SME

História: Prvý Golf ešte stále žije

Jednotka, ako ju mnohí nazývajú, bolo všestranné a moderné auto, ktoré sa dodnes vyrába. Hranatý Golf má modernejšie motory a prístrojovú dosku zo Škody Fabie. Piata generácia oslavovala 25 miliónov vyrobených kusov.

Prvý Golf bol prevratné auto a dodnes sa vyrába. Má modernejšie doplnky aj motory.Prvý Golf bol prevratné auto a dodnes sa vyrába. Má modernejšie doplnky aj motory. (Zdroj: Volkswagen)

BRATISLAVA. Keď v máji roku 1974 Volkswagen po prvýkrát predstavil model Golf, ktorý mal byť nástupcom legendárneho Chrobáka, ani ten najväčší optimista neveril, že môže zožať taký veľký úspech. Automobil s modernou koncepciou „všetko vpredu“ (motor uložený vpredu poháňal predné kolesá) a karosériou typu hatchback si rýchlo našiel priaznivcov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ešte žije

„Starý otec“ všetkých Golfov sa dodnes vyrába. V Južnej Afrike ho predávajú pod názvom Citi a stále patrí k bestsellerom. Druhú generáciu populárneho kompaktu uviedli na trh v roku 1983. Troj- a päťdverový hatchback, sedan Jetta a kabriolet doplnila verzia Golf Country. Predchodca dnešných vozidel typu SUV bol zároveň prvý Golf vybavený pohonom 4x4.

SkryťVypnúť reklamu

Oblé línie

V 90-tych rokoch prišli do módy oblé krivky karosérií. Na trh dorazila tretia generácia Golfu ( rok 1992), ktorá ako prvý a doteraz jediný Volkswagen v histórii získala titul Európske Auto roka. Volkswagen začal do Golfu montovať vznetové motory TDI, dodnes populárne pre svoju šetrnosť. Poháňať ho prvýkrát mohol aj benzínový šesťvalec VR6. Ponuku karosárskych verzií zároveň doplnilo kombi nazvané Variant.

Najkrajšia štvorka

Zatiaľ, čo štvrtú generáciu VW Golf, debutujúcu v auguste 1997 priaznivci označujú ako jednu z najkrajších, Golf V, predstavený o šesť rokov neskôr, sa stretol s rozporuplným prijatím. Práve táto generácia však bola svedkom historickej chvíle, keď Volkswagen v roku 2007 oslávil 25 miliónov vyrobených exemlárov typu Golf. Čakanie na šiestu generáciu sa skončilo na jeseň roku 2008. Golf VI charakterizuje sviežejší dizajn. Zároveň dal definitívne zbohom motorom TDI so vstrekovaním čerpadlo-tryska.

SkryťVypnúť reklamu

Namiesto pôvodného interiéru dostal prístrojovku z Fabie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Kam smerujú peniaze bohatých?
  3. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  4. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  5. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  1. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  2. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  3. Kam smerujú peniaze bohatých?
  4. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  6. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  8. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 943
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 6 327
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 081
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 118
  5. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 600
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 449
  7. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 2 418
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 343
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu