SME

Citroën oživil legendárny model DS

Francúzsky výrobca tohto roku oslavuje deväťdesiate výročie založenia značky. Pri tejto príležitosti predstavuje nielen inovované logo, ale aj štúdiu vozidla DS Inside.

(Zdroj: Citroën)

Rok 2009 je pre automobilku Citroën časom zmien. Jej deväťdesiate narodeniny marketingoví experti plánujú využiť na nové kampane, svetlo sveta uzrelo nové, modernejšie logo a modelovú paletu značky doplnia automobily so zameraním na prestíž, extravaganciu i luxus.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Inšpirácia minulosťou

Podobne ako názov Picasso spája všetky veľkopriestorové vozidlá Citroën, tak bude legendárne označenie DS (Desirée Spéciale) synonymom pre autá s ešte vycibrenejším štýlom. Predskokanom nového radu je štúdia DS Inside, ktorú oficiálne predstavia na blížiacom sa autosalóne v Ženeve.

SkryťVypnúť reklamu

Výrobca k nej zatiaľ uviedol iba to, že krivkami tohto prototypu budú inšpirované všetky sériovo vyrábané modely DS. Citroën ich predbežne plánuje predstaviť tri - v segmente malých áut (DS3), v nižšej strednej triede (DS4) a v strednej triede (DS5). V každej z kategórií doplnia „bežné“ Citroëny C3, C4 a C5.

Prvý DS bol výkladnou skriňou techniky

Pôvodný Citroën DS, uvedený sa parížskej prehliadke v roku 1955, si vyslúžil potlesk za svoju nesmierne modernú konštrukciu. Futuristická karoséria s koeficientom odporu vzduchu len cx=0,38 (po modernizácii 0,34) vynikala aj tým, že sa dala ľahko opraviť. Jednotlivé panely boli iba priskrutkované k oceľovému skeletu. K ďalším zaujímavostiam auta patrili bezrámové okná vo dverách alebo jednoramenný volant. Najväčšou pýchou francúzskych inžinierov bolo hydropneumatické pruženie, ktoré umožňovalo meniť svetlú výšku automobilu v rozsahu 90 - 260 mm.

SkryťVypnúť reklamu

Okrem sedanu Citroën vyrábal aj veľké kombi a elegantný kabriolet. Posledný Citroën DS zišiel z výrobných pásov v roku 1974. Ešte ďalšie dva roky ale montovali sanitné vozidlá postavené na báze verzie kombi. Citroën DS získal v ankete Auto storočia (Car of the Century) tretie miesto za Fordom T a Mini.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  3. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  4. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  5. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  6. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  7. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 10 809
  2. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 067
  3. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 4 952
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 479
  5. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 4 110
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 780
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 544
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 290
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Valchár: Rýchlovlak v Rusku a pomaloTrump vo Vatikáne
  2. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
  3. Petka Slivková: Ihriská kedysi a dnes
  4. Jozef Varga: Prezident Putin označil Orešnik za jadrovu zbraň, aj keď iba v konvenčnej výbave...
  5. Milan Srnka: KHL-kári v repre sú ako ruský boršč. Nie každému chutia
  6. Eva Gallova: Čerešňa odkvitla, kvety opadali, roznáša ich vietor
  7. Marek Strapko: Čo robil Putin počas pohrebu pápeža Františka?
  8. Jiří Ščobák: Diverzifikovať môžeme podnety, aktivity, informácie, zručnosti, zážitky, prácu, identitu, investície, riziká, vedomosti a aj prácu na fyzičke
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 29 367
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 20 723
  3. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 13 910
  4. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 10 021
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 5 910
  6. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 192
  7. Ján Valchár: O Otíkovi Rákosníkovi v Bielom dome a žuvačke vo Vatikáne 4 615
  8. Radko Mačuha: Bombic začal verbálne útočiť na Fica. ( pozor vulgarizmy) 4 064
  1. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
  2. Jiří Ščobák: Diverzifikovať môžeme podnety, aktivity, informácie, zručnosti, zážitky, prácu, identitu, investície, riziká, vedomosti a aj prácu na fyzičke
  3. Post Bellum SK: Mlčanie po výbuchu: Komunistická propaganda a Černobyľ
  4. Radko Mačuha: Bombic začal verbálne útočiť na Fica. ( pozor vulgarizmy)
  5. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu
  6. Věra Tepličková: Už aj ty... Kéry?
  7. INESS: Cena zamestnanca opäť narástla
  8. Radko Mačuha: Si herec, či politik?
SkryťZatvoriť reklamu