SME
reklama

Majú malé autá lacný servis? Krátky pohľad na niekoľko údajov

Pozreli sme sa na ceny vybraných náhradných dielcov a servisu malých áut s cenou okolo desať tisíc eur. Ak máte iné skúsenosti, ktoré pomôžu pri kúpe, pridajte sa v diskusii.

(Zdroj: Tomáš Kelement)

BRATISLAVA. Kúpou auta a natankovaním paliva investície do jazdenia nekončia. Keď sa majiteľ finančne spamätá zo zaplatenia poistiek, príde na rad servisná prehliadka. Na servise ušetrí iba ten, kto v priebehu roka najazdí stanovený počet kilometrov servisného intervalu.

Napríklad majiteľ nového Fiatu Grande Punto má ísť do servisu až po 30 000 kilometroch alebo po uplynutí jedného roka. Ak najazdí 30 000 za dva roky, musí absolvovať dve prehliadky namiesto jednej. Jediný, kto na tom získa, bude motor, pretože dostane nový olej skôr, ako je predpísaný počet kilometrov.

Kratší servisný interval nie je na škodu auta, pretože náplne viac vydržia a auto je pod dohľadom servisu. Časté návštevy servisu síce oberajú o čas, ale finančné prostriedky investované do servisu sú rozložené na menšie čiastky. Veľmi lacný servis má Fiat Grande Punto, ale spotrebné náhradné diely drahšie ako konkurenti. Súčasťou nákladov na prevádzku sú tiež tlmiče , brzdy a brzdové doštičky, ktoré sa v závislosti od štýlu jazdy začínajú vymieňať po 50 000 kilometroch.

Opotrebovateľné časti

Ceny servisných prehliadok závisia od hodinovej sadzby v servise za mechanické práce a tiež od rozsahu prác. V štandardných prehliadkach nie sú ceny za opotrebovateľné časti ako brzdové kotúče, brzdové doštičky alebo tlmiče. Jednému šoférovi sa opotrebujú skôr, inému po najazdení 100 000 kilometrov, kedy treba počítať s výmenou ďalších častí, ako rozvodové remene. Ložisko na prednej náprave je najlacnejšie v Suzuki. Stojí tretinu z ložiska používaného u Fabie. Fiat má podstatne drahšie predné brzdové doštičky ako Suzuki alebo Renault. Nie všetky náhradné diely na Daciu Sandero sú lacnejšie ako na nový Renault Clio.

Klíma v rozpočte

Do rozpočtu na auto si treba prirátať servis klimatizácie, pretože väčšina malých áut ju má zabudovanú. Zo zdravotného hľadiska nevyhnutné čistenie klimatizácie a dezinfekcia na Škode Fabii stojí približne 22 eur. V Suzuki robia rovnaký úkon za 17 eur a naplnenie chladiaceho média vyjde na 36,50 eur. Renault aj Dacia si účtujú za kompletný servis klimatizácie s čistením a doplnením 67 eur. Volkswagen chce za čistenie 50 eur a servis až do 100 eur. Zanedbanie servisu klimatizácie skončí v lepšom prípade zápachom v aute a v horšom sa odrazí na zdraví.

Olej je základ

Extrémne dlhé servisné intervaly s olejmi Long Life na 50 000 kilometrov nie sú v móde, pretože to nie je dobré pre motor. Ani skúsení šoféri neodporúčajú jazdiť bez výmeny oleja dlhšie ako pätnásť či dvadsaťtisíc kilometrov. „V Kanade som mal veľa áut, malé lietadlo aj motorový čln. V autách som menil olej po 10 000 kilometroch a jazdili bez poruchy,“ povedal Ladislav Valentín, ktorý má po návrate na Slovensko malé Audi a aj v ňom mení olej po 10 000 kilometroch. Pritom servisný interval je 30 000 kilometrov.

Zákazníci súkromného servisu v Bratislave menia olej najneskôr po 15 000 kilometroch , hoci interval určený výrobcom je dlhší. „V každom motore dochádza k treniu kovu o kov, preto je výmena oleja veľmi dôležitá. Ideálne po 10 000 až 15 000 kilometroch. Moji zákazníci takto najazdia 400 tisíc kilometrov bez poruchy, povedal Jaroslav Jašo, majiteľ autoservisu.

Všetky ceny náhradných dielov, servisných prehliadok a tiež servisné intervaly nie sú výplodom fantázie autorov, ani ich odhady. Vychádzali sme výlučne z informácií, ktoré nám poskytli importéri!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 29 752
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 415
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 543
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 907
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 257
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 084
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 837
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 774
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  2. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  3. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  4. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  5. Martin Borecky: Rakovina
  6. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  7. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  8. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 080
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 646
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 435
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 881
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 450
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 366
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 265
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu