SME

V novom Golfe zmeny viac cítiť ako vidieť

S novou menou prišla na slovenský trh šiesta generácia modelu Golf. Na prvý pohľad stále ten istý Golf sa zmenil vo vnútri. Lepšie jazdí a ľahšie sa ovláda.

Niektoré zmeny v porovnaní s piatou generáciou vidieť na prvý pohľad. Sú však podstatne menšie ako tie, ktoré cítiť za volantom.Niektoré zmeny v porovnaní s piatou generáciou vidieť na prvý pohľad. Sú však podstatne menšie ako tie, ktoré cítiť za volantom. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA, BREZNO. Golf v úlohe zakladateľa svojej vlastnej triedy má už roky neľahkú úlohu. Musí odolávať náporu silnejúcej konkurencie s konzervatívnym dizajnom. Navyše, každý sa chce s ním porovnávať, čo iba dokazuje jeho momentálnu pozíciu v triede. Vzhľad karosérie sa stal polarizujúcim prvkom medzi fanúšikmi a odporcami jedného z najpredávanejších automobilov sveta.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Automobilka Volkswagen veľmi dobre vie, že v týchto časoch nemožno nič prehnať a opäť sa spoľahla na tradičné proporcie bez výstrelkov. Od nemastnej a neslanej piatej generácie sa novinka líši sympatickým predkom a mierne modifikovanými zadnými svetlami. Skrášlený predok vyzerá štíhlejšie a tvarovo zaujímavejšie. Z nového dizajnu ťažia najmä uši posádky, pretože úroveň aerodynamického hluku je podstatne nižšia. Podstata rozdielov medzi generáciami je viac citeľná ako viditeľná.

SkryťVypnúť reklamu

V prospech ovládania Oblejší interiér je na pocit, aj v skutočnosti väčší a útulnejší. Prístrojová doska nepôsobí tak chladne ako predtým a vďaka novým budíkom vyvoláva emócie. Je to veľmi potrebné najmä po tom, ako si vodič s dlhšími nohami pri nasadaní otlčie kolená o kryt stĺpika riadenia. Po nadávke dobre padne pohľad na prepracované detaily.

Posun vpred cítiť najmä v ergonómii ovládania. Tlačidlá klimatizácie sú tvarovo výrazne odlíšené a to isté platí o autorádiu. Intuitívnosť ovládania všetkých prvkov zlepšuje pozornosť šoféra za volantom. Poteší tiež šikmé madlo na dverách s dobrou pozíciou ovládačov. Návrhári neboli skúpi ani na odkladacie priestory a výborne tvarované boxy v dverách.

Interiér nestačí ohodnotiť iba pohľadom. Nadštandard cítiť v inteligentnej práci klimatizácie, riešení detailov a ich vypracovaní. S prvotriednou ergonómiou sa nezhoduje iba vzájomná pozícia brzdového a plynového pedálu. Podľa nás sú príliš výškovo odlíšené pri prechode nohy z plynu na brzdu.

SkryťVypnúť reklamu

S dlhými nohami sa ťažšie nastupuje. Môžete si udrieť koleno o kryt stĺpika volantu.

Bez čerpadla aj trysky Nová doba moderných benzínových motorov sa začala črtať už v minulej generácii, z ktorej pochádza preplňovaný benzínový motor 1,4 TSI. Jeho slabšia verzia s jedným turbodúchadlom a výkonom 122 koní dobre obstála v teste. Vodičovi pri predbiehaní citeľne pomáha nástup krútiaceho momentu od nízkych otáčok. V dynamickom teste sa nám nepodarilo ustrážiť spotrebu podľa predstáv výrobcu. Preplňovaný motor je veľmi citlivý na zaobchádzanie a má dve tváre. Úsporná vyrovnaná jazda so spotrebou 6,6 litra alebo bežné svižné jazdenie za 8,4 litra.

Druhý testovaný Golf s naftovým motorom 2,0 TDI pri súbežnom testovaní spotreboval iba 5,8 litra na sto kilometrov. Je však hlučnejší, slabší, o 660 eur drahší a iba s päťstupňovou prevodovkou. Našťastie, nový Golf má iba naftové motory so vstrekovaním common - rail a definitívne opustil hlučný systém čerpadlo tryska.

SkryťVypnúť reklamu

Príchodom nového motora 1,6 TDI vypadne z ponuky práve testovaný medzistupeň, ktorý nahrádza základnú naftovú verziu. Pokiaľ sa tak stane, 2,0 TDI s výkonom 81 kW je dobrou spomienkou na najslávnejšie časy rovnako výkonného motora v štvrtej generácii Golfa. Akurát tento štvorvalec je príjemnejší a dobrý na jazdenie. Pri dnešných cenách odporúčame benzínovú verziu.

Zadok je uhladený ako vždy, ale málo nápaditý. Klasický Golf.

Iná jazda Motory a elektronické prvky v Golfe dokazujú, ako si dal výrobca záležať na modernizácii. Svoje urobil aj s podvozkom a jeho nastavením. Golf lepšie zatáča do zákrut na šmykľavom povrchu a ruky šoféra majú teraz podstatne lepší prehľad o tom, čo sa s autom deje. Podstatne lepší je tiež komfort pruženia na nerovnostiach a odhlučnenie podvozka. Pri zostavovaní výbavy auta treba uvažovať nad tvarovaným multifunkčným volantom. Rozšírenie príplatkového vybavenia o nové prvky zhustilo základnú výbavu všetkých modelov. Smutné je, že za ESP sa, s výnimkou niektorých verzií (4motion a DSG), dopláca. Tento prvok mal mať Golf v základnej výbave.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tisíckilometrový test šiestej generácie potvrdil to, čo je jasné na pohľad. Tradičných priaznivcov šestka utvrdí v presvedčení, ale má šance získať nových. V modernom aute sú konečne moderné naftové motory a precítené jazdné vlastnosti. Spredu je Golf pekný, na zadnú časť dizajnérom fantázia neostala.

Kupujem - nekupujem

Mojím osobným hrdinom v nižšej strednej triede bol a je stále Ford Focus. Ak by som stál pred rozhodnutím kúpy teraz, dal by som prednosť šiestej generácii Golfa, ktorého jazdné vlastnosti sa výrazne zlepšili, hoci Focus má v štandarde ESP a Golf nie. (Rastislav Chvála)

Volkswagen Golf – základné údaje Cena modelu od 17.400 (524 192 Sk) 18.060 (544 076 Sk)

Motor benzín, turbo diesel, turbo

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Typ 1,4 TSI 2,0TDI

Zdvihový objem (cm3) 1390 1968

Výkon (kw/k) 90/122 81/110

Pri otáčkach (ot./min.) 5000 4100

Krútiaci moment (Nm) 200 250

Pri otáčkach (ot./min) 1500 - 4000 1750

Emisie CO2 (g/km) 144 128

Emisná norma EURO 5 EURO 5

Rozmery - -

Rázvor náprav (mm) 2578 2578

Dĺžka (mm) 4199 4199

Širka (mm) 1786 1786

Výška (mm) 1479 1479

Pohotovostná hmot (kg) 1215 1264

Polomer otáčania (m) 10,9 10,9

Objem palivovej nádrže (l) 55 55

Objem batožinového priestoru (l) 350/1305 350/1305

Prevádzkové hodnoty - -

Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 9,5 10,7

Maximálna rýchlosť (km/h) 200 193

Spotreba mesto(l/100 km) 8,2 6,4

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Spotreba mimo mesto (l/100 km) 5,1 4,0

Kombinovaná spotreba 6,2 4,9

Spotreba v teste (l/100 km) 8,4 5,8

SME spokojní SME nespokojní

Odhlučnenie Nastupovanie za volant

Kvalita Poloha pedálov

Technika -

Jazdné vlastnosti -

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Kam smerujú peniaze bohatých?
  3. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  4. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  5. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  1. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  2. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  3. Kam smerujú peniaze bohatých?
  4. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  6. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  8. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 943
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 6 375
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 081
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 122
  5. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 600
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 452
  7. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 2 370
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 343
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu