Hatchback Mazda3, prvýkrát odhalený a Bologna Motor Show v závere uplynulého roka, v kombinácii so štvorvalcom 2,0 DISI (Direct Injection Spark Ignition) nespotrebuje počas čakania napríklad na križovatke ani kvapku paliva.
Výrobca tento model doplnil o systém stop/štart „i-stop“, ktorý po zastavení vozidla poháňací agregát vypne a pri opätovnom pohýnaní sa opäť naštartuje. Podľa konštruktérov spotrebuje Mazda3 2,0 DISI i-stop v mestskej prevádzke až o 12 percent menej paliva ako rovnaký automobil bez systému stop/štart.
Vrcholový športovec
Hladinu adrenalínu bude návštevníkom marcovej prehliadky v Ženeve nepochybne viac dvíhať špičkový športový model Mazda3 s označením MPS. Výrobca zatiaľ uvoľnil iba prvé snímky vozidla, na ktorých sú jasne vidieť modifikácie karosérie. Agresívnejší výraz „Trojke“ dodáva najmä veľký otvor v prednej kapote privádzajúci vzduch k medzichladiču. Výrazný je aj spojler na piatych dverách a dve koncovky výfuku.
Mazdu3 MPS bude poháňať preplňovaný motor 2,3 MZR DISI. Jeho maximálny výkon zatiaľ predstavitelia japonskej značky neuviedli, ale určite nebude nižší ako v prípade predchádzajúcej generácie Mazdy3 MPS, ktorá dosahovala 191 kW (260 k) a najvyšší krútiaci moment 380 Nm. Modifikovaný agregát spĺňa emisnú normu Euro5.