BRATISLAVA. Keď v máji roku 1974 Volkswagen po prvýkrát predstavil model Golf, ktorý mal byť nástupcom legendárneho Chrobáka, ani ten najväčší optimista neveril, že môže zožať taký veľký úspech. Automobil s modernou koncepciou „všetko vpredu“ (motor uložený vpredu poháňal predné kolesá) a karosériou typu hatchback si rýchlo našiel priaznivcov.
Ešte žije
„Starý otec“ všetkých Golfov sa dodnes vyrába. V Južnej Afrike ho predávajú pod názvom Citi a stále patrí k bestsellerom. Druhú generáciu populárneho kompaktu uviedli na trh v roku 1983. Troj- a päťdverový hatchback, sedan Jetta a kabriolet doplnila verzia Golf Country. Predchodca dnešných vozidel typu SUV bol zároveň prvý Golf vybavený pohonom 4x4.
Oblé línie
V 90-tych rokoch prišli do módy oblé krivky karosérií. Na trh dorazila tretia generácia Golfu ( rok 1992), ktorá ako prvý a doteraz jediný Volkswagen v histórii získala titul Európske Auto roka. Volkswagen začal do Golfu montovať vznetové motory TDI, dodnes populárne pre svoju šetrnosť. Poháňať ho prvýkrát mohol aj benzínový šesťvalec VR6. Ponuku karosárskych verzií zároveň doplnilo kombi nazvané Variant.
Najkrajšia štvorka
Zatiaľ, čo štvrtú generáciu VW Golf, debutujúcu v auguste 1997 priaznivci označujú ako jednu z najkrajších, Golf V, predstavený o šesť rokov neskôr, sa stretol s rozporuplným prijatím. Práve táto generácia však bola svedkom historickej chvíle, keď Volkswagen v roku 2007 oslávil 25 miliónov vyrobených exemlárov typu Golf. Čakanie na šiestu generáciu sa skončilo na jeseň roku 2008. Golf VI charakterizuje sviežejší dizajn. Zároveň dal definitívne zbohom motorom TDI so vstrekovaním čerpadlo-tryska.
|
Namiesto pôvodného interiéru dostal prístrojovku z Fabie. |