SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

Prvá návšteva servisu s hybridným Civicom

Ani sme sa nenazdali a na tachometri Civica sa nám zjavila cifra 20.000km. Znamenalo to povinnosť prvý krát navštíviť servis a príležitosť pozrieť sa na hybridnú sústavu aj inak, ako spoza volantu.

(Zdroj: autor)

Prvý servis

Táto servisná zastávka zahŕňala iba výmenu oleja a olejového filtra, okrem nej sa Hybrid podrobil aj vizuálnej a mechanickej kontrole všetkých predpísaných súčastí vozidla. Tá okrem vyčistenia vzduchového filtra a preventívnej výmeny peľového filtra ukázala, že všetko je v najlepšom poriadku.

Mierne sklamanie nám priniesla snaha nazrieť pod kabát systému Integrated Motor Assist, ktorý stojí za nízkou spotrebou Civica. Okrem dvoch káblov vedúcich zo zadnej časti vozidla, kde sú umiestnené baterky, toho veľa nevidieť. Neobstáli sme ani pri pokuse pozrieť sa na batérie – tie totiž medzi kontrolované časti nepatria pri žiadnom z intervalov a dostať sa k nim je podľa mechanika záležitosťou dvoch až troch hodín komplikovaného rozoberania. Vraj, aby sa k nim bežný užívateľ len tak ľahko nedostal.

Záleží na vodičovi

V servise sa nám trochu posťažovali, že mnohým, ktorí sa pre kúpu modelu Civic Hybrid rozhodli, sa nedarí držat spotrebu na hodnotách, aké pri jeho kúpe čakali. V prvom rade môžu mať podobný problém ako my, že im palubný počítač ukazuje spotrebu vyššiu, než akou v skutočnosti je. Veľmi však záleží aj na spôsobe jazdy. Hybridný pohon si totiž na jeho správne fungovanie vyžaduje mierne odlišné správanie vodiča.

Neuvážené a zbytočné zrýchľovania spolu s prudkým brzdením odstavujú elektromotor na druhú koľaj a Civic sa tak správa takmer ako bežné auto so spaľovacím motorom. Pri opatrnejšej a najmä predvídavej jazde ale elektromotor odvedie kus práce pri zrýchľovaní, zatiaľ čo pri postupnom brzdení dobíja svoje batérie. V meste tak môžu byť rozdiely v spotrebe aj 2l/100km, pri prevodovke v športovom režime dokonca až 5l/100km.

Ako príklad uvedieme naše pokusné spotreby v meste, kde si Civic pri normálnom jazdení odpil z nádrže v priemere 5,6l/100km, s ťažšou nohou na plyne 7,4l/100km a pri športovom režime, kedy si prevodovka umelo drží vysoké otáčky a deaktivuje systém štart/stop si neváhal vypýtať za svoje služby takmer 10l/100km.

Na snehu

S Civicom Hybrid sme konečne mali možnosť povoziť sa aj na snehu a v mrazoch. Ani tá najtuhšia zima, počas ktorej sme jazdili, nenachytala Civic na hruškách a zakaždým ochotne a bez odvrávania naštartoval. Sneh so sebou prináša pre motoristických nadšencov aj možnosť užiť si za volantom trochu šmýkania. Civic je v tomto ohľade veľmi poslušný, za čo zrejme vďačí aj dobrému rozloženiu hmotnosti a vyváženému naladeniu podvozka.

Trakčná kontrola je nastavená pomerne agresívne a na snehu cítiť, ako škrtí motor v záujme zabrániť akémukoľvek preklzu. Všetko zlé je však na niečo dobré, pretože doposiaľ sme nemali jediný problém dostať sa tam, kam sme potrebovali. Trakčný systém dávkuje výkon veľmi svedomito, dokonca efektívnejšie ako u bežných dvojkoliek. Stabilizačný systém naopak dovolí aj nejaké to šmyknutie.

Nové zákony

Nový zákon o cestnej premávke okrem iného predpisuje, rýchlosť 50 km/h v obci a celoročnú povinnosť svietiť. S prvou menovanou súčasťou zákona Civic Hybrid určite nebude mať problém. Hlavnou úlohou jeho bezstupňovej prevodovky CVT je práve zaradiť čo najúspornejší prevod pri akejkoľvek rýchlosti. Je teda jedno, či idete 50km/h alebo 60km/h, v oboch prípadoch si pri konštantnej rýchlosti dokáže nastaviť tie isté otáčky (cca 1050 ot/min). Pri rýchlosti 50km/h je dokonca o takmer pol litra úspornejší. Aj tu sa teda ukázal pozitívny dopad voľby bezstupňovej prevodovky na spotrebu a ekológiu.

Na celodenné svietenie však Civic až tak dobre pripravený nie je. Svetlá sa nedokážu zapnúť automaticky a vďaka optitrónovému podsvieteniu palubných prístrojov sa dá na ne veľmi ľahko zabudnúť. Našťastie, v Honde si tento problém uvedomili a v servise vám môžu na požiadanie za cenu takmer 83€ (2.500Sk) namontovať modul celodenného svietenia, ktorý mnohým zábudlivcom určite ušetrí kopu peňazí, ktoré by museli zaplatiť na pokutách.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  4. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  5. Päť chýb pri zateplení strechy
  6. Vitajte v postapokalyptickom svete
  7. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  9. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  10. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  1. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  2. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  3. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  4. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  6. Úprava osobného motorového vozidla
  7. Important information for Brazilians living in Slovakia
  8. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  9. Vitajte v postapokalyptickom svete
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 17 659
  2. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 15 476
  3. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 14 174
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 692
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 913
  6. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 139
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 044
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 596
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 500
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 333
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Plošné testovanie bude, od soboty platí zákaz vychádzania (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 35 330. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 115 obetí.

Igor Matovič hovorí o nových opatreniach.

Od soboty platí zákaz vychádzania, zatvoria sa skoro všetky školy (prehľad)

Ústredný krízový štáb schválil zákaz vychádzania.

Premiér Igor Matovič a minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Matovič nás musí presvedčiť, že vie čo robí

Dnes si už nikto izolovane nevytvorí svoj ostrov bezpečia. Buďme zodpovední.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Dušana Kováčika zadržali aj obvinili.

Neprehliadnite tiež

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson