SME

História: Prvý Golf ešte stále žije

Jednotka, ako ju mnohí nazývajú, bolo všestranné a moderné auto, ktoré sa dodnes vyrába. Hranatý Golf má modernejšie motory a prístrojovú dosku zo Škody Fabie. Piata generácia oslavovala 25 miliónov vyrobených kusov.

Prvý Golf bol prevratné auto a dodnes sa vyrába. Má modernejšie doplnky aj motory.Prvý Golf bol prevratné auto a dodnes sa vyrába. Má modernejšie doplnky aj motory. (Zdroj: Volkswagen)

BRATISLAVA. Keď v máji roku 1974 Volkswagen po prvýkrát predstavil model Golf, ktorý mal byť nástupcom legendárneho Chrobáka, ani ten najväčší optimista neveril, že môže zožať taký veľký úspech. Automobil s modernou koncepciou „všetko vpredu“ (motor uložený vpredu poháňal predné kolesá) a karosériou typu hatchback si rýchlo našiel priaznivcov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ešte žije

„Starý otec“ všetkých Golfov sa dodnes vyrába. V Južnej Afrike ho predávajú pod názvom Citi a stále patrí k bestsellerom. Druhú generáciu populárneho kompaktu uviedli na trh v roku 1983. Troj- a päťdverový hatchback, sedan Jetta a kabriolet doplnila verzia Golf Country. Predchodca dnešných vozidel typu SUV bol zároveň prvý Golf vybavený pohonom 4x4.

SkryťVypnúť reklamu

Oblé línie

V 90-tych rokoch prišli do módy oblé krivky karosérií. Na trh dorazila tretia generácia Golfu ( rok 1992), ktorá ako prvý a doteraz jediný Volkswagen v histórii získala titul Európske Auto roka. Volkswagen začal do Golfu montovať vznetové motory TDI, dodnes populárne pre svoju šetrnosť. Poháňať ho prvýkrát mohol aj benzínový šesťvalec VR6. Ponuku karosárskych verzií zároveň doplnilo kombi nazvané Variant.

Najkrajšia štvorka

Zatiaľ, čo štvrtú generáciu VW Golf, debutujúcu v auguste 1997 priaznivci označujú ako jednu z najkrajších, Golf V, predstavený o šesť rokov neskôr, sa stretol s rozporuplným prijatím. Práve táto generácia však bola svedkom historickej chvíle, keď Volkswagen v roku 2007 oslávil 25 miliónov vyrobených exemlárov typu Golf. Čakanie na šiestu generáciu sa skončilo na jeseň roku 2008. Golf VI charakterizuje sviežejší dizajn. Zároveň dal definitívne zbohom motorom TDI so vstrekovaním čerpadlo-tryska.

SkryťVypnúť reklamu

Namiesto pôvodného interiéru dostal prístrojovku z Fabie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Koľko stojí dovolenka na lodi a koľko apartmán pri mori?
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  5. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  1. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 867
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 062
  3. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 457
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 3 199
  5. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 314
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 165
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 2 035
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár 1 503
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Jan Pražák: Mami, proboha, proč ty ve svém věku chceš být ještě hezká?
  2. Elena Antalová: Aj KDH môže na Slovensku vyhrať voľby
  3. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Jozef Huljak: Quad a nový impulz pre Indo-Pacifik: Ako USA a ich spojenci čelia rastúcemu vplyvu Číny
  6. Dalibor Eštočák: Keď Fico miluje a oslavuje progresívcov
  7. Miloš Kmety: Skrachovala nám cestovka.
  8. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 24 508
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 16 909
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 16 159
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 864
  5. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 5 452
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 473
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 335
  8. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej 3 507
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
reklama
SkryťZatvoriť reklamu