Hovorca MsP Peter Pleva pre TASR dnes uviedol, že sa to deje v prípade, ak odťahovacia služba nestíha odstrániť nesprávne parkujúce autá. Starý zákon neumožňoval založiť tzv. papuče. Autá museli byť odtiahnuté a priestupok riešil dopravný inšpektorát štátnej polície.
"Hliadky MsP sú vybavené meradlom, aby mohli preveriť, či po zastavení alebo státí na chodníku ostane voľná šírka chodníka 1,5 metra," povedal. Nový zákon uvádza, že iní účastníci cestnej premávky než chodci nesmú chodník používať. To však neplatí, ak dopravnou značkou alebo dopravným zariadením nie je určené inak, alebo ak ide o zastavenie alebo státie vozidla, pri ktorom ostane voľná šírka chodníka najmenej 1,5 metra.
Námestník bratislavského primátora Tomáš Korček uviedol, že osadzovanie dopravného značenia má na starosti príslušný správca komunikácie. Zákaz parkovania na chodníkoch vyplýva z paragrafu 25 zákona o cestnej premávke.
"V prípade osadenia informatívnych dopravných značiek Parkovisko-parkovacie miesta s kolmým alebo šikmým státím na chodníku, s pozdĺžnym státím na chodníku, s kolmým alebo šikmým čiastočným státím na chodníku, resp. pozdĺžnym čiastočným státím na chodníku môže motorista na chodníku vozidlo zaparkovať," uzavrel.