SME
Nedeľa, 26. september, 2021 | Meniny má EditaKrížovkyKrížovky

V novom Golfe zmeny viac cítiť ako vidieť

S novou menou prišla na slovenský trh šiesta generácia modelu Golf. Na prvý pohľad stále ten istý Golf sa zmenil vo vnútri. Lepšie jazdí a ľahšie sa ovláda.

Niektoré zmeny v porovnaní s piatou generáciou vidieť na prvý pohľad. Sú však podstatne menšie ako tie, ktoré cítiť za volantom.Niektoré zmeny v porovnaní s piatou generáciou vidieť na prvý pohľad. Sú však podstatne menšie ako tie, ktoré cítiť za volantom. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA, BREZNO. Golf v úlohe zakladateľa svojej vlastnej triedy má už roky neľahkú úlohu. Musí odolávať náporu silnejúcej konkurencie s konzervatívnym dizajnom. Navyše, každý sa chce s ním porovnávať, čo iba dokazuje jeho momentálnu pozíciu v triede. Vzhľad karosérie sa stal polarizujúcim prvkom medzi fanúšikmi a odporcami jedného z najpredávanejších automobilov sveta.

Automobilka Volkswagen veľmi dobre vie, že v týchto časoch nemožno nič prehnať a opäť sa spoľahla na tradičné proporcie bez výstrelkov. Od nemastnej a neslanej piatej generácie sa novinka líši sympatickým predkom a mierne modifikovanými zadnými svetlami. Skrášlený predok vyzerá štíhlejšie a tvarovo zaujímavejšie. Z nového dizajnu ťažia najmä uši posádky, pretože úroveň aerodynamického hluku je podstatne nižšia. Podstata rozdielov medzi generáciami je viac citeľná ako viditeľná.

V prospech ovládania

Oblejší interiér je na pocit, aj v skutočnosti väčší a útulnejší. Prístrojová doska nepôsobí tak chladne ako predtým a vďaka novým budíkom vyvoláva emócie. Je to veľmi potrebné najmä po tom, ako si vodič s dlhšími nohami pri nasadaní otlčie kolená o kryt stĺpika riadenia. Po nadávke dobre padne pohľad na prepracované detaily.



Posun vpred cítiť najmä v ergonómii ovládania. Tlačidlá klimatizácie sú tvarovo výrazne odlíšené a to isté platí o autorádiu. Intuitívnosť ovládania všetkých prvkov zlepšuje pozornosť šoféra za volantom. Poteší tiež šikmé madlo na dverách s dobrou pozíciou ovládačov. Návrhári neboli skúpi ani na odkladacie priestory a výborne tvarované boxy v dverách.

Interiér nestačí ohodnotiť iba pohľadom. Nadštandard cítiť v inteligentnej práci klimatizácie, riešení detailov a ich vypracovaní. S prvotriednou ergonómiou sa nezhoduje iba vzájomná pozícia brzdového a plynového pedálu. Podľa nás sú príliš výškovo odlíšené pri prechode nohy z plynu na brzdu.

S dlhými nohami sa ťažšie nastupuje. Môžete si udrieť koleno o kryt stĺpika volantu.

Bez čerpadla aj trysky

Nová doba moderných benzínových motorov sa začala črtať už v minulej generácii, z ktorej pochádza preplňovaný benzínový motor 1,4 TSI. Jeho slabšia verzia s jedným turbodúchadlom a výkonom 122 koní dobre obstála v teste. Vodičovi pri predbiehaní citeľne pomáha nástup krútiaceho momentu od nízkych otáčok. V dynamickom teste sa nám nepodarilo ustrážiť spotrebu podľa predstáv výrobcu. Preplňovaný motor je veľmi citlivý na zaobchádzanie a má dve tváre. Úsporná vyrovnaná jazda so spotrebou 6,6 litra alebo bežné svižné jazdenie za 8,4 litra.

Druhý testovaný Golf s naftovým motorom 2,0 TDI pri súbežnom testovaní spotreboval iba 5,8 litra na sto kilometrov. Je však hlučnejší, slabší, o 660 eur drahší a iba s päťstupňovou prevodovkou. Našťastie, nový Golf má iba naftové motory so vstrekovaním common - rail a definitívne opustil hlučný systém čerpadlo tryska.

Príchodom nového motora 1,6 TDI vypadne z ponuky práve testovaný medzistupeň, ktorý nahrádza základnú naftovú verziu. Pokiaľ sa tak stane, 2,0 TDI s výkonom 81 kW je dobrou spomienkou na najslávnejšie časy rovnako výkonného motora v štvrtej generácii Golfa. Akurát tento štvorvalec je príjemnejší a dobrý na jazdenie. Pri dnešných cenách odporúčame benzínovú verziu.

Zadok je uhladený ako vždy, ale málo nápaditý. Klasický Golf.

Iná jazda

Motory a elektronické prvky v Golfe dokazujú, ako si dal výrobca záležať na modernizácii. Svoje urobil aj s podvozkom a jeho nastavením. Golf lepšie zatáča do zákrut na šmykľavom povrchu a ruky šoféra majú teraz podstatne lepší prehľad o tom, čo sa s autom deje. Podstatne lepší je tiež komfort pruženia na nerovnostiach a odhlučnenie podvozka. Pri zostavovaní výbavy auta treba uvažovať nad tvarovaným multifunkčným volantom. Rozšírenie príplatkového vybavenia o nové prvky zhustilo základnú výbavu všetkých modelov. Smutné je, že za ESP sa, s výnimkou niektorých verzií (4motion a DSG), dopláca. Tento prvok mal mať Golf v základnej výbave.

Tisíckilometrový test šiestej generácie potvrdil to, čo je jasné na pohľad. Tradičných priaznivcov šestka utvrdí v presvedčení, ale má šance získať nových. V modernom aute sú konečne moderné naftové motory a precítené jazdné vlastnosti. Spredu je Golf pekný, na zadnú časť dizajnérom fantázia neostala.

Kupujem - nekupujem

Mojím osobným hrdinom v nižšej strednej triede bol a je stále Ford Focus. Ak by som stál pred rozhodnutím kúpy teraz, dal by som prednosť šiestej generácii Golfa, ktorého jazdné vlastnosti sa výrazne zlepšili, hoci Focus má v štandarde ESP a Golf nie. (Rastislav Chvála)

Volkswagen Golf – základné údaje
Cena modelu od 17.400 (524 192 Sk) 18.060 (544 076 Sk)
Motor benzín, turbo diesel, turbo
Typ 1,4 TSI 2,0TDI
Zdvihový objem (cm3) 1390 1968
Výkon (kw/k) 90/122 81/110
Pri otáčkach (ot./min.) 5000 4100
Krútiaci moment (Nm) 200 250
Pri otáčkach (ot./min) 1500 - 4000 1750
Emisie CO2 (g/km) 144 128
Emisná norma EURO 5 EURO 5
Rozmery - -
Rázvor náprav (mm) 2578 2578
Dĺžka (mm) 4199 4199
Širka (mm) 1786 1786
Výška (mm) 1479 1479
Pohotovostná hmot (kg) 1215 1264
Polomer otáčania (m) 10,9 10,9
Objem palivovej nádrže (l) 55 55
Objem batožinového priestoru (l) 350/1305 350/1305
Prevádzkové hodnoty - -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 9,5 10,7
Maximálna rýchlosť (km/h) 200 193
Spotreba mesto(l/100 km) 8,2 6,4
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 5,1 4,0
Kombinovaná spotreba 6,2 4,9
Spotreba v teste (l/100 km) 8,4 5,8
SME spokojní SME nespokojní
Odhlučnenie Nastupovanie za volant
Kvalita Poloha pedálov
Technika -
Jazdné vlastnosti -
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  2. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem
  3. Znalec slovenského brandy
  4. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho
  5. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy?
  6. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty
  7. Školy sa znova môžu zapojiť do zberu starých mobilov
  8. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  9. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  10. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  1. Slováci prepadli SENCORMÁNII a hľadajú najstarší spotrebič
  2. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou?
  3. Samočistiace vypínače chránia pred infekciami
  4. Hobbymarket OBI predstavil nový koncept predajne v Michalovciach
  5. Aktuálne radarové a slovenské hlásenia v autokamere?
  6. Tesco announces net-zero target of 2035 for its operations
  7. Lekárska prehliadka pre cudzincov je v Nitre, aj bez objednania
  8. Rozšírená realita a ovládanie na diaľku
  9. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  10. Trnavské mýto: Od centrálneho trhoviska ku kongresovej sále
  1. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 7 045
  2. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 6 199
  3. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 4 656
  4. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať? 4 561
  5. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 4 354
  6. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem 3 954
  7. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 529
  8. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 3 475
  9. Poznáte všetkých TOP 10 Bratislavy? 3 380
  10. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty 2 629
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kandidát SPD na kancelára Olaf Scholz.

Voľby v Nemecku sa skončili. SPD tvrdí, že získala mandát na vládnutie.


a 5 ďalší 14 h
Podávanie vakcín vo veľkokapacitnom očkovacom centre v Humennom.

Kedy sa už zbavíme celého tohto zlého sna?


Martin Pavelka 23. sep

Neprehliadnite tiež

Lužný most s dĺžkou vyše 3 kilometre je šiestym bratislavským mostom.

Motoristi pri jeho prejazde potrebujú diaľničnú známku.


SITA 8 h
Peugeot 308

Silnejší motor má jedine plug-in hybrid.


24. sep
Toyota Mirai a tankovanie vodíka.

Prvá z nich bude medzi Handlovou a Prievidzou.


23. sep
Volkswagen Caddy California

Jazdí s podobným komfortom ako Golf.


21. sep

Blogy SME

  1. Viktor Pamula: Spišiaci stále nohami na zemi
  2. Kristína Jakubičková: Je sila osobnosti synonymom bezohľadnosti či fyzickej zdatnosti?
  3. Janka Bittó Cigániková: Čo sa to preboha deje v Izraeli? Prestali vakcíny fungovať?
  4. Vladimír Benčík: Vietnam – viete že sa na vietnamskom trhu dá kúpiť láska i šťastie?
  5. Víťazoslav Würschner: A snívať môžeme ďalej...
  6. Věra Tepličková: Čo sme sa dozvedeli v nedeľných politických diskusiách?
  7. Jozef Javurek: Historici v Nitre
  8. Ján Buocik: Obchvat a nová diaľnica D4/R7 ako dobrá správa? Skôr zlý vtip! Najmä pre Bratislavčanov.
  1. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch 3 747
  2. Peter Chudý: Ako policajný funkcionár zničil stopy na mieste činu (vraždy/samovraždy) alebo v polícii sú stále ľudia, ktorí tam nemajú čo robiť. 3 084
  3. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal 2 827
  4. Ingrid Škropeková: Manažér, riaditeľ, upratovačka, chlap či žena. Na ARO je jedno, kým ste. Keď vám povedia, otočte sa mi ritkou, tak sa tou ritkou otočíte. 2 548
  5. Dušan Koniar: Ostávajú možno dva mesiace 2 325
  6. Marta Karchňáková: ZSE posiela počas pandémie ľudí na poštu 2 270
  7. Helmut Posch: Zaniknutý priemyselný poklad Hnúšte 2 248
  8. Věra Tepličková: Predseda Fico ide do sveta 2 226
  1. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  2. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
  3. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
  4. Adam Valček: Kauza DPB: Predaj vyše stotisíc pokút skontrolujú, toto sú ďalšie pochybnosti
  5. Pavol Koprda: Očkovacia lotéria: Čo môže priniesť a kde sú jej úskalia? Pohľad cez dáta, teóriu hier a hazardné hry
  6. Adam Valček: Kauza DPB: Čo robiť, keď Platiť sa oplatí pýta stovky eur za pokutu z MHD
  7. Adam Valček: V bratislavskej MHD prebehol najväčší biznis s pokutami, ovplyvní vyše 100-tisíc ľudí
  8. Adam Valček: Ako Cetelem porušuje zákon a zarába (+ návod, ako zato firmu zažalovať)
Skryť Zatvoriť reklamu