SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Majú malé autá lacný servis? Krátky pohľad na niekoľko údajov

Pozreli sme sa na ceny vybraných náhradných dielcov a servisu malých áut s cenou okolo desať tisíc eur. Ak máte iné skúsenosti, ktoré pomôžu pri kúpe, pridajte sa v diskusii.

(Zdroj: Tomáš Kelement)

BRATISLAVA. Kúpou auta a natankovaním paliva investície do jazdenia nekončia. Keď sa majiteľ finančne spamätá zo zaplatenia poistiek, príde na rad servisná prehliadka. Na servise ušetrí iba ten, kto v priebehu roka najazdí stanovený počet kilometrov servisného intervalu.

Napríklad majiteľ nového Fiatu Grande Punto má ísť do servisu až po 30 000 kilometroch alebo po uplynutí jedného roka. Ak najazdí 30 000 za dva roky, musí absolvovať dve prehliadky namiesto jednej. Jediný, kto na tom získa, bude motor, pretože dostane nový olej skôr, ako je predpísaný počet kilometrov.

Kratší servisný interval nie je na škodu auta, pretože náplne viac vydržia a auto je pod dohľadom servisu. Časté návštevy servisu síce oberajú o čas, ale finančné prostriedky investované do servisu sú rozložené na menšie čiastky. Veľmi lacný servis má Fiat Grande Punto, ale spotrebné náhradné diely drahšie ako konkurenti. Súčasťou nákladov na prevádzku sú tiež tlmiče , brzdy a brzdové doštičky, ktoré sa v závislosti od štýlu jazdy začínajú vymieňať po 50 000 kilometroch.

Opotrebovateľné časti

Ceny servisných prehliadok závisia od hodinovej sadzby v servise za mechanické práce a tiež od rozsahu prác. V štandardných prehliadkach nie sú ceny za opotrebovateľné časti ako brzdové kotúče, brzdové doštičky alebo tlmiče. Jednému šoférovi sa opotrebujú skôr, inému po najazdení 100 000 kilometrov, kedy treba počítať s výmenou ďalších častí, ako rozvodové remene. Ložisko na prednej náprave je najlacnejšie v Suzuki. Stojí tretinu z ložiska používaného u Fabie. Fiat má podstatne drahšie predné brzdové doštičky ako Suzuki alebo Renault. Nie všetky náhradné diely na Daciu Sandero sú lacnejšie ako na nový Renault Clio.

Klíma v rozpočte

Do rozpočtu na auto si treba prirátať servis klimatizácie, pretože väčšina malých áut ju má zabudovanú. Zo zdravotného hľadiska nevyhnutné čistenie klimatizácie a dezinfekcia na Škode Fabii stojí približne 22 eur. V Suzuki robia rovnaký úkon za 17 eur a naplnenie chladiaceho média vyjde na 36,50 eur. Renault aj Dacia si účtujú za kompletný servis klimatizácie s čistením a doplnením 67 eur. Volkswagen chce za čistenie 50 eur a servis až do 100 eur. Zanedbanie servisu klimatizácie skončí v lepšom prípade zápachom v aute a v horšom sa odrazí na zdraví.

Olej je základ

Extrémne dlhé servisné intervaly s olejmi Long Life na 50 000 kilometrov nie sú v móde, pretože to nie je dobré pre motor. Ani skúsení šoféri neodporúčajú jazdiť bez výmeny oleja dlhšie ako pätnásť či dvadsaťtisíc kilometrov. „V Kanade som mal veľa áut, malé lietadlo aj motorový čln. V autách som menil olej po 10 000 kilometroch a jazdili bez poruchy,“ povedal Ladislav Valentín, ktorý má po návrate na Slovensko malé Audi a aj v ňom mení olej po 10 000 kilometroch. Pritom servisný interval je 30 000 kilometrov.

Zákazníci súkromného servisu v Bratislave menia olej najneskôr po 15 000 kilometroch , hoci interval určený výrobcom je dlhší. „V každom motore dochádza k treniu kovu o kov, preto je výmena oleja veľmi dôležitá. Ideálne po 10 000 až 15 000 kilometroch. Moji zákazníci takto najazdia 400 tisíc kilometrov bez poruchy, povedal Jaroslav Jašo, majiteľ autoservisu.

Všetky ceny náhradných dielov, servisných prehliadok a tiež servisné intervaly nie sú výplodom fantázie autorov, ani ich odhady. Vychádzali sme výlučne z informácií, ktoré nám poskytli importéri!

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Home (ale aj) Office
  2. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  4. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  8. Zelená Bratislava
  9. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  10. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  1. Počas pandémie je dôležité aj správne kúrenie
  2. Bezbariérové vozidlo
  3. Na NFŠ môže byť rýchlo 72 špeciálnych lôžok pre COVID 19
  4. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. Zelená Bratislava
  7. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  8. Ruža zmeny
  9. Úpravy automobilov pre ZŤP
  10. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 28 762
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 142
  3. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 758
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 721
  5. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 12 201
  6. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 884
  7. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 9 907
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 089
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 075
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 8 979
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Hyundai Tucson
Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric