nádrže v priemere 5,6l/100km, s ťažšou nohou na plyne 7,4l/100km a pri športovom režime, kedy si prevodovka umelo drží vysoké otáčky a deaktivuje systém štart/stop si neváhal vypýtať za svoje služby takmer 10l/100km.

Na snehu

S Civicom Hybrid sme konečne mali možnosť povoziť sa aj na snehu a v mrazoch. Ani tá najtuhšia zima, počas ktorej sme jazdili, nenachytala Civic na hruškách a zakaždým ochotne a bez odvrávania naštartoval. Sneh so sebou prináša pre motoristických nadšencov aj možnosť užiť si za volantom trochu šmýkania. Civic je v tomto ohľade veľmi poslušný, za čo zrejme vďačí aj dobrému rozloženiu hmotnosti a vyváženému naladeniu podvozka.

Trakčná kontrola je nastavená pomerne agresívne a na snehu cítiť, ako škrtí motor v záujme zabrániť akémukoľvek preklzu. Všetko zlé je však na niečo dobré, pretože doposiaľ sme nemali jediný problém dostať sa tam, kam sme potrebovali. Trakčný systém dávkuje výkon veľmi svedomito, dokonca efektívnejšie ako u bežných dvojkoliek. Stabilizačný systém naopak dovolí aj nejaké to šmyknutie.

Nové zákony

Nový zákon o cestnej premávke okrem iného predpisuje, rýchlosť 50 km/h v obci a celoročnú povinnosť svietiť. S prvou menovanou súčasťou zákona Civic Hybrid určite nebude mať problém. Hlavnou úlohou jeho bezstupňovej prevodovky CVT je práve zaradiť čo najúspornejší prevod pri akejkoľvek rýchlosti. Je teda jedno, či idete 50km/h alebo 60km/h, v oboch prípadoch si pri konštantnej rýchlosti dokáže nastaviť tie isté otáčky (cca 1050 ot/min). Pri rýchlosti 50km/h je dokonca o takmer pol litra úspornejší. Aj tu sa teda ukázal pozitívny dopad voľby bezstupňovej prevodovky na spotrebu a ekológiu.

Na celodenné svietenie však Civic až tak dobre pripravený nie je. Svetlá sa nedokážu zapnúť automaticky a vďaka optitrónovému podsvieteniu palubných prístrojov sa dá na ne veľmi ľahko zabudnúť. Našťastie, v Honde si tento problém uvedomili a v servise vám môžu na požiadanie za cenu takmer 83€ (2.500Sk) namontovať modul celodenného svietenia, ktorý mnohým zábudlivcom určite ušetrí kopu peňazí, ktoré by museli zaplatiť na pokutách.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  2. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  3. Kedysi boli takéto šóry na práčku PHILCO. Dnes ju môžete VYHRAŤ!
  4. Dizajnový krb či krbové kachle? Šetriť dokážu obe
  5. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy
  6. S Alžbetou II. odchádza aj kus osobných dejín Britov
  7. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  8. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  1. Dizajnový krb či krbové kachle? Šetriť dokážu obe
  2. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy
  3. Biometricky presné progresívne okuliarové šošovky Rodenstock
  4. S Alžbetou II. odchádza aj kus osobných dejín Britov
  5. Kedysi boli takéto šóry na práčku PHILCO. Dnes ju môžete VYHRAŤ!
  6. 8 najčastejších problémov ústnej dutiny a zubov
  7. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  8. Riešenie Atosu zachraňuje životy
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 22 116
  2. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52% 7 870
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 001
  4. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 6 015
  5. Dôležitosť duševnej pohody 5 096
  6. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy 5 033
  7. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 4 169
  8. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami 3 171
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Juraj Krúpa: SNAŽÍM SA UDRŽAŤ NAD VECOU, SNAŽÍM SA UDRŽAŤ EMÓCIE, ALE... NEJDE TO!
  2. Miroslav Iliaš: Otvorený list novému ministrovi školstva Jánovi Hvoreckému
  3. Anna Miľanová: Klaun...
  4. Ján Valchár: Všetko najlepšie k narodeninám, Vladimír Vladimírovič!
  5. Ivan R. V. Rumánek: Bohemizmy vs anglicizmy (Jazyk je všetko 26)
  6. Café Európa: Ako sa žije na slovensko-maďarskej hranici
  7. Miroslav Lukáč: Vieme kto na Slovensku má slabosť pre vrahov. Putina, vraždiacich šoférov, gen.Štb, Kočnerov a ich zatiaľ neuverejnených spojencov.
  8. Peter Biščo: Spravodlivosť je v našej vlasti oveľa vzácnejšia, ako šafran.
  1. Matúš Lazúr: Koľko rôznych "dedečkov" s platmi ako minister živíme z našich daní v rôznych organizáciách napojených na štátne peniaze ? 7 106
  2. Jana Melišová: 💝 Keď sa chce, tak sa dá 5 207
  3. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 5 010
  4. Post Bellum SK: Bola smrť tisícov vojakov na Dukle nezmyselnou? 4 299
  5. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku 4 091
  6. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 3 199
  7. Jozef Černek: Smutná pozvánka pre pani prezidentku 3 054
  8. Matúš Lazúr: Na retardovaných vodičov platia len retardéry. Pri zastávkach MHD najlepšie také že pri 60-tke im rovno utrhne nápravu. 2 907
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu