Mitsubishi je v poradí už piatym japonským výrobcom automobilov, ktorý opúšťa kolotoč svetového motoristického športu. Iba niekoľko týždňov ubehlo od ukončenia aktivít Hondy v F1 a značiek Subaru, Suzuki a Daihatsu v automobilových súťažiach.
Úspešná kariéra
Oficiálnym zdôvodnením náhleho rozhodnutia vedenia Mitsubishi Motors Corporation je aktuálna hospodárska situácia, ktorá výrobcov núti šetriť.
Povesť skvelého terénneho vozidla získalo Mitsubishi Pajero aj vďaka pravidelnej účasti na legendárnom Dakare. Továrenský tím Mitsubishi vyťažil zo spolu 26 štartov na tomto podujatí 12 víťazstiev, z toho sedemkrát po sebe. Množstvo nových technológií otestovaných na najťažších vytrvalostných súťažiach konštruktéri implantovali aj do sériovo vyrábaných vozidiel.
Smutná rozlúčka
K rozhodnutiu zrejme čiastočne prispelo aj neúspešné účinkovanie nového špeciálu Mitsubishi Racing Lancer v tohtoročnej edícii Rallye Dakar. Nové vozidlo trpelo detskými chorobami, ktoré nakoniec rozhodli o neúspechu celého tímu. Mitsubishi bolo nútené najvyššie priečky vo výsledkovej listine prenechať konkurencii. Odchod japonskej značky bude nepochybne veľkou stratou aj pre samotných organizátorov dakarskej rallye, keďže s podobnou myšlienkou koketuje aj Volkswagen.
1983 | 1985 |
| |
1987 | 1988 |
| |
1992 | 1993 |
| |
1997 | 1998 |
| |
1999 | 2000 |
| |
2001 | 2002 |
| |
2003 | 2004 |
| |
2005 | 2006 |
| |
2007 | 2008 |
| |
2009 |
|