SME
reklama

Citroën oživil legendárny model DS

Francúzsky výrobca tohto roku oslavuje deväťdesiate výročie založenia značky. Pri tejto príležitosti predstavuje nielen inovované logo, ale aj štúdiu vozidla DS Inside.

(Zdroj: Citroën)

Rok 2009 je pre automobilku Citroën časom zmien. Jej deväťdesiate narodeniny marketingoví experti plánujú využiť na nové kampane, svetlo sveta uzrelo nové, modernejšie logo a modelovú paletu značky doplnia automobily so zameraním na prestíž, extravaganciu i luxus.

Inšpirácia minulosťou

Podobne ako názov Picasso spája všetky veľkopriestorové vozidlá Citroën, tak bude legendárne označenie DS (Desirée Spéciale) synonymom pre autá s ešte vycibrenejším štýlom. Predskokanom nového radu je štúdia DS Inside, ktorú oficiálne predstavia na blížiacom sa autosalóne v Ženeve.

Výrobca k nej zatiaľ uviedol iba to, že krivkami tohto prototypu budú inšpirované všetky sériovo vyrábané modely DS. Citroën ich predbežne plánuje predstaviť tri - v segmente malých áut (DS3), v nižšej strednej triede (DS4) a v strednej triede (DS5). V každej z kategórií doplnia „bežné“ Citroëny C3, C4 a C5.

Prvý DS bol výkladnou skriňou techniky

Pôvodný Citroën DS, uvedený sa parížskej prehliadke v roku 1955, si vyslúžil potlesk za svoju nesmierne modernú konštrukciu. Futuristická karoséria s koeficientom odporu vzduchu len cx=0,38 (po modernizácii 0,34) vynikala aj tým, že sa dala ľahko opraviť. Jednotlivé panely boli iba priskrutkované k oceľovému skeletu. K ďalším zaujímavostiam auta patrili bezrámové okná vo dverách alebo jednoramenný volant. Najväčšou pýchou francúzskych inžinierov bolo hydropneumatické pruženie, ktoré umožňovalo meniť svetlú výšku automobilu v rozsahu 90 - 260 mm.

Okrem sedanu Citroën vyrábal aj veľké kombi a elegantný kabriolet. Posledný Citroën DS zišiel z výrobných pásov v roku 1974. Ešte ďalšie dva roky ale montovali sanitné vozidlá postavené na báze verzie kombi. Citroën DS získal v ankete Auto storočia (Car of the Century) tretie miesto za Fordom T a Mini.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 696
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 553
  3. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 065
  4. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 876
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 612
  6. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 9 935
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 099
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 116
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Viktor Pamula: Dvadsať rokov v NATO.
  2. Ivan Mlynár: Nácek Tomáš Taraba : „Medveď hnedý, vinný vo všetkých bodoch obžaloby“.
  3. Jozef Varga: Krkavci / 48. /
  4. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  5. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  6. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  7. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  8. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 47 272
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 685
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 496
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 11 013
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 430
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 399
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 447
  8. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 7 266
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu