SME
Utorok, 27. september, 2022 | Meniny má Cyprián

Fínov z F1 láka rely na snehu. Vyhráva Mitsubishi

Hviezdy asfaltových okruhov sa stretli na zasnežených cestách. Nevyhrali, ale neodišli s hanbou. Kimi Raikkonen obstál v úlohe nováčika, skončil na trinástom mieste. Fínski majstri rely dosahovali na snehu miestami dvestokilometrovú rýchlosť.

Na snehu kraľujú Mitsubishi Evo IX. Majstri sveta v F1 sa musia uspokojiť  s druhou desiatkou v celkovom poradí. Najrýchlejší je Juha Salo.Na snehu kraľujú Mitsubishi Evo IX. Majstri sveta v F1 sa musia uspokojiť s druhou desiatkou v celkovom poradí. Najrýchlejší je Juha Salo. (Zdroj: Pekka Koski)

BRATISLAVA. Tradičná arktická rely na snehu láka čoraz viac súčasných aj minulých pilotov F1. V tomto roku debutoval za volantom Fiatu Punto S2000 Kimi Raikkonen. Skončil najlepšie zo všetkých svojich kolegov, na trinástom mieste. Na značne vykĺzanú trať vychádzal až devätnásty v poradí, ale tlačil na plyn, ako vedel. V super špeciálke dosiahol dokonca štvrtý čas v absolútnom poradí. Jeho krajania a kolegovia z formule nie sú na rely nováčikmi a napriek tomu skončili za Kimmim.

Iný Fín JJ Lehto je v rely najskúsenejší, s početnými štartmi na zimných rely v minulých rokoch. Pretekársky dôchodok si s N-kovým Mitsubishi naplno užíva Mika Häkkinen. Jeho výkon za volantom stačil na celkové 19. miesto.

Doména Mitsubishi

Seriál arktických rely je korisťou mladých ambicióznych Fínov a vozidiel Mitsubishi. Na 44. Arctic Lapland Rally sa do prvej trojky vtesnalo jedno Subaru. Bolo to však jediné auto inej značky v prvej desiatke. Na snehu im nestačili konkurovať ani špeciály novej triedy S2000 a to Grande Punto a Peugeot.

S francúzskym autom hosťoval na severe Rus Solowow. Momentálne najrýchlejším severanom v seriáli Arcitc Rally je Juha Salo. Druhý v poradí, Kosti Katajamaki, si v minulosti vyskúšal sedadlo továrenského auta Suzuki v súťaži junior WRC.

Vysoké rýchlosti na snehu

Autá obuté do pneumatík s hrotmi dosahujú na úzkych lesných cestách vysoké rýchlosti. Priemerná rýchlosť najpomalšej skúšky - super špeciálky - bola 77 kilometrov za hodinu. V najrýchlejšej dosiahol víťaz priemer 120 kilometrov za hodinu a v najrýchlejšom mieste maximálnu rýchlosť 205 kilometrov za hodinu. Za všetko hovorí celková priemerná rýchlosť víťaza na celej rely 115 km/h.

13_arctic_big_res.jpg

Na vývoji a doladení desiatej evolúcie pracuje Jukka Ketomäki. Pred súťažou najazdil s novým autom iba 140 kilometrov skončil piaty.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zákazníci OMV môžu vrátiť prírode kúsok lesa
  2. Jazdíte na pneumatikách Continental?
  3. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou
  4. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať?
  5. Štát zvyšuje dotácie na nájomné bývanie
  6. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME
  7. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny
  8. Sledujte príjem živín u starých rodičov
  1. Jazdíte na pneumatikách Continental?
  2. Rebríček úsporných ojazdených vozidiel
  3. 4-dňový pracovný režim spoločnosti NN Slovensko získal ocenenie
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  5. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou
  6. J&T BANKA upriamuje pozornosť na ochranu morských ekosystémov
  7. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať?
  8. Spolu tvoríme inkluzívne susedstvá
  1. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 12 625
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 10 666
  3. OMV mení kuchynský olej za kávu. Teraz na celom Slovensku 3 857
  4. Najradšej by ste pri čítaní správ odleteli preč? 3 490
  5. Morca-della a Pali. Tatrakon stojí na osvedčenej klasike 3 430
  6. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 387
  7. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 088
  8. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 1 595
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Anna Miľanová: Svet dobra... 2022
  2. Milan Polešenský: Ktoré sú najlepšie a najhoršie miesta v Petržalke? Máme pocitovú mapu.
  3. Irena Šimuneková: Na výlet s deťmi - Oselný vrch
  4. Miroslav Ferkl: Ríša zla
  5. Eva Gallova: Pripravujete sa na zimu bez plynu?
  6. Marek Kytka: Slafkovský s Mešárom zažili neúspešný debut ... Tatar skóroval hneď v úvode prípravy!
  7. Věra Tepličková: V Česku sa zbláznili. Chcú, aby sme plnili medzinárodné dohody
  8. Karol Bujaček: Experiment, Vlna, Leviatan: Tri filmy, ktoré si človek zapamätá
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 15 322
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 13 712
  3. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 388
  4. Martin Majzlan: Pamír, miesto kde som zanechal kus svojho srdca (+Video) 5 312
  5. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 3 869
  6. Milan Removčík: Vlakom do Splitu. 3 736
  7. Ján Valchár: Denacifikované kormorány a úspešná ruská protidefenzíva 3 469
  8. Tereza Krajčová: Grécke Atény 2/4 - Majestátny Acropolis, antická atmosféra v Agore a stopy Rimanov 3 379
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu