SME
Streda, 5. október, 2022 | Meniny má Viera

Majú malé autá lacný servis? Krátky pohľad na niekoľko údajov

Pozreli sme sa na ceny vybraných náhradných dielcov a servisu malých áut s cenou okolo desať tisíc eur. Ak máte iné skúsenosti, ktoré pomôžu pri kúpe, pridajte sa v diskusii.

(Zdroj: Tomáš Kelement)

BRATISLAVA. Kúpou auta a natankovaním paliva investície do jazdenia nekončia. Keď sa majiteľ finančne spamätá zo zaplatenia poistiek, príde na rad servisná prehliadka. Na servise ušetrí iba ten, kto v priebehu roka najazdí stanovený počet kilometrov servisného intervalu.

Napríklad majiteľ nového Fiatu Grande Punto má ísť do servisu až po 30 000 kilometroch alebo po uplynutí jedného roka. Ak najazdí 30 000 za dva roky, musí absolvovať dve prehliadky namiesto jednej. Jediný, kto na tom získa, bude motor, pretože dostane nový olej skôr, ako je predpísaný počet kilometrov.

Kratší servisný interval nie je na škodu auta, pretože náplne viac vydržia a auto je pod dohľadom servisu. Časté návštevy servisu síce oberajú o čas, ale finančné prostriedky investované do servisu sú rozložené na menšie čiastky. Veľmi lacný servis má Fiat Grande Punto, ale spotrebné náhradné diely drahšie ako konkurenti. Súčasťou nákladov na prevádzku sú tiež tlmiče , brzdy a brzdové doštičky, ktoré sa v závislosti od štýlu jazdy začínajú vymieňať po 50 000 kilometroch.

Opotrebovateľné časti

Ceny servisných prehliadok závisia od hodinovej sadzby v servise za mechanické práce a tiež od rozsahu prác. V štandardných prehliadkach nie sú ceny za opotrebovateľné časti ako brzdové kotúče, brzdové doštičky alebo tlmiče. Jednému šoférovi sa opotrebujú skôr, inému po najazdení 100 000 kilometrov, kedy treba počítať s výmenou ďalších častí, ako rozvodové remene. Ložisko na prednej náprave je najlacnejšie v Suzuki. Stojí tretinu z ložiska používaného u Fabie. Fiat má podstatne drahšie predné brzdové doštičky ako Suzuki alebo Renault. Nie všetky náhradné diely na Daciu Sandero sú lacnejšie ako na nový Renault Clio.

Klíma v rozpočte

Do rozpočtu na auto si treba prirátať servis klimatizácie, pretože väčšina malých áut ju má zabudovanú. Zo zdravotného hľadiska nevyhnutné čistenie klimatizácie a dezinfekcia na Škode Fabii stojí približne 22 eur. V Suzuki robia rovnaký úkon za 17 eur a naplnenie chladiaceho média vyjde na 36,50 eur. Renault aj Dacia si účtujú za kompletný servis klimatizácie s čistením a doplnením 67 eur. Volkswagen chce za čistenie 50 eur a servis až do 100 eur. Zanedbanie servisu klimatizácie skončí v lepšom prípade zápachom v aute a v horšom sa odrazí na zdraví.

Olej je základ

Extrémne dlhé servisné intervaly s olejmi Long Life na 50 000 kilometrov nie sú v móde, pretože to nie je dobré pre motor. Ani skúsení šoféri neodporúčajú jazdiť bez výmeny oleja dlhšie ako pätnásť či dvadsaťtisíc kilometrov. „V Kanade som mal veľa áut, malé lietadlo aj motorový čln. V autách som menil olej po 10 000 kilometroch a jazdili bez poruchy,“ povedal Ladislav Valentín, ktorý má po návrate na Slovensko malé Audi a aj v ňom mení olej po 10 000 kilometroch. Pritom servisný interval je 30 000 kilometrov.

Zákazníci súkromného servisu v Bratislave menia olej najneskôr po 15 000 kilometroch , hoci interval určený výrobcom je dlhší. „V každom motore dochádza k treniu kovu o kov, preto je výmena oleja veľmi dôležitá. Ideálne po 10 000 až 15 000 kilometroch. Moji zákazníci takto najazdia 400 tisíc kilometrov bez poruchy, povedal Jaroslav Jašo, majiteľ autoservisu.

Všetky ceny náhradných dielov, servisných prehliadok a tiež servisné intervaly nie sú výplodom fantázie autorov, ani ich odhady. Vychádzali sme výlučne z informácií, ktoré nám poskytli importéri!

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  3. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  4. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  5. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  6. Dôležitosť duševnej pohody
  7. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  8. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň
  1. Nechajte sa zelektrizovať!
  2. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  3. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  4. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  5. Nivy oslávili prvé narodeniny a takmer 13 miliónov návštevníkov
  6. Zuzana Bednárová: V Prešove je ešte veľa vecí na zlepšovanie
  7. Dni nezábudiek prispejú na zachovanie prevádzky Linky dôvery
  8. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 16 575
  2. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 334
  3. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 7 257
  4. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 5 970
  5. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 085
  6. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52% 5 030
  7. Dôležitosť duševnej pohody 4 933
  8. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 619
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Peugeot 5008

Facelift cenovej politike veľmi nepomohol.


4. okt
BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


1. okt
Subaru Crosstrek

Konštrukčne nejde o úplne nový model.


30. sep
Renault Megane E-Tech

Fanúšikov elektromobilov môže odradiť len cena.


29. sep

Blogy SME

  1. Jozef Černek: Smutná pozvánka pre pani prezidentku
  2. Anna Romanová: Moja psychóza 3 - fašistický sused
  3. Marek Kytka: Regenda s gólom a postom druhej hviezdy zápasu! Slafkovskému sa nedarilo
  4. Matúš Lazúr: Koľko rôznych "dedečkov" s platmi ako minister živíme z našich daní v rôznych organizáciách napojených na štátne peniaze ?
  5. Štefan Vidlár: Zhulík to vymyslí
  6. Martin Červenka: Dobre (ne)bude ale musíme byť pripravení pomáhať ... zastavme klamstvá na Trnavskej župe !!!
  7. Anna Miľanová: Spriadavka listová...
  8. Oskar Kaman: Z kľudného vnútrobloku má byť promenáda?!
  1. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 6 720
  2. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 4 331
  3. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 4 101
  4. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 805
  5. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 3 672
  6. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku 3 181
  7. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 770
  8. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 2 543
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu