Rok 2009 je pre automobilku Citroën časom zmien. Jej deväťdesiate narodeniny marketingoví experti plánujú využiť na nové kampane, svetlo sveta uzrelo nové, modernejšie logo a modelovú paletu značky doplnia automobily so zameraním na prestíž, extravaganciu i luxus.
Inšpirácia minulosťou
Podobne ako názov Picasso spája všetky veľkopriestorové vozidlá Citroën, tak bude legendárne označenie DS (Desirée Spéciale) synonymom pre autá s ešte vycibrenejším štýlom. Predskokanom nového radu je štúdia DS Inside, ktorú oficiálne predstavia na blížiacom sa autosalóne v Ženeve.
Výrobca k nej zatiaľ uviedol iba to, že krivkami tohto prototypu budú inšpirované všetky sériovo vyrábané modely DS. Citroën ich predbežne plánuje predstaviť tri - v segmente malých áut (DS3), v nižšej strednej triede (DS4) a v strednej triede (DS5). V každej z kategórií doplnia „bežné“ Citroëny C3, C4 a C5.
Prvý DS bol výkladnou skriňou techniky
Pôvodný Citroën DS, uvedený sa parížskej prehliadke v roku 1955, si vyslúžil potlesk za svoju nesmierne modernú konštrukciu. Futuristická karoséria s koeficientom odporu vzduchu len cx=0,38 (po modernizácii 0,34) vynikala aj tým, že sa dala ľahko opraviť. Jednotlivé panely boli iba priskrutkované k oceľovému skeletu. K ďalším zaujímavostiam auta patrili bezrámové okná vo dverách alebo jednoramenný volant. Najväčšou pýchou francúzskych inžinierov bolo hydropneumatické pruženie, ktoré umožňovalo meniť svetlú výšku automobilu v rozsahu 90 - 260 mm.
Okrem sedanu Citroën vyrábal aj veľké kombi a elegantný kabriolet. Posledný Citroën DS zišiel z výrobných pásov v roku 1974. Ešte ďalšie dva roky ale montovali sanitné vozidlá postavené na báze verzie kombi. Citroën DS získal v ankete Auto storočia (Car of the Century) tretie miesto za Fordom T a Mini.